Bíróság elé megy a Közgép
Október elsején bíróság elé megy a Közgép Zrt. – tudta meg lapunk. A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnak arról kell határoznia, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) jogszerűen zárta-e ki a Simicska Lajos többségi tulajdonában lévő építőipari céget a közbeszerzésekből, miután a győr-gönyűi kikötő építésére beadott ajánlatában az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság és a neki dolgozó Első Magyar Közbeszerzési Tanácsadó Zrt. hibát talált.
A hamis adatközléssel megvádolt társaság számára a szokatlan gyorsasággal kitűzött bírósági tárgyalásnak komoly tétje van. Ha veszít, a következő három évben egyetlen állami vagy önkormányzati nagyberuházás közbeszerzési eljárásán sem vehet részt. Ha nyer, nemcsak a 2018-ig tartó időszak uniós pénzekért folyó versengésein lehet jelen, de akár a kizárására hivatkozva elvesztett első megbízását is visszaszerezheti.
A Csornát elkerülő út második ütemének építéséhez kapcsolódó régészeti feltárás földmunkáinak beruházását ugyanis a dolgok aktuális állása szerint a Közgép hiába nyerte meg. A Napi.hu közlése szerint legalábbis, bár a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. májusban a társaságnak és a vele közösen ajánlatot adó Leveller Építőipari Kft.-nek adta a 99 millió forintos munkát, az állami beruházó döntését a Közgép kizárására hivatkozva a KD augusztus végén megsemmisítette.
Úgy tudjuk, ez az egyetlen folyamatban lévő tender, amelyet elbukhat a Közgép, a többi munka ugyanis már az építés fázisában van. Simicska Lajos és érdekeltségei gyorsuló tempóban íródtak ki a zsíros állami beszerzést nyerők szűk köréből. Az úgynevezett Simicska–Orbán-párharc a vállalkozó alpári stílusú kirohanásával csúcsosodott ki, amely az állam simicskátlanításának csúcsra járatásával folytatódott.
Kérdés persze, mekkora esélyekkel indul majd a Közgép a hamarost megnyíló uniós tendereken.