Milliárdokat költenek a drukkerek
Az európai focirajongók összesen 35 milliárd eurót költöttek arra, hogy követhessék kedvenc csapatuk Bajnokok Ligájában zajló szereplését – állapítja meg a MasterCard friss tanulmánya. A kutatás szerint ebben a belépőjegyekre, az utazásra, a kábeltévés előfizetésre, a mezekre, valamint az ajándéktárgyak vásárlására fordított pénzek is szerepelnek. A MasterCard szerint ebből az egyik legjelentősebb összeg (összesen 7,5 milliárd euró) kábeltévé-előfizetésekre ment el, ennél kevesebb jutott (a teljes összeg 13 százaléka) ajándéktárgyak vásárlására. A meccsnézéshez kapcsolódó költségek 16 százalékot tettek ki – ebben benne van az étel, ital, valamint az emléktárgyak vásárlása a meccsek helyszínein. A Bajnokok Ligája turizmusra gyakorolt hatása ugyancsak jelentősnek mondható – erősíti meg a tanulmány. A külföldi csapatnak drukkoló futballrajongók harmada kel útra csak azért, hogy megnézze csapatát vagy annak stadionját. Nagy részük pedig az utazást városnézéssel vagy egyéb programokkal is összeköti. (Munkatársunktól)