belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

A kormány emeli az áfát, de Matolcsy szerint ez nem megszorítás

"Elkészült hazánk országvédelmi költségvetési tervezete, amelyet szeptember végén terjesztenek a T. Ház elé. Azért országvédelmi büdzsé, mert a '29-es válság óta a világ ilyen pénzügyi kockázatokkal nem nézett szembe" - közölte Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a Parlamentben, amikor ismertette a 2012-es büdzsé fő számait.

Csuhaj Ildikó| NOL| 2011. szeptember 16. |354 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

puli | 2011. szeptember 20. | 11:27:48

A cigány napok óta nem ad enni a lovának ,-mire az megdöglik.

-"Pedig már kezdet hozzászokni" sóhajt fel.

mojszi | 2011. szeptember 20. | 09:36:45

Hol van a forradalmári hév emberek? Most miért nem verik szét a belvárost egyes csoportok? Napról napra nő a teher a lakosságon adók és elvonások formájában és semmi. Ez a vicc ebben az országban...

szőlő | 2011. szeptember 20. | 07:37:54

Kell ez a sok hülye magyarnak, mint a birkák szaladtak--most viszont lépten- nyomon szidják- Orbánt cigányozzák -Orsós- mondják!-- az ember hiába mondja nekik nem cigány!Amikor meg a nyugdíjból csippent, akkor mi lesz--állítólag az özvegyinyugdíjat nagyon megszabja! Miből is fűtünk,mert egyedül is annyiba kerül.HAJRÁ VIKTOR A SEMMIBE!!

nablakarát | 2011. szeptember 19. | 22:27:51

Mi a probléma, gyerekek?
Én jobban élek, mint egy éve!
És mindezt a Fidesz "megnemszorító" politikájának köszönhetem!
Számoljatok velem!
Az egykulcsos adó bevezetése 12 ezer forintot hozott nekem, 2010-hez képest!
Nem irigykedni! Minusz 12 ezer forintot!
De ez sokat segített nekem! Nem megszorítottam, "szerkezetet váltottam"!
Például nem fizetem többé a "hülyék heti adóját" február óta! Vagyis nem veszem meg heti szokásos 4 szelvényemet (4x225x53= 47700 forint).
Túl az ötvenen, ruháink az elkövetkező 20-30 évben nem fognak elkopni, ezért január óta nem veszünk új ruhát (kivéve néhányat a kinai piacon, számla nélkül). Valamint az itthoni ár negyed részéért vettünk a páromnak egy pár márkás cipőt Szarajevóban, és egy párat Kotorban, az itthoni ár feléért.Itt havi 15-25 ezer forintot takarítunk meg.
Amikor élelmiszert vásárolok, mindig az jut eszembe, hogy az ár 20%-át Viktátor és Eltolcsy teszi zsebre! Még az étvágyam is elmegy!
Mit csinálunk a megtakarításunkkal?
Bankba nem tesszük, az biztos, mert kancsal Eltolcsy sanda szeme, valamelyik most arra koncentrál!
Tehát, elutazgatjuk!
Az idén két hétig voltunk Dubrovnikban (apartment 7000 forint éjszakánként), odafele Mostar, visszafele Szarajevó, közben egy nap Montenegro.
Csodálatos volt!
Az egész út 260 ezerbe fájt, kettőnknek!
Még maradt is pénzünk!
Hitelünk nincs!
Irány a vánkos!
Köszönet Viktátor!
Köszönet Eltolcsy!
Köszönet Fidesz!

Legközelebb azért nem szavazok rátok!
Igaz, most se tettem!

luigi22 | 2011. szeptember 19. | 20:27:20

Mivel durván 3 hónap van hátra az évből, lenne egy két kérdés: Mi épült ebben az évben?Szerintem semmi,de akkor hol vannak ezek a bevételek? Magánnyugdíjból 580 milliárd,Az az évi360 milliárd ami már nem a pénztárba megy + 05 % megemelt nyugdíj járulék. A kivetett különadók,és a befolyt adókat nem is számolom!

puli | 2011. szeptember 19. | 18:49:33

"ez nem megszorítás"..nem ez a jutalom a szavazatokért !


De milyen jót röhögnek rajtatok ( sajnos rajtunk is ) a gazdagok !!

öszijő | 2011. szeptember 19. | 17:26:26

Orbán Torres Viktor és jobb szélsője elfogadhatatlan teljesítményt nyújt. A jobbszélső egy épkézláb labdát nem bír beadni,nem fut vissza védekezni,egysíkú játékát az ellenfél védői kiismerték, vidáman szerelik le amikor akarják. a csapatkapitány alkalmatlan a csapat vezetésére,nem képes felrázni csapattársait,pontatlan,kapkodó játékával szétzilálja a csapatjátékot. Olyan hibákat követ el,amelyekért megye 3-ban is azonnali csere járna. Durva,alattomos szabálytalanságokkal nem helyettesíthetők az alapvető technikai hiányosságok. Ezzel a teljesítménnyel bármely európai bajnokságban még a másodosztályos színvonalat sem ütjük meg.
A szövetségi kapitány tehetetlen,nem tudja kezelni sztárjátékosait. közröhej tárgya tutyimutyissága,tehetségtelensége.
Feltétlenül szükség volna új igazolásokra,szinte minden poszton cserére volna szükség,ha nem akarunk kínai ötödosztályban játszani a jövőben.

Makk Marci | 2011. szeptember 19. | 16:13:38

"Amíg a nemzeti ügyek kormánya vezeti az országot, nem lesz megszorítás, ez egész egyszerűen nem fér bele a mi gazdaságpolitikai filozófiánkba, sőt, éppen ellentétes azzal."

Szijjártó

Világos?
Szóval elég legyen a morgásból!
Élvezzétek a tejet mézet kánaánt!

tatatata | 2011. szeptember 19. | 13:14:39

Megvan a nép lehetősége, hogy amit adott(2/3)-ad, azt vissza is vegye! Ott lesz szeptember-29!!! Munkavállalók, diákok(nem lesz lehetőség tanulni), és mindenki!! Itt szép szóval nem lehet!! Akkor zavarjuk el őket! Ne csak a Zöld Pardonért legyenek tömegek kint! Az "csak" egy szórakozóhely, A jövő évi védelmi költségvetésnek nevezett MEGSZORÍTÁS, pedig a LÉTEZÉS kérdése!! ORBÁN SZAVAI SZÉPEK VOLTAK, DE TUDJUK A TETTEIT KELL FIGYELNI!! A SZAVAK UTÁN A TETTEK( GAZDAGOK KORMÁNYA, BENNE A SOKAT KERESŐ BANKÁROKÉ, MERT A BANK AZ EGY VÁLLALKOZÁS)NEM TETSZENEK!!

szkripnyik | 2011. szeptember 19. | 08:29:44

2% Áfa, 1% TB-járulék, eltörölt adójóváírás, 4% feletti tervezett infláció ez mind-mind segíti a nyugdíjasokat és minimálbéreseknél (kiskeresetűeknél) a szuperbruttó kivezetését!

xanadu | 2011. szeptember 19. | 07:54:22

Á, dehogy megszorítás!

Ez a Vezír ajándéka a NÉPnek!

Ennyire futja ...

balumedve | 2011. szeptember 18. | 22:14:59

Olvasva a felvillantott elveket úgy vélem, hogy az országot az elgurult gyógyszerű, autokrata élcsapatától és soha nem hazudó, széllkakas sleppjétől kellene megvédeni, akik sokkal nagyobb veszélyfaktorokat jelentenek a magyar társadalomnak mint a jelzett, komolynak mondott kockázatok.

Loksi | 2011. szeptember 18. | 19:27:18

értelmetlenségi | 2011. szeptember 18. | 07:40:26

Lejárt lemez?? És a kommunistázás meg a gyurcsányozás mikor jár le?? Hogy Szijjártónál soha, az rendben, neki más természetű gondjai vannak az emeleten.

Loksi | 2011. szeptember 18. | 19:23:39

Azért ez a 27%-os ÁFA már tényleg durva !! Lassan minden terméknek egyharmada adó!! Miért nem már kétharmad, most úgyis az a divat??? A gazdaságpolitikájuk a teljes önellentmondás!!! Növelni a belső fogyasztást!! Hogyan?? ÁFA-emeléssel és a jövedelmek csökkentésével ?????? Menjenek a bús picsába!! Ha kimoderálnak, akkor is!!!!

kelemenjanos | 2011. szeptember 18. | 18:00:59

Már megint az a fránya bevételi oldal!
(Mintha a "nagy" igéret, azaz a bevételi oldal kizárólagos(!) csökkentése / átstruktúrálódása mára már nem "igazi" ígéret lenne! Köddé vált, csak Matolcsy nem !!!)

szőlő | 2011. szeptember 18. | 14:54:42

Ennyi dilettáns láttán, nem csodálkoznék, ha csőd lenne. A miniszterelnök a Blikk.hu-n adott válaszai a kérdésekre, mellébeszélés enyhén szólva!Pé. Volt egy kérdés marad-e a beígért 3%-os nyugdíjemelés! Válasz : ehhez kellenek a munkahelyek! A januárihoz? Röhej!

Dikics | 2011. szeptember 18. | 13:35:23

nablakarát | 2011. szeptember 18. | 08:31:25

Sajnálom, ha nem értette meg, amit írtam.

[Egyébként nem vagyok "kispofám". - Ez alpári stílus. Kár e mögé bújnia, ha már nem érti, amit olvas.]

mellesleg | 2011. szeptember 18. | 12:33:13

A Matolcsy - Matolcsyné páros kűrjét a pontozók már lepontozták, mert az előadás csapnivaló, de közönség egy része még mindig őrjöngve követeli az újrázást. Így aztán a páros csak ropja vadul továbbra is észvesztő produkcióját.

valoban?? | 2011. szeptember 18. | 11:30:09

Tisztelt Matolcsy ur! Ezt ugy mondjak, hogy lari-fari.

Nezze meg ezt!
A kornyezo orszagok es Magyarorszag gazdasagi novekedesei a 2011. ev, 2. negyedeveben:

1. Lengyelorszag: 4,3%

2. Szlovakia :3,3%

3. Csehorszag:2,4%

4. Magyarorszag: 1,5%

Na ezekutan fejezze a parasztvakitast, es lassanak hozza valos, szakmai munkahoz!
On hazudik!!!

catroot | 2011. szeptember 18. | 11:04:13

Nos az előző kormányzat sem volt tökéletes (és most igen finoman fogalmaztam!), de ami a mostanit illeti:

ilyen kókler kormányunk nem is tudom mikor volt utoljára és ráadásul párosul hozzájuk egy jó adag cinizmus.

kat49 | 2011. szeptember 18. | 10:01:50

Ezt az arcátlan és pofátlan hazudozást még mennyi ideig fogjuk tűrni.Majd akkor fogunk felébredni amikor már késő és az országot teljesen csődbe fogják vinni a dilettáns hozzá nem értő és nap mint nap hazudozó FIDESZ bagázs.,és élén Orbánnal és Matolcsyval.Ha viszont szándékosan és tudatosan csinálják akkor viszont nekik is börtönbe lenne a helyük,és úgyan úgy meg kellene hurcolni őket mint ahogy Gyurcsányt akarják.

szőlő | 2011. szeptember 18. | 09:11:28

Matolcsy--nem egy ész!--azért van ott!--Ja, nem érted, hogy ez nem megszorítás.nemzetmentés--halj éhen, fagyj meg, világíts peróleummal--igaz Viktor azt mondta nem szereti a szembeállítást--pedig hej de szerette, míg meg nem szerezte a hatalmat-.azt csak a csúnya Bajnai akart--igaz, akkor könnyebb lett vona!

nablakarát | 2011. szeptember 18. | 08:31:25

Dikics: "Már több, mint két éve jelentette ki Sz. P. a fentieket. Ma más a helyzet. Nyilván az ellenkezője az igaz."

Mi változott, kispofám?
Az, hogy a Fidesz-banda hatalomra jutott?
Azon lehet és KELL is segíteni!

"a hazugsággal megszerzett hatalom, a hazugsággal fenn tartott hatalom semmis ! a népnek joga van a kormányt elzavarni " (Orbán Viktor 2007)

Gondolom gerinces Nagyvezírünk nem forog, mint egy szélkakas és egyetért SAJÁT véleményével!

értelmetlenségi | 2011. szeptember 18. | 07:40:26

xanadu | 2011. szeptember 18. | 06:19:49

Lejárt már ez a lemez. Különben is, hol a bánatban "szocializálódhattak" volna, amikor a gengszterváltás előtt csak az MSZMP létezett, mint párt? Egyébként sem itt van az eb elhantolva, hanem ott, hogy igaza van Kertész Ákosnak: alattvaló nép vagyunk: eltűrünk mindenféle csürhét a nyakunkon, bármilyen párt színeiben fosztogatnak.

xanadu | 2011. szeptember 18. | 06:19:49

taliga | 2011. szeptember 17. | 21:50:23

Azért érdekes, hogy jelen politikai elitünk mikor és hogyan is szocializálódott:


Varga Mihály – K ISZ titkár
Deutsch Tamás – K ISZ titkár
Orbán Győző - párttitkár, O rbán anyuka pedagógusi pályát cserélte fel egy pártbizottsági állásért.
Orbán Viktor; - Gimnáziumi, majd egyetemi K ISZ titkár
Kövér László – K ISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Stumpf István – M SZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond – M SZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Matolcsy György – M SZMP tag, III/2 ügynök
Martonyi János – M SZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Chikán Attila – M SZMP tag
Pintér Sándor – M SZMP titkár

Így már kevésbé csodálkozhatunk módszereiken.

Makk Marci | 2011. szeptember 18. | 04:24:41

"Amíg a nemzeti ügyek kormánya vezeti az országot, nem lesz megszorítás, ez egész egyszerűen nem fér bele a mi gazdaságpolitikai filozófiánkba, sőt, éppen ellentétes azzal. Ami zajlik az az ország átszervezése, újraszervezése"

Szijjártó

Mit nem értetek ezen ti kommenisták he? Szerveznek... Világos?

Amrem | 2011. szeptember 18. | 03:16:47

Ez a Matolcsi nagyon hátul állhatott, amikor az észt osztották!

elsore | 2011. szeptember 18. | 00:02:43

Ja, a teljes foglalkoztatottságot kihagytam. És ne jöjjön nekem a süket dumával a gyárkapun belüli munkanélkülisággel.

elsore | 2011. szeptember 17. | 23:55:04

taliga | 2011. szeptember 17. | 22:47:55
"Ha most nagyon nem tetszik valami, tegyen föl egy mozgalmi nótát,"

Talán, ha küldene, én se voltam párttag. Csak akkor volt működő egészségügy, magas színvonalú oktatás, kiemelkedő kultúra (bezony, a mostanihoz képest), szociális ellátás, biztos nyugdíj és megfelelő közbiztonság.
Juteszembe, pártja legújabb jó hírét goondolom látta már és nem ideges, mert nem magas a nyugdíja:
http://anton.nolblog.hu/archives/2011/09/17/Nyugdij/

Kenje a hajára a kedvenceit taliga vagy nyíljon ki a szeme.

kalamáris | 2011. szeptember 17. | 23:48:52

Nagyon jó Giró-Szász arckifejezése.

Dikics | 2011. szeptember 17. | 23:35:13

nablakarát | 2011. szeptember 17. | 22:58:11
"Az emberek helyzete egyre nehezedik a kormány adóemelései miatt, hiszen az áfa és a jövedéki adó növelése következtében emelkednek az árak, így a családoknak egyre kevesebb pénz marad a zsebében, mérsékelni kell a fogyasztásukat, ami a gazdaság visszaeséséhez vezet" - jelentette ki 2009 júniusában Szijjártó Péter akkori Fidesz-szóvivő..."

Már több, mint két éve jelentette ki Sz. P. a fentieket. Ma más a helyzet. Nyilván az ellenkezője az igaz. Ezt előbb vagy utóbb, Sz. P. is meg fogja erősíteni. Ez nyilvánvaló.

nablakarát | 2011. szeptember 17. | 23:31:58

"Nem üres ígéretekkel kellene kábítani az embereket, hanem olyan gazdaságpolitikát kell folytatni, amelynek következtében munkahelyek jönnek létre, a tisztességesen dolgozó emberek tisztességes színvonalon tudják eltartani családjukat, és munkához tud jutni, aki dolgozni akar.

Mint megjegyezte, a kormány ma nem garantálja ezt a lehetőséget, ellenkezőleg: a kormány politikája, az adóemelések, a megszorítások munkahelyek megszűnéséhez vezetnek."

Oké, akkor itt a teljes szöveg:

"A Fidesz elnöki stábjának vezetője azt mondta, hogy a kormány valójában üres ígéretekkel próbál szavazatokat szerezni magának, ám az emberek nem nekik, hanem saját tapasztalatainak és egyre apadó pénztárcájuknak hisznek.

Nem üres ígéretekkel kellene kábítani az embereket, hanem olyan gazdaságpolitikát kell folytatni, amelynek következtében munkahelyek jönnek létre, a tisztességesen dolgozó emberek tisztességes színvonalon tudják eltartani családjukat, és munkához tud jutni, aki dolgozni akar.

Mint megjegyezte, a kormány ma nem garantálja ezt a lehetőséget, ellenkezőleg: a kormány politikája, az adóemelések, a megszorítások munkahelyek megszűnéséhez vezetnek."

link: http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=134559

nablakarát | 2011. szeptember 17. | 23:08:16

Na taliga, most merre tolnak?

nablakarát | 2011. szeptember 17. | 22:58:44

"Ismét adóemelésre készül a kormány

Az adómódosításokból jól látható, hogy a Gyurcsány-kormány egyre inkább a reménytelenség felé vezeti az országot - hangzott el Varga Mihály sajtótájékoztatóján.

2009. március 11., 12:37

A tegnapi hírek arról szólnak, hogy az adóterhek tovább növekednek ebben az évben, és várhatóan jövőre is - jelentette ki Varga Mihály. A kormány javaslatai szerint július elsejétől mégsem szűnne meg a magánszemélyek különadója, az áfa 20-ról 23 százalékra emelkedne, az eddig adómentes természetbeni juttatások egy részét pedig megadóztatnák. Ahelyett, hogy Magyarország kevesebb adót, csökkentett adótételeket kapna, úgy tűnik, hogy a kormány újra adót kíván emelni, a terhek növelésének az irányába megy el, annak csökkentése helyett - fogalmazott a fideszes szakpolitikus. Az adóátrendezés lényegében adóemelést jelent a magyar emberek, a gazdaság számára - jegyezte meg. Az áfaemelés kapcsán Varga Mihály felhívta a figyelmet arra, hogy ez a legszegényebbeket, a nyugdíjasokat, és a többgyermekes családokat sújtja, hiszen az emelés az alapvető élelmiszerek árában csapódik le leginkább. A Fidesz szerint ezen termékek árát nem növelni, hanem csökkenteni kell. A párt alelnöke bejelentette azt is, hogy a Fidesz nem fogja támogatni az adómentes természetbeni juttatások megadóztatását, mert ezzel munkahelyek szűnhetnek meg."

link: http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=130358

nablakarát | 2011. szeptember 17. | 22:58:11

"A 2009-es áfaemelést a Fidesz képviselői még keményen bírálták, a jelenleg Orbán Viktor szóvivőjeként dolgozó Szijjártó azt is mondta akkor, hogy az adóemelések miatt az emberek rosszabbul fognak élni, "függetlenül attól, hogy a pénzügyminiszter mit pötyög be egy kalkulátorba". Szijjártó azt is mondta, hogy "tovább folyik a hazudozás adóügyekben, hiszen az elmúlt hét év tapasztalatai alapján mindenki látja, hogy amikor a szocialisták és a szabad demokraták adócsökkentésről beszélnek, abból mindig, kivétel nélkül adóemelés lesz".""link: A 2009-es áfaemelést a Fidesz képviselői még keményen bírálták, a jelenleg Orbán Viktor szóvivőjeként dolgozó Szijjártó azt is mondta akkor, hogy az adóemelések miatt az emberek rosszabbul fognak élni, "függetlenül attól, hogy a pénzügyminiszter mit pötyög be egy kalkulátorba". Szijjártó azt is mondta, hogy "tovább folyik a hazudozás adóügyekben, hiszen az elmúlt hét év tapasztalatai alapján mindenki látja, hogy amikor a szocialisták és a szabad demokraták adócsökkentésről beszélnek, abból mindig, kivétel nélkül adóemelés lesz"."

"Az emberek helyzete egyre nehezedik a kormány adóemelései miatt, hiszen az áfa és a jövedéki adó növelése következtében emelkednek az árak, így a családoknak egyre kevesebb pénz marad a zsebében, mérsékelni kell a fogyasztásukat, ami a gazdaság visszaeséséhez vezet" - jelentette ki 2009 júniusában Szijjártó Péter akkori Fidesz-szóvivő..."

link: http://www.origo.hu/itthon/20110916-fidesz-kepviseloi-reakciok-bajn

taliga | 2011. szeptember 17. | 22:47:55

elsore, ne sorolja, nem voltunk a Kádár rendszerben azonos plattformon (magam, mint pártonkívüli), 18 év kérvényezés után kaptunk egy iker telefon vonalat, a kocsi igénylést (Skoda 100-as) 12 év után feladtam...

Örüljön, hogy az 1990-es hatalomváltást megelőző 40 éve szép volt.
Ha most nagyon nem tetszik valami, tegyen föl egy mozgalmi nótát, vaxolja ki a munkásőr bakancsát és ábrándozzon a "régi szép időkről"...

Ha nem haragszik nekem ez az "elefántcsont torony" időszak kimaradt (Sport-szelettel, pacsnival és hétfői adásszünettel együtt...)

Dikics | 2011. szeptember 17. | 22:36:04

kiskutya1 | 2011. szeptember 17. | 16:17:16

Úgy tűnik, Ön keveri a szezont - elég szégyenteljesen, - a fazonnal.

elsore | 2011. szeptember 17. | 22:05:08

taliga | 2011. szeptember 17. | 21:50:23
"...jöttment sz@rházi politikusok immár huszonegyedik éve kirabolják, megalázzák, lenézzék, megfosszák a jelenétől és a jövőjétől, az a népség minden csak, nem nemzet."
Maga nagyon szélsőséges liberális-szocialista...!!!
Ezek szerint magát a 21 év zavarja, az azt megelőző viszont nem..."

Érdekes, az azt megelőző 21 engem sem. Soroljam, hogy mi minden volt, ami ma nincs? Ja és volt egy 12 éves Volgám vagy két évig, akkora volt, mint egy hajó, aludni is lehetett benne. Aztán lett Zsigulim. Telefonom is volt. Meg még sok mindenem, ami most nem, sokkakal együtt, bár folyton dolgoztam, de nem bántam, mert volt mit. Hogy messzire ne menjünk, egy teljes országom volt. De aztán jöttek az ügyeletes megváltók, oazt jónapot.

Szerintem neked mintegy 25 év kiesett az életedből. Kár. Persze a dolog nem volt fenékig tejfel, de messze nem is olyan volt, aminek ma beállítják...

katlanka | 2011. szeptember 17. | 21:54:23

A környékünkön már két nagyáruház is lehúzta a rolót(Obi, DOMUS). Ezt az orszávédelmi nemmegszorítást végig köll vinni, még ha belepsztul az ország 4/5-e, akkor is. Nahát!

taliga | 2011. szeptember 17. | 21:50:23

"...jöttment sz@rházi politikusok immár huszonegyedik éve kirabolják, megalázzák, lenézzék, megfosszák a jelenétől és a jövőjétől, az a népség minden csak, nem nemzet."

Maga nagyon szélsőséges liberális-szocialista...!!!

Ezek szerint magát a 21 év zavarja, az azt megelőző viszont nem...
Biztos volt "K"-vonala, meg reggel minden reggel magáért a nagy, fekete Popeda, vagy Volga...

Boaaaaa...!
:(

hecketaper | 2011. szeptember 17. | 21:32:39

Csinálj egy költségvetést,mely nyomorítja,sarcolja a szegényt,aztán nevezd el országmentésnek,s aztán gyönyörködj a közvéleménykutatók kimutatásaiban,mely szerint népszerűséged töretlen.Aztán gondolj elégedetten arra,hogy csak megérte elbutítani ezt a szöröncsétlen népet.

értelmetlenségi | 2011. szeptember 17. | 21:13:38

Igaza van Kertész Ákosnak: genetikailag alattvaló nép vagyunk. Akik eltűrik, hogy jöttment sz@rházi politikusok immár huszonegyedik éve kirabolják, megalázzák, lenézzék, megfosszák a jelenétől és a jövőjétől, az a népség minden csak, nem nemzet.

Wazull | 2011. szeptember 17. | 21:02:08

"A kormány emeli az áfát, de Matolcsy szerint ez nem megszorítás"
persze hogy nem megszoritas, ez ajandek. "Timeo Danaos et dona ferentes..."

Pasinszki | 2011. szeptember 17. | 20:43:12

Kedves Anett77!
Hogyan hetvenel (vagy 70-el?) a főnöke?

Anett77 | 2011. szeptember 17. | 20:35:09

Én tavasszal jártam Brüsszelben, nyáron pedig Glasgowban. Sajnáltam is az ott élőket, hogy "haldoklanak". Milyen jó nekünk itt!

Anett77 | 2011. szeptember 17. | 20:33:43

Főnököm a Párt lelkes híve, ő mondta, hogy egész Európa haldoklik, ezért vannak Magyarországon gazdasági nehézségek. Megmondta, hogy ilyen helyzetben mindenkinek áldozatot kell hoznia. Ő az új adóval nettó 70-el kap többet havonta... Szóval nem mindenkinek megszorítás.

xanadu | 2011. szeptember 17. | 20:09:14

Szívás ez a Mókás-Paraszt Kormány.

A csóró polgároknak.

xanadu | 2011. szeptember 17. | 20:07:28

kiskutya1 | 2011. szeptember 17. | 16:17:16

Há azért megnéznélek, hogy ha gyerekként bepöfögött volna veled a vonat az Oświęcimi állomásra úgy 1942 körül.

somhor | 2011. szeptember 17. | 19:41:04

Hogy esnének már pofára abba a sza...ba főnőkével együtt , amit eddig ki ötlöttek magukbol a nagy tervezések közepedte........nem megszoritott fogakkal

Kun Bérci1 | 2011. szeptember 17. | 19:38:36

Már hogy lenne megszorítás?!
A jókedvű, derék hazafiak önkéntes adakozása a töketlen gazdaságpolitika oltárán. A mese hozzá országvédelem, minden hatalmat a bolsevikonak és vesszen Hannibál, vesszen Nyúl!
Kb. 1989-ben kellett volna már disszidálnom, ami azóta itt folyik kabaré! Csak azt nem t'om ki röhög még rajta? Oszt jónapot!

elsore | 2011. szeptember 17. | 18:45:19

kiskutya1 | 2011. szeptember 17. | 16:17:16

Kedves kiskutya1, az a baj a Jobbikkal, mint a rossz orvostanhallgatóval, aki csak bizonyos órákra jár be az egyetemen. Ezért aztán kitűnően felismeri a betegségeket, de az okokról még nem hallott harangozni.
Tessék szépen bejárni az ÖSSZES órára és akkor lehet belőletek orvos (izé, kormányzó erő). De addig ne nagyon akarjatok operálni, mert a végén levágjátok valakinek a lábát, akinek tüdőgyulladása van.

taliga | 2011. szeptember 17. | 17:54:18

nablakarát | 2011. szeptember 17. | 13:11:38

Rossz az egész gondolatmenete!!!

1./ A vizitdíd bevezetése MELLETT voltam és vagyok! (Egy vicc, amennyien melegendek minden rendelöben...)
2./ Tandíj is kell (cserébe a diákok kapjanak ingyenes közlekedést abbana városban, ahol tanulnak). Ne legyenek 30 éves, még mindíg egyetemre járó, huszadik szakot felvevö "életmüvészek".

Maga jön, "nablakarát"...

kiskutya1 | 2011. szeptember 17. | 16:17:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

egy niemand | 2011. szeptember 17. | 15:23:26

Barátaim! A Fideszre szavazó "forradalmi munkásosztályunk, dolgozó parasztságunk és haladó értelmiségünk (főleg az orvosok és a pedagógusok!)", velünk együtt, csak azt kapják, amit megérdemelnek. Előre látni illett volna, hogy a Fidesz egy kripto bolsevik párt, a "fiúknak" nincsenek elveik, csak céljaik: (1) a hatalom megszerzése; (2)anyagi haszonszerzés; (3)vegytiszta bolsevik diktatúra kiépítése...stb...Sírj Hungária..

Delta | 2011. szeptember 17. | 13:59:14

"Azért országvédelmi büdzsé, mert a 29-es válság óta a világ ilyen pénzügyi kockázatokkal nem nézett szembe"

A világ majd csak elboldogul valahogy a mi aggodalmaink nélkül is, de nekünk a 27 %-os ÁFÁ-val és az egykulcsos adóval annyi.
Latin-amerikai jövőkép áll előttünk.

bangocsi | 2011. szeptember 17. | 13:30:24

Egyszerűen nincs pénz! Onnan vesznek el, ahonnan lehet.
Tényleg nem értem, miért csökentették a magasabb adókulcsot. Az a réteg, aki ebbe esett, mér elfogadta, hogy ennyit adózik. Nem háborogtak volna, ha marad az adókulcsuk, és még örültek vilna, ha pl. csak 2-3 %-kal csökkentik. Szóval ez a bevétel mér meg volt, kár volt lemondani róla.
Tényleg pár 10 ezer embernek akartak kedvezni? Aki nem Orban párti, az ettől nem fog a FIDESZre szavazni. A Fidesz pártiak pedig nem pártoltak volna el attól a párttól amelyben hisznek, a nem változó adókulcs miatt.
Szóval, tényleg nem értem. Úgy érzem, erről a bevételről szükségtelenül mondott le a kormány. (Nota bene: a hozzáértésem, mint tyúk az ABC-hez)

orbital | 2011. szeptember 17. | 13:25:39

"Azért országvédelmi büdzsé, mert a 29-es válság óta a világ ilyen pénzügyi kockázatokkal nem nézett szembe"

Mekkora vetítés!!! Hogy van képük az embereket ilyen kamukkal rémisztgetni??? Na meg, hogy védelmi vonal?? Mi ez a hirtelen jött háborús retorika???

nablakarát | 2011. szeptember 17. | 13:11:38

taliga: "Lehet, hogy igaza van! De most ennek a mostaninak adnék kifutási időt, hogy bebizonyosodjon nőnek ténylegesen az adóbevételek, vagy csökkennek a korábbihoz képest."

Öregfiú!
Nem voltál ilyen megértő, mikor Gyurcsányék bevezették a vizitdíjat és a tandíjat!

Ne félj, a Fidesz is be fogja vezetni!
Mindössze két különbség lesz:
1 magasabb összegű lesz, és
2. nem fogják megszorításnak hívni!

Ja, lesz még egy különbség!
Az emberek nemcsak a vizitdíjat fogják újra elsöpörni, de ezt a mocskos Fidesz-bandát is!

nablakarát | 2011. szeptember 17. | 13:05:27

taliga: "Lehet, hogy igaza van! De most ennek a mostaninak adnék kifutási időt, hogy bebizonyosodjon nőnek ténylegesen az adóbevételek, vagy csökkennek a korábbihoz képest."

Öregfiú!
Mi adtunk kifutási időt az egykulcsos adónak is!
A gazdagok 500 milliárddal gazdagogtak, a szegények még szegényebbek lettek!

Most is adnék kifutást!
Ennek a mocskos Orbán bandának engednék büntetlen kifutást az országból!

Mindenkinek jobb lenne!

tothjani | 2011. szeptember 17. | 13:01:16

'A gazdaság visszaeséséhez vezet, rosszabbul fognak élni az emberek, a legkiszolgáltatottabb helyzetben élők fognak rosszabbul járni - ezt mondták fideszes képviselők, amikor legutóbb, a Bajnai-kormány idején 2009-ben áfaemelés volt."
De most dőzsölnek, és les...k az embereket! :(

tothjani | 2011. szeptember 17. | 12:34:53

joznag | 2011. szeptember 17. | 11:48:57
"Az adósság egy jelentős része az infrastruktúra fejlesztésére ment"
Igen Lázár milliárdokat(4-5) ölt a város látványberuházásaiba, (és még 12 milliárd függőben van) parkosította a szállodája(csak befektető) előtt az utcát, építettet vagy 10 körforgalmat szoborral a közepében, és igen ez munkát is teremtett hiszen a közmunkások sikálják kefével a díszburkolatot a szállodája előtt.
Persze 1 cég valóban épül a városban ők 80 milliót kaptak "csak" éppen nem találják a tulajdonost.

Dikics | 2011. szeptember 17. | 12:32:19

kékestető | 2011. szeptember 17. | 09:37:42
"ilyen országkockázatot, mint ez a Matolcsy, régen látott Mao. és a világ!"

Csak csendben jegyzem meg, hogy Matolcsy úr nincs egyedül. Járai Zs. úr, a Költségvetési Tanács elnöke - miután megkaták a költségvetés tervezetét - azt mondta, hogy felszólítja a KT tagjait (az MNB és az ÁSZ elnökét), hogy kizárólag a költségvetés tervezetét véleményezzék, a Kormány gazdaságpolitikáját ne. Ezek szerint Járai úr úgy gondolja, hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz. Elgondolkodtató...

tothjani | 2011. szeptember 17. | 12:28:34

Hazudtunk "ekurtuk" mégis válság van, nem lesz 14 havi bér, nem lesz 1 millió munkahely (még 4 órás közmunkából sem), nem fogjuk talpra állítani fél év alatt a gazdaságot, egy illegitim hazudó banda vagyunk már TAKARODUNK is.
Őszödi (őszinte) beszéd 2011.? :(

joznag | 2011. szeptember 17. | 11:48:57

Az adósság egy jelentős része az infrastruktúra fejlesztésére ment . Várakozás az volt hogy termelő beruházások jelennek meg kis hazánkban, munkahely gazdasági fellendülés ,toronyóra lánccal, stb.És a valóság : a tranzit forgalom nőtt ha nem muszáj mo-nem tankolnak csak a környezetkár marad utánuk meg néhány egyéni védőeszköz eldobálva az utak mellett.Ja ,ha a GDP csökken az adósság meg csak ugyanannyi marad akkor hiába b..nk ki az ablakon ezer millrdot az államadóság szépen vissza fog növekedni 80-90%-ra,a nélkül hogy egyetlen eurónyi vagy akármilyen hitelt is fel vett volna az ország.

szkripnyik | 2011. szeptember 17. | 11:41:57

Gyurka46 | 2011. szeptember 17. | 11:07:03

Viszont épülhetnek a stadionok, mert sokkal több lesz a kényszer... akarom mondani közmunkás!

Fenákel | 2011. szeptember 17. | 11:25:26

Inkább iszonyú ellenszélben megkezdte a konvergenciaprogram végrehajtását, így aztán a válság már nem a legkiszolgáltatottabb helyzetben ért bennünket. Ezért van Mao. gazdasága még mindig talpon.

Fenákel | 2011. szeptember 17. | 11:23:42

proskit | 2011. szeptember 17. | 00:47:34

"Gyurcsány a hibás.
Korábban le kellett volna mondania. Ki kellett volna írni az előre hozott választásokat. Akkor most nem lenne 2/3-ad. A Jobbik segítségével talán tudtak volna új alkotmányt kreálni, talán még az Szalai Annamária nevű mádia-műholdat is orbitális pályára tudták volna állítani, de ezt a gyalázatot nem tudták volna megcsinálni."

Igaz is. Belegondolt már valaki abba, mi lett volna, ha mondjuk 2006 végén lemond Gyurcsány, és egy rövid átmeneti (MSZP-SZDSZ-hátterű) szakértői kormány után egy új választások nyomán feláll Orbán második kormánya? Én vitatom, kedves proskit, hogy ne lett volna meg a 2/3, nézze csak meg a 2006 őszi önkorm.-i választásokat. A Jobbik pedig akkor még sokkal jelentéktelenebb volt, nem vitt el annyi embert a fidesztől.
Szóval 2008 elején Orbán a miniszterelnök. Ne legyen illúziónk, azonnal elkezdi szabadságharcát az EU, az IMF, a Világbank, Brüsszel és a New York-Tel Aviv tengely ellen. Beindítja "nem ortodox" gazdaságpolitikáját, amivel 2008 nyarára 500 milliárdos lyukat üt a költségvetésen. És ezután jön a Lehman Brothers összeomlása, a világválság.
Bele se merek gondolni. Nem valószínű, hogy GYF mindezt előre látta (sejteni sejthette, mert nekem is voltak ezzel kapcsolatos félelmeim), de nagy szolgálatot tett ennek az országnak azzal, hogy nem mondott le. Inkább iszonyú ellenszélben megkezdte a konvergenciaprogram végrehajtását, így aztán a válság már nem a legkiszolgáltatottabb helyz

Gyurka46 | 2011. szeptember 17. | 11:07:03

Az ÁFA, a TB járulék és a közepesnél kisebb keresetűek adójának emelése növelni fogja a fogyasztást, a vállalkozások adójának emelése növelni fogja a vállalkozási kedvet, az alacsony keresetűek 10-15%-os kötelező béremelése növelni fogja a vállalkozások számát és a foglalkoztatottságot.
Vagy mégsem?

kibírjuk? | 2011. szeptember 17. | 10:59:58

röhögés nélkül - kínunkban

gyengült a fidesz kommunkáció szijártó papagáj szebben mondaná:
a szocialisták 8 év alatt tönkre tettek benneteket, mi pedig nagy segítséget nyújtunk a kis áfa emeléssel

tusa | 2011. szeptember 17. | 10:23:58

A 2011-es költségvetést elk@rták, nem kicsit, nagyon. A 2012-es célkitűzései, a védelmi vonalával :-) együtt, olyan megoldásokat alkalmaz, amelyek már a tankönyvekben is megtalálhatók. Tanul a kormányzat! :-)

Az adóprés növekszik, de ez nem megszorítás, ez maga a 2/3 szabadsága: azt teszik, amit a zemberek akarnak. És a zemberek több adót akarnak fizetni!
:-)

És én is többet akarok fizetni azért a kefirért, ami tavaly 175 Ft volt, most 229 Ft, és jövőre még több lesz.

És még valami: a méretre vágással nagyon egyetértek. Van ötletem, hogy hol kellene kezdeni.

hir101 | 2011. szeptember 17. | 10:09:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

barnan | 2011. szeptember 17. | 09:40:49

Nagyon fontos dolog lenne az őszinteség, az, hogy az emberek tisztában legyenek a történésekkel, akkor is, ha ez önkritika gyakorlásával járna, ami önmagában a hitelességet nem csökkentené, hanem növelné, jelenleg ez fordítva történik. Ilyen bizonytalanságban, senki nem várhatja azt el, hogy növekedjen a gyermekvállalási kedv, hogy növekedjen a fogyasztás, ezt nem is értem, aki gondolkozik és megteheti, az a jelenben a jövő számára megtakarít vagy befektet. Döngethetünk további százmilliókat a jobban keresők felé ez sem fog semmit változtatni a helyzeten. Elsőként az gazdasági és morális alapokat kell megszilárdítani.

kékestető | 2011. szeptember 17. | 09:37:42

ilyen országkockázatot, mint ez a Matolcsy, régen látott Mao. és a világ!

1 vélemény | 2011. szeptember 17. | 09:34:52

most kéne az a kézrátétel amit mondtak. az-az elég ha ök jönnek .eddig 1,5évet elvetttek utódaink jövöjéböl .soha nem látott benzinárak. soha ennyi honfitársunk nem halt fagyhalált mint az elmúlt télen és megen vészesenn közeleg!. inflácio4-5% hm akkor az élelmiszerárak megen elszabadúlnak még tovább. romokba a eü-éves várólisták néhól. a munkások tömeges elszegényedése. és a kormány scak most kezdi izlelgetni és bevallani azokat a számokat amit a hozzáértö közgazdászok már a 1kúlcsos adó bevezetése óta mondanak. no ezért lehet a kormányt a semmitevéssel vádolni és a cirkusz csinálással.természetesenn az eredendö bünük a hazugságonn kivül. 1 rabláncon vezetést ez is bövenn megérne, ha csak virtuálisan is 1-elöre.

barnan | 2011. szeptember 17. | 09:28:19

Mérhetetlen a kapkodás, rögtönzés, elrugaszkodás a realitásoktól, már a rövid távú tervek sem hozzák a számokat, hosszú távú tervekről nem is hallani. Sajnos az ország szempontjából, gazdasági vonalon fejetlenség uralkodik az országban. Nagyon jó lenne az országnak egy olyan gazdasági irányítás (és itt nem a pártszínek a lényegesek, hanem a működőképesség - a jelenlegi helyzet senkinek nem lehet érdeke, az ország érdeke az, hogy ne vakon tapogatózva irányítsuk szekerünket és a szekér előre haladjon - lássunk már tovább az orrunknál, kerekedjünk már felül érzelmi impulzusainkon, tekintsünk már lefelé is az emberekre), ami legalább csírájában magában hordozná a felemelkedés lehetőségét. Az ország teherbíró képessége véges, a jelenlegi gazdasági hatások begyűrűzése mellet nem tudja elhordozni azokat a szolidaritást nélkülöző eddigi döntéseket és szakmai körökben is visszatetszést keltő eddigi improvizált lépéseket, amelyek meredekebb lejtőre teszik a gazdaságot és az emberek megélhetésének biztosítását. Jelenleg sodródunk az árral.

puli | 2011. szeptember 17. | 08:31:54

Nézem a szóvivőt hogy megrettent a tekintete , az arca .
Matolcsynak végre van egy hozzáértő kollégája is .

De mi történt Matolcsyval 2 hét alatt belefogyott !

jjoey | 2011. szeptember 17. | 08:18:01

"kedves barátaim", elkútuk. mint nép. "aza rohadtszolib, demegbüntetjük", na, ami most van, az az, hogy hogyan kell 8, de inkább 20 év megszorításait, elért eredményeit(mégis jobb, mint 90ben volt, uniós tagság, schengen, autópályák, stb) röpke 14 hónap alatt taccsratenni. bontani mindig gyorsabb, mint építeni.
ferenc testvérnek igaza volt, fájni fog, persze ezt 300ft--os vizitdíjjal már nem lehet megúszni.
hajrá..., jól csináltuk ezt is.
vagy esetleg elő kellene venni a 2006-os forgatókönyvet, kultúrált formában? sztem fele annyi idő alatt fog ovi a tömegbe lövetni.

kakukktolás | 2011. szeptember 17. | 08:13:38

Na, tapsoljunk hát. Mint korábban már annyit itthon és külföldön mások és máshol.
Annyira jó, hogy a kormány nem 550 milliárdot, hanem 750-et takarít meg.
Magtakarítani? Az azt jelenti, hogy valamit olcsóbban csináltatok, vagy olcsóbban veszek, vagy egyáltlán nem veszek. Megtakarítani? Mit is takarít meg a kormány? Semmit. Csak többet sarcol. Tőlem, tőled, még a saját szavazóitól is. Adót emel (nememelámsoha), lop, oroz, kiadást (a mienket) növel ésatöbbi ésatöbbi, hogy megmentsen. Mentse meg a kormány a saját nagymamáját meg annak a nagymamáját, aki Horthy alatt szolgált, de ne engem.

wizes11 | 2011. szeptember 17. | 08:10:52

Matolcsy golyóit satuba tenném, mexorítanám azt ha jajgat akkor megmondanám: ez nem megszorítás, csak a kart tekerem.

Az lenne megszorítás ha két téglát összecsapnák köztük a tojásaival, de ilyent nem tesz egy úriember.

Baloo | 2011. szeptember 17. | 07:52:37

1. orbán sose hazudik
2. a fidesz nem fog sosem adót emelni
3. tegnap megemelték az áfát nem kicsit
4. az áfa minek a rövidítése?

taxi | 2011. szeptember 17. | 07:46:51

Lajos85 | 2011. szeptember 17. | 07:40:11

Átlagbérrel még nem, az ugyanis 200 ezer bruttó körül van. A kiváló egykulcsos meg csak 300 ezer bruttó után kedvező...

Lajos85 | 2011. szeptember 17. | 07:40:11

taxi | 2011. szeptember 17. | 07:37:45

A megoldás, legyél gazdag. Magyarországon már átlagbérrel gazdag lehetsz, azt meg kis kitartással el lehet érni.
Ez egy ilyen csodálatos ország, ennyi gazdag ember a világon nincs, mint nálunk, hiszen már átlagbérrel gazdagnak számítasz, adózás szempontjából legalábbis.

taxi | 2011. szeptember 17. | 07:37:45

Orbán és a Fidesz tovább üti a szegényeket...

"Az áfát azért nevezik a "szegények adójának", mert az alcsonyabb jövedelmű társadalmi csoportok esetében a fogyasztási célú kiadások aránya jóval magasabb, mint a tehetősebb rétegek esetében (utóbbiak többet fordítanak felhalmozási célra). Tehát, aki áfát emel, az elsősorban a kiskeresetű embereket terheli, azaz a társadalmi különbségeket növeli még tovább."

forrás: http://www.origo.hu/itthon/komment/20110916-az-afaemeles-hattere.html

vörösvihar | 2011. szeptember 17. | 07:29:05

Tévedtem a kivetett különadó a kiskerekre kb: 1-1,5%-os ÁFÁ-nak felel meg. Akkor úgy 28-28,5%-os ÁFÁ-nál tartunk.Még szerencse,hogy ez a kormány az emberek oldalán áll.

puli | 2011. szeptember 17. | 07:28:08

Matolcsy egyik szeme a kamerákon , a másikkal a lelki támogató Giró-Szászt figyeli .

puli | 2011. szeptember 17. | 07:21:00

Hitelből fizetjük a forgalmi adót az állam adóssága így csökken !A fogyasztásról az ország nagyobbik fele már így is leszokott .

Orbánfű

Lajos85 | 2011. szeptember 17. | 07:18:32

Én, mint bejelentett alkalmazott tulajdonképpen azt mondom, hogy az én szempontomból nem rossz ez. A szocik állandóan adót emeltek, főleg szja-t és abból mindig rövidebbet húztam, miközben a csaló, szürkén és feketén dolgozók meg röhögtek az egészen. Most alacsony az adó, igaz a fogyasztást megsuhintották, de ott van némi mozgásterem, ha nem fogyasztok annyit, akkor áfát is kevesebbet fizetek.
Meg ilyen módon a nulla vagy minimális adót fizető fekete munkások is többet fizetnek majd.
Most már csak az szja-val kompenzálható vagyonadót kéne bevezetni, de hívhatnák másnak is, mondjuk környezetterhelési díjnak, az nem adó, a kötelezővé tett energiatanúsítvány meg a nettó négyzetméter alapján mondjuk.
Ha már az igazságnál tartunk, a fekete munkások is jó lenne, ha a pofázás helyett, most már adót is fizetnének.

taxi | 2011. szeptember 17. | 07:17:04

Uniós csúcsra emelkedik az áfa (2011) --> <-- egyszeri, nagyarányú adócsökkentés (2010)

Köszönjük Orbán Viktor! Most sem hazudtál nekünk!

puli | 2011. szeptember 17. | 07:14:52

Az orbánfű teáját sokan használják idegeskedés, depresszió, alvászavarok ellen !

Jager László | 2011. szeptember 17. | 07:08:37

Munkamegosztás.

Matolcsy,Lázár bejelentik a rossz híreket.
Szíj ,Szász,Selmeczi megmagyarázza.
Orbán Viktor kimondottan,csak a pozitívnak álmodott"jó" híreket közli!
Érdekes kommunikáció nem?
Bár megértem,mert így nem romlik a renomé!!
J.L.
J.L.

puli | 2011. szeptember 17. | 07:06:02

Arab tavasz!-Magyar ősz?

Arab ravasz !-a Magyar Főz !

karakteres | 2011. szeptember 17. | 07:03:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

puli | 2011. szeptember 17. | 07:02:53

xanadu | 2011. szeptember 17. | 06:47:54

Polgári védelem , vagy polgárvédelem . Van a kettő között valami egyezés !?

Valószínű az egyik az Orbán félék részére alakult .A másik a haza védelmére a hátországban .

xanadu | 2011. szeptember 17. | 06:58:59

Nem engedünk 48-ból!

Reméljük az ÁFA-ra ez nem vonatkozik!

xanadu | 2011. szeptember 17. | 06:52:10

taliga | 2011. szeptember 17. | 00:17:21

A helyzet nem olyan tragikus külföldön.

Hacsak a másfél millió kitántorgottra gondolok.

Avagy arra, hogy ott EMBEREK élnek és nem hosszú nyelvű pojácák.

xanadu | 2011. szeptember 17. | 06:47:54

Basszus!

Mikor lesz "polgárvédelmi" terve az országnak?

puli | 2011. szeptember 17. | 06:45:26

A kenyér árának másfélszerese után naponta befizetjük a 27 % Áfát , a kenyeret pedig ott hagyjuk .

Minek ide ennyi kormányhivatalnok ezt egy ember is fel tudja olvasni pld. Orbán .

Csak azt nem értem minek ez a mazochizmus ,-ha az állam mi vagyunk !

breky | 2011. szeptember 17. | 04:56:35

Kedves taliga!
Ön elhamarkodottan ítéli meg a Magyarországot bíráló akár külföldön élőket. Szavaiból úgy érzem hozzám hasonlóan Ön is élt már hosszabb ideig külföldön. Önt nem zavarja hogy
a) minden ismerőse barátja kiröhögi miért jött vissza?
b) ha bemegy egy üzletbe nem foglalkoznak Önnel a körmöt reszelő "tanult" alkalmazottak? Jártam nálunk sokkal olcsóbb és sokkal drágább munkaerővel rendelkező országokban de a szolgáltatásnak ezt a teljes hiányát még sehol sem tapasztaltam
c) hogy minden magyar üzletfele kollegája fordítva gondolkozik, előbb fizessék meg rendesen majd utána dolgozik
d) mindent amit el kell intéznie 5000 egymásnak ellentmondó jogszabály korlátoz amelyet Ön az első három perc után jobban ismer mint az összes hivatalnok akivel kapcsolatban fog állni a ügyintézés során, ráadásul minden valószínűtlenül sokáig tart?
sorolhatnám napestig az ilyen példákat. Igenis úgy gondolom hogy az olyanok mint Ön vagy én vagy akár SzLacika úr feladatuknak kell érezzék azok ráébresztését arra hogy ezeket lehet máshogy is akik mást soha sem láttak. Ha ez az "oda szarok ahol ettem" esete Ön szerint az mélységesen elszomorít.

jpapi | 2011. szeptember 17. | 03:15:52

Azt mondta Szíjártó, hogy a fidesz nem ,csak a kormány akar áfáf emelni.Kérdem én,hogy nincs itt valami ellentmondás? Talán Szíjártó nincs tisztában avval, hogy a fidesz van kormányon? Tálán ez is az MSZP hibája?Nálunk nincs adóemelés csak ÁFA emelés. Megint az a helyzet, hogy miközben adóvisszatéríttésről szövegelnek és adnak egy forintot a másik oldalon hármat elvesznek az ÁFÁval.De ez nekünk nem fáj hiszen nics adóemelés. A kormány mindent megtesz azért,hogy "jobban"éljünk mint az eőző években.Munkahely van bőven és senki sem kerül az utcára.

SzLacika | 2011. szeptember 17. | 01:05:53

Engedelmével, tévedés, jópár évet lehúztam már távol innen. Túl vagyok a Liszt-rapszódián, csárdásokon, meg hasonló dolgokon. Jól tudom, mit jelent "alien"-nek lenni.
De való igaz, aztán hazahúzott a család, a múlt, az emlékek. Nem más.
Viszont most egyre kevésbé érzem azt, hogy ha elmennék újra, hiányoznának az itthoni dolgok.
És ez nagy probléma, hiszen a jelenlegi kormányzat is maradásra ösztönözte a magamfajtákat, alig néhány hónappal ezelőtt.
Saját magam és családom jövőjét sajnos egyre ködösebbnek látom.
Biztosíthatom affelől, ha megint odébbálok, nem fogok "ideszarni".
Üdv
Egy potenciális kivándorló

JFK2008 | 2011. szeptember 17. | 00:55:49

750 md-os költségvetési takarékossági programot eddig egyetlen kormány sem valósított meg. A legnagyobb, Bajnai kb 600 md-os programja volt és ez alatt voltak Gyurcsány programjai. Vagyis beteljesedett a jóslat, miszerint Orbán is csak megszorításokkal képes kormányoizni, ráadásul az elhibázott SZJA csökkentés miatt sokkal brutálisabb megszorításokra kényszerül, mint elödei bármikor.

A probléma csak az, hogy míg Gyurcsány három, Bajnai pedig egy takarékossági csomagot tervezett és valósított meg (egyébként paradés sikerrel), addig Orbán és Matolcsy Stan és Pan-ként bohóckodták össze a jelenlegi csomagot. Az ackward squad-ként világszerte elismerten inkompetens magyar vezetés nem képes egy ilyen csomagot sem részleteiben megtervezni (lásd a 27%-os jövedelemadó-kreténséget) sem kivitelezni. Amit látni fogunk az a rákosi-korszakból ismert inkompetens csetlés-botlás és a kíméletlen terror tarka-barka elegye lesz. Az államcsöd Magyarország számára a megváltás fog bekövetkezni. Kérdés az, hogy egy államcsöd (némi Kósa-Rogán segítséggel) elég lesz-e arra, hogy Orbántól megszabaduljon a magyar társadalom, vagy valami még rosszabb következik?

proskit | 2011. szeptember 17. | 00:47:34

Gyurcsány a hibás.
Korábban le kellett volna mondania. Ki kellett volna írni az előre hozott választásokat. Akkor most nem lenne 2/3-ad. A Jobbik segítségével talán tudtak volna új alkotmányt kreálni, talán még az Szalai Annamária nevű mádia-műholdat is orbitális pályára tudták volna állítani, de ezt a gyalázatot nem tudták volna megcsinálni.

taliga | 2011. szeptember 17. | 00:17:21

SzLacika | 2011. szeptember 16. | 23:49:19
"Sok szerencsét minddenkinek, aki itt kényszerül leélni maradék tyúkszaros életét.
Szevasztok testvírek."

Úgy látom néhány napo, héten túl még nem élt tartósan külföldön...
Csak langsam, langsam, nicht ugri-bugri...!!!

Pár hónap múlva nem győzi majd hallgatni a Liszt-rapszódiát, a Monti-csárdást mega Brahms
darabokat...
Aztán jön Karácsony és Szilveszter és egyre többet gondol majd "haza" és azokra,
akik még mindíg itt töltik a "tyúkszaros" életüket.

Aztán pár év múlva rájön, hogy csinálhat, amit akar, nem
lesz más, mint egy "alien". Egy idő után itt is és ott is...

Jó utat, sok szerencsét, de ne sz@rjon vissza abba, ahonnan elmegy...

siman | 2011. szeptember 17. | 00:08:05

Értelmetlen, elavult viszonyoknak, hibás meghatározottságoknak megfelelni, maga a hozzá nem értés.

-

Kik nem mutatnak rá a tévedésekre hatékonyan?

Kik nem mutatják fel a piros lapot?!

-

SzLacika | 2011. szeptember 16. | 23:49:19

Ha minden jól megy, pár hét múlva már csak röhögök az egészen egy messzi-messzi országból.
Ha nem, szopok veletek együtt.
Vállalható kockázat, de mindennel együtt azért jobb az esélyem, mint a lottó ötösre.
Sok szerencsét minddenkinek, aki itt kényszerül leélni maradék tyúkszaros életét.
Szevasztok testvírek

lorant | 2011. szeptember 16. | 23:41:13

Hungary R.I.P. Innen nincs feltámadás. Az igazi Trianon csak most jön. Sajna.

elsore | 2011. szeptember 16. | 23:29:02

taliga | 2011. szeptember 16. | 22:39:44
Jó volt az a válasz... :))
A földbirtokosokról egy kis összeállítás:
http://hirszerzo.hu/belfold/20110208_foldbirtokos_kepviselok_parlament
http://ingatlanmenedzser.hu/hitel_es_befektetes/20101220_fold_moratorium.aspx

Jó, ha tudja az ember.

F-konzerv | 2011. szeptember 16. | 23:27:19

Hongkong- A marha-nyest példád nagyon jó. A nyest mit csinál? lop :) Pl: a tyúkólból a tojásokat. A marha tejet ad:) Lehet, hogy marha, de szimpatikusabb mint egy tolvaj. :)

F-konzerv | 2011. szeptember 16. | 23:25:36

Attila- nem hinném, hogy az mszp-szdsz kormány egyetlen "bűne" a 300 Ft-os vizitdíj lett volna. Egy szóval sem mondtam, hogy ami most van az felettébb szuper. NEM. Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy mi vezetett egy ekkora, kvázi teljhatalomhoz. Ígérgetésekben szerintem egyik oldal sem szerénykedik.

ncsicso- Azért még sok gólt kell lőnie Viktornak, hogy Ferkót felülmúlja maradjunk annyiban. A jelenlegi és korábbi parlamenti résztvevőket tekintsük demokratikusnak, hiszen mindegyiküket demokratikus úton választottunk meg. Abba most ne menjünk bele, hogy mi volt a 90-es évek előtt azt nem lehet demokráciának nevezni, de hála az Istennek, annak a korszaknak vége. A demokrácia akkor már inkább az mszp ( korábban: mszmp) esetén inoghatna meg, de ilyet nem mondok. Mind demokratikus és pont. Ha jóval több, mint a fele utálná ami jelenleg van, akkor nem gondolod, hogy más eredmények születtek volna???? Az emberek hatalmasat csalódtak a 8 év baloldali kormányzásban. Változásra szavaztak. Nem tudták,hogy ez lesz. De sokan úgy vannak, hogy inkább a fidesz, mint más. A baloldali liberális oldal nagyon mélyre ásta magát na! Nehéz lesz onnan visszatérni. Nem is biztos, hogy sikerülni fog. Nem hullajtanék könnyet értük az is biztos.

vörösvihar | 2011. szeptember 16. | 23:18:17

A 27%-os áfa a kis jövedelműekkel szemben akik az ÖSSZES pénzüket rezsire meg élelmiszerre költik egyszerűen embertelen. Egy aljas lépés.Nem kell elfelejteni,hogy a kisker. üzletláncok által áthárított különadó is kb fél százaléknyi áfát jelent minimum. Akkor27,5%-nál tartunk alsó hangon.Szerintük ha egymillió ember éhen hal nem nagy baj mert munkát úgy sem tudnak adni nekik. Kevesebb baj.Még jó,hogy vérükben van a gazdaság irányítása.

1figyelő | 2011. szeptember 16. | 23:09:17

Ez egy ország jövője Európában a XXI. században?

HongKong | 2011. szeptember 16. | 23:07:55

F-konzerv | 2011. szeptember 16. | 22:52:33

Nem a százalék számít hanem a tartalom. A marha sokkal nagyobb állat mint a nyest de mégsem okosabb. Az igazság most odaát van.

1figyelő | 2011. szeptember 16. | 23:07:23

Csak ehhez értenek már régóta. Építeni nem tudnak, csak átcsoportosítani, elvenni ami még van, és ezt a külföldnek és maguknak átcsoportosítani. És leépíteni, szűkíteni a mozgásteret az országban a 4/5-nek. Ez a társadalmi modell. Hatalomépítés. Nem FIDESZ,nem MSZP kérdés. Következetes.

taliga | 2011. szeptember 16. | 23:04:04

Nálam, ennél a cikknél szinte széthúzódik a képernyő, áttekinthetetlen, úgyhogy kiszálltam!
Mindenkinek jó éjt!
:)

ncsicso | 2011. szeptember 16. | 23:03:44

F-konzerv | 2011. szeptember 16. | 22:52:33

Nehogymá' a Fidesz országromboló politikájának a Gyurcsány legyen az oka! Addig rendben, hogy Ferkó elQrta, de ez nem hatalmazza fel OV-t hogy ő még jobban ... ! Az MSZP a rendszerváltás óta nem kevésbé demokrata párt, mint az SZDSZ, MDF, meg egy pár kisebb párt. Sokkal inkább demokrata, mint a FideSS, meg a Jobbik. Ezt láthatja, akinek van szeme, és nem tavaly óta, hanem tizenéve! És ez nem baloldali picsogás, ugyanis nem az ország lakosságának 15%-a utálja azt, amit Orbán tesz, hanem hóval több mint a fele.

Attila | 2011. szeptember 16. | 23:01:37

F-konzerv | 2011. szeptember 16. | 22:52:33

gondolom OV 8 éven át tartó kivonulósdija, ígéretrengetege a 14. havi nyugdíjtól, a kedvezményes gyógyszerig, meg a félpályás útlezárásokon át, a benzin jövedéki adójának csökkentésétől az 5%-os alapvető élelmiszer áfán át, meg a stabil frank, meg a biztos nyugdíj és társai, talán némileg kibillentették a rendes politikai közegből, a nem túlságosan tájékozott magyar választópolgárt, aminek köszönhetően 300 ft-ért fel lehetett heccelni 3 millió tudatlant, akik most az ég tudja milyen adókat, járulékemelést, eü-i és oktatási forráskivonásokat élnek meg. arról ne is beszéljünk, hogy a fidesz sírt, hogy a tandíj ellehetetleníti a szegények továbbtanulását, akkor megkérdezném, jelenleg mi történik? de nem is érdemes továbbsorolni, a legaljasabb demagógia még mindig fekszik az országnak, ha a feje tetejére áll itt bárki is, OVnél pedig nagyobb populistával nem volt szerencsém találkozni a rendszerváltás óta.

F-konzerv | 2011. szeptember 16. | 22:52:33

Mindenki reklamál, hogy bármit megtehet ( és meg is tesz) a fidesz. Igen, mivel 2/3-ot kapott a legutóbbi választásokon. Miért? A korábbi kormányok teljesen lejáratták magukat/eszméjüket/nézetüket. Játsszunk el a gondolattal, mi lett volna, ha 2006-ban Őszöd idején GyF, mint normális (bukott?) ember veszi a kalapját, és angolosan távozik. Azután előrehozott választás. Fidesz szinte biztos, hogy nem 2/3. Jön a válság. Fidesz 2010-ben nem nyer szinte biztos. Ha nyer is, nem 2/3 arányban. Szóval nem kell itt sajnálkozni, hogy hogy merik. Merik, mert tehetik!
Más: Szakértők bevonására van szükség. Könyörgöm! A "szakértők" is politikai szimpátia szerint mondják a véleményüket. Nincs olyan téma, amiben egybehangzó, közös véleményen lenne egy bal és egy jobb oldali szakértő. Ez elgondolkodtató. A baloldali picsogás meg már nagyon ucsi. A 15% az erre elég, nem világmegváltásra.

taliga | 2011. szeptember 16. | 22:48:58

Nonemar2011!

Ismervén a saját fajtámat - magyar - (sic!), alapvetően történelmileg túlhaladottnak tartom a liberális-demokráciát!
A XIX. században megtette poizitív hatását, mára anakronisztikus, kontraproduktív.

Ebből adódóan nálunk működőképtelenné vált 1990-től az, ami más Középkelet-európai országban bejött, vagyis a sokáig hiányolt
"demokrácia".
Megkaptuk. ("Meg a q.va anyját..." mondaná Hofi!)
De minek, ha nem tudunk vele élni.

Nálunk kell egy hang, egy szó, egy akarat, amit követni lehet és érdemes. (Semmi köze a Kertészi többesszám harmadik esetben utált kijelentésekhez...!)


Sajnos eddigi történelmünk során pl. a három kormányzóból, csak 2 "hozta magát" igazán, a harmadik több, mint vitatott...

Úgyhogy még egy nyavalyás "diktátort" sem tudunk magunk közül kinevelni, mert nincs alkalmas jelölt...

Falatka | 2011. szeptember 16. | 22:40:49

Az ÁFA 2 százalékos emelését a gazdagoknak adott 16 százalékos adókedvezmény miatt vezetik be. Amíg Orbán és bandája havi 5-600 ezerrel többet visz haza, addig a szegény kisnyugdíjasok már csirke far-hátat sem fognak enni. Jön a milliókat sújtó éhezés, és már nem csak Borsodban és Szabolcs-Szatmárban meg az Ormánságban. Hanem az egész "Orbánság"ban. És meg csak a kezdet. (Fizetés-csökkentés, nyugdíj-megvonás, nyugdíj-megadóztatás, "dugó-díj", hídpénz, stb...) Havonta tízezrek kerülhetnek az utcára, és amilyen hülyék, ismét Orbánra fognak szavazni.

taliga | 2011. szeptember 16. | 22:39:44

T. elsore!

Igazán nem tudom, mire válaszoljak...
(Mivel nem szavaztam a mostani kormányra ezért részemről patt...!)

Nem látom, hogy újdonsült "földbirtokosaink" lennének, ti azok annak idején törődtek a birtokukkal és az ott élő, ott dolgozó emberekkel (most talán hagyjuk a Mikszáth-os dzsentriket...).

Kertész Ákos, szintén passz, inkább nem kommentálom, túl sokat foglalkoztunk vele az elmúlt napokban a valódi ÉRTÉKÉHEZ képest... Spongyát rá...!!!!

Egyébként pedig nem 8, hanem 21 éve érzem rosszul magam, ti. elmaradt az (irodalmban ismert) katarzis érézése.
Na, már, ami az un. "rendszerváltást" illeti, ami igazából csak hatalomváltás volt, a "Kerekasztal" által "lezsugázott"
"soft" átmenettel...

Na, nekem ez a "soft" átmenet adja azt, hogy 21 éve rosszul érzem magam...

HIRDETÉS


Giró-Szász András kormányszóvivő figyeli Matolcsy Györgyöt
Népszabadság - Reviczky Zsolt
A kormány szerette volna a GDP-növekedést két százalékos szintre feltornászni, de a jövő évi költségvetés elkészítésekor végül kénytelen volt másfél százalékos bővüléssel számolni. "Ez nem fényes növekedési pálya, hanem óvatos, reális" - fogalmazott Matolcsy. A fogyasztás mindössze 0,2 százalékkal bővülhet, a beruházások esetében azonban fordulatra számítanak, jövőre 3,2 százalékos gyarapodást terveznek.

A kormány másfél százalékos foglalkoztatás bővülésre tervezi a büdzsét, a munkanélküliség a 10-11 százalékos sávba süllyed jövőre a terv szerint - mondta Matolcsy György. (A KSH legutóbbi adatai szerint május és július között átlag 10,8 százalék volt az átlagos munkanélküliség.) A kormány az eddiginél magasabb inflációval számol, a prognosztizált 3,4 százalék helyett 4,2 százalékos éves átlagos pénzromlást várnak.

A büdzsé hiányát a nemzeti össztermékhez (GDP) viszonyítva 2,5 százalékon tartanák, az államadósságot pedig egy százalékponttal 72 százalékra csökkentenék a GDP-hez mérten. Ez óvatos becslés - tette hozzá a miniszter. (Az államadósság csökkenése a költségvetés tervezett hiányából és a növekedésből következő csökkenés, vagyis további egyösszegű, rendkívüli mérsékléssel nem számol a kormány.) Az államadóság kamatterhe a GDP 3,6 százalékára csökken az idei 3,8 százalékról. A folyó fizetési mérlegnél három százalék feletti többletet várnak 2012-ben.

HIRDETÉS

A költségvetési számokat a "komoly kockázatokkal indokolta" Matolcsy. Azt is hozzátette: nem elégednek meg a Széll Kálmán Tervben szereplő 550 milliárdos, az államháztatás egyenlegét javító intézkedésekkel, hanem összesen 750 milliárd forinttal tervezik javítani 2012-ben a mérleget 2011-hez képest. Ebből 300 milliárd a kiadási oldalon, 445 milliárd forint pedig a bevételi oldalon jelenik meg. "Méretre vágjuk az államot", ez 300 milliárdos megtakarítást jelent - jegyezte meg a miniszter. Plusz az egészségügyi kassza önálló lábra állításával, az adórendszer hatékonyságával szeretnék elérni a 300 milliárdot. 

Az országvédelmi alapba 150 milliárdot tesznek. "Ilyen védelmi vonala nem volt eddig Magyarországnak" - állította Matolcsy György. A nemzetgazdasági miniszter azt is bejelentette: az általános forgalmi adót 25 százalékról 27 százalékra emelik - ez biztosítja a 150 milliárdot. Az általános 100 milliárdos tartalékkal, valamint kamatkockázati 50 milliárdos tartalékkal ez már "vaskos tartalékot jelent" - mondta a miniszter.

Egyszerre kivezetik 2012-ben az adójóváírást és a félszuperbruttót is - közölte Matolcsy György a sajtótájékoztatón, konstatálva, "ez egy szép feladat, nagy kihívás". (Megjegyzendő: a szuperbruttó kivezetésével nő a munkavállalók nettó jövedelme, az alacsonyabb keresetűeknél azonban ezt a nyereséget elviszi a jóváírások kivezetése, míg a kedvezményekre eddig sem jogosuló magasabb jövedelműeknek ezzel tovább nő a fizetése.)

A közigazgatási szféraból 5200 személyt elbocsátanak 2012-ben. Viszont, ha a piacon alkalmazzák az elbocsátottakat, a munkaadónak egy évig 50 százalékkal alacsonyabb munkaadói járulékot kell fizetni utánuk - hangzott el Matolcsy György sajtótájékoztatóján. 

Járulék- és adóemelések lesznek jövőre

Az egyéni egészségbiztosítási járulékot egy százalékkal emelik 2012-ben. A munkáltatók által fizetendő egészségügyi-járulék alapját pedig a minimálbér másfélszeresére emelik - közölte Matolcsy György. Német mintára bevezetik a baleseti adót: annak a gépkocsi tulajdonosnak, aki sok balesetet okoz, magasabb lesz a biztosítási díjtétele. A baleseti adót a biztosítási díjba építik be (a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításba), vagyis a biztosítókra vetik ki. A cégautó esetén pedig egy 40 százalékos adóbevétel emelkedést várnak - fogalmazott Matolcsy György, kiemelve: ez függ a környezetvédelmi kategóriáktól, azaz "zöld irányba menő" az adóemelés.

A sajtótájékoztatón Matolcsy György azt is elmondta: annak ellenére, hogy emelték az inflációs prognózist, nem számol a kormány kamatemeléssel. És az MNB-t prognózissal sem kívánja befolyásolni. Kérdésre azt is elmondta, hogy mindezek ellenére ez még mindig nem megszorítás.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    354 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS