Elmaradt a beszéd

Kósa Lajos polgármesternek eddig szokása volt évértékelőt tartani Debrecenben.

Meseszerűen megnyíló pénzcsapok Kósa Lajos városában

Úgy tűnik, van hatása annak, ha Kósa Lajos polgármester munkahelye, azaz a debreceni városháza előtt munkagépekkel akar tiltakozni többtucatnyi ki nem fizetett, dühös ember, az épülő 2-es villamosvonal alvállalkozói, akik hónapok óta nem jutottak hozzá a pénzükhöz.

"Kósa–Demján kontra Orbán–Simicska, ez a felállás"

A YouTube-on Villamosolimpia Debrecenben címmel terjed egy videó, amely mindennél többet árul el a debreceni 2-es villamos eddig botrányosra sikeredett megvalósításának körülményeiről.

Kósa Lajos: rosszul kalkulált a konzorcium

A debreceni 2-es villamosvonalat építő konzorcium rájött, hogy rossz kalkuláció alapján adott be árajánlatot, de ez nem a mi dolgunk.

Januárra összeomolhat a nagyvárosok buszhálózata

Veszélybe került a közösségi személyszállítás seregnyi nagyvárosban: néhány hónapon belül buszok nélkül maradhat Kecskemét, Veszprém, Dunaújváros, vagy akár Győr is.

 

Nem lesz rá vállalkozó

Elveheti a magánzók kedvét a helyi buszközlekedéstől, hogy aki eddig a Volán-társaságok helyére állt, ráfizetett. Olyannyira, hogy a saját közlekedési vállalatokat üzemeltető városok, Kósa Lajos debreceni polgármester vezetésével odáig mentek: javaslatot tettek Matolcsy György nemzetgazdasági miniszternek a közösségi közlekedés kétszintű finanszírozásának egységesítésére.

A polgármesteri nekibuzdulás egyik magyarázata lehet, hogy a több mint száz autóbusszal rendelkező Debrecennek évente 600-700 millió forint hiányt termel az autóbuszos közösségi személyszállítás, amiben nem elhanyagolható szerepe van, hogy aki új szolgáltatást indít be, zömmel új vagy legalábbis fiatal eszközökkel biztosítja az elvárt színvonalat.

Márpedig Kósa Lajos néhány héttel ezelőtti megfogalmazása szerint „aki saját erőből fejleszt, az csőddel néz szembe az amortizációs költségek miatt”. Szerinte a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) régi, rozzant járműparkjának idején elenyészőek voltak az amortizációs költségek, mióta viszont egy új buszflottát állítottak üzembe, a költségek elszálltak.

Amennyire tudni lehet, az önkormányzatok javaslata egyelőre nem kapott szabad jelzést a nemzetgazdasági tárcától. Talán az nem aratott osztatlan sikert, hogy a közlekedési cégek felelősségének csak a járműfenntartási feladatokra kellene korlátozódnia. Így az önkormányzatoknak maradt a megoldás: ameddig csak lehet, nem fizetnek. Ha ezt Budapestnek lehet, a vidéki városoknak is szabad.

Már csak azért is, mert az önkormányzatok joggal mondják: a helyi közösségi személyszállítás veszteségének jelentős hányadát az állam által előírt, de meg nem térített utazási kedvezmények termelik ki. A legnagyobb tétel a 65 év felettiek ingyenes utazásainak költsége. A nagyvárosokban a buszra szállók 30-35 százaléka díjmentesen utazó, idős utas.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.