belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Nem ellenezzük a bankadót - interjú az IMF képviselőjével

Iryna Ivaschenko szerint az ad hoc adók nem jelentenek jó megoldást

Nem csak a bankadó miatt kellett elhalasztani a hitelszerződésről tartott legutóbbi egyeztetés eredményeinek rögzítését a Nemzetközi Valutaalappal, a költségvetési pályával kapcsolatos bizonytalanságok miatt álltak fel dolgavégezetlenül a felek a tárgyalóasztaltól - derül ki Iryna Ivaschenko szavaiból, aki az IMF budapesti irodájának vezetőjeként vett részt a megbeszéléseken.

Baka F. Zoltán| NOL| 2010. július 22. |105 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

venember | 2010. július 23. | 12:27:07

fabatka2 | 2010. július 22. | 15:33:49

Örülök, hogy hasznosnak találtad.

Amúgy nem a szavakkal van/lesz itt a gond, inkább a tettekkel, én most úgy látom, de ne legyen igazam.

andras60 | 2010. július 22. | 21:48:19

„a költségvetési pályával kapcsolatos bizonytalanságok miatt álltak fel dolgavégezetlenül a felek a tárgyalóasztaltól - derül ki Iryna Ivaschenko szavaiból”
Ennek a cikknek ez a lényege. Ezt akarja eltitkolni Orbán, hogy az IMFet nem tudja orránál fogva vezetni, minta magyar választókat.

andras60 | 2010. július 22. | 21:42:57

Különben a hölgy nagyon szimpatikus és nagyon okosan válaszolgatott az újságírói kérdésekre. A riport jó és ellensúlyozza a jobboldali média ködösítéseit, pontosabban hazugságait.
Például: A bankadót Orbán Viktor úgy tálalja, mintha ő vezette volna be. Pedig már a korábbi kormányok is alkalmazták. A Bajnai kormány a 2010es évre 14 milliárdos bankadót tervezett. Ez a normális. Erre jött Orbán a 200 milliárddal,….

andras60 | 2010. július 22. | 21:32:53

jszegedi | 2010. július 22. | 09:48:28
„Sajnálattal tapasztalom, hogy az újságírókat a magyar nyelv szabályai nem igazán érdeklik. Ismételten közlöm: a hölgyet Irina Ivascsenkónak hívják.”

Nem kenyerem a nyelvészkedés, de erre felkaptam a fejem.
Szerintem, ha valaki Oroszországban él és cirill betükkel írja a nevét, akkor jogunk van a latin helyett magyar olvasatba átírni így: Irina Ivascsenko. De ő szerintem már amerikai állampolgár, akinek a neve Iryna Ivaschenko. Egy angol nevet a magyar sajtó nem a kiejtés szerint írja, hanem a leírás szerint. Ilyen egyszerű.

nyugdíjas | 2010. július 22. | 15:57:42

Mivel a CIB-nél vagyok,tudomásomra hozták,hogy ami eddig nem került pénzbe,azért szeptembertől fizetnem kell,de ezt nehogy úgy értelmezzem, hogy a bankadó áthárítása!Á,dehogy!Ezt ők már azelőtt elhatározták!

fabatka2 | 2010. július 22. | 15:33:49

venember | 2010. július 22. | 13:30:42
venember | 2010. július 22. | 13:29:54
venember | 2010. július 22. | 12:10:20

Kedves "vénember"!

A különböző (IMF, EP, kormány-) nyilatkozatokból én is hasonlóan rekonstruáltam volna a tárgyalásokon történteket - ha nem is ilyen szellemesen.

Szíves engedelmeddel elmentem levezetésedet, mert véleményem szerint eléggé korrektül látod a dolgokat. Fél-egy év múlva majd visszanézem, kíváncsi leszek, mennyit és milyen irányba fog változni Orbánék kommunikációja és politikája.

Nem vagyok derűlátó...

venember | 2010. július 22. | 13:30:42

Vagyis: a törvénykezési, szervezési és vezetési folyamatok állandó lemaradása várható a való élettől.

És ezen még az IMF se tud segíteni.

venember | 2010. július 22. | 13:29:54

konz | 2010. július 22. | 11:49:04

...javuljon az állami hatékonyság és feleződjön meg az állami alkalmazottak száma?

A hatékonyságot az alábbiakkal lehet növelni:

1 Pénzzel. A folyamtokat automatizáljuk, új technológiákat vezetünk be.
De mivel nincs pénz, erre nem kerül sor.
Új elvek, technológiák bevetésére tehát nem kerül sor.

2. A szakértelem, a szervezettség növelésével. Ekkor némi létszámcsökkentést lehet végrehajtani, különösen, ha jó meghajtjuk a megmaradókat.
A mostani folyamatokat látva viszont az történik, hogy a különböző pozícióban lévő embereket a vezérigazgatótól a segédportásig pártpreferencia alapján cserélik vagy csak simán kirúgják vagy letartóztatják. Ez is a hatékonyság ellen hat, mert a csókosnak szakértelme nemigen van és dolgozni se szeret.
Tehát az átlagos szakértelem várhatóan csökken, a leterheltség nő.

3. A törvények, a szabályok a folyamtok folyamatos naprakésszé tételével, deregulációjával, ésszerűsítésével; a felesleges dolgok elhagyásával.
Sajnos itt azt látjuk, hogy a Parlament jelenleg szinte kizárólag a most hatalomra kerülők bebetonozásával foglalkozik a köztársagi elnöki poszttól, az alkotmánybíráktól, OVB-tagoktól, a média felügyeletétől a legutolsó segédjegyzőig.
Itt is az várható hát, hogy mivel ezek mondhatni semmilyen elvárásnak nem kell megfeleljenek (a párthűségen kívül), semmilyen motívációjuk nem lesz a kiemelkedő munkavégzésre, mert semmilyen ellensúlytól nem kell tartaniuk.
Vagyis: a törvénykezési, szervezé

venember | 2010. július 22. | 12:10:20

konz | 2010. július 22. | 11:49:04

...javuljon az állami hatékonyság és feleződjön meg az állami alkalmazottak száma? Javasolják ezt (konkrétan, szajkózva), és ne idegeljenek a bankadóval meg Simor Cipruson megfuttatott fizetésével.

Azért nem, mert az IMF nem így működik. Elolvassák a hitelt felvevőnek az adott pénzügyi időszakra szóló jelentését és meghallgatják, hogy miket tervez a következő időszakra, hogy biztosítva lássák a pénzüket. Ha nem látják, kifogásolnak, de mindig abból válogatnak, abból, amit eléjük raknak; jól is néznén(e)k ki, ha ők javasolnának valamit; ha nem jön be: hát ti mondtátok...

Az IMF tárgyalások így zajlottak pestiesen szerintem:
IMF: Jöttünk ellenőrizni. Mik a számok?
Mi: 6.5
IMF: Nem jó.
Mi: 3,8.
IMF. Jó. Mik a terveitek a közeljövőre?
Mi: Ezek.
IMF: Hülyeség. Jobbat nem tudtok kitalálni?
Mi: Most nem, mert pont az ellenkezőjét csináljuk. Talán az önkormányzati választások után, akkor úgyis mindenkinek kuss és a mi embereink fognak ülni már mindenhol.
IMF: Jó, visszajövünk akkor. Addig a jelen fázis nincs lezárva és további zsozsó nuku.
Mi: Nem baj, már a Bajnaiék bespejzoltak. Viszlát ősszel.

konz | 2010. július 22. | 11:49:04

...javuljon az állami hatékonyság és feleződjön meg az állami alkalmazottak száma? Javasolják ezt (konkrétan, szajkózva), és ne idegeljenek a bankadóval meg Simor Cipruson megfuttatott fizetésével.

konz | 2010. július 22. | 11:47:42

venember | 2010. július 22. | 10:45:21, Szamok Embere | 2010. július 22. | 09:23:50, hangyaboy | 2010. július 22. | 08:50:40:
az az alapvető baj, hogy egy ilyen megbízhatatlan országnak viszonylag könnyen kölcsönt ad bárki, pl az IMF. A falusi uzsorás is tudja, hogy hitel a butábbiknak kell, és míg ő tetszeleghet a jótevő szerepében, a visszafizetéshez vér és mocsok tapad majd, amiből őrá nem fröccsen. Na, ha véletlenül IMF-hitel nélkül államcsőd lett volna... akkor talán most tisztább lenne a kép. Az IMF azt javasolja, h szívassuk meg a lakosságot. Köszönjük, megfontoljuk. A lakosság által megválasztott Fidesz meg azt, hogy nem, hanem a gazdagokat. Két lusta és ostoba vélemény, buta, sunyi kommunikációval eladva. Ha a Fidesz épp ilyen vagy olyan cégeket akar megadóztatni, hadd tegyen legalább egy próbát. Ha emiatt összeomlik a gazdaság, és Mo fizetésképtelen lesz (ugye ettől fél az IMF), akkor ez nekünk meg a Fidesznek sokkal rosszabb lesz, mint az IMF-nek. Felőlem javasolgathatnak, de amíg növeljük a bevételeket, sztem súlyosan durva nyomásgyakorlás így hazautazgatni. Azt nem állítom, hogy a Fidesz nem vezet összeomláshoz. Dehogynem. Papíron talán igaza van a Fidesznek, csak az a baj, hogy az állami pénzeket Magyarországon ellopják. Erre az MSZP és a Fidesz (és mindenki más) is két kitűnő példa, a Fidesz irgalmatlan pénzeket folyat a haveroknak. Ez a baj. Miért nem azt javasolja az IMF, hogy tényleg számára is megfelelő módon szűnjön meg a korrupció, hogy mérhető módon jav

venember | 2010. július 22. | 10:45:21

konz | 2010. július 22. | 08:22:58

"... akkor is fenntartom, hogy alattomos, sunyi, primitív az IMF álláspontja. Már mi az, hogy engedjük a bankadót (ez a cím), de alul meg, hogy de mondjuk izébizé elemeztük és teszteltük és az lesz hogy izébizé, na jó, a felét. ..."

A cím, az alcím és a kérdések az újságírói lelemény "eredményei". Úgy kell olvasni a cikket, hogy kizárólag a riportalany által mondottakat olvassuk el... ez ugyanis az ő álláspontja, ezekért vállal felelősséget. A többi, beleeértve a kommentárokat is - a miénket is! :))) - mese habbal.

Próbáld meg csak a válaszokat elolvasni. Érdekes eredmény jön ki. Például azon is megakadhat az emberek szeme, hogy a G20-ak számára ők javasolták először a bankadót... Azt kell látni, hogy ők a pénzüket akarják visszakapni. Méghozzá a lehető legbiztonságosabb módon. Ebbe az is beletartozik, hogy egy országos elégedetlenség vagy hosszantartó, meddő kormányzati okoskodás veszélyeztetheti (az ő szempontjukból) a pénzüket. Ezért javaslatokat tesznek a kockázato(u)k minimalizálására, érveket hoznak fel. És mi, ahelyett, hogy meggondolnánk, oktatjuk őket meg nekik megyünk...

luther | 2010. július 22. | 10:24:39

Ha egyszer egy független magyar kormány odakuncsorgott az IMF-hez rossz pillanatban egy életmentő hitelért, hozzátéve, hogy a belföldi lakásipar
hitelből felfuttatása, és a 2x100 nap miatt, akkor , ha sikerült kimászni a nagy bajból, megegyezés várható el

fabatka2 | 2010. július 22. | 10:24:34

javítás:...tisztában...

fabatka2 | 2010. július 22. | 10:23:26

jszegedi | 2010. július 22. | 09:48:28

"Sajnálattal tapasztalom, hogy az újságírókat a magyar nyelv szabályai nem igazán érdeklik. Ismételten közlöm: a hölgyet Irina Ivascsenkónak hívják."

Akik annak idején tanultak oroszul, maguktól is tudják, hogy a magyar ABC kifogástalanul alkalmas az orosz nevek pontos fonetikus átírására, viszont jeles újságíróinkat talán meg lehetne tanítani erre... Engem is irritál ez a szolgai módon, teljesen feleslegesen átvett angolos írásmód - de mit vársz a mai magyar újságíróktól, akiknek nagy többsége a szórend, az értelem szerinti mondattagolás, az elválasztás, a "j" és "ly" közötti különbség és egyéb szabályok alkalmazásával sincsenek tisztába, lektorra meg a mai sanyarú világban - úgy látszik - nem telik.

Szamok Embere | 2010. július 22. | 10:04:37

"A miniszterelnök szerint kormány az elmúlt három hónapban "bátor változásokat" kezdett el. Ezek között a kormányfő a politikusok számának megfelezését, a köszférában a kétmilliós bérplafon bevezetését és az állami válallatok vezetésének drasztikus csökkentését nevezte. Ezen kívül a kormány januártól olyan adóreformot tervez, amelyben egyszerre valósul meg az egykulcsos és a családi adózás. Orbán Viktor elismerte, hogy ez eddig a világon senkinek sem sikerült, de "nekünk nagyon kiváló ötleteink vannak" - fogalmazott."

idézi az Index

Ha jól értem, nem sokkal ígéretesebb, amit próbálnak (ez eddig a világon senkinek sem sikerült), mint az IMF receptje, aminek a segítségével még senki nem lábalt ki a válságból.

De talán az utóbbi több helyen próbálkozott, volt lehetősége tanulni a hibáiból, reszelgetni a módszert...

jszegedi | 2010. július 22. | 09:48:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tcat | 2010. július 22. | 09:41:36

Az a baj, hogy az ad-hoc, átmeneti adókkal kapcsolatban teljesen igaza van. Ezek kiszámíthatatlanná, instabillá teszik az adózási rendszert. Most képzeld el: van befektetni való pénzed és nem tudod megmondani, hogy egy-egy üzlet hány év múlva fog megtérülnmi, mert nem tudod mikor és milyen adókat fognak majd rá kivetni, vagy például nem tudod, hogy a hitelt mennyiért és milyen feltételekkel fogod kapni. Ehhez nem kell az IMF, hogy megmondja. Ez minden közgazdaságtani könyvben benne van. Nem lehet csak úgy átmenetileg adóztatni, meg variálni. A pénzel rendelkező befeketetők (még a magyarok is!!!) inkább más, stabilabb adózási rendszerrel rendelkező országba mennek befeketetni.

Szamok Embere | 2010. július 22. | 09:23:50

konz, az IMF nem ellenzi a bankadót általában, a mértékéről vitatkoznának. Ezt mondták már szombaton is, nézd meg a honlapjukon a kommunikéjüket.

Ami a strukturális átalakításokat illeti, lebeghet szemed előtt pl az is, hogy az orvos a magánbetegeit nem küldi a kórházba, ahol dolgozik, röntgenre, amit aztán ott helyben megnéz, merthogy a fotót nem viheti ki, a nőgyógyász nem hívja be a szombati ügyeletére a privát betegét ultrahangra, mert a kórház műszerét szereti használni (saját tapasztalat mindkettő). Ez azért nem jó, mert ezt teljesen átláthatatlanul fizeti a TB meg a költségvetés, azaz mindenki a bankadón keresztül. Ezért mondja az IMF, hogy a kiadásokat is racionalizálni kell, hogy ne kelljen más forrást találni három év múlva a finanszírozásukra.

feketekun | 2010. július 22. | 09:09:55

Sokan véditek,és magyarázzátok az IMF,szerepét.
Pedig nem kellene ám sok,csak vissza emlékezni,hogy ahová eddigi történelme során ez az alakulat betette a lábát,azok az országok hogyan is jártak. Soha egyetlen ország sem jutott ki még a segítségükkel a bajból.Emlékezzetek csak Brazilia,Mexikó,,és más országokra.Csak a nyomor az éh inség a mérhetetlen el szegényedés,ez jelzi ennek az pénzügyi piranyáknak az útját.

hangyaboy | 2010. július 22. | 08:50:40

konz | 2010. július 22. | 08:22:58

Itt valamit nagyon nem értesz!Az IMF olyan országokba megy ahová hívják őket és a csőd szélén állnak,mert nem tudtak jól gazdálkodni.Átvilágítják az adott országot és javaslatokat tesznek a kilábalás érdekében és hogy visszakapják nem kevés pénzüket.Nem kormányozni akarnak a kormány helyett!A reformokat már réges rég sürgetik,de az aktuális kormányok nagyon keveset tettek az ügy érdekében.Ugyanis ezek egyes társadalmi csoportoknak nagyon fájdalmas,de a fenntarthatóság érdekében szükséges lenne.Csakhogy ezekbe a reformokba kormányok bukhatnak bele-lsd egészségügy-ezért a nagy viszolygás.A hatalom édes a néppel meg úgyis lesz valami....

konz | 2010. július 22. | 08:22:58

először is, ez egy nagyon jó cikk, a témában a jobboldali sajtó röhejesen szolgalelkű, kígyót békát kiáltoznak az imf-re és azt fogadják el imf-yvéleményként, amit ez a halál megbízható Matolcsy nekik tulajdonít. De miután részletesen kifejthette a véleményét, akkor is fenntartom, hogy alattomos, sunyi, primitív az IMF álláspontja. Már mi az, hogy engedjük a bankadót (ez a cím), de alul meg, hogy de mondjuk izébizé elemeztük és teszteltük és az lesz hogy izébizé, na jó, a felét. Milyen piaci kofák ezek? Jó, akkor legyen a 3/4-e, és csapj bele. Röhej. És persze strukturális meg mittomén milyen reform kell, ami alatt úgy érzem azt sugallják, hogy jól meg kell adóztatni az embereket meg csökkenteni a nyugdíjakat. Miért nem azt követelik, hogy felezzük meg az állami alkalmazottak számát? Azt érteném. Bár alapvetően arra is igaz lenne az alaptétel: ha fizetünk, akkor ne szóljanak bele.

hangyaboy | 2010. július 22. | 08:11:37

Mundzuk | 2010. július 22. | 01:06:39

"Most már csak azt fogom nézni-némi megbocsátható kajánsággal-hogy vajon miféle ürüggyel fognak visszasompolyogni a tárgyalóasztalhoz."

Orbán nagy mellénnyel bejelentette,hogy az IMF-el már nincs tárgyalnivalója,csak az eu-val.Ami igaz is lehet,ha nem akarjuk lehívni a fennmaradó részleteket az IMF kölcsönből és tartjuk a 3.8-at.DE A fidesz gazdasági nagyokosai újabb 2 éves 10-15 milliárd euros IMF védőhálóra számítanak,ami arcvesztés,pitizés nélkül nem fog menni.Nem az IMF-nek van szüksége hazánkra az állampapírjainknál olcsóbb hitelével,hanem fordítva.Ha neadj' Isten külföldi spekulánsok újra a forintra törnek(érezve a vérszagot) akkor bajban leszünk és kuncsoroghatunk újabb pénzekért.

Altuntegin | 2010. július 22. | 07:51:07

A képmutató Fidesz-hívő kommentelők amúgy azt hiszik övék a bölcsek köve ... Aki másképp látja a helyzetet mint ők az nemcsak ostoba, de hazaáruló is. Fel sem merül bennük, hogy akik nem OV rajongók azok is esetleg azt szeretnék, hogy jó legyen az országnak. De ha látják a kormány rossz lépéseit, uram bocsá' hazugságait, akkor ők hazudnak, csalnak, lopnak legalábbis az OV rajongó hadak szerint.

Altuntegin | 2010. július 22. | 07:44:59

Global Warning, akkor csak higgyen az embernek, aki soha nem hazudott ...
A zembereket senki nem hajtotta ostorral a devizahitel felvételének csapdájába. A nagyokos kormányunk felismerte, hogy buta a polgár, de nem tanítana akarja, hogy felismerjék a pénzügyi csapdákat, hanem egy echte magyar bankba terelni (amit amúgy szintén nem tud kivonni a világ pénzpiaci hatásai befolyásai alól).
És amit kérem ne felejtsen el NEM CSAK A GONOSZ IMF VONULT KI. DE AZ EU IS. És mindegyikük a reformokat hiányolta.
Mundzuk diplomáciából elégtelen. Nem az IMF fog visszasompolyogni gyanítom, persze ezt a kormány majd valami szép színes mázba csomagolva akarja velünk elhitetni. L. lentebb Talabér listáját, a soha nem hazudó kormány eddigi torzításait.

krix | 2010. július 22. | 07:36:39

Mundzuk | 2010. július 22. | 01:06:39
Mundzuk, te nagyon hülye!

"Lám, 72 óra múlva már mosakodnak."

Ne viccelj, semmi mást nem csinálnak, csak közlik, hogy hazudtatok, amikor a bankadóra kentétek a kivonulásukat.

"Most már csak azt fogom nézni-némi megbocsátható kajánsággal-hogy vajon miféle ürüggyel fognak visszasompolyogni a tárgyalóasztalhoz."

Nem visszasompolyognak, hanem - miután Merkel (is) Orbán orrára koppintott, és változik a jelentőset vezér véleménye a világ dolgairól (ez ma reggelre ki is derült), nos akkor persze, hogy folytatni kell a tárgyalásokat. Tudod, mint a dacos kisgyerek, aki folyton a földhöz veri magát: teszünk a földre egy szivacsot, csak ne üsse meg magát olyan nagyon, ha hülye is, a mi gyerekünk...

Kutakodjon | 2010. július 22. | 07:02:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zeta62 | 2010. július 22. | 06:56:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 22. | 06:18:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dekimi | 2010. július 22. | 05:58:13

Hazudott volna Orbán,Matolcsy,Lázár,hogy az IMF csak a bankadót ellenezte?Mert mást sem hallottunk tőlük.Pedig Orbán még soha.....Ő mondta.

talabér | 2010. július 22. | 01:43:40

Kutakodjon, bocsánat.

Neharagudjon, hogy megsértettem. Volt pár hozzászólásom, abból egy volt Önnek címezve, melyre még az a mentségem sincs, hogy válasz lenne az Ön hozzám intézett kommentjére, amely, elismerem, tele volt válogatott sértéssel, mert úgy gondoltam (oh, már megint nagyképű vagyok, hisz épp az imént mondta, hogy nincs itt gondolat, csak a nagy üresség), mindenképp meg kell Önt sértenem, mert nem fogok nyogodtan aludni, ha nem.

Ezért megkövetem, ha megsértettem akár azzal, amely Önnek szólt, akár a többivel, melyek nem Önhöz szóltak. Ígérem, mélyen megbántam tettemet, és szégyentől piros arccal kotródom el innen.

Megbocsát nekem?

Kutakodjon | 2010. július 22. | 01:30:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

talabér | 2010. július 22. | 01:24:21

Mit?

Visszakapni a pénzüket? Ez annyira elítélendő, undorító tulajdonság? És az, hogy nem fizetjük vissza az olyan büszkemagyaros?

Vagy mit akarnak? Komolyan nem tudom, mire gondoltál.

Mundzuk | 2010. július 22. | 01:06:39

Irina&co. eljátszották a nagyjelenetet, kivonulást, ajtócsapkodást, hisztit.
Lám, 72 óra múlva már mosakodnak.

Most már csak azt fogom nézni-némi megbocsátható kajánsággal-hogy vajon miféle ürüggyel fognak visszasompolyogni a tárgyalóasztalhoz.

Mert bizony- a szerződés októberben lejár.
És most már ők akarnak valamit-de azt nagyon- Orbánéktól..és nem forditva.

talabér | 2010. július 22. | 01:03:05

Francokat. Te bizonyítod, hogy győztem.

Csak véleményed van. Hol a tény?

Kutakodjon | 2010. július 22. | 01:01:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

talabér | 2010. július 22. | 00:28:02

Én nem tagadtam, hogy a szocik hazudtak. Hol olvastál ilyet, vagy miért gondolod, hogy ez cáfolat arra, amit én írtam. Nálam - képzeld - ott kezdődik a hazugság.

"hazugság gyűjtemény" Ennyi tellett elvtárs?:-)

Végighazudod a NOL kommentjeit, és te beszélsz hazugsággyűjteményről?:-))
Pussz:-)

Global Warning | 2010. július 22. | 00:21:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

talabér | 2010. július 21. | 23:33:27

Varga Mihály: bizony nem túlzott Kósa, mikor államcsődről beszélt.

Varga Mihály: nincs állam csőd.

Orbán Viktor: már két éve van gazdasági tervünk.
Orbán Viktor: az elmúlt hétvégén összeállítottuk a kormány 29 pontos gazdasági stratégiáját.

Pintér Sándor: a kormány alakítás után két héten belül rendet teszünk az országban.
Pintér Sándor: na jó. Nem két héten belül, de rendet teszünk.

Fidesz: Nem, nem a saját képviselőnk miatt gondoltuk meg magunkat, hogy öt év helyett három is elég ahhoz, hogy megszűnjön a haverság a volt katonák, rendőrök, rendvédelmisek stb. meg az aktív állomány között. NEM! Az csak véletlen, hogy a képviselőnk három és fél éve szerelt le.

Matolcsi György: az IMF CSAK a bankadó miatt állt fel az asztaltól.
Matolcsi György: najó. Simor fizetése miatt is felállt. Najó. Azért is felállt, mert nem kötöttük az orrukra a gazdasági elképzeléseinket.

Najó, nem folytatom, csak levezettem, hogy tényleg nem kapta őket senki hazugságon.

talabér | 2010. július 21. | 23:24:15

Itt is elmondom, de gondolom ez titeket nem érdekel, nem a tények miatt vagytok itt.

A forint azért erősödött, mert az MNB eurót adott el a piacon, hogy némileg enyhítse a kormány által okozott károkat.

Jólvanna. Csak makacsul hiszek a józan észben, hátha egyszer valakit közületek érdekelnek a tények..

talabér | 2010. július 21. | 23:22:11

Mondomén.

Bebizonyosodott, hogy a kormfány hazudik. Erre Global Warning:

"A kormányt még nem kapták hazudozáson"

Ez egy rossz vicc.

Kutakodjon | 2010. július 21. | 23:02:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Global Warning | 2010. július 21. | 22:53:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Global Warning | 2010. július 21. | 22:48:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kisember8 | 2010. július 21. | 22:44:46

kedves (vagy inkáb kevésbé kedves) IMF

szombaton hiszti, hétfőn a Forint összesett, mindneki az új korményt szidta
megszólalt a nagy BÖSZME is Fletó bartánk és mondta a szokott sületlenségeit :-(
Mesterházy megvédte a szegény bankokat - ne legyen bankadó, inkáb a lakosságot sarcolják tovább, ahogy az elmult 8 évben tették

minden szoci bérenc ujságíró és un. szakértő a kormányt ocsrolta és . . .

lássanak csodát - a forint és a BUX rendbe jött az IMF meg mosakodik

Kedves Iryna, ez nem volt szép inkébb amatörségnek tünik (valaki félrevezette az IMF-et? talán Fletó?)

Global Warning | 2010. július 21. | 22:43:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Altuntegin | 2010. július 21. | 22:41:21

Bocsánat, javítok: Global Warning és ez a Matolcsy legyen a magyar állami bank vezetőjének egyik főnöke?
Akinek igazából nem számít az árfolyam-ingadozás? Mit érdekli őt devizahitelesek sorsa ...

Altuntegin | 2010. július 21. | 22:39:12

Ilyen magyar bank kell nekünk? Vagy a Csányi-féle "olcsó intézmény"? (Csak emlékeztetőül az Csányi, aki nemrégiben azt mondta, hogy a bankadóra szükség van 2006 júniusában azt nyilatkozta a banki különadó lehetőségével kapcsolatosan, hogy kiviszi bankcsoport legnyereségesebb tevékenységeit az országból.)

Altuntegin | 2010. július 21. | 22:35:38

Amúgy az Index oldalán olvasható: "Maga Matolcsy György korábbi munkásságában ugyancsak nem volt az árfolyam-és az árstabilitás híve, így az is elképzelhető, hogy talán nem is bánja, hogy az utóbbi napokban gyengült a forint".
Global Warning: és ez a Matolcsy mondja legyen a magyar állami bank vezetőjének egyik főnöke l. fent.

Global Warning | 2010. július 21. | 22:33:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Altuntegin | 2010. július 21. | 22:12:20

Re Mundzuk: "Na, ez a hat bank elásta magát(és tsait).
Ha lesz hároméves bankadó , azt elsősorban nekik "köszönhetik" majd... És a magánpénztárak is kezdhetik a visszafelé számolást." Hú, de jó lesz nekünk, lesz egy dísz nemzeti bankunk (milyen jó lesz, nem kell összehasonlítás kínlódni az opciók tekintetében) egy helyes kis pártkatonával az élén, meg egy nagy nemzeti biztosítónk ... Ez erőteljesen emlékeztet engem az 1989 előtti Romániára. Tényleg ezt szeretné?

Global Warning | 2010. július 21. | 22:05:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Antoine... | 2010. július 21. | 21:56:40

medve1942 | 2010. július 21. | 21:07:30

Szerintem ez inkább attól függ, hogy ő hogy írja az anyanyelvén. Ha a Szovjetunióban született, akkor nyilvánvalóan cirill betűkkel, ha Nyugaton, akkor meg feltehetően nem. Viszont a névjegyén valószínűleg az angolos változat szerepelhet, és talán ezért írhatták a lapban is így.

talabér | 2010. július 21. | 21:46:01

Fidesz világlátás:

Állunk egy fekete autó előtt.
Fideszes: szarul néz ki ez a piros autó!
Nem fideszes: de hisz ez az autó fekete!
Fideszes: ezt csak a komcsik látják feketének, mert állandóan kritizálnak. Ez piros.
Nem fideszes: hogy lenne már piros, gyere kérdezzünk meg mégegy nem fideszest. Milyen színű ez az autó?
Másik nem fideszes: fekete.
Nem fidesz: na ugye. Ez az autó fekete!
Fideszes: lehet, hogy fekete volt még az szoci kormányzás alatt, de már NÜK van, azóta piros. Kérdezzünk meg egy másik fideszest. Milyen színű ez az autó?
Másik fideszes: piros.
Fidesze: naugye, hogy piros.
Nem fideszes: EZ FEKETE!
Fideszes: PIROS! Teccettek volna jól kormányozni, akkor az most ti mondhatnátok meg, hogy milyen színű. De vesztettetek, tehát PIROS!
Nem fideszes: elmégy te a büdös...
Fideszes: hülye komcsi!

Kb ilyen ennek a cikknek és többi erről szóló cikknek a fideszes értelmezése.
Hiába van az IMF hivatalos jelentésében, az EU hivatalos jelentésében, több tíz újság cikkében, és most már az IMF hivatalos emberének a nyilatkozatában is, hogy az bankadó az egyik legkisebb súlyt képviselő észrevétel volt a tárgyalások megszakadásáért felelős okok közül, hiába sorol fel bárki még legalább 5-6, valóban fontosabb érvet, a fideszes csak ennyi észrevételt tesz.

"Tehát az egész csak egy alkudozás arról, hogy mennyit fizessenek a bankok."

KannibálTatárÚr | 2010. július 21. | 21:41:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Global Warning | 2010. július 21. | 21:34:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nonemárt | 2010. július 21. | 21:09:43

Sok jobbosa a világnak ! Olvassátok el a cikkeet mégegyszer (ha elsőre nem volt érthető). Senki nem bántotta a nagy magyar önállóságot, csak rákérdeztek a tervre (ami nincs !). Tudjátok, az "ad hoc" azt jelenti, hogy "per pillanat", és ezt ma már senki nem veszi komolyan. A nagy fiúk hosszabb távra terveznek, amikor kormányon vannak. Az egy más kérdés, hogy innen ti el tudtok jutni akárhová az elmúlt 8 év bármely vonatkozásában. Tényleg ilyen reménytelenek vagytok ?

Tru09 | 2010. július 21. | 21:08:55

taxilaci | 2010. július 21. | 19:37:21
Azt tudnám miért okoz önnek örömöt, hogy hazudhat. A nálunk tervezett bankadónak,annyi köze van a Merkel féle bankadóhoz mint utcalánynak a jámbor élethez.

medve1942 | 2010. július 21. | 21:07:30

Résztletkérdés: ha Iryna Amerikában vagy más angol nyelvű országban él, akkor szerintem Ivashchenko. Ha Oroszországban él, esetleg Ukrajnában, ami a nevéből valószínűbb, akkor valóban Ivascsenko.

Tru09 | 2010. július 21. | 21:03:28

Kutakodjon | 2010. július 21. | 20:33:20
Ez bizony más kormány. Semmihez sem ért ahhoz is csak alig.

Bubó Dr. | 2010. július 21. | 20:56:05

IMF - ,,Rugalmasak voltunk és elfogadtuk a bankadó 2010-es formáját"

Azaz, az idei bevételi oldal rendben van, a kutya nem kért helyette más jellegű bevételt, megszorítást meg véletlenül sem. Ennek ellenére nem tudta a kormány a felülvizsgálatot lezárni...

A kontárkormány kommunikációs átverési gépezete viszont hibátlanul funkcionál: a zemberek forradalmi megvezetésükben már szabadságharc dicső (képernyő s billentyűzet mögötti) résztvevőiként éltetik magukat, s a kormánypártot...

Antoine... | 2010. július 21. | 20:34:04

"Igen, ezt is akartam javasolni, csak gondoltam, fenntartható tempót diktálok az IMF-nek."

Az IMF folyton megszorításokról, meg sokkterápiákról papol, ami egyértelműen a domina stílusra utal. Ezért nem érdemes engedékenynek lenni velük szemben, mert gyengének és puhánynak fognak tartani.

"Ma pl. a forint(284,..) és a tőzsde is erösödött- a pánik ma is elmaradt."

Na, azért nana! A tőzsde egyik alaptulajdonsága, hogy amire mindenki számít, az gyakran nem (akkor) fog bekövetkezni. A gyenge forint pedig, ellentétben a sajtóreklámokkal, valójában nagyon keveseknek lehet jó. A nagy exportőrök nagy importőrök is, a lakossági fogyasztást hová fognánk még tovább vissza?, a mezőgazdaság kapcsán meg azt érdemes eldönteni, hogy továbbra is másod- és harmadosztályű termékeket állítunk elő, ahol csak az ár számít, vagy megpróbálunk végre feljebb is lépni.

Kutakodjon | 2010. július 21. | 20:33:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. július 21. | 20:19:05

@ Drugics Cézár | 2010. július 21. | 20:01:57

"Egyelőre úgy tűnik hogy a magyar kormány győzött,az IMF hazament és azt nyilatkozza hogy nincs kifogásuk a bankadó ellen."

Nem biztos, sőt nem valószínű.
Most jön majd a fuvaros-sztrájk, meg a Moneda bombázása és a stadion.

Jager László | 2010. július 21. | 20:18:54

Nos akkor kit szeretünk!?
Világbankot,IMF-et,amerikaikat,szlovákokat,oroszokat,lengyeleket,franciákat,
németeket,angolokat,kínaiakat,izraelieket,palesztínokat...........!!??
"Hát én már nem is tudom!!!"
Maradok tisztelettel "tudatlan"?????!!!
J.L.

taxilaci | 2010. július 21. | 20:02:43

Népszabadság?
Gyerek koromban, innen tudtunk meg mindent...és ez volt az igaz :-)
Soha nem gondoltam volna, hogy még ma is van ilyen, hogy nem engeded kimenni
a hozzászólást, de amikor megnéztem, hol vagyok...mindent megértettem,,,Te moderátor, biztos, hogy nem örülsz Viktornak :-) Tudod mit, akkor is úgy lesz, ahogy az ország többsége akarja, ha ez neked ,(direkt kis betű)nem is tetszik...tudom örökre ki vagyok tiltva, ez a módszeretek :-)
További jó moderálást!!

Drugics Cézár | 2010. július 21. | 20:01:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. július 21. | 20:01:36

@ ibi90 | 2010. július 21. | 19:41:34

"A dolog egyszerű: ha sikerül levinni az államadósság szintjét a GDP 30 -40 %-ára, akkor az adód felét nem hiteltörlesztésre fogja költeni az állam mint most."

Erre például tökéletesen megfelelt az IMF-nek Pinochet.
Talán Gyurcsány is jó lett volna, ha ne hajítják ki pártjával egyetemben, mint macskát szarni. Hiszen nem sokban különböztek 2006. őszén ...
Még egyszer, lásd itt:
The IMF and Chile
http://multinationalmonitor.org/hyper/issues/1983/04/bello.html

Global Warning | 2010. július 21. | 19:55:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

castadiva | 2010. július 21. | 19:54:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taxilaci | 2010. július 21. | 19:54:12

Ha az IMF nem segít Gyurcsányéknak a 20 millával, akkor Magyarország állam csőd...ez tény!!!
Az elmúlt 8 év "hozzánemértő" politikája vezetett ide, azt hiszem ez is tény!
A maradék lehívását, nem akarja Viktor lehívni!!
Akkor, mire veri magát az IMF....megfogja kapni a pénzét!!!...Marad a 3.8%..mit akarnak még?

lazus | 2010. július 21. | 19:45:45

nablaquadrat | 2010. július 21. | 19:37:47
Az IMF-nek vagy inkabb azoknak, akik beletettek a penzt, nem nagyon eri meg ez az egesz, mert a hitel olcsobb, mint az allampapir piac. Akkor meg minek ellenzi az IMF hitelt a jobbosok kore. Jo az ha van, ugyis valahonnan kolcsont kell felvenni, es ez a legolcsobb.

taxilaci | 2010. július 21. | 19:43:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ibi90 | 2010. július 21. | 19:41:34

rénszarvas | 2010. július 21. | 18:18:10

A lényeg az, hogy Gyurcsányiék (szerintem tervszerűen és akaratlagosan) eljátszották az ország és a társadalom szuverenitását. Mire jók az un. "szabad választások", ha a "szabadon választott" kormány költségvetésének részleteibe ilyen határozottsággal beledumálhat az IMF? Orbán szerint be fogjuk tartani a Gyurcsányiék által vállalt 3,8% hiánykorlátozást, viszont minden egyéb pénzügyi döntéshez szuverén jogunk kell, hogy legyen. Az IMF arról híres, hogy már sok ország gazdaságát tönkretette, de nem tudok olyan esetről, hogy bármely ország gazdaságát fellendítette volna. Előre az orbáni úton!

Na, csak hogy teljesebb legyen a tájékozoittságod:
Az IMF segített rendbetenni Lengyelország, Szlovákia, Horvátország, chile, Argentína gazdaságát, Most segtett elkerülni a Görög, a Magyar államcsődöt.

A dolog qrvára egyszerű: ha sikerül levinni az államadósság szintjét a GDP 30 -40 %-ára, akkor az adód felét nem hiteltörlesztésre fogja költeni az állam mint most. Vagyis ha kiadást csökkentesz, mint Bajnaiék, és nem növelsz, mint Orbánék, akkor több marad már 3-4 éves távlatban is. Ha a hiányt 2évre legalább 2-2,5 %-ra csökkentené a kormány, akkor a nkametfelár 2/3 eltűnne, és sokkal olcsóbb lenne az adósságszolgálat. Persze ezt úgy lehetne elérni, ha nem egykulcsos adó lenne, ami a gazdagoknak kedvez, megszorításokat jelenthetne, de a kormány dolga lenne, hogy olyan megszorításokat vezessen be, ami nem az alsó harmadot, hanem esetleg a f

nablaquadrat | 2010. július 21. | 19:37:47

@ lazus | 2010. július 21. | 19:27:45

"Most komolyan, nem Matolcsyekkal volt a baj? Nem voltak szalonkepesek."

Nem baj. Pinochet jó volt az IMF-nek Chilében, sőt ő juttatta hatalomra.
Lásd itt:
The IMF and Chile
http://multinationalmonitor.org/hyper/issues/1983/04/bello.html

taxilaci | 2010. július 21. | 19:37:21

Bolgár "elvtárs" tegnapi és mai műsorában a betelefonálók és a meghívott (bukott) szakértők :-(, egy folytában, arról beszéltek, hogy micsoda bunkó ez a Viktor, hogy, így mert beszélni a TŐKÉVEL :-(
Majd 310 is lesz a ft!! a hülye beszéd miatt!!!
Merkel asszony azt mondta, hogy Viktor ha gondolod vedd vissza a bankároktól a lehúzott pénzt!!
Lőn...284 ft az euró!!!!
Holnap mit fog mondani Bolgár elvtárs? Ma délután már mondta "talán nagyobb volt a füst"
Még valami: A CLUB rádióban,....soha nem hallgatják vissza mit mondtak....hiszen, ha az elmúlt, akár fél év anyagait meghallgatnák, kiderülne, számukra, hogy sajnos egyetlen szavuk, jóslatuk sem jött be :-(

Mundzuk | 2010. július 21. | 19:31:01

Bár ez a meccs még alig kezdödött- de reménykeltőnek látszik..
Ma pl. a forint(284,..) és a tőzsde is erösödött- a pánik ma is elmaradt.


Egy biztos: Orbánt jól felhúzták ,elsősorban ez itt:

Megfúrhatja az IMF a bankadót?

* Index

2010. július 6., kedd 11:09 |
A bankadó kérdése is felmerülhet a kedden kezdődő IMF egyeztetésen. A Der Standard napilap úgy tudja, a nagy külföldi bankok a Nemzetközi Valutaalapnál (IMF) lobbiznak, hogy az beszélje le a magyar kormányt a tervezett banki különadóról. A bankmultik anno vállalták, hogy az IMF-hitellel megsegített országokban ott maradnak - de nem ilyen terhelés mellett, érvelnek.

A napilap úgy tudja: a KBC, az Intesa Sanpaolo, a Bayern LB, az UniCredit, a Raiffeisen International és az Erste Bank is levélben kifogásolta a 200 milliárdos magyar bankadó tervezetét, és a kérdés az IMF tárgyalásokon is biztosan felmerül majd.
----

Na, ez a hat bank elásta magát(és tsait).
Ha lesz hároméves bankadó , azt elsősorban nekik "köszönhetik" majd...

És a magánpénztárak is kezdhetik a visszafelé számolást.

nablaquadrat | 2010. július 21. | 19:28:07

@ Antipasti | 2010. július 21. | 19:14:43

"Ha csak annyit vesz ki az egészből, hogy kekeckednek, pedig mi vagyunk a jók, akkor rosszul látja."

Jómagam csak annyit veszek ki az egészből, hogy amiért 2008 végén kellett volna kekeckedniök, azért most kekeckednek.
Jómagam csak annyit veszek ki az egészből, hogy nekik újabb Peru kell.

lazus | 2010. július 21. | 19:27:45

Most komolyan, nem Matolcsyekkal volt a baj? Nem voltak szalonkepesek.

Volt mar ilyen 1998-2002 kozott is.

vitriol | 2010. július 21. | 19:27:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vitriol | 2010. július 21. | 19:26:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

noway | 2010. július 21. | 19:24:53

Antipasti | 2010. július 21. | 19:14:43

A cikkből kiderül, hogy tényleg a bankadóval volt a bajuk. A magyarországi bankok külföldi tulajdonosainak nyomására keresztül akarták verni, hogy a bankadó mértékét drasztikusan csökkentsék és lakossági megszorítással pótolják a kieső adóbevételt. Aminek mellesleg sokkal negatívabb következménye lenne a gazdaságra, mint a bankadó a most tervezett formájában.

nablaquadrat | 2010. július 21. | 19:22:30

@ 10.10.23. | 2010. július 21. | 19:07:56

"Hodosán Rózsának sok dolga lesz."

Sajnálom, ezt nem értem. Hodosánról csak annyit tudok, hogy Magyar Bálint és Demszky közös felesége. Esetleg van valami újabb fejlemény Hodosán Rózsa -saját szabad akaratából, a Népszabadság hasábjain a köztudatba átvitt- hálószobájának környékén?

Antoine... | 2010. július 21. | 19:19:05

"- Igaz, hogy jónak tartanák, ha a kormány megfelezné a jövő évi bevételi tervét?
- Ez is szerepelt a felvetődött lehetőségek között."

Tehát az egész csak egy alkudozás arról, hogy mennyit fizessenek a bankok.

"vitriol | 2010. július 21. | 18:41:12"

Oroszországban nem lehet egyszerű dolog csúnya nőt találni. Ha vannak is néhányan, külföldre biztos nem engedik ki őket. De lehet, hogy még az utcára sem.
Ezzel együtt, Irina Ivascsenko, mert kedves Népszabadság, így írják a hölgy nevét MAGYARUL, azért kifésülhetné a haját a homlokából, és hordhatna valami dekoltáltabb dolgot, hátha úgy a magyar kormányerők is figyelmesebben hallgatnák a szavait.

Mundzuk | 2010. július 21. | 19:14:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. július 21. | 19:11:10

IMF: "Először is az elért nyereség egy része a bankrendszeren belül végrehajtott költségcsökkentő intézkedésekből származik."

Szerncse, hogy valaki vagy valami önmagukon kívül is, -pl. ilyen az IMF-, elégedett a bankokkal, melyeknek 2008-ra sikerült egy világazdasági válságot kirobbantaniok és ezt a válságot rapid sebességgel Európába is importálniok.

Ez tényleg felháborító!

10.10.23. | 2010. július 21. | 19:10:49

nablaquadrat !

... neked is mint lent.

10.10.23. | 2010. július 21. | 19:07:56

pacsul!

Nem kéne elárulnod, hogy sokadik magyarázatra sem vagy képes egy dolgot felfogni. A bankadó, mint az adórendszer része - Szekeres erről beszélt - az MSZP által már bevezetésre került. Az Orbán féle, az egy különadó és nem része a rendszernek, ezért nem változtat azon pozítív irányban - útonállás - ami negatív reakciókhoz vezet, u.m. hitelköltségek emelkedése, a gazdaság fékezése, nem stimulálása.

Ennél egyszerűbben nem lehet. "Hodosán Rózsának sok dolga lesz."

czippfe | 2010. július 21. | 19:04:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. július 21. | 19:02:25

IMF: "Nem ellenezzük a bankadót", csak éppen minden tőlünk telhetőt megteszünk lehetetlenné tételének érdekében.

nablaquadrat | 2010. július 21. | 18:59:46

Erős idegzete van/volt a magyar tárgyalódelegációnak. Engem e cikket olvasva büszkeség töltene el a kormány helyében.
Az IMF álláspontja az ország szuverenitásának bármiféle szerződéses alapot nélkülöző legleplezetlenebb megsértése.
Brezsnyev, ha élne, most mély elégtételt érezne.

Az IMF végcélja ezek szerint egy újabb Peru Európa közepén.
A FIDESZ számára pedig nagy tanulság lehet, hogy Barroso-hoz hosonlatos kaméleonokat ne támogasson többé még Néppárti mimikriben sem.

bozsós | 2010. július 21. | 18:46:37

rénszarvas | 2010. július 21. | 18:18:10

"Mire jók az un. "szabad választások", ha a "szabadon választott" kormány költségvetésének részleteibe ilyen határozottsággal beledumálhat az IMF?" A kutya nem szólna bele a mi dolgainkba, ha nem a külföld pénzéből élnénk. És a külföld csak annyit szeretne tudni, hogy hogyan gondoljuk a szerződésben foglalt hiányfeltétel teljesítését. Erre Orbán elküldte őket a búsba, ők meg elmentek.

bozsós | 2010. július 21. | 18:43:32

A cikk lényege az, hogy nemcsak a magyar közvélemény, de az IMF sem látja, hogy hogyan fog teljesülni az éves és a jövő éves hiánycél megszorítások nélkül. Csak emlékeztetőül. Az első félévben az éves hiánycél 122%-a teljesült, szemben a tavalyi évi 87%-al - és akkor nem is sikerült teljesíteni a tervet. Tetejében a bankadó csak 180 milliárdot hoz, míg a 29 pontos akcióterv további pontjai nem tudni mennyit visznek, mert a kormány pontos számot nem közölt. Persze, ha a kormány VB-t néz munka helyett, ez nem is várható.

vitriol | 2010. július 21. | 18:41:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2010. július 21. | 18:23:51

sampinyon | 2010. július 21. | 17:47:42
mikes75 | 2010. július 21. | 17:52:30
Lupus Florianus | 2010. július 21. | 18:01:15

...na, hát...! ...hogy ÖNÖK, "hogy meg vannak húzatva"...?...!
...nem arról szól a cikk amiről ÖNÖK "értekeznének"...!
...szíveskedjenek már, a buksijukhoz kapni...!!!

rénszarvas | 2010. július 21. | 18:18:10

A lényeg az, hogy Gyurcsányiék (szerintem tervszerűen és akaratlagosan) eljátszották az ország és a társadalom szuverenitását. Mire jók az un. "szabad választások", ha a "szabadon választott" kormány költségvetésének részleteibe ilyen határozottsággal beledumálhat az IMF? Orbán szerint be fogjuk tartani a Gyurcsányiék által vállalt 3,8% hiánykorlátozást, viszont minden egyéb pénzügyi döntéshez szuverén jogunk kell, hogy legyen. Az IMF arról híres, hogy már sok ország gazdaságát tönkretette, de nem tudok olyan esetről, hogy bármely ország gazdaságát fellendítette volna. Előre az orbáni úton!

Ötödik tender | 2010. július 21. | 18:17:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pacsul | 2010. július 21. | 18:07:24

Szekeres Jimmy is egyetértett a bankadóval(MSZP), akkor mit hisztiznek
a Médiában????

kalamáris | 2010. július 21. | 18:07:05

Christopher Rosenberg közben pihen a New York-i otthonában.

Juliusz | 2010. július 21. | 18:03:50

Hát azzal van bajuk, kedves mikes75, amivel nekem is, és ha kicsit belegondolsz neked is. Csakhogy nekünk nincs módunk szelíden rákérdezni Matolcsynál, az imf-nek meg az eu-nak van.

Rohadt nehéz az örökségük, tetézte ezt a görög zűr, innen tartós átalakítások (megszorítások és világverő gazdaságpolitikai változások) nélkül nincs kifele. Vezesse már le a víziójának a sarokszámait, több változatban, ha lehet. Tovább a bankadónál és az egykulcsosnál...

lazus | 2010. július 21. | 18:02:02

Orbanek nem voltak kepesek semmilyen epeszu programot az asztalra letenni. Na errol volt itt szo. Vagy nem is akartak, de az egy masik tortenet.

Lupus Florianus | 2010. július 21. | 18:01:15

A ballib lejárató hadjárata, az ország ellen.
A hamis és eltúlzott nyilatkozatok "százai", nem az ország, mi vagyunk a lényeg.
No ennek kell véget vetni.
A végén kiderül minden rendben volt, csak egy kicsit keverni kell a fekáliát.

mikes75 | 2010. július 21. | 17:52:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sampinyon | 2010. július 21. | 17:47:42

Az IMF magyarhangját olvashatjuk: a NOL-t.

HIRDETÉS
Irina Ivascsenko, az IMF...
Irina Ivascsenko, az IMF budapesti irodájának vezetője
Népszabadság - Kurucz Árpád

- Állítólag hangos szótól sem volt mentes a tárgyalás a kormánnyal. Valóban emelt hangon folyt a diskurzus a tárgyalás bizonyos szakaszaiban?

- Nem, kulturált légkörben folytak a megbeszélések, ahogy az civilizált emberek között szokás.

- Ön melyik megállapítással ért egyet: megszakadtak a tárgyalások, vagy lezárultak, csak éppen eredménytelenül?

- Igazából egyikkel sem. A helyzet pontos értelmezése: a felülvizsgálat lezárása egy későbbi időpontra halasztódott.

- Mit gondol, a következő hetekben milyen piaci hangulatra számíthat Magyarország?

- Sok minden közrejátszik ebben. A globális hangulat nagyon fontos. A felülvizsgálat lezárásának elhalasztása negatív üzenet volt a piacok felé. Ezt mindazok a piaci szereplők megerősítették, akikkel telefonon beszéltem az elmúlt napokban. Ugyanakkor a globális piaci hangulat kedvező volt hétfőn, így a kereskedés nem volt annyira drámai, mint amire előzetesen számítani lehetett.

- A kormányhoz közel álló sajtó szerint a hitelnyújtók lényegében csak a bankadó kapcsán nem értenek egyet a kormánnyal, s ezért álltak fel a tárgyalóasztaltól. Tényleg a bankadóra fókuszált az IMF, csak ebben volt vita a felek között?

- Egyáltalán nem. Általánosságban az IMF-nek nincs problémája a bankadóval, jelen esetben a bankadó mérete és kivitelezése ellen emeltünk kifogást annak a magyar gazdaságra gyakorolt negatív hatása miatt. Emellet más ügyek is terítékre kerültek mind a 2010-es csomaggal, mind a 2011-es kilátásokkal kapcsolatban. Például az idei hiánycél eléréhez szükséges intézkedések jellemzően átmenetiek, azonban tekintetbe véve azt, hogy egy új kormányról van szó, aminek kevés ideje volt felkészülni, készen álltunk arra, hogy elfogadjuk ezen 2010-es intézkedések többségét - ebbe beleértve a bankadót is. Ezzel együtt további kisebb, optimális esetben strukturális intézkedések szükségesek az idei deficitcél eléréshez. A jövő évi, a GDP 3 százaléka alatti hiánycél továbbra is összhangban van az államadósság fenntarthatóságával, és ezért ragaszkodni kell hozzá. Az ezen cél elérése érdekében hozandó intézkedésekkel kapcsolatban további részletekre van szükség. Továbbá, szintén tárgyalunk a pénzügyi szektort érintő kérdésekről, az EU-szabályoknak való megfelelésről és a központi bank függetlenségéről.

HIRDETÉS

- Tárgyaltak a magyarországi bankok képviselőivel a tárgyalások megkezdése előtt? Mi hangzott el a részükről?

- Nem került sor ilyen tárgyalásra, de természetesen eljutottak hozzánk információk a bankok álláspontjáról.

- A magyarországi bankok a válság éveiben is szép profitot értek el. Nem méltányos, ha ebből visszaadnak a közös kasszába?

- Először is az elért nyereség egy része a bankrendszeren belül végrehajtott költségcsökkentő intézkedésekből származik. De ezen a ponton érdemes újra leszögezni: a Nemzetközi Valutaalapnak nincs ellenére a bankadó. Emlékeztetnék, hogy a szervezet elsőként vetette fel egy ilyen adó lehetőségét a G20 csoport számára. A bankok fenntartható és nem torzító módon történő megadóztatásával nincs baj. Azonban ha túl nagy terhet tesznek a pénzügyi szektorra, akkor azzal lefojthatják a gazdaságot, lassítják a kibontakozást. A méreten túl a kivitelezés is számít.

- Az idén, illetve jövőre beszedni tervezett 200 milliárd forintot sokallják?

- Ahogy azt korábban említettem, bár az adó nem a legjobb költségvetési intézkedés és a későbbiekben kedvezőtlenül is érintheti a gazdaságot, rugalmasak voltunk és elfogadtuk a bankadó 2010-es formáját. A fontos kérdés 2011 és 2012 volt - hiteles elkötelezettségre van szükség, hogy ez az intézkedés szigorúan átmeneti és jelentősen csökkenni fog jövőre. Hosszabb távon le lehet váltani egy „fenntarthatóbb" adóra, ami összhangban van az EU-s gyakorlattal.

- Igaz, hogy jónak tartanák, ha a kormány megfelezné a jövő évi bevételi tervét?

- Ez is szerepelt a felvetődött lehetőségek között.

- Legújabb hírek szerint az energiaszektorra, illetve az infokommunikációs cégekre, mint szintén szép nyereséget elérő ágazatra is extra adót vetne ki a kormány. Ezt is szóvá teszik majd az egyeztetések folytatásakor, vagy csak a bankadó fáj az IMF-nek?

- Ilyen döntésekről a tárgyalásokon nem kaptunk tájékoztatást. Azt azonban látni kell, hogy az átmeneti időre bevezetett, ad-hoc adók nem jelentenek jó megoldást hosszú távra és kiszámíthatatlanná teszik az adórendszert, ami nem segíti a növekedést.

- Született olyan kommentár a tárgyalások után, miszerint korábban nem volt ilyen kényes a Valutaalap, sem az állami cégek finanszírozása, sem a hiány tarthatósága ügyében. Az új kormány miatt „találtak rá" ezekre a tételekre?

- Nem igaz, hogy korábban ne hívtuk volna fel a figyelmet ezekre a tételekre. Csak vissza kell nézni az előző felülvizsgálatok alkalmával készült feljegyzéseket, azokból kiderül, hogy az IMF rendre a kockázatok közt említette az állami vállalatok finanszírozását, illetve a hiánycél kapcsán is egyértelművé tettük, hogy kockázatok merültek fel.

- Ön hogyan értelmezi Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter azon kijelentését, hogy ha nem lesz megállapodás, akkor jövőre valamivel magasabb lehet a hiány, mint a korábban célként megjelölt 2,8 százalék? Egyáltalán, lehetséges opció az, hogy nem születik megállapodás? Ennek milyen következményei lennének az IMF és Magyarország közötti kapcsolatokra?

- A mostani hitelszerződés október elején lejár, ettől függetlenül a magyar kormány egyeztetést kezdeményezhet egy újabb megállapodásról. Erről azonban az elmúlt két hétben nem esett szó a megbeszéléseken, mivel először a jelenlegi kérdéseket kell megoldanunk. Nyitottak maradunk az együttműködésre bármilyen szinten - beleértve a technikai segítségnyújtást.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    105 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS