Afrikai tulajdonos a Sólyomban

Új tulajdonosa lett a Sólyom Airwaysnek. Bár a cégkivonatban még az áll, hogy a Sólyom Holding mellé tulajdonosként belépett a magyar Charity March Kft., lapunk utóbbi ügyvezetőjétől, Welsz Tamástól megtudta: teljes egészében átvették a Sólyom Hungarian Airways Kft.-t.

A Sólyom Holding törlés alatt, ők pedig bejegyzés alatt állnak. - A korábbi tulajdonosokkal együtt dolgozunk tovább azon, hogy megpróbáljuk életben tartani a légitársaságot. Mindenkinek lesz feladata, a szakmai irányítást a jövőben is Vágó József látja el - nyilatkozta lapunknak Welsz Tamás, a Charity March ügyvezetője, bár helyesebb volna úgy fogalmazni: az előttük álló kihívás, hogy végre életet leheljenek a légitársaságként indulni kívánó cégbe, amely jelen pillanatban nem tudja fizetni a béreket.

A Sólyom első és mindmáig egyetlen repülése: érkezik a gép Budapestre
A Sólyom első és mindmáig egyetlen repülése: érkezik a gép Budapestre

- Kifizetjük a munkatársak járandóságát, amint az átvilágítás során működőképesnek találjuk a céget. Erről személyesen tájékoztattam a kollégákat - mondta az ügyvezető, hozzátéve, hogy pénzügyi befektetőként jelennek meg a cégben, miután az eddigi tulajdonosoknak rá kellett jönniük, hogy nincsenek elegen ahhoz, hogy ezt a légitársaságot el tudják indítani.

Ez humán és pénzügyi értelemben is igaz. Kérdésünkre, mennyi pénzzel jelennek meg a Sólyom Airwaysben, egyelőre nem kívánt nyilatkozni, mindössze annyit mondott: kétgépes indulással hat hónapig tud tőkét garantálni a vállalkozásnak a mostani befektetés.

Nem nemzeti, hanem nemzeti színekben futó légitársaságként kívánunk repülni - mondta az új tulajdonos ügyvezetője, hozzátéve: nem szégyen kicsiben gondolkodni, csak addig nyújózkodnak, amíg a takarójuk ér. A Sólyom vezetőjének, Vágó Józsefnek a korábbi 6-12, majd 50 gépes terveit egyelőre az asztalfiókba kellett tenni, mert a korábbi befektetőjelölt olyan feltételeket támasztott, amelybe, ha a cég belement volna, akkor hamar külföldi kézbe került volna.

Mindenesetre, a mostani konstrukcióban sem külföldi, sem állami tulajdon nincs - mondta Welsz. Vágó József ügyvezető augusztusban még atombiztos befektetői háttérről adott számot, majd október elején, amikor a béreket nem tudták kifizetni, kiderült: az a befektető - akit máig nem ismerünk, s vélhetően már nem is fogunk - visszalépett, s újjal tárgyalnak. Szakítva a korábbi gyakorlattal, a hírek helyett tettekkel szeretnénk bizonyítani - tette hozzá.

De mit lehet tudni erről az új tulajdonosról? Az ötszázezer forint jegyzett tőkéjű, főként oktatási és egészségügyi tevékenységi körökkel 2009-ben regisztrált Charity March Kft. tulajdonosa a Seychelle szigeteki bejegyzésű Cavalli Continental. Korábban a Bissau Guinea-i címen bejelentett Welsz Tamás is megjelent a cégben tulajdonosként.

- A tulajdonos egy külföldön bejegyzett offshore besorolású cég, de azon kevesek közé tartozik, amely mögött a valós tulajdonosok sorakoznak fel, és nem adóoptimalizálási okokból jegyezték be a Seychelle-szigeteken - mondta Welsz Tamás. A bejegyzés helyét indokolja ugyanis, hogy eddig is afrikai jótékonysági programokat bonyolított le, aktivistái a szegény országokban végeznek munkát, s olyan mentőautókat bocsátanak ezen országok rendelkezésére, amelyeket már Európában nem használnak.

Hogy ezzel a profillal s anyagi háttérrel mit keresnek egy magyar légitársaságban, arra azt válaszolta, hogy a Cavalli Continental mögött csak és kizárólag külföldön élő magyar üzeletemberek állnak, akik idejében felfedik majd magukat, s akik fantáziát látnak a magyar színek alatt repülő társaságban.

Felvetésünket, miszerint a cég így nem uniós tulajdonú, visszautasította, mondván: a Cavalli Continental tulajdonosai magyarok, tehát a légitársaságnak jár az uniós státusz. A Charity March egyébként a Budapest-Bamako rally szervezésében is közreműködött, ám honlapjuk és Facebook-oldaluk jó ideje passzív, az utolsó bejegyzések 2012-esek.

A Sólyom Hungarian Airwayst eddig birtokló Sólyom Holdingban is történtek személyi változások: a céget eddig vezető Lucsik János helyett Hurtyák Róbert lett az ügyvezető. Hurtyák nem indokolta érdemben a váltást, Lucsik Jánost eddig nem értük el.

Ezt követően a Sólyom márkanevű élelmiszerek (liszt, ásványvíz, szilvalekvár) forgalmazásával (is) foglalkozó cég teljesen elkülönülten működik a Sólyom Airwaystől. A holding felfüggesztette a minősített beszállítói adatbázis működtetését is, s kérésre visszafizeti a biztosítékként befizetett összegeket - derül ki a cég honlapjáról.

Korábban a Sólyom Holding feladata a Sólyom Airways működésének biztosítása volt, ennek keretében alakították ki ezt az adatbázist is, hogy hány jelentkező vállalattól mennyi pénzt szedtek be, arról nincsenek információink.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.