A BMW körül is gyűlnek a felhők

Alacsony kibocsátású autót küldtek a tesztekre, az utcákon futó verziók viszont 11-szer több rákkeltő anyagot eresztenek a levegőbe.

Tizenegyszer több rákkeltő nitrogén-oxidot bocsátanak ki a BMW X3 xDrive 20da autók a valóságban, mint tesztkörülmények között - állapította meg az ICCT vizsgálata. Arról azonban nincs információ, hogy szándékosan manipulálták volna a kibocsátási adatokat, ahogy azt a Volkswagen tette.

A német presseportal.de által ismertetett vizsgálati eredmények szerint a BMW X3 még a VW Passatnál is rosszabb eredményt ért el (a legnagyobb, 22-szeres különbséget a VW Jetta 2.0 TDI és az Audi A8 3.0 TDI esetében mutatták ki).

Fontos különbség ugyanakkor, hogy a VW szoftveresen manipulálta a kibocsátási értékeket dízelautóiban, míg a BMW eleve olyan autót küldött a korábbi tesztekre, amely megfelelt az Euro 6 szigorú követelményeinek, erre pedig van törvényes lehetőség. Ettől függetlenül a BMW részvényeinek értéke 5 százalékot zuhant a hírre.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.