Az ügyfelek a rokonokra is jobban hallgatnak

A takarékszövetkezetek ügyfelei a leg elégedettebbek pénzügyi szolgáltatójukkal, és ők választanák a legnagyobb arányban újra ezt az intézményt – állítja a Pricewaterhouse-Coopers (PwC) és a Scale Research piackutató cég tavaly ősszel készített Bankindex-felmérése. Ügyfeleiknek 80 százaléka 40 év feletti, de csak 38 százalékuk töltötte be a hatvanat, jellemzően házasságban élnek és 47 százalékuk nettó havi jövedelme nem vagy éppen csak eléri a minimálbért. A banki ügyfelekhez hasonlóan körülbelül 30 százalékuk havi hiteltörlesztése haladja meg jövedelmük 50 százalékát. A termékhasználatban jelentős eltérés figyelhető meg a bankszektor többi szereplőjéhez képest. Valóban alacsonyabb az elektronikus szolgáltatások használata (netbank, mobilbank, telebank), jóval ritkábban (mintegy 50 százalék) vesznek igénybe hitelkártya- vagy folyószámlahitel-termékeket. Közel 30 százalékkal kevesebb takarékszövetkezeti ügyfél rendelkezik bankkártyával, mint banki ügyfél. És végül, ahogy az várható, magasabb a takarékbetétkönyvben való megtakarítások aránya. A takszövös ügyfelek leginkább a fiókokban tájékozódnak, magasabb arányban, mint a banki ügyfelek, de jelentősebb esetükben a rokonok, barátok, ismerősök, akár szomszédok ajánlása is. (Hírösszefoglalónk)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.