A SkyEurope magyar utasait tízezer eurós közvetlen kár érte

A SkyEurope légitársaság felszámolása miatt a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ) érkezett panaszokkal érintett utasok száma meghaladta a 250-et.

A FEOSZ közleménye jelzi ugyanakkor, hogy volt olyan fogyasztó is, aki már visszakapta a tervezett utazás repülőjegyének árát. Többségük azonban még mindig csak a felszámolási eljárás eredményétől függően kaphatja vissza pénzét. Azok az utasok, akik a szeptember 1-jei általános járattörlést  követő két héten belül kívánták a légitársaság szolgáltatását  igénybe venni, jegyárukon felül kártalanításra - ez a repülőút hosszától függően 250-600 euró - is jogosultak - emlékeztet a FEOSZ.

A fogyasztóvédő szervezet leszögezi: a fogyasztók számára komoly problémát okozott, hogy alternatív lehetőséget kellett igénybe venniük, amelynek komoly költségei voltak. Más légitársaságnál  kényszerűen vásárolt repülőjegy, benzinköltség és autópálya-díj, szállodai átfoglalás összege, munkakiesés, a leggyakoribb költségek, amik terhelték az utasokat a SkyEurope csődje miatt.

Mindezek alapján a FEOSZ-nál úgy vélik, hogy a vissza nem térített jegyárak összege meghaladja a tízezer eurót. A felsorolt károk összege pedig szintén több ezer eurós nagyságú. Nem is beszélve az EK rendelet által biztosított kártalanítás összegéről.

A SkyEurope Airlines, a.s. légitársaság felszámolásának  elrendelését követően viszont a fogyasztók csak a felszámolási  eljárás keretén belül érvényesíthetik a továbbiakban a jogaikat.

Ennek érdekében a FEOSZ a beérkezett panaszokat továbbította az  Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület által működtetett Európai Fogyasztói Központhoz, a repülőjegy árának és a további költségek visszatérítésének érdekében. A Központ felveszi a kapcsolatot az érintett fogyasztókkal és segítséget nyújt a szlovák nyelvű űrlap  kitöltésében, valamint a további jogi lépések megtételében is  tanácsot ad

A FEOSZ továbbá az illetékes minisztériumokhoz fordult, hogy kezdeményezzenek jogszabály-módosítást az Európai Uniónál, mivel a  légitársaság esete is azt mutatja, hogy a hatályos jogszabályok nem  védik megfelelően az utasokat - tartalmazza a közlemény.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.