Űrutazás már a nyártól?
Pontosabban ennyit kell fizetni majd ahhoz, hogy az üzemeltető, a Virgin Galactic három éven belül visszahozza az eddig befektetett pénzt. Branson ezt a fizetőképes kereslet szempontjából a legjobb helyen, Dubajban jelentette be kedden. A Virgin Galactic első útjára azonban a jegyek már elkeltek, azokat a Branson család tagjai kapják, de a projektet támogató arab üzletemberek is lesznek a fedélzeten. Az amerikai szövetségi légügyi hivatal (FAA) a következő hónapokban kiadhatja a szükséges engedélyeket, így hamarosan megízlelhetik a súlytalanság állapotát azok, akik már elővételben 80 millió dollárt befizettek a Virgin Galactic „pénztáránál”. Nyolcszáz jelentkezőről lehet tudni. A cég egyébként arab tőkéből fejleszt, az Abu-Dzabi kormány vagyonalapja 37,8 százalékos részesedést szerzett benne. Eredetileg 2011-re tervezték az indulást, de Branson szerint többszöri halasztás után a nyáron elindulhatnak. Jó esély van arra is, hogy a helyi igények kielégítésére Dubajnál egy űrrepülőteret építsenek az SS2-k számára. A kísérletek biztatóan alakulnak, az SS2-es űrrepülő legutóbbi tesztjén 22 kilométeres magasságban elérte az 1,4 Machos sebességet.
Az űrturizmus mellett a nagy földi távolság gyors leküzdésére is alkalmasak lesznek majd a Virgin Galactic repülőformájú szállítógépei, de ehhez még bő egy évtizednyi fejlesztésre lesz szükség. A London és Sydney közötti menetidőt pár órásra le lehet szorítani a jelenlegi egy napról, ami hatalmas versenyelőnyt hozhat az ezt lehetővé tévő légitársaság számára – írja a Bloomberg. A technika fejlődésére nézve beszédes, hogy fél évszázad alatt 500 ember járt az űrben, ezt a számot már az indulás évében elérheti a Virgin Galactic, amelynek flottáját – Richard Branson tervei szerint – két éven belül már három űrsikló alkotja majd.
Bransonhoz kapcsolódó hír, hogy a transzatlanti járatokat üzemeltető Virgin America részvényeit hamarosan bevezetik a tőzsdére, az előkészületekkel a Financial Times értesülései szerint Barclayst és a Deutsche Bankot bízták meg. Ezzel ünnepelnék meg, hogy a tíz éve alapított légitársaság tavaly először hozott nyereséget tulajdonosai számára.