A Prezi-alapító szerint nem elég a kreativitás
Árvai a Corvinuson. Belső motivációt kell érezni Teknős Miklós / Népszabadság |
– Két másik alapítótársammal feltettük magunknak a kérdést: hogyan csinálhatunk olyan új terméket, ami hasznos a felhasználók számára – magyarázta Árvai Péter. Szerinte az ötlet és a kreativitás mellett három dolog kell ahhoz, hogy valaki sikeres startupot indítson: erős belső motivációt kell érezni; engedni, hogy az ember sebezhetővé váljon, és képesnek lenni arra, hogy megkérdőjelezze az alapvetéseket.
Árvai a svéd származású Daniel Eket, a Spotify ingyenes zenei streamalkalmazásának társalapítóját hozta fel példaként, akinek az volt a célja, hogy olyan alkalmazást hozzon létre, ami kiváltja az illegális zeneletöltőket. Bízott abban, hogy az emberek megértik: a torrentezéssel nagy károkat okoznak a kiadóknak. Létrehozott egy ingyenesen használható zenei adatbázist, de a siker akkor jött, amikor felismerte, hogy a zenéket megszakító reklámokkal pénzt is hozhat a startupnak.
A Prezi.com társalapító-vezérigazgatója szerint a „Creativ Mindset”-et (így nevezte Árvai a felsorolt három tényezőt együttvéve) az oktatási rendszerben is lehetne alkalmazni. – Lényeges, hogy a fiatalok motiváltak legyenek – jegyezte meg Árvai, és hozzátette: rendszeresen fel kell tenniük maguknak azt a kérdést is, mit tudnak tenni azért, hogy a kreativitás érvényesüljön az oktatásban.
Árvai Péter ugyan Svédországban született 1979-ben, de mindig fontosnak tartotta, hogy az emberek tudják róla, honnan származik. Ha az iskolában megkérdezték, hol született, ő azt mondta, „Ungern” (Magyarország), de társai „djungel”-nek értették. Így lett ő a dzsungel Mauglija, aki szerette volna megmutatni a világnak, hol is van Magyarország. Ez a Prezi.com-mal sikerült is.