Autópálya lehet az M70-es autóútból
Elkészítette állásfoglalását a Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár vezetésével felállt, a 2x1 sávos autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének áttekintésére létrehozott eseti munkacsoport. A szakértői testület az M70 autóút 2x1 sávos szakaszainak 2x2 sávossá bővítéséhez szükséges tervezési feladatok elindítását, a beruházás közútfejlesztési programba emelését kezdeményezi.
Az előkészítés ideje alatt, a kivitelezés megkezdéséig további forgalombiztonsági beavatkozásokat javasol. A szakvélemény elfogadása esetén nem épül több fizikai elválasztás nélküli autóút Magyarországon. A munkacsoport megállapította, hogy az M70 baleseti mutatói – a közelmúlt tragikus balesetei ellenére – más 2x1 sávos autóutak vagy főutak hasonló adataival összevetve nem kiemelkedően rosszak, azonban a forgalombiztonság további intézkedésekkel javítható és javítandó.
A tagok egyetértettek abban, hogy az elalvás és szabálytalan előzés okozta balesetek elkerülését leghatékonyabban szolgáló megoldás az M70 2x1 sávos szakaszainak mielőbbi átépítése. Az M70 2x1 sávos útként kapott építési engedélyt, ezért a bővítéshez új engedélyeztetésre van szükség. Az előkészítés időigénye így legalább három, a kivitelezésé további mintegy másfél év. A lehető legkorábbi megvalósítás érdekében a munkacsoport az előzetes becslés alapján javasolják 7-8 milliárd forintba kerülő beruházás beemelését az útfejlesztési programba, azon belül is a 2016-ig terjedő első ciklusba.
Az átmeneti időszakban a testület az ellenkező irányú forgalmi sáv igénybevételét megakadályozó forgalomtechnikai intézkedések alkalmazását javasolja. A részben már bevezetett előzési tilalom teljes kiterjesztését javasolják,