Agglomerációban hódítana az Uber
Ötszáz forinttal drágább lesz minden repülőtéri Uber-fuvar – ez lesz az egyik következménye annak, hogy az utazásmegosztó autói külön tarifáért immár az agglomerációba is hívhatók. A fő változás környékbeli településekről Budapestre tartó utaknál lesz tetten érhető, hiszen a belvárosból eddig is kivitték az uberesek az utasokat Budapest határán túlra, ám egy ilyen címre mindeddig nem lehetett kocsit kérni. Emiatt sokan panaszkodtak is az Uber ügyfelei közül, a félig illegalitásban dolgozó, taxi funkciót betöltő vállalkozás pedig meghallotta a hangjukat, és Budapesten kívülre is kiterjesztették a szolgáltatást.
Ezzel az Uber rövid időn belül már a második fronton kel versenyre a taxikkal – az első a céges elszámolású fuvarok területe volt. A taxisok legnagyobb ellenségének árelőnye persze viszonylagos. Az Uber az agglomerációban ugyanis két zónát alakított ki: sofőrjeik Budapest közigazgatási határát elhagyva az első zóna határáig ötszáz forintot adnak a mért fuvardíjhoz, ha pedig az út a kettes zónában végződik vagy onnan indul, még egy ezrest.
Becsléseink szerint a fizetőképes közönség kisebb része lakik az egyes zónában. Remeteszőlős például odatartozik, de Solymár, Nagykovácsi vagy épp Budaörs nagyobbik része már a kettes zóna. A ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér pedig az egyes zónában van, tehát a reptéri fuvarok esetében ez ötszáz forint árnövekedést jelent. Bár a taxinál még így is sokkal olcsóbb lesz a reptérre menni, az áremelkedés vélhetően sokakat meg fog döbbenteni, hiszen eddig ezért a fuvarért vagy az utasfelvételért nem számláztak extra díjat. Számításaink szerint egyébként a taxisok által szabott tarifához képest a kettes zónában a megszabott pótdíjjal együtt már csak néhány száz forinttal – legfeljebb egy ezressel – lehet olcsóbb az Uber, míg az egyes zónában legalább ezer-ezerötszáz forinttal.