Az ügyfelek töredéke ellenezte csak a mobildíjemelést
A július 1-i mobiltarifa-emelésről döntő két hazai társaság, a Telekom és a Telenor ügyfeleinek csak kis része, körülbelül százezren jelezték, hogy nem értenek egyet a döntéssel - közli a korábbi tudósításunkban szereplőkkel megegyező adatokat a Világgazdaság. Így az érintett két társaságnak nem kell pótlólagos forrás után néznie. A konkrét számokat a Telekom és a Telenor is üzleti titokként kezeli. Az ügyfélszolgálatok előtt június végén kígyózó sorok és tömegjelenetek láttán másra lehetett számítani, bár ebben az optika jelentős szerepet játszhatott. A két társaság mintegy nyolcmillió ügyfelet tart nyilván, akik közül négymillió előfizetőt érint a döntés.
Az érdeklődő ügyfelek egy része elfogadja a módosítást, amikor annak tényleges mértékével szembesül, mások pedig tarifacsomagot váltanak, vagy újabb szolgáltatásokat vásárolnak – közölte a lappal a Telenor. A nagy sorok láttán a Telenor visszahívást ígért az érdeklődőknek, ami jelenleg is tart. Itt végül sokna tarifát váltanak a szerződésmódosítás elutasítása helyett.
Mint emlékezetes, a hírközlési hatóság döntése nyomán az emelést csak a lépés ellen nem tiltakozó fogyasztóknál foganatosíthatták a cégek. A jogszabályok alapján az előfizetőknek 15 napjuk volt arra, hogy nyilatkozatban utasítsák el azt, de a szolgáltatók önként meghosszabbíthatják ezt az időszakot. Állítólag ez lesz érvényes minden jövőbeni tarifaváltozásra is.