'Vályúdíjat' vezetett be a fapados

Huszáros megoldással csökkentették az utasok elhelyezkedésével elrabolt időt az amerikai Spririt légitársaságnál. Felismerve, hogy a legtöbb idő a kézipoggyász fedélzeti elrámolása viszi el, fizetőssé tették az utasok feje fölötti csomagtartó rekeszek használatát.

Augusztus elsejétől a fapados légitársaság járatain elővételben 30 dollárba kerül egy rekesznyi hely, míg a helyszínen ugyanezért már 45 dollárt számítanak fel. Aki nem akar fizetni, annak az ülés alá kell begyömöszölnie a kézipoggyászt. Ha ez nem jár sikerrel, már veheti is elő a hitelkártyáját. Spririt törzsutasoknak az első csomag ingyenes.

„Kevesebb cucc, kisebb költség" - ezzel a szlogennel érvel a Spirit vezére, aki szerint az időrabló szedelőzködés elmaradásával kisebbek lesznek a késések a járataikon. Ben Baldanza egyben azt is szóvá tette, hogy a média nem volt ennyire aktív, amikor tavasszal az áraik csökkentését jelentették be.

Az ügy egyébként még Washingtont is megjárta. Július közepén a kongresszus illetékes albizottságában kellett Baldanzának megindokolnia a díj bevezetését. A vezérigazgató azzal érvelt, hogy cége a legszegényebbek utazásához nyújt lehetőséget, és a majdani bevételt is erre a célra fordítják. Mellékesen megjegyezte, hogy a gép gyomrában bőven van hely a csomagoknak, nem kell mindent felvinni a fedélzetre.  

A fogyasztóvédőket alaposan eldühítette a Spirit. Az utasjogokat védelmező FlyersRights igazgatója, Kate Hanni a meghallgatáson azt követelte, hogy az év végéig jogszabályban tiltsák meg a kézipoggyászt érintő megkötéseket és a mosdóhasználat fizetőssé tételét, mondván: a jegyárnak ezeket az alapvető szolgáltatásokat tartalmaznia kell.

Addig is marad a Spiritnél a csomagdíj. Misty Pinson, a cég szóvivője mindenesetre lelkesen nyilatkozott az első nap tapasztalatairől. Elismerte ugyan, hogy néhány utast meglepett a változtatás, de a beszállás flottul ment, a sokszor idegtépő folyamat érezhetően felgyorsult.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.