Jövő tavasszal kerülnek a boltokba az első BalatonBor márkanéven árult rizlingek. Az itthon újdonságnak számító marketingstratégia hívta életre a Balatoni Kör márkáját. A tó környékének legismertebb borászait és vendéglátósait tömörítő társaság termelői összefogására épül az új „védjegy”,mert a hazai gasztro- és bormarketing inkább versenyhátrányt jelent, mint támogatást.
BalatonBor néven dob piacra meghatározott minőségű rizlinget a balatoni borászokat és vendéglátósokat tömörítő Balatoni Kör. Az egységes megjelenésű fehérborokat jó ár jellemzi. – A versenyképesség feltétele, hogy itthon is létrehozzunk és megerősítsünk ilyen régiós ernyőmárkákat. Ezzel azt sugalljuk, hogy a fogyasztó rendkívül jó ár-érték és élmény arányt kap a BalatonBortól. A minőségi rendszer megtartását egyébként a Balatoni Kör ellenőrzi majd – mondják a BalatonBor életre hívói, akik a nedű nagykereskedelmi árát palackonként nettó 600 forintra, míg a kiskereskedelmi árat bruttó 1450 forintra lőtték be.
A kezdeményezés életre hívása maga a hazai gasztronómiai és turisztikai marketingrendszerre nézve nem túl hízelgő. Kardos Gábor, a kör ügyvivője azt magyarázza, hogy Európában és globálisan is a régiómarketing hoz sikereket a bor- és a gasztropiacon. A hazai szemléletet uraló országmarketing ezzel szemben alacsonyabb szintre pozicionálja a termékeket, amelyek így élből versenyhátránnyal indulnak.
Első körben kizárólag a környék legelterjedtebb fehérszőlőfajtából, az olaszrizlingből készülhet a BalatonBor, még azt is megszabják, hogy a tőkék terhelése maximum 2 kilogramm lehet, a nedű alkoholtartalma pedig 11,5–12,5 százalék között lehet, s érlelésére minimum négy hónapot kell fordítani – mondta Kardos Gábor.