A GYSEV 600 kilométernyi vasútvonalat venne át a Nyugat-Dunántúlon
A vezérigazgató a regionális vasútfejlesztéssel foglalkozó, csütörtöki közlekedési konferencián elmonda: a vonalak esetleges átvételéről folynak a tárgyalások, de megállapodás még nem született.
Elképzeléseik szerint a GYSEV üzemeltethetné a jövőben a Zalaegerszeg-Hodos, Zalegerszeg-Lenti, valamint a Szombathely-Zalaszentiván-Gyékényes-Murakeresztúr vonalakat is.
A GYSEV jelenleg háromszáz kilométernyi vasútvonalat üzemeltet Nyugat-Magyarországon és Kelet-Ausztriában. A vasúttársaság 2001-ben vette át a Sopron-Ágfalva, majd a Sopron-Szombathely, 2006-ban pedig a Szombathely-Szentgotthárd közötti vasútvonal üzemeltetését.
A társaság legfontosabb fejlesztési projektje a Szombathely-Köremend és - jövő ősztől - a Körmend-Szentgotthárd közötti vasútvonal korszerűsítése és teljes villamosítása. A 85 százalékban európai uniós forrásból finanszírozott fejlesztés során új vasútbiztonsági berendezésekkel szerelik fel a vonalat, Szombathelyen elkészül a Csaba úti felüljáró, Sopronban a Kőszegi úton pedig egy aluljárót építenek meg. Valószínűleg jut majd pénz a körmendi vasútállomás rekonstrukciójára is, ehhez is megpróbálnak uniós támogatást szerezni