Schóbert Norbert megúszta a Buda-Cash botrányát
– A cégemnek semmilyen pénze nem ragadt be a Buda-Cashnél, és a Norbi Update Lowcarbnak a tőzsdei kibocsátáson kívül szerencsére nem volt semmilyen köze a brókerházhoz – mondta lapunknak Schóbert Norbert. A társaság csődje ezért nem érinti az Andre Agassival kapcsolatos kifizetéseket sem, azt már korábban rendezték. A Norbi Update Lowcarb működése semmilyen formában nincs veszélyben – tette hozzá.
Nagy volt a felhajtás. Andre Agassi és a Schóbert házaspár tavaly ősszel Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
Magánemberként amúgy az üzletember a Buda-Cash ügyfele volt, s mintegy százmillió forint értékű részvényét kezelte a cég. Az értékpapírok azonban megvannak, így őt magát sem érte kár a társaság csődje miatt. Ezzel együtt vitathatatlan, hogy a Buda-Cash-botrány kellemetlenül érintette a Schóbert-cég árfolyamát, ám az azóta a korábbiaknál erősebb szintre tért vissza. A részvényárfolyam a brókerház bukása előtt még 919 forinton állt, onnan 820 forint közelébe esett, múlt pénteken pedig 1055 forinton zárt, amire nem volt példa a papírok őszi tőzsdei bevezetése óta.
A vállalat tőzsdei bevezetésénél a Buda-Cash bábáskodott, és Schóbert a brókerházon keresztül az elmúlt időszakban több alkalommal is vásárolt saját cége részvényeiből. A botrány kirobbanásának napján a Norbi Update Lowcarb közleményt adott ki, amely szerint: „Mi is, mint ügyfelek, megdöbbenéssel értesültünk a Buda-Cash Brókerházzal kapcsolatos hírekről. A részvényesek biztonságát érintő kérdésekről szakjogászok véleményét kértük. Álláspontjuk szerint a részvények biztonságban vannak, és a Buda-Cash körüli vizsgálat lezárása után azokat a tulajdonosok akár más értékpapír-kezelőhöz átvihetik. Cégünk életében nincs olyan fejlemény, ami a cég értékét negatívan befolyásolná.”
Az üzletembert a még múlt ősszel beharangozott, ám mostanáig el nem indult nemzetközi reklámkampányról is kérdeztük. Ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy az egyelőre nem lenne indokolt, a nemzetközi kampányt akkor érdemes elindítani, ha megvan a nemzetközi hálózat. Azzal kapcsolatban, hogy mikor lehet majd látni azokat a reklámfilmeket, amelyeket Andre Agassival készítettek, s amelyek az Update 1 termékek nemzetközi népszerűsítését és a terjeszkedést szolgálják, Schóbert konkrét időpontot nem kívánt mondani.
A cégvezető korábban még azt jósolta, hogy az Agassi-reklámokat akár már tavasszal sugározhatják a nagy nemzetközi csatornák. Amúgy a reklámkampányhoz az anyagi hátteret a részvénykibocsátásból befolyó pénz biztosítja. Schóbert korábban azt mondta: az ausztrál nyílt teniszbajnokság idején az Eurosport jó megjelenési felület lehet. A világ egyik legnézettebb tenisztornája azóta véget ért, ám a sportcsatornán az Update 1-es irdetések nem tűntek fel. Ezt firtató kérdésünkre úgy reagált, hogy „valóban az lenne az álom, hogy ilyen szinten megjelenjünk”.
A külföldi kampányt azonban akkor kezdenek, ha már a boltok nyitnak külföldön. Vagyis az egyes országokra egyenként fókuszálnak majd a reklámok. Érdeklődésünkre, hogy milyen ütemben nyitnak a boltjaik, a fitneszguru kifejtette: Romániában, Nagyváradon és Londonban a közelmúltban nyitottak üzletet. Legutóbb március 12-én Bécsben, a Mariahilfer Strassén nyílt újabb egység. Ausztriában – szavai szerint – komoly kampányba is kezdenek.
Hogy egyébként az új boltok nyitási üteme megfelel-e az eredeti terveknek, azt felelte: a terjeszkedés nem lassabb, de nem is gyorsabb az elképzeltnél. Ezzel kapcsolatban meglepő kijelentést is tett: egy külföldi üzlet esetében az engedélyek megszerzése jóval több időbe telik, mint itthon. A tőzsdei bevezetéskor Schóbert Norbert úgy tájékoztatott, hogy belátható időn belül tíz európai országban lesznek kaphatóak a termékeik.