A Sólyom önköltségi áron dolgozna a kormánynak

Már elkezdték felkészíteni az átadásra a Sólyom Airways egyik repülőgépét – tudta meg a Népszabadság. A csaknem húszéves gépet kormányzati célokra is felajánlotta a nemrég alakult kft., amely légitársaságként kíván működni a jövőben.

Lapunk úgy értesült, hogy a European Aviation Group telepén, amely Bournemouth repülőterén található, hangárban dolgoznak az angol cég egyik Boeing 737-500-as repülőgépén, amelyet aztán a Sólyom Airwaysnek fog bérbe adni a társaság. Ezt onnan tudhatjuk, hogy a Sólyom vezére, Vágó József pénteken a Hír TV-ben közölte, hogy a European Skybus Limited (a European Aviation Group tagja) engedélyezte neki, hogy nyilvánosságra hozza: a Sólyom velük kötött szerződést. (Az ominózus közleményt szöveghű formában közöljük.) A vezérigazgató azt is bejelentette: megkapták az illetékes nemzetközi szervezettől a hívójelet (ezen szólítják a légitársaságok repülőgépeit a légi navigáció során), amely a cégtől származó információk szerint „hungarian”, míg a cég ICAO (az ENSZ polgári repülési szervezete) kódja HUN lesz majd.

„Az egyik flottagépet kormányzati célokra is felajánljuk” – jelezte Vágó, hozzátéve: önköltségi áron. Kérdés, hogy a kormányzat él-e a lehetőséggel. A gépeken jelenleg 40 VIP-szék van, de a cég sajtótájékoztatóján azt közölték, hogy 12 business és 98 turistaüléssel repülnek majd. Az is elhangzott, hogy remek állapotú gépekről van szó a Boeing 737 típuscsalád classic családjából, amelyek idősek ugyan, de korukhoz képest keveset repültek. A European Aviation Group honlapja alapján a gépek átestek a D karbantartáson, amely a legmagasabb szintűek egyike, s egy ilyen után a gép szinte újnak tekinthető. Igaz, D-check akkor esedékes, amikor a repülő elérte a gyár által meghatározott, igen magas repült óraszámot. A 18-22 éves gépek 35 ezer fölötti repült órán és 50 ezer fölötti cikluson (le- és felszállás) vannak túl a honlap szerint. Ez iparági szakértőink szerint rendkívül magasnak számít.

A lízingcégként megjelölt cég valójában egy az aviatikai szolgáltatások teljes skáláját nyújtó, ám iparági összevetésben pici vállalkozás. A szimulátoros képzéstől az alkatrészforgalmazáson és a szervizen át a gépek bérbeadásáig sok mindennel foglalkoznak, s honlapjukon három olyan 737-500-as gép van meghirdetve eladásra, mint amilyet Vágó említett. A reptéren készített felvételek alapján azonban ennél több van ebből a típusból, a Sólyom is hat gép lízingjét említi. A repülők közül három ír lajstromban van, három EU-n kívüli ország regiszterében szerepel.

Lapunk szakértők segítségével kiszámolta: a hatgépes flotta működtetése folyamatos üzemben, gépenként 4-6 napi egyirányú járattal havonta 7-8,5 millió euróba kerül ezzel a típussal, a repült távolságtól és a napi járatszámtól függően. Ebben benne vannak a bérek, az üzemanyag, a biztosítás, a karbantartás, az alkatrészellátás, a landolási és földi kiszolgálási díjak és egyéb apró költségek is. A cég bevételeiből ennyit kell kitermelni: ez – figyelembe véve, hogy kezdetben mindig alacsonyabb a töltöttség (60-70 százalék) – azt feltételezi, hogy a repülőjegyekből egy útra illetékek nélkül átlagosan nyolcvan eurót kell beszednie a légitársaságnak ahhoz, hogy fedezze a költségeit.

Sajtóközlemény a lízingről

A Sólyom Airways küldte el a magyar médiának a European Skybus lízingcég angol nyelven kiadott sajtóközleményét. A European Skybus Letter Blank fájlnevű dokumentumot Sam Davies és Harvey Greenman gépein szerkesztették, az utolsó mentés a file adatlapja szerint Renata Porubszky gépén történt. Az angol nyelvű közleményt változtatás nélkül közöljük, magyar fordításánál a szöveghűséget tartottuk szem előtt.

Press Release

London, Friday 26th July 2013

Paul Stoddart Chief Executive Offi cer of European Aviation Limited and former owner of the Minardi Formula One Team announced today that European Aviation had signed a six aircra multi year lease to supply Solyom Hungarian Airways K with Boeing 737-500 aircra s The aircra s will be delivered between now and the end of September.

Paul Stoddart said:

I am so pleased to be working with Solyom and to be doing business in Hungary again, a country where I have such good memories. Working with Jozsef it will be a pleasure and I wish him and his team every success. They are very professional and I am sure air travellers in Hungary and other countries will be impressed when they see a proper full service airline back in Hungary.

Paul Stoddart

CEO

European Aviation Group

Sajtóközlemény

London, 2013. július 26., péntek

Paul Stoddart, a European Aviation Limite vezérigazgatója, a Minardi Forma1 csapatának egykori tulajdonosa ma bejelentette, hogy a European Aviation egy többéves hat gépről szóló bérbeadási szerződést kötött arról, hogy Boeing 737-500 repülőgépeket ad a Solyom Hungarian Airways Kft-nek. A repülőgépeket most és szeptember vége között szállítják majd.

Paul Stoddart azt mondta:

Nagyon örülök, hogy a Sólyommal dolgozom és hogy ismét Magyarországon üzletelek, egy olyan országban, ahol annyira jó emlékeim vannak. Józseffel dolgozni kellemes élmény lesz, és sok sikert kívánok neki és csapatának. Nagyon professzionálisak, és biztos vagyok benne, hogy a légi utasok Magyarországon és más országokban le lesznek nyűgözve, amikor azt látják, hogy újra rendes, teljes szolgáltatást nyújtó légitársaság van Magyarországon.

Paul Stoddart

Vezérigazgató

European Aviation Group

Boeing 737-es a lízingcég bournemouthi bázisán. A Sólyomnak szánt gépek 18-22 évesek
Boeing 737-es a lízingcég bournemouthi bázisán. A Sólyomnak szánt gépek 18-22 évesek
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.