Ma dönthet a kormány arról, felbontja-e a szerződést az M4-es autópálya Abony–Fegyvernek szakaszát építő kivitelezőkkel, akik a kabinet gyanúja szerint kartellezve drágították meg a beruházást. Lapunk információi szerint a 110 milliárd forintból 48 milliárdot már kifizetett a kormány. A beruházásból összesen 34,5 milliárd jutna a Közgép vezette konzorciumnak.
Látványos videofelvétel került fel a YouTube videomegosztóra arról, hogy néz ki most az M4-es Abony–Fegyvernek szakaszának építési területe. Ez az a beruházás, amelynek építését előbb arra hivatkozva állította le a kormány, hogy Brüsszel kifogást emelt az indokolatlanul magas költségek miatt, csakhogy kiderült, az autópálya nem uniós pénzből épül.
Belvízben állnak a félbehagyott M4-es betonlábazatai Bugány János / Népszabadság |
Így alakult, hogy kartellgyanúval indokolják a munkák befagyasztását. Sokan tudni vélik, a valódi ok Orbán Viktor és Simicska Lajos háborúja lehet, az ugyanis tény, hogy az érintett szakasz három munkájának egyikére és a szolnoki Tisza-híd építésére a Közgép partnere, az A-Híd nyert megbízást. A Simicska-birodalomnak eredetileg kijelölt munka értéke 34,5 milliárd forint, míg a Colas–Swietelsky konzorcium 46, a Strabag pedig 25,6 milliárd forint értékű szerződést kapott.