A Lidl volt a leghatékonyabb

Az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján a Lidl bizonyult a leghatékonyabbnak: a diszkontlánc minden munkatársára 56 millió forintos forgalom jutott 2012-ben.

A Mindenár.hu portál minden évben elkészíti a magyarországi áruházláncok árbevétel alapján elkészített rangsorát. Az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján a német diszkontláncok vezetik a rangsort a 2012-es adatok alapján (Opten adatbázis): első a Lidl, ezután a Penny Market és az Aldi következik. (A hvg.hu cikkében megjegyzi, hogy a felmérésben nem szerepelnek a franchise-alapon működő magyar láncok, mint a CBA, Reál vagy a Coop, és azt is hozzá kell tenni, hogy a Spar szerepel az össszevetésben, de neki is vannak franchise-partnerei.)

A Lidl 2012-ben több mint 200 milliárdos bevételt realizált, miközben 3535 embernek adott munkát, így egy dolgozóra több mint 56 millió forintos éves bevétel jutott. A Penny Market a második, amely 153 milliárd forintos árbevétellel és több mint 3 ezres létszámmal zárt tavalyelőtt, így közel 50 millió forint jutott egy dolgozóra.

Az Aldié a harmadik hely, a 69 milliárd forintos bevételt több mint másfél ezer dolgozó munkájával érte el a cég, azaz egy foglalkoztatottra több mint 45 millió forint jutott. A hipermarketeket is működtető láncoknál alacsonyabb az egy dolgozóra jutó bevétel. Az árbevétel alapján abszolút első Tesco 30,5 millió forintos bevételt ért el egy dolgozóra vetítve, az Auchan 37 milliót, míg a Sparnál 26 millió ez az érték.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.