Milliárdokat költenek a drukkerek

Az európai focirajongók összesen 35 milliárd eurót költöttek arra, hogy követhessék kedvenc csapatuk Bajnokok Ligájában zajló szereplését – állapítja meg a MasterCard friss tanulmánya. A kutatás szerint ebben a belépőjegyekre, az utazásra, a kábeltévés előfizetésre, a mezekre, valamint az ajándéktárgyak vásárlására fordított pénzek is szerepelnek. A MasterCard szerint ebből az egyik legjelentősebb összeg (összesen 7,5 milliárd euró) kábeltévé-előfizetésekre ment el, ennél kevesebb jutott (a teljes összeg 13 százaléka) ajándéktárgyak vásárlására. A meccsnézéshez kapcsolódó költségek 16 százalékot tettek ki – ebben benne van az étel, ital, valamint az emléktárgyak vásárlása a meccsek helyszínein. A Bajnokok Ligája turizmusra gyakorolt hatása ugyancsak jelentősnek mondható – erősíti meg a tanulmány. A külföldi csapatnak drukkoló futballrajongók harmada kel útra csak azért, hogy megnézze csapatát vagy annak stadionját. Nagy részük pedig az utazást városnézéssel vagy egyéb programokkal is összeköti. (Munkatársunktól)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.