Becsapta az időseket a 4Life Direct
A GVH csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint megállapították: megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között.
Az indokolás szerint a kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már "akár napi 100 forintért" "érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben", illetve "a családjának kifizetett készpénz akár 3,5 millió forintot is elérhet, amely segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott". Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.
Az is megtévesztő volt, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.
A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott.
Cikkünk megjelenése után közleményben reagált a cég a bírságról szóló hírre. E szerint a 4Life Direct Kft. vezetősége csalódott a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsának döntése miatt, amely ellen fellebbezni fog. Azt állítják, a hatóság megállapításaival ellentétben a 4Life Direct Kft. nem sértette meg a fogyasztói érdekeket. Többek között így indokolták álláspontjukat "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a szerződéskötéskor szükséges felelősségteljes döntés meghozásához ügyfeleink teljes körű és részletes tájékoztatást kapjanak a biztosítás szerződési feltételeiről."
Hozzátették azt is: "Reklámjaink szövege és feliratainak szövege azonos számos különböző országban, jóllehet különböző nyelveken jelentek meg. Az elmúlt harminc évben több mint száz millióan látták őket különböző országokban, például az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Királyságban és Lengyelországban. Mostanáig a világon egyetlen szabályzó testület sem találta reklámunkat a GVH által sugallt módon megtévesztőnek, ezért is lepődtünk meg döntésükön. Véleményünk szerint ez is egyértelműen azt mutatja, hogy a cég marketing kommunikációja nem megtévesztő."
A 4lifedirect weboldalán lapunk által fellelt apró betűs bejegyzések tanúsága szerint a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limitedet Gibraltáron jegyezték be. Így ha valakinek netán gondja akadna a kifizetésekkel, elég sokat kellene utaznia a pénzek mögött ténylegesen álló cég ügyfélszolgálatáig.