Papíron az új győri Audi
Az új TT valamennyi változatába Győrben készült motorokat építenek, és ebből a generációból is lesz Quattro, RS és nyitott változat, vagyis Roadster is. Az új Audi TT elején a vízszintes vonalak dominálnak, hűtőrácsa széles és lapos rajzolatú. A motorházfedélen V alakban két határozott kontúrvonal húzódik. Újszerű a négy karika elhelyezése is, amelyek ezúttal a motorházfedél közepén, az R8modellekkel egyértelmű rokonságra utalva kapott helyet. Extra-felszerelésként a fényszórók LED technikájú vagy az iránymutató Mátrix-LED kivitelben is rendelhetőek lesznek, utóbbi esetben a távfényt egyenként szabályozható fénykibocsátó diódák állítják elő.
Az első generációs TT modell létrehozására az Audi akkori formatervezője, J. Mays inspirálta a céget, az új sportkocsi végül Thomas Free man vázlataival, aztán Peter Schreyer fődizájner irányításával, Torsten Wenzel (karosszéria)és RomulusRust (belső) tervei alapján kelt életre. Az első TT fejlesztése 1994 szeptemberében indult a kaliforniai Audi Design Centerben, a nem végleges tanulmánymodellt az 1995-ös frankfurti IAA kiállításon láthatta a nagyérdemű. A koncepciótól végül alig tért el a sorozatgyártású változat. A TT jelzés a Man szigeten rendezett legendás Tourist Trophy versenyen 1911-től sikeres NSU motorkerékpárt idézi. Az NSU az Auto Union több márkájával együtt az Audit is birtokló VW konszern tulajdona.