galéria megtekintése

A Telekom mellett az Aegon és a MÁV pénztárcája is kinyílt Rogánék találmányáért

3 komment

V. G. G.

A piacon számos cég használ olyan fejlesztést, amely Rogán Antal és társai találmányára épül. A kabinetminiszter szerepe továbbra sem tisztázott az ügyben.

Több cég - köztük piaci vállalkozások is - használ olyan megoldást, amely Rogán Antal és társai mindeddig titokban tartott találmányára épül. Nem maga a találmány volt titok, hanem annak a fejlesztésében Rogán szerepe, ami azért furcsa, mert tegnapi cikkünk után a miniszter büszkeségét hangoztatta, mondván, például a legnagyobb távközlési cég is használja ügyfélszolgálati folyamataiban. Ennek kapcsán kerestük a Telekomot és az összes céget, amelyet a fejlesztés jogait megvásárló MobilSign feltüntet partnereként.

E cég egyébként köthető Rogán feltaláló-társaihoz, hiszen ők alapították. S a cégadatok szerint az a ProfiTrade nevű cég is Rogán társához, Csík Balázshoz köthető, amely a Telekomnak végül eladta a megoldást. A cég ma megjelent számunkban azt közölte, hogy minden belső beszerzési szabályt betartott, amikor megvásárolta a megoldást, amelyet több, mint egy éve használnak a papírmentes ügyintézéshez. 

Ahogy a Telekomtól, úgy a többi cégtől, így a Máv Informatika Kft.-től, az Aegon biztosítótól, a Fővárosi Vízművektől is azt kérdeztük, pontosan mire használják a szolgáltatást és tudták-e, hogy Rogán Antal részt vett a megoldás fejlesztésében, milyen beszerzési eljárás során döntöttek a megvételről és megbíznak-e egy olyan találmányban, amelynek egyik fejlesztője egy informatikai képzettséggel nem rendelkező személy.

 

A legmeglepőbb választ a Fővárosi Vízművek adta, mondván, nem használják a MobilSign megoldását. Visszakérdeztünk, hogy ennek ellenére miért vannak partnerként feltüntetve a cég honlapján, hogy a cég a Fővárosi Vízművek számára olyan elektronikus munkalap-kezelő rendszert vezetett be, amellyel elektronikus, kézi aláírás segítségével tudják a fogyasztókkal a jegyzőkönyveket hitelesíttetni. Válaszukat várjuk. 

Fotó: Kurucz Árpád / Népszabadság/archív

Az Aegon Biztosító Zrt. a meglévő kármenedzsment rendszeréhez illeszkedve használ olyan egyedi rendszert, amelynek használatával a kárrendezési folyamat papírmentessé vált. Kérdéseink megérkezését a cég nyugtázta, válaszukat várjuk. A Máv INformatika Kft.-nél a minősített időpecsét szolgáltató rendszert tervezte a MobilSign. A Mávnál működő automata nyugtázta kérdésünk megérkezését, ám az állami vasúttársaság még nem válaszolt a megkeresésünkre.

A cég honlapja szerint aSprinter Futárszolgálat teljes csomaglogisztikai folyamatának automatizálását és a kézbesítési folyamat követéséta MobilSign fejlesztette. Elküldtük kérdéseinket a futárszolgálatnak is. 

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.