belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Itt vannak az IMF feltételei és értékelése

A Nemzetközi Valutaalap (IMF) legfrissebb országértékelésében kiszámítható gazdaságpolitikát, az unortodox intézkedésektől való tartózkodást és a jegybanki függetlenség tiszteletben tartását kéri a kormánytól. Ebben az esetben nem gördítenek akadályt egy elővigyázatossági jellegű megállapodás elé.

K. B.| NOL| 2012. január 25. |64 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Gorekaqm | 2012. január 26. | 13:52:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Johny550 | 2012. január 26. | 12:38:11

nablakarát | 2012. január 26. | 12:29:40
"Nincs más csatorna!"
Mindig is volt, van és lesz is. Elég a különböző helyi és állami támogatásokra gondolni (beiskolázási segély, ösztöndíjak, gyermekvédelmi támogatás, stb...) mind kereset alapúak, vinni kell a jövedelemigazolást.... Ezt lehetne kibővíteni.....

"Az egykulcsos adó azért IGAZSÁGTALAN, mert a jól kereső, aki a szükséglete TÖBBSZÖRÖSÉT keresi meg, jövedelmének nagyobb részét tudja NÉLKÜLÖZNI, mint az, aki a hónap közepén már kölcsönt kér!"
Matematika, általános iskola: A többnek a 16%, több. Tehát az történik amit maga is leírt, a "jól kereső" a "jövedelmének nagyobb részét nélkülözi"...... Örülök, hogy ilyen szépen levezette, miért is igazságos az egykulcsos SZJA!


nablakarát | 2012. január 26. | 12:29:40

Johny550: "Ha az állam támogatni kívánja az alacsony keresetűeket, tegye más csatornákon....."

Nincs más csatorna!

Johny550: "Nem a kereset összege számít, ezért is igazságos az egy kulcs."

Az egykulcsos adó azért IGAZSÁGTALAN, mert a jól kereső, aki a szükséglete TÖBBSZÖRÖSÉT keresi meg, jövedelmének nagyobb részét tudja NÉLKÜLÖZNI, mint az, aki a hónap közepén már kölcsönt kér!

De neked hiába is mondom!
A narancsköd még nem szállt fel!

nablakarát | 2012. január 26. | 12:26:25

Johny550: "Azt kellene már felfogni, hogy az SZJA VAGYONADÓ..."

Ennyi!
Az SzJA, JÖVEDELEMADÓ!
Szép napot!

Johny550 | 2012. január 26. | 12:21:00

nablakarát | 2012. január 26. | 11:53:06
Azt kellene már felfogni, hogy az SZJA VAGYONADÓ, nem szociális ellátó rendszer! Nem a kereset összege számít, ezért is igazságos az egy kulcs. Ha az állam támogatni kívánja az alacsony keresetűeket, tegye más csatornákon.....

nablakarát | 2012. január 26. | 11:53:06

Johny550: "Úgy jönnek ide a többgyerekesek, hogy csak a br.203e feletti többgyerekesek tudnak igénybevenni mérhető SZJA kedvezményt, az alacsony keresetű, többgyerekesek nem....."

Ja, ha ÍGY van, akkor én szarok arra az 2%-nyi jól kereső többgyerekesre!


gerybá | 2012. január 26. | 11:50:12

Mackomici | 2012. január 26. | 10:35:57

Egyetértek.

Johny550 | 2012. január 26. | 11:09:21

Igazad van.

Szerintem.

Johny550 | 2012. január 26. | 11:09:21

nablakarát | 2012. január 26. | 10:12:28
Úgy jönnek ide a többgyerekesek, hogy csak a br.203e feletti többgyerekesek tudnak igénybevenni mérhető SZJA kedvezményt, az alacsony keresetű, többgyerekesek nem.....

Kevesebbet visz haza, mihez képest persze, az eddigi torz, adómentes minimálbér és minimális SZJA befizetéshez képest persze igen, kevesebbet....

Mackomici | 2012. január 26. | 10:35:57

Kritizálni a kormány politikáját a demokrácia része. Drukkolni külföldi pénzügyi vagy politikai eröknek, hogy sikerüljön a diktátumukat rákényszeriteni a kormányra, ergo az országra, antidemokratikus és kontraproduktiv. Azt jelzi, hogy nincs erö arra, hogy ezt itthon öneröböl megtegyék. Úgy egyébként a szombati felvonulók többsége már akkor Európára tekintett, amikor az itt bloggolók zöme még Moszkvára emelte csillogó szemeit.

nablakarát | 2012. január 26. | 10:12:28

Johny550: "Gondolom nagyon jót tesz majd a gazdaságnak, ha a jobban kereső, több gyerekesek is kevesebbet tudnak hazavinni..."

Te egy sötét HAZUG gazember vagy!
Hogy jönnek ide a többgyerekesek!
A gyerekkedvezményről senki sem beszélt!
Ennyire beszűkült agyad van?

És az mennyire tesz jót a gazdaságnak, ha a dolgozók 80%-a KEVESEBBET visz haza?
Mert ERRŐL VAN SZÓ és nem arról, amit buta narancsbirka fejedből kibégetsz!

Johny550 | 2012. január 26. | 08:32:33

Lajos85 | 2012. január 25. | 22:36:23
Gondolom nagyon jót tesz majd a gazdaságnak, ha a jobban kereső, több gyerekesek is kevesebbet tudnak hazavinni...
Kiváló ötlet.....

luther | 2012. január 26. | 07:58:52

Szégyen, hogy az aljas és kizsákmányoló , nemzetrontó IMF , aki az egyetlen akitől olcsó pénzt lehet szerezni, csak annyit kér a degenerált kormánytól, cserébe, hogy fejezze be a virtusos elmebeteg gazdaság politikát, ami turulként emeli fel az országot a hármas bóvliig, vagy még lejjebb a végtelenségig

Renicka | 2012. január 26. | 06:39:53

A jegybank függetlensége egy nagy hazugság.

Lajos85 | 2012. január 25. | 22:36:23

Pedig, hogy örült mindenki, hogy az IMF kikényszeríti a progresszív adóztatást, aztán mégsincs a csomagban csak burkolt formában. Remélhetőleg azért ért a szóból a kormány.

elsore | 2012. január 25. | 21:48:09

F-konzerv | 2012. január 25. | 20:48:47
nablakarát- amit írt az pál... akarom mondani plágium!!!Vonja vissza!!
"A devizahitelesekhez viszonylagosan jól nyúlt hozzá a kormány, még az IMF is elismerően beszél róla."

Nem az egyoldalú végtörlesztésről beszélnek, hanem a Bankszövetséggel kötött paktumról. Aminek volt egy csomó pontja, mindkét fél előnyére, a kormány kapott még kedvezményeket, de lemondott a különadókról (amiről amúgy is le kellett volna)...

F-konzerv | 2012. január 25. | 21:39:20

torkosbozalom- igen abban egyetértünk, hogy volt hatása a végtörlesztésnek a jegybanki alapkamatra. De szintén stimm, hogy nem kizárólag. De ha mikroszinten ( szűkebben lakossági szinten) nézzük, mindenképpen jó hatása lehet. Több marad a családok zsebében, többet tudnak fogyasztani, vagy megtakarítani, esetleg nem a fizetés előtt 10 nappal fogy el a pénzük...Ezeknek mind mind pozitív hatása van a gazdaságra. Persze ez csepp a tengerben, a sok ballépés mellett,de ami értékelhető azt értékeljük. Sok ember "spórolt" milliókat ezáltal-ez tény.

torkosborzalom | 2012. január 25. | 21:15:32

F-konzerv

igazad is lehetne, ha nem hagynad ki a szamitasbol, hogy a meguggrott kamatokat joreszt az is okozta, hogy csinaltak ezt a vegtorlesztes jatekot, meg persze a tobbit, szoval jo, ha nullara kijonnek
az orszag mindenkeppen bukott a joval magasabb kotvenykamatokon meg a befektetok elzizzenesen

jol megerte ujra megvalasztani egy parthazsikkaszto partelnokot es igazoltan hivatali visszaelo miniszterelnokot, okostojasok

casio | 2012. január 25. | 21:04:40

F-konzerv | 2012. január 25. | 20:48:47

Bedőlsz ennek a propaganda dumának. És szerinted a különbözetet ki fizeti majd meg?
Nem valakinek a kárára kellett volna megoldani a devizahitelesek problémáját, hanem egyáltalán nem is kellett volna előidézni.
Most ne kelljen az elejéről kezdenem, hogy miről is van szó.

F-konzerv | 2012. január 25. | 20:48:47

nablakarát- amit írt az pál... akarom mondani plágium!!!Vonja vissza!!

A devizahitelesekhez viszonylagosan jól nyúlt hozzá a kormány, még az IMF is elismerően beszél róla. A végtörlesztés lehetősége sok családon tudott segíteni. Nem a legjobb megoldás, de jóval jobb próbálkozás a semminél. Korábban nem mertek sajnos hozzányúlni.

nablakarát | 2012. január 25. | 20:37:18

pujaro: "Nagyon úgy tűnik, hogy nem mondtuk elég hangosan, hogy NEM LESZÜNK GYARMAT!!!

Orbán brüsszeli szereplésével egy hatalmas kokit és néhány sallert adott 400 ezer hívének!
Orbán MINDENBE beleegyezett! Vagyis mégiscsak GYARMAT LESZÜNK!

Tényleg!
Jön az IMF?
És Orbán?
Megy?
Azt hiszem Viktorunk készülhet kötcsei beszédére:
"Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni. Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni (valóban nem volt igaz: azt hazutuk, az állam majd megoldja, most meg azt, hogy az államnak bizonyos területekről teljesen ki kell vonulnia. Azt hazudtuk, majd adót csökkentünk és nő a fogyasztás. Ma már látjuk, ez zsákutca.)"

helyettem | 2012. január 25. | 19:47:37

Az IMF jól pofára fog esni.
Mintha Barroso már jobban ismerné a főmaffiózót, ő már tudja, előbb a tettek, mert amit mond, nem számít.

VB1990 | 2012. január 25. | 19:30:52

pujaro | 2012. január 25. | 16:00:22
Sajnos ez pontosan így van ahogy írtad.

papirszobrasz | 2012. január 25. | 19:24:23

A konzervatívok csak az irodalomban jeleskednek. Gazdaságpolitikájuk, oktatási stratégiájuk, társadalompolitikájuk tragikusabbak bármelyik Shakespeare műnél.

casio | 2012. január 25. | 18:27:42

lescsi | 2012. január 25. | 17:32:34

Te szerencsétlen! Az önkormányzatokat ki adósította el, a Gyurcsány? Nézd már meg, a legjobban eladósodott önkormányzatok listáját, mind fidesznyik település.
Aztán a fideszed mindig is benne volt minden kiadás megszavazásában, még véletlen sem tiltakoztak.
Persze a 3 igenes népszavazáson te is részt vettél és a vizitdíj, meg a tandíj ellen szavaztál, igaz? Idióta!

Azonkívül a 80 %-os államadósság közel sem akkora tragédia, mint aminek a hülye vezéred beállítja. Az már sokkal nagyobb, hogy az ígérete ellenére egyetlen munkahelyet nem létsítettek, aminek az adóbevételei nagyban segítették volna a tényleges adósságcsökkentést.

John30 | 2012. január 25. | 17:54:02

Amikor négy éves volt a lányom kért valami játékot. Mondtuk neki, hogy sajnos nincs rá pénzünk. Közölte velünk, hogy álljunk meg egy autómatánál és vegyünk ki belőle. Kérem ennek a kormánynak a tagjai pontosan ennyit értenek a pénzügyekhez. Ha nincs pénzük vegyük el onnan, ahol van. Eddig semmi mást nem csináltak két éve.

kovy | 2012. január 25. | 17:44:58

pujaro | 2012. január 25. | 17:38:06
1066 Budapest Jőkai u 6.
A földszinti információnál eligazítanak, hogy hol az ügyintézés!!

ruszt | 2012. január 25. | 17:40:19

"Adjuk ehhez hozzá a tűzoltók ki nem fizetett túlóra pénzét, az ÁFA visszatartás miatt most jelentkező terheket, a szabálytalan EU-s pénzfelvételek visszafizetéseit, a lepusztult tömegközlekedési infrastruktúrát, a lakosság, az önkormányzatok és a vállalkozások deviza eladósodottságát, de sorolni lehet a csontvázak halmazát!"

Ezek nem csontvázak, hanem problémák, amiknek a megoldásán kellett volna dolgozni az elmúlt bő másfél évben. Volt valaki, aki ezerszer elmondta, hogy kész a kormányzásra. De a problémamegoldásra szemmel láthatóan nem képes, csak a "kormányzásra". Azt én is tudnék. Csak a vasvillák és kiegyenesített kaszák látványát nem szeretem, így aztán inkább nem vállalom.

pujaro | 2012. január 25. | 17:38:06

KOVY
Hol lehet jelentkezni kormánypárti bérkommentelőnek? Mennyit fizetnek? Napi hány órában kell nyomni? Otthonról is lehet, vagy központból? Egy kis mellékes jól jönne nekem is, de csak ha nem kell kimozdulni. Köszi előre is a segítséget.

kovy | 2012. január 25. | 17:34:05

No mi van? Megint sajtószabagság? Elsőre beírásaira nem lehet válaszolni?

lescsi | 2012. január 25. | 17:32:34


„a gazdaság továbbra is rendkívül sérülékeny, elsősorban a devizában történt eladósodottság, a magas államadósság … miatt”.

Ki adósította el az országot az utóbbi 8 évben???

„A következő évek adósságtörlesztési terhei jelentősek, hiszen a 2008-2009-ben felvett 20 milliárd eurós IMF/EU hitel visszafizetését is meg kell kezdeni”

Adjuk ehhez hozzá a tűzoltók ki nem fizetett túlóra pénzét, az ÁFA visszatartás miatt most jelentkező terheket, a szabálytalan EU-s pénzfelvételek visszafizetéseit, a lepusztult tömegközlekedési infrastruktúrát, a lakosság, az önkormányzatok és a vállalkozások deviza eladósodottságát, de sorolni lehet a csontvázak halmazát!

torkosborzalom | 2012. január 25. | 17:25:22

ha az IMF jon en megyek

mondta valaki, a melymultban vagy ugy fel eve

kelemenjanos | 2012. január 25. | 17:17:28

T. "kukutyin | 2012. január 25. | 16:59:06"-nél!
Az az érzésem, hogy a jobbkéz (gazdasági zűrök) a fej nélkül (fenntarthatóság, jogbiztonság, stabilitás) nem menne semmire!

John30 | 2012. január 25. | 17:07:51

A békemenet nem szólt másról, mint hogy távolodjunk az Úniótól. Attól az Európától amelyikbe Szent Istvánunk is erőszakolt minket. "Jöjj el István Király, minden Magyar kíván" énekli a katolikus énekeskönyv. Ha itt lett volna Nagy Szentünk lenyilaztatta volna a végelláthatatlan tömeget, ahogy annak idején meg is tette azokkal, akik nem a nyugatot választották. A vezetőjüket felnégyelte volna, ahogy azt annak idején meg is tette, és kitűzte volna a négy legnagyobb vár fokára, ahogy annak idején meg is tette. "Jöjj el István Király, minden Magyar kíván"!

kukutyin | 2012. január 25. | 16:59:06

Kiszámíthatóság, stabilitás, jogbiztonság, fenntarthatóság. Ezek adják az IMF vezérfonalát. Vagyis teljesen az ellenkezője mindannak, amit a kormány Eltolcsy-féle gazdaságpolitikája eddig művelt. Most kell egy 180 fokos fordulatot végrehajtani. Semmi borzalom, semmi meglepetés. Menni fog! A fordulat is, Eltolcsy is. A kormány szabadságharcának vége, következik a teljes fegyverletétel. VILÁGOS. A dolog humorosabb oldala, hogy mindez az ország jól felfogott érdeke, a kormánynak pedig saját unortodox, az ország érdekeivel ellentétes gazdaságpolitikáját kell megváltoztatni, az ország érdekében. Jobb későn, mint soha.

Hmmmm | 2012. január 25. | 16:57:29

ezredes35 | 2012. január 25. | 16:54:01

és erről tud Orbán is?

.

elsore | 2012. január 25. | 16:55:46

kovy | 2012. január 25. | 16:15:38
"elsore | 2012. január 25. | 15:38:57
Emellett az előző brigád az objektív válságmenedzselésre használta az összeget és kivezette az országot a válságból. "
"Meg kell a szívnek szakadni!
Elsőre nem hülyülj, mert másodikra már úgy maradsz!
Ezt a baromságot magadtól találtad ki, vagy valaki segített?"

A 2008-as válság alatt jelentősen csökkent a magyar GDP és egyéb makroadatok, kb. 8%-kal. A kormányváltás idején ezek már meghaladták a válság előtti szintet. Aki nem hiszi, járjon utána, már x-szer belinkeltem. Bezony.
Most meg ugyanott tartunk kockázati felárban, ebben-abban, mint 2008-ban, csak a GDP nem csökkent. Még. De majd fog, mert ez lokális válság és kormányzati. De a pártállam sokba került.
Bezony.

ezredes35 | 2012. január 25. | 16:54:01

Tisztelt hozzászólók. Megint sok sületséget mondanak,irnak.
Arra nem gondolnak,ha nem kapunk pénzt, a seggünk is ki fog
lógni a gatyánkból.Ne legyünk ennyire magabiztosak.Vegyük
már tudomásul,hogy " egyedül nem megy"! Nem vagyunk Mi olyan
gazdagok,hogy saját lábunkon is megtudunk állni.Az önállóság
csak egy nagy álom.Szerénységgel sokkal többre visszük.

torkosborzalom | 2012. január 25. | 16:53:25

orban zsenialis szelhamos

az itt az orszag hol az orszag jatekban egyelore teljesen nyeresre all

ruszt | 2012. január 25. | 16:45:43

torkosborzalom | 2012. január 25. | 16:36:50

Igen, már itt lenne az ideje a következő békemenetnek. Babits jól látta a Jónás könyvében:

"Nagy ott a baj, megáradt a gonoszság:
szennyes habjai szent lábamat mossák."

Ne várjuk meg, hogy a basi elmerüljön a fertőben, tüntessünk mindhalálig!

torkosborzalom | 2012. január 25. | 16:36:50

es ez most mar igy lesz nagyon nagyon sokaig

addig is sosk sok nagyon spontan bekemenetet kivanok, ha mar kenyer nem lesz cirkusz legyen

Hmmmm | 2012. január 25. | 16:32:10

mit kell velük annyit tárgyalgatni?
lóra magyar! és lenyilazzuk fél európát! :))

.

torkosborzalom | 2012. január 25. | 16:27:35

a sogorom meg nem erti, hogy hva lett a manyup szamlajarol a harommillio

pedig mondom neki hogy a musor annal sokkal tobbet is meger

torkosborzalom | 2012. január 25. | 16:24:49

kovy

most akkor vege a szabadsagharcnak vagy nem?

a bajnaiek is szarul mukodtek ugy 5% koruli allamkotveny kamatokkal, most ketszer olyan szarul megy a 10% korulivel?

ezt en mar nem ertem

meg jo, hogy van lelki tamasz, meg egy kis szabadsagharc (persze csak csondben, fu alatt)

kovy | 2012. január 25. | 16:22:17

pujaro | 2012. január 25. | 16:00:22
Orbán maga a megtestesült Horthy veszély, ha lehet így fogalmazni.

Lehet így fogalmazni, de ez így egy baromság, de ha ez téged segít a kielégülésben, akkor tedd ezt!

A drága Bolgár úr és csapata beáldozta a Klubrádiót, sajnálta az évi 10 millát abból a 120-ból amit állítólag a hallgatóktól összekalapolt, de akkor nem mehetett volna a rinya, az ajvékolás, hogy nincs sajtószabadság.

kovy | 2012. január 25. | 16:15:38

"elsore | 2012. január 25. | 15:38:57
Emellett az előző brigád az objektív válságmenedzselésre használta az összeget és kivezette az országot a válságból. "

Meg kell a szívnek szakadni!
Elsőre nem hülyülj, mert másodikra már úgy maradsz!
Ezt a baromságot magadtól találtad ki, vagy valaki segített?

torkosborzalom | 2012. január 25. | 16:14:57

bizinol
tisztelettel tajekoztatlak, hogy a szabadsagharc hivatalosan is veget ert, ezentul kedvesen kell irni a piacokrol

torkosborzalom | 2012. január 25. | 16:09:51

kimitake igazad van
kit erdekelnek a materialis javak
elegedjenek meg a szellemi es leki felfrissulessel amit a kormany udvozito munkaja nyujt

pujaro | 2012. január 25. | 16:00:22

Orbán maga a megtestesült Horthy veszély, ha lehet így fogalmazni. Feudális jellegű familiáris uram-bátyám hatalmi viszonyok hatják át a közéletet, és a legszebb az egészben, hogy mindezt nem is titkolják. Nyíltan hangoztatják, hogy ők nem hisznek az intézményi demokráciában, hiszen ott nincs is valódi felelős, így aztán ha Viktorunk arra ébred egy borús reggelen, hogy nem kell többé Klubrádió, vagy hogy Gyurcsányt a dutyiba, akkor kívánsága azonnal paranccsá válik. A szemünk láttára bontotta le a fiatal magyar demokráciát, és asszisztáltunk hozzá mindannyian, vétkesek vagyunk mind, mert egy fejlett immunrendszerű, öreg, megcsontosodott demokráciában a nép az önkény első szikrájára milliószám tódult volna az utcára. Itt csak csendes egykedvűség fogadta a rabigát. Hol vagy Hunyadi?

kimitake | 2012. január 25. | 15:56:18

"Az idei év azonban majd minden szinten mínuszos lesz: a lakossági fogyasztás 0,8, a kormányzati fogyasztás 1 százalékkal zsugorodik"

És ez miért baj? Nem azt mantrázzák állandóan hogy túl sokat fogyaszt az ország
Most akkor mi a jó? Ha sokat az se jó ha meg zsugordodik a fogyasztás az se jó?

pujaro | 2012. január 25. | 15:52:39

Nagyon úgy tűnik, hogy nem mondtuk elég hangosan, hogy NEM LESZÜNK GYARMAT!!!
Mi bele tudunk nézni a német választók szemébe, és ennek bizony komoly ára van. Sok milliárd Euróban mérhető ára, azt gondolom, hogy ha mást nem, hát ezt értékelhetné az IMF, mert ilyen stabil gerinccel kevés nemzet az unióban. Nem kérünk a neoliberálbolsevik gazdaságpolitikából, nem kérünk az örökletesen kiváltságolt belvárosi pajeszosok gazdasági rémuralmából!! Itt az ideje, hogy a paloták megteljenek egy kis parasztszaggal, egy kis proliszaggal, meg tisztességes DOLGOZÓ magyar emberek szagával. A köcsög karvaly tőke meg addig jár a kútra, amíg el nem törik.

mserussi | 2012. január 25. | 15:50:15

úgy fest, továbbra is kérdéses, mikor lesz valamilyen IMF/EU-Magyarország megállapodás....

Jaj-jaj! | 2012. január 25. | 15:44:29

Jól ismerem a kommentjeit... Azok alapján kizárt, hogy úgy vélné, a jelenlegi kormány bárminek is oka lenne.

elsore | 2012. január 25. | 15:41:36

Röviden: ennyibe került a pártállam kiépítése. Semmi sincs ingyen.

cica | 2012. január 25. | 15:41:06

itt vannak az eredeti dokumentumok. a 65 oldalas még nem publikált: http://www.imf.org/external/country/HUN/index.htm

elsore | 2012. január 25. | 15:38:57

Shakespeare | 2012. január 25. | 15:23:43

:)) Most csak kihirdették, hogy miről kell otthon esszét írni.

kimitake | 2012. január 25. | 15:26:18

"Tehát ezt a 20 milliárdot az előző brigád elköltötte?"

Nem az egészet. És nem magára. És a mostaniak MOL részvényét is fizetni kell. Emellett az előző brigád az objektív válságmenedzselésre használta az összeget és kivezette az országot a válságból. A mostani meg újra belevitte külső kényszer nélkül. És most felveszi ugyanazt még egyszer. De hogy a válságból, amit maga teremtett, ki tudja-e vinni az országot, afelől erős kétségeim vannak.
Mecsoda különbség!

Jaj-jaj! | 2012. január 25. | 15:38:48

kimitake | 2012. január 25. | 15:36:21

A szelektív szövegolvasásra gondoltam...

kimitake | 2012. január 25. | 15:36:21

Jaj-jaj! | 2012. január 25. | 15:33:07

Mi van öreg valami gond van? Olvassa már el a kommentemet Hol mondtam én abban egy szóval is hogy az IMf a felelős ?

vonswartz | 2012. január 25. | 15:33:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jaj-jaj! | 2012. január 25. | 15:33:07

kimitake | 2012. január 25. | 15:26:18

Ennyire elvakult?

"A gyenge forintárfolyam, a csökkenő reálbérek, a növekedő törlesztőrészletek mind a fogyasztás növekedése ellen hatnak, nem szólva a magas és egyre növekvő munkanélküliségről és a fogyasztói bizalom hanyatlásáról." Ezekért is az IMF a felelős?

kimitake | 2012. január 25. | 15:26:18

"A következő évek adósságtörlesztési terhei jelentősek, hiszen a 2008-2009-ben felvett 20 milliárd eurós IMF/EU hitel visszafizetését is meg kell kezdeni."

Tehát ezt a 20 milliárdot az előző brigád elköltötte?

Shakespeare | 2012. január 25. | 15:23:43

Ennyi az egész? Ezt a hablatyot hetek óta ismerjük
Ezt Orbán magasról le fogja sz**ni és igaza lesz.
..............................ól.. .. ,,,,, ,,,,.

bizinol | 2012. január 25. | 15:21:34

Szeretnék átvenni a hatalmat a "piacok" a politikusoktól, ami részben már sikerült is nekik a világban - erről van itt szó, de a saját sírjukat ássák.

bizinol | 2012. január 25. | 15:16:42

Ez kb. az a színvonal, hogy süssön a Nap!

bizinol | 2012. január 25. | 15:13:48

Atyaisten!
Ezért fizetnek a jelentéskészítőknek?
Elégtelen!

HIRDETÉS


Az IMF felirata a valutaalap budapesti irodájának bejáratánál
Népszabadság - Kurucz Árpád
Az IMF igazgatósága január 18-i ülésén áttekintette a Magyarország helyzetét, s úgy értékelte, hogy a gazdaság továbbra is rendkívül sérülékeny, elsősorban a devizában történt eladósodottság, a magas államadósság és az ország külső körülményeknek, legfőképp az euróövezeti válságnak való erős kitettsége miatt.

A következő évek adósságtörlesztési terhei jelentősek, hiszen a 2008-2009-ben felvett 20 milliárd eurós IMF/EU hitel visszafizetését is meg kell kezdeni. Éppen ezért a kormánynak arra kell törekednie, hogy olyan területeken változtasson, amelyre befolyással bír, így például az ad hoc jellegű intervenciós intézkedésektől – ami a Matolcsy György-féle unortodox gazdaságpolitikának a szinonimája – lehetőség szerint tekintsen el.

A bankadó, az ágazati különadók és a magánnyugdíjpéztári vagyon államosítását is ebbe a körbe sorolja az IMF. Az ad hoc intézkedések helyett inkább a rendszerszintű megközelítést ajánlják a kabinet figyelmébe. A kormánynak melegen  tanácsolják, hogy tegye kiszámíthatóvá gazdaságpolitikáját, s szerezze vissza a befektetői bizalmat, erősítse meg az ezt szolgáló intézményrendszert.

HIRDETÉS

Lépéseket kell tennie a költségvetés egyenlegének javítására, mert a kitűzött, 2,5 százalékos GDP-arányos deficit ambiciózusnak tűnik ugyan, de eléréséhez rendkívül szigorú gazdálkodás és további megszorítások szükségesek, főként annak tükrében, hogy a Magyarország ellen indított brüsszeli túlzottdeficit-eljárás újabb szakaszába érkezett, amely a kohéziós fejlesztési támogatások esetleges megvonásával vagy befagyasztásával is járhat.

Az igazgatóság adózási rendszer és kiadások szerkezetének összehangolását is kívánatosnak tartaná, de az arra nem szólít fel, hogy ehhez az egykulcsos személyi jövedelemadó rendszert reformálják meg, csupán a rászoruló tömegek fokozott védelmére hívja fel a figyelmet. Ugyancsak fontosnak tartja a független Költségvetési Tanács jogi és szakmai értelemben vett megerősítését, különösen amikor alkotmányos célként határozták meg a GDP arányos államadósság 50 százalék alá történő csökkentését - amit egyébiránt helyesel az IMF.

A pénzügyi szektor megerősítését is kívánatosnak tartja az IMF igazgatósága, megjegyezve, hogy a Bankszövetséggel történt megegyezés a svájci frank alapú hitelek végtörlesztéséről előremutató, és elősegítheti a gazdaság talpra állását, noha a kivitelezés módját azért körültekintőbben is meghatározhatták volna – teszik hozzá, leszögezve, hogy a végtörlesztés lehetővé tétele rontott Magyarország, mint befektetési terep biztonsági megítélésén. A magáncsőd intézményének bevezetését is felvetik. 

A pénzügyi stabilitás megteremtése érdekében folytatott szigorú monetáris politikát helyeslik, az infláció kordában tartását és a várakozások lehorgonyzását egyaránt fontosnak nevezik. Ugyanakkor kifejezik aggodalmukat is, ami a Magyar Nemzeti Bank függetlenségének kormányzati „ihletésű” megnyirbálását illeti.

Nem a stabilitást szolgálja, hogy az utóbbi három évben kilencszer is módosították jegybanktörvényt, s az új jogszabály sietős, egyeztetésekhez időt nem hagyó év végi áterőszakolása sem volt helyénvaló, a tartalmi kifogásokról már nem is szólva. A kilábaláshoz az üzleti környezetet, a versenyképességet és a munkaerő-ellátottságot javító reformok szükségességét hangsúlyozzák, értékelve egyben az ebben az irányba tett eddigi lépéseket.

Végezetül a valutaalap nem zárja ki kategorikusan egy elővigyázatossági jellegű megállapodás megkötését Magyarországgal, de ehhez az mindenképpen szükséges, hogy a fent felsorolt problémák megnyugtató kezelése megtörténjen. Az IMF és a társult nemzetközi szervezetek támogatása révén a befektetői bizalom nőhet és az adósságfinanszírozási terhek enyhülhet, ezzel is segítve Magyarország gazdasági stabilitását.

Erre pedig igencsak rászorul az ország, tekintettel arra, hogy a gazdaság 2011-ben csupán 1,25 százalékkal növekedhetett, míg az idén jó esetben 0,3 százalékos lehet a hazai össztermék bővülése a Nemzetközi Valutaalap (IMF) prognózisa szerint. 2013-ban már beindul a gazdaság szekere, ekkor az IMF 1,5 százalékos gyarapodást vár a GDP-ben. Az idei év azonban majd minden szinten mínuszos lesz: a lakossági fogyasztás 0,8, a kormányzati fogyasztás 1 százalékkal zsugorodik, miközben a beruházások, befektetések szintén 0,8 százalékkal esnek vissza.

A magyar gazdaság növekedése Németországéhoz, legnagyobb felvevő piacához kötött, ez a fejlődés idei egyetlen motorja, ugyanis a belföldi fogyasztás immár második éve folyamatosan negatív tartományban tartózkodik. A gyenge forintárfolyam, a csökkenő reálbérek, a növekedő törlesztőrészletek mind a fogyasztás növekedése ellen hatnak, nem szólva a magas és egyre növekvő munkanélküliségről és a fogyasztói bizalom hanyatlásáról.

Az infláció megüti az 5 százalékot, s az év végén 4,8 százalékos lehet a kitekintés szerint. Az export 6,5 százalékkal nőhet 2012-ben, szemben az importtal, amelynél 5,7 százalékos plusz vár hazánktól az IMF. A munkanélküliségi mutató viszont 11,1 százalékról 11,5 százalékra nő, s csak 2013-ban süllyedhet 11 százalék környékére.

A magánszektor hitelezésében 3,5 százalékos visszaesést jelez előre a valutaalap tavaly novemberi szemléjén alapuló országjelentés. Az IMF-nél úgy látják, az ország devizatartalékai nem apadnak a jövőben, sőt az idei 36,6 milliárd eurós szint jövőre 38 milliárdosra is hízhat. A kereskedelmi mérleg a GDP 8,1 százalékát kitevő pluszteljesítményt mutathat fel az idén.

Az államadósság szintjét ugyancsak GDP-arányosan 75,5 százalékra teszik, ami a jelenlegi 82 százalékos szinthez képest brutális csökkenést fed. Magyarázatul szolgálhat a hatalmas eltérésre, hogy az előretekintés még tavalyi, bőven 300 forint alatti euróárfolyammal számolt.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    64 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS