Ablak lesz az Uberen

Hivatalossá vált, hogy a Microsoft százmillió dollárral beszáll az Uber utazásmegosztó szolgáltatást üzemeltető amerikai cégbe.

Ezzel az Uber Technologies becsült piaci értéke tízmilliárd dolláros növekedést feltételezve meghaladta a magyar ésszel nehezen felmérhető 50 milliárd dollárt. Ami idehaza különösen érdekessé válik annak fényében, hogy épp holnap lép hatályba az új országos taxirendelet, amely szerint az Uber ezentúl csak sárga taxisokkal szállíthat majd utast, méghozzá a helyi rendeletekben meghatározott, fix áron. Vagyis, miközben a cég értéke nő, Magyarországon épp kiszorul a piacról. Az Uber hazai vezetőitől próbáltuk megtudakolni, mi a stratégiájuk a holnapi naptól életbe lépő szabályozás mentén, de nem sikerült őket szóra bírnunk.

Az együttműködés részleteiről a felek nem árultak el részleteket, a Seattle Timesszal csak annyit közöltek, hogy két hónapos intenzív tárgyalássorozat után állapodtak meg. A két cég júniusban már lezárt egy másik üzletet, akkor az Uber ismeretlen összegért megvette a Microsoft Bing térképszerkesztő technológiáját, és az azt fejlesztő csaknem száz mérnököt.

Van miből terjeszkedni
Van miből terjeszkedni
Szigetváry Zsolt / MTI

A múlt héten debütált Windows 10-es operációs rendszere is támogatja az Ubert. Cortana, az operációs rendszer virtuális súgója Ubert is tud hívni. Fejlesztői szerint Cortana helyettesíti a diszpécsert is: olyan okos, hogy a felhasználó helyzete, programja és online vásárlásai alapján előre és még időben felkínálja az utaztatás lehetőségét, így például egyetlen mozijegy sem veszhet kárba. A Microsoft Outlook levelező rendszerébe pedig majd integrálható lesz egy olyan Uber-alkalmazás, amellyel elvileg egyetlen rögzített programjáról sem a késhet le a program telepítője.

Eközben a konkurensek sem tétlenkednek. A Google a közösségi navigációs és forgalomfigyelő alkalmazást kifejlesztő Wazét 2013-ban 1,3 milliárd dollárért vette, s ezzel az ölébe hullott a RideWith nevű program is, amely az egy irányba utazók egymásra találását segíti elő. A stopposok szerény viteldíjjal járulnak hozzá a költségekhez, míg a Google 15 százalékot von le a viteldíjból. A RideWith-rendszert Izraelben teszteli a Google, elsősorban az agglomerációból a nagyvárosokba rendszeresen bejárók körében.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.