belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Jöhet a kötelező matrica minden autóra, minden főútra

A megfelezett éves tarifát mindenkivel megfizettetnék?

Mélyen belenyúlna az autósok zsebébe a kormány. A baleseti adó bevezetése és a jövedéki adó növelése mellett valószínűleg az útdíjak jelentős emelkedésének gondolatával is meg kell barátkozniuk.

Kapitány Szabó Attila| Népszabadság| 2011. november 25. |91 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

kalmar laszlo | 2012. január 2. | 13:09:57

Érdekes a cim ! Másfél év óta mindennel meg kell barátkozni a zembereknek,?
Gyurcsány próbálkozott nehány un. megszoritással azonnal felszántotta a Kossuth teret és bontotta kordont a megveszekedett akkori ellenzék.
MOST EZT KELL ELVISELNI OSZT JÓNAPOT. / aKINEK NEM INGE NE VEGYE MAGÁRA/

sirásó | 2011. december 14. | 10:45:03

kell a pénz az atópályafenntartó vezetőinek többmilliós életbiztosításaira, mert sokat útaznak!
a gépkocsivezetőt persze nem biztosítják!

brianpapi | 2011. december 6. | 10:46:34

Ennél még durvább dolgok jönnek majd. Hogy miért? Mert megtehetik. A teljes elbutítás, kizsigerelés már rég elkezdődött.

altzoltan | 2011. december 5. | 20:00:42

Az azert megis durva, hogy pl. egy Bekes megyei autos aki csak sarban autozik is fizessen evi ugyanannyit mint aki mindig az autopalyat koptatja.!Ennyi erövel tenyleg lehetne mindenkit kötölezni eves BKV berlet vasarlasara az egesz orszagban s igy a fövarosban felebe kerülne a berlet.!!

Sub Zero | 2011. december 4. | 00:16:36

Svájcban éves matrica van. Kényelmes. Magyarországon figyelmetlenség miatt mindig benézem a matricát, évente egy két pótdíjba belefutok. Vehetnék éveset is de az 50000-Ft. felett van, annyit meg nem megyek pályán. Kíváncsian várom, ha tényleg mindenkinek kötelező lesz az éves, az mennyibe fog kerülni. Lehet, hogy nem járunk rosszul.

böszméker | 2011. december 3. | 15:01:10

Lehet kezdeni a felsorolást, hogy kikbe nem rúgott bele alaposan a kedves vezér!
Elfér egy söralátéten.

karoly13 | 2011. december 1. | 18:31:20

Hali mit érdekli ez őket nekik ingyen van....majd jól ügyeljetek kire szavaztok majd...de ha lóval járunk arra nem vonatkozik,,,mély középkor következik melegitsetek...:)nekik súlyadót se kell fizetni nonszensz...és undorító egyben...

lombik | 2011. december 1. | 13:12:32

Gyalázat, hogy egy adót többször vetnek ki, ilyen benzinárak mellett!
Hiszen már benne van az útalap díja, igaz, hogy nem ezen a néven került bele valamikor!
Hogy van pofájuk eltörölni a 4 napos matricát is, ami tipikusan egy család hétvégéjére, vagy néhány napos vidéki ügyintézésre felelt meg!
Ehhez a földutakra, és alsóbb rendű utakra is kiterjeszteni az adót, ez már rablás!!

balboa | 2011. december 1. | 08:19:13

Garzon | 2011. november 25. | 13:54:54
A nagy demokráciában és a sokak által óhajtott kapitalizmusban -- amit az elmúlt 20 év MDF-jének, fideszének, torgyánjának (fkgp), szdszének, mszpjének stb köszönhetünk: sokaknak eddig sem jutott pénz az autópályák használatára.


Így kér bocsánatot az, aki a fideszre szavazott?
Voltak hibák, de ami itt van az bűn és nem hiba!
Ne így nyugtassa a lelkiismeretét!
Pedig nagyon tudták, hisz 8 éven keresztül erre készültek, hisz oly konstruktívak voltak végig, amióta itt vannak, az ország csak növekszik.
Nem hiába mondta magát Antall örökösének ( bár, az is csak hanta volt) mindketten függetlenként, szabadságharcosként tekintettek a hazára, akkor is, ha hat millióan (akik nem szavaztak rájuk) csak egyszerűen élni akartak.
Pár napja jelent meg a Spiegelen egy cikk - nem mond újat, nekünk.
A fotók is adják a lényeget! A "nemzetmentőink"!
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-75533.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-75533-3.html

pipibácsi | 2011. november 30. | 08:40:20

VALAKÍÍ ! Mondja már meg ezeknek a barmoknak , hogy forduljanak már meg , rossz az irány . Arra a balkán van .

elsopotyi | 2011. november 29. | 12:47:11

EZ A MATRICA UGY A ROMAN BASESCU PART ES RMDSZ MINTAJA.TISZTA SZEGYREN MINDENT FIZETNI.MEG HIANYZIK A LEHELET, A TUSZENTES, A KOHOGES, A HORKOLAS ADOJA.GONDOLOM AZ RMDSZ ES BASESCU KITALALJA, ES KOVETI MAGYARORSZAG IS.

hecketaper | 2011. november 26. | 14:54:31

krix | 2011. november 25. | 21:39:28
hecketaper | 2011. november 25. | 21:13:06
"Az utak pedig lassan olyanok lesznek,mint Nagyenyed és Torockó közt."

Szerintem azt az utat már megcsinálták. Torockó és Buru között csapnivaló már csak...

Igazad van,helyesbítek : A Torockó és Borrév közti szakaszt idézik lassan útjaink.

Kotipityu | 2011. november 26. | 14:43:49

alex58 | 2011. november 25. | 15:28:06
Az meg külön hab a tortán, hogy már az is egyre több pénzbe kerül az autósnak, hogy a kocsija nem megy, csak az utcán vagy a garázsban áll !

---

Itt (UK) befizetsz egy kisebb osszeget és kész.

Biztos, hogy nem így van nálatok is?

Ha nem, akkor miért? (hulye koltoi kérdés)

nyugdijas60 | 2011. november 26. | 13:44:15

értelmetlenségi/november 25/10:45:21
"...anno 300 forintért képesek voltatok népszavazósdit rendezni...sunyítotok?"

Még kiegészíteném, hogy 2010-ben a "szavazósdik", akik EZT AKARTÁK!

rufi | 2011. november 26. | 07:24:25

Szavak!
Tenni valamit?!

kovách tamás | 2011. november 26. | 04:23:49

eper samu
Bizony hogy van ötletelő csoport. Azért fizetik őket hogy új adókat találjanak ki: valamelyik területnek kevés a pénz, nosza adót neki (BKV ifjú titánjai,útfenntartás, chipsadó-eü), csak számolni nem tudnak a birkák azzal hogy mennyi az annyi, meg hogy mi lesz ennek a társadalmi következménye. Ahhoz nem kell ész, hogy nosza dobjunk még eggy villával a szénaboglyára csak épen nem működik.

Falatka | 2011. november 25. | 23:51:21

Ezekre a 19. századi hepe-hupás, tankcsapdás, kátyús aszfalt- vagy beton csíkokra merészelnek évi 20 ezres kötelező adót kivetni? Nem kellene ezeket egy 50 kg-os kővel a nyakukban a Balaton közepén egy 10 napos matrica árának befizetése után vízre bocsájtani???

eper samu | 2011. november 25. | 22:21:03

Járdakoptatási adót mikor vezetik be a gyalogosoknak?

alaskak | 2011. november 25. | 22:09:56

Nemsokára azért is fizetünk hogy világra jöttünk eben az országba.Rohadt szemét tetű majom banda,le kellene a Dunán engedni őket.

krix | 2011. november 25. | 21:53:43

palikakilap | 2011. november 25. | 21:48:27
"Javasolnám, hogy ezen logika alapján minden budapesti lakosnak legyen kötelező éves BKV bérletet vásárolni!!!"

Szórakozol? Azt hiszed, nem olvassák a kommenteket?

palikakilap | 2011. november 25. | 21:48:27

Javasolnám, hogy ezen logika alapján minden budapesti lakosnak legyen kötelező éves BKV bérletet vásárolni!!!

krix | 2011. november 25. | 21:39:28

hecketaper | 2011. november 25. | 21:13:06
"Az utak pedig lassan olyanok lesznek,mint Nagyenyed és Torockó közt."

Szerintem azt az utat már megcsinálták. Torockó és Buru között csapnivaló már csak...

csillag609 | 2011. november 25. | 21:37:46

Ha fizetőssé akarják tenni a főutakat ,akkor talán ott kéne kezdeni,hogy megfelelő minőségű utakat kéne építeni.Egyáltalán nem is értem ,hogy most miért az autósokról akarnak még minden bőrt lehúzni. Már lassan ott tartunk, hogy a garázsban kell hagyni az autót,mert olyan drága lesz a fenntartása,vagy vonassuk ki esetleg a forgalomból,mert akiknek még CHF alapú hitelük is van rajta velem együtt azok még eladni sem tudják az autójukat. Arról nem beszélnek ezek
a szemétládák, hogy az autósok hogyan tudnának megszabadulni ettől a rohadt hiteltől. Épp az imént olvastam ,hogy a közszférában dolgozókat megsegíti a kormány akiknek deviza hitelük van. Már megint maguk felé hajtják a malmot,de megkérdezném,hogy miből,ha egyszer üres az államkassza. Mindent az adófizetők fizessenek meg.Mit képzelnek ezek a majmok el kéne őket is számoltatni,hogy hová tették azt a sok milliárdot.Ha rajtam múlna elvenném az összes politikus vagyonát ,mert ez amit csinálnak minden csak nem az ország jó irányba tartó vezetése.Nem is értem ,hogy Magyarországon miért nem vonják felelősségre a politikusokat mikor ők fosztották ki az országot. Mindegyik halálbüntetést érdemelne
utálom őket.

krix | 2011. november 25. | 21:30:26

Ha nincs autóm, mennyit kell fizetni?

feriii | 2011. november 25. | 21:28:18

Hé emberek! Örüljünk, mert a levegő még mindig ingyen van! :)

eper samu | 2011. november 25. | 21:13:56

Az autópálya építések kezdetén hatalmas táblákon hirdették, hogy AZ ÖNÖK PÉNZÉBŐL ÉPÍTJÜK, ÖNÖKNEK! Arról nem volt szó, hogy a saját útjainkon is csak ilyen méregdrágán autózhatunk!Mit találnak még ki? Talán van egy külön ötletelő csoport?

hecketaper | 2011. november 25. | 21:13:06

Az utak pedig lassan olyanok lesznek,mint Nagyenyed és Torockó közt.

frk37 | 2011. november 25. | 20:37:48

Ezekkel a döntésekkel a még Magyarországon élő és dolgozó embereket akarják elűzni az országból és tálcán kínálni a zsidóknak az országot muszáj ezt nekünk hagyni?!

Hyper | 2011. november 25. | 20:16:28

Ki kéne már takarítani a Kossuth téri majomketrecet!

Gabcsek | 2011. november 25. | 19:32:49

Ha Rákosi Mátyás elvtárs-pajtás még élne, a kezeit dörzsölné örömében!
Kiváló mai tanítványai már túltesznek rajta.

lombik | 2011. november 25. | 19:29:38

Ha jól emlékszem, vagy 20-25 éve azért emelték a benzin árát, mert beépítették az útalapot, ami állítólag a közutak fenntartására szolgált.
A kilencvenes évek végén az útalap megszűnt, de a benzinár maradt! Volt is morgolódás, de érdekes módon minden kocsiba jutott benzin! Meg tudtuk fizetni! Az átkosban! A büdös kommunisták vezetése alatt!! Akiket most bűnösöknek kiáltanának ki! De még az MSZP-t is! Hátha él még egy két kommunista!
Most, amikor a benzin és a gázolaj a fizetésekhez képest is sokkal magasabb, mint bármikor, most még fizessen minden autós! Hiszen nem is használjuk már az autót, csak beteg rokon szállítására, és havi bevásárlásra! Átkozottak legyenek!
Írjátok bele ti Fideszesek a saját alkotmányotokba az igazságot! A kormány megszegte az esküjét! Nem az ország érdekében cselekszik, hanem a pártja érdekében, azt képviseli minden törvényben, minden megszorításban, minden demokrácia elleni döntéssel a saját hatalmát betonozta be!
Mondjon nekem valaki csak egy olyan dolgot, amivel a kormány és emberei ne jártak volna sokkal jobban?
Most is, a kormány és minisztériumi autóknak nem kell majd balesetbiztosítást fizetni, ezt is majd mi fizetjük!!!???

katarakt | 2011. november 25. | 19:24:25

Lehetne hosszasan magyarázni a benzinbe többszörösen beépített adókról, más adókról, stb. De inkább röviden, talán így még ezek is értik:

A jó édesanyátokra tegyetek matricát! Vagy inkább bárcát...

Dimitru1 | 2011. november 25. | 18:40:02

!!!!!!!!
AZ ÉN ADÓMBÓL, AZ ÉN PÉNZEMBÓL NEKTEK?!!!!!!!!!!!!!

casio | 2011. november 25. | 16:58:09

csider tibor | 2011. november 25. | 16:41:10

Kedves Tibor! Azt hiszem erősen túlértékeled a helyzetet. Szó nincs itt arról, hogy itt valakivel előre kifizettetnének bármiféle baleseti adót. Semmi köze az egésznek ehhez. A kötelező biztosításban erre találták ki a bonus-malus rendszert, ami jól működik.
Itt az egész csak egy új és biztos bevételi forrás az államnak. Ez abból is látszik, hogy teljesen elkülönítve kell majd fizetni is.
Az autósról biztosan tudnak még bőrt lehúzni, hiszen luxus cikk. (lassan tényleg az lesz)
Ehhez jön még az új közút használati sáp és a magas benzinárak és jövőre öröm lesz autózni, mert alig lesz forgalom.

csider tibor | 2011. november 25. | 16:41:10

Hibbant emberek! 37 éve vezetek saját, elötte céges autót is. Soha balesetnek okozója és részese nem voltam. Most az ökörpörkölt velem akarja fizettetni azokat a károkat, amit a fiatal suhancok ( TV.heti egy súlyos balesetet mutatnak be )valamint a nagy értékü autókkal a nagymenő vezetők és ujgazdagok okoznak.Abnormális maga az ötlet, a kitalálója valószinű anno Lipótmezőről szabadult. Ez is a demokráciához tartozik, hogy a más által okozott kárért minden gépjármű tulajdonos felelős? A politikusok semmiért nem felelnek? Úgy látszik a biztositókhoz nem nyúlnak mert nem mernek, vagy a csókos kategóriába tartoznak. Jogalkotók lassan de biztosan ássák a sírjukat, beleérve a képviselő urakat és a kormányt is.

garazda | 2011. november 25. | 16:18:08

gabi999 | 2011. november 25. | 14:57:27És 1 vicc : " szeretem a választási időszakokat . Minden villanypóznán 1 politikus "

Ez regi vicc, az uj oszlopok sokkal eroosebbek...

garazda | 2011. november 25. | 16:14:09

Az ujabb adobol lessz penz figyelmezteto tablara is: VIGYAZAT, ALYUKAK KOZOTT NYOMOKBAN UTNAKLATSZO ASZFALTDARABOK IS FELBUKKANHATNAK!!!!!!

felesetréfa | 2011. november 25. | 16:09:33

Emberek! Valamilyen új gyószer van forgalomban,amiről nem tudunk?
Mert önállóan ilyen dolgokat müvelni...hát ezt csak gyógyszertől befolyásolva
lehet csinálni! Itt nagyon érik valami DE NEM a NARANCS

alex58 | 2011. november 25. | 15:28:06

Az autósok akkor hoznak igazán hasznot az államnak, ha minél többet használják az autót, vagyis többet tankolnak, gyakrabban viszik szervízbe az autót stb. Ez a régi zsidó kereskedők igazsága: jobb a sűrű fillér mint a ritka forint . Vagyis. ha olcsóbb lenne a benzin és az autópálya matrica, többen és gyakrabban használnák. Így állam bácsi is több adóbevételhez jutna és nem mellesleg az autósok idegzete is kicsit nyugodtabb lehetne.

Ma a teherfuvarozók , meg a sokszoros milliomos magánemberek kivételével mindenki kevesebbet használja a kocsiját mint régen. A jelenlegi autómat 2003-ban vettem 250 Ft körüli benzinár mellett és akkor évi 15 ezer km körül használtam. Az elkövetkező években ez lement 12, majd 10 ezer km-re, de ha így megy tovább lesz az még kevesebb is. Az autó már elég régóta újra luxuscikk , nekem pl. már csak a nagyobb bevásárlásokra, a hosszabb távú utazásokra, na meg esőben és télen van szükségem, amúgy meg ott a robogó meg a kerékpár.

Az meg külön hab a tortán, hogy már az is egyre több pénzbe kerül az autósnak, hogy a kocsija nem megy, csak az utcán vagy a garázsban áll !

elsore | 2011. november 25. | 15:18:15

gabi999 | 2011. november 25. | 14:57:27
"Jelenleg , nincs pénzem benzinre , műszakiztatásra (100E )pláne.Magyarul , itt áll a kocsim 1 métert se megy . "

És innentől te fizeted az ő matricájukat is.

gabi999 | 2011. november 25. | 14:57:27

Jelenleg , nincs pénzem benzinre , műszakiztatásra (100E )pláne.Magyarul , itt áll a kocsim 1 métert se megy . Valaki felvilágosithatna , mért is kell baleseti adót fizetni érte ? Vagy mire kéne útadót fizetni ? Esetleg autóm szellemképe ánokot fut a városba ?
Hogy nevezik azt , mikor valaki ellenérték ( szolgáltatás) nélküli kifizetést kér valakiktöl ?
Bár lázár szerinti , jó (emelt )fizetésböl én is tisztességgel végezhetem a munkámat , építhetem az országot .
Ja ? Hogy ez csak rájuk vonatkozik ?
És 1 vicc : " szeretem a választási időszakokat . Minden villanypóznán 1 politikus "

szittyatarzanujra | 2011. november 25. | 14:52:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Merlin76 | 2011. november 25. | 14:44:39

Balszerencsémre kétszámjegyű út mellett lakunk. Már most érezhető a gázolajár emelésének drasztikus hatása. Egyre negyobb autók egyre súlyosabb szállítmányokkal dübürögnek az úton, fal reped, ablaküveg rezeg, horror. A megnövelt súly okozta többletfogyasztás még mindig olcsóbb, mint a megengedett,normál terhelés esetleg két vagy több fuvarral. A rendőrség úgysem ellenőriz, de lehet, hogy még a büntetéssel együtt is megéri. S mi lesz az utak mellett lakókkal? Most már nem a megengedett sebesség túllépése lesz a legnagyobb baj a kamionokkal, hanem a súlykorlát be nem tartásából eredő károkozás. Nem tudom, ezen a matrica segítene-e,de az utak egyre jobban rongálódnak, az napi élmény. Mi lesz????

fabatka2 | 2011. november 25. | 13:56:09

Első számú közellenség az autós. Dögöljön meg!!!

Félreértések elkerülése végett: ez nem az én véleményem, ez a mindenkori kormányok álláspontja.

De a Fidesz, az ország megmentője ebben is más, mint elődjei. Nem várja meg, míg az autós magától megdöglik: megfojtja...

Nem tűnik fel a sok okosnak, hogy a növekvő adóterhek mellett folyamatosan csökken az autózásból eredő állami bevétel. Egyre többen teszik le az autót, csökkentik az éves futást.
Az emberek zöme ma nem szórakozásból autózik, hanem muszájból: meg akar élni, helyi munkalehetőség híján bárhova eljárna dolgozni. Ehhez meg autót használ/na.
De majd erről is leszokunk. Aztán egy darabig még eltart minket az állam (legalábbis azt hisszük), azután szépen éhen döglünk.
Legfeljebb halálunk előtt még rúgunk egy utolsó nagyot - a kormányba.

Nem lehetne előbb???...

Garzon | 2011. november 25. | 13:54:54

A nagy demokráciában és a sokak által óhajtott kapitalizmusban -- amit az elmúlt 20 év MDF-jének, fideszének, torgyánjának (fkgp), szdszének, mszpjének stb köszönhetünk: sokaknak eddig sem jutott pénz az autópályák használatára.
Most meg majd elérjük, hogy a főutak helyett is földutakon közlekedik autós, kamionos, kombájnos, babakocsis, biciklis, -- ez mind a ti eredményetek... fentiek. Volt itt államvezető , aki rövid úton ma is elátávolítamná azokat, akiken múlik, hogy nem jó a megyei, városi közellátás, az étkeztetés. Hazudik,. aki ennek az ellenkezőjét próbálja megetetni a néppel.

svejk59 | 2011. november 25. | 13:52:39

Az háborogjon csak aki nem ezekre a bal f.....ra szavazott.

maglew | 2011. november 25. | 13:49:28

Őőő, a benzin jövedéki adója már nem elég? Mert elvileg az utak/autópályák építése miatt került ennyibe. Namost utakat nem nagyon építünk, legalábbis a főútjainkon olyan kátyúk tátonganak Nógrádtól az Alföldig hogy siralmas, a pénz meg valahol elfolydogál, gondolom Sonyericssonos dobozokba.
A sztrádát a NÉP pénzéből építjük, de ha rá akarsz menni akkor fizess érte újra. Logikus nem?
És most még kötelező útdíj is képbe jön. Gratulálok, egyre élhetőbb lesz ez az ország, jó lenne elkergetni ezt a senkiházi bandát akiknek az elmúlt 20 évet köszönhetjük, és 100 fős parlamentet létrehozni hozzáértő szakemberekkel.

Ha egy csepp eszük is lenne, akkor a gázolajat belőnék valahova 370 Ft-os árért, illetve napijegyet vezetnének be az autópályákon, ezáltal sokkal többen használnák a pályát és a külföldi kamionok jelentős része nálunk tankolna. De ezek még ahhoz is hülyék hogy józan ésszel gondolkozzanak.

orbital | 2011. november 25. | 12:02:15

Ezt az árat senki sem fizeti majd meg szívesen! Már nem tudnak autóba ülni az emberek, miközben a közösségi közlekedés is haldoklik, buszok, metrók gyulladnak ki. NEM NORMÁLIS EZ A KORMÁNY!!!!

kaptafa | 2011. november 25. | 11:59:28

Végre! És a bicikliseknek, rollerosoknak, görkorisoknak és gördeszkásoknak is legyen éjjel nappal a homlokán a matrica. (Gyalogosokról, alább láttam már , nagyon helyesen döntött a nép.) Így kell ezt.
Majdnem megfeledkeztem a vízi járművekről: kajak, kenu, ladik. Aztán itt vannak a sárkányrepülősök is. Matricát a légi folyosók használatára is! A francba, a vakondok megint kibújt a szabályozás alól!

bádogdob | 2011. november 25. | 10:59:46

Ha jól emlékszem, vagy 20 éve azért emelték a benzin árát, mert beépítették az útalapot, ami állítólag a közutak fenntartására szolgált. A kilencvenes évek végén az útalap megszűnt, érdekes módon a benzinár nem csökkent ennek nyomán. Szívesen megfizetem a éves matricát, ha nemzeti kormányunk, az emberek kormánya korrigálja ezt a régi hibát a benzinár kapcsán.

zsenipocok | 2011. november 25. | 10:47:27

Ez az új "szedjük ki a zsebükből a maradékot" elv elméletileg nem lenne rossz, de csak elméletileg. A kérdés persze az, hogy a benzin pénzből ez az összeg kikerül majd? Ugyan is a benzin literenkénti árába is bele van építve egy ilyen adófajta, ha jól tudom, nem csak a sima adó.
Azért én a földes utak e-matricázására is gondolnék, mert tudjuk, hogy a magyar ember leleményes és képes lenne föld úton közlekedni csak azért, hogy ne kelljen fizetnie. Esetleg még főútvonali rokkantsági igazolványt is szerezne magának vagy mindenki beállna képviselőnek, akinek meg alapból az állam kifizeti. Maradjunk az utóbbinál és meg van oldva minden. A világon úgy sincs olyan nagy ország, ahol 10 millió képviselő van! :D

értelmetlenségi | 2011. november 25. | 10:45:21

Kedves Kétharmadnyik honfitársaim! Anno rongyos 300 forintért képesek voltatok népszavazósdit rendezni. Most hol a jó édesanyátok vasporos v@lagában sunyítotok?!

gol2 | 2011. november 25. | 10:31:02

Szerintem a legegyszerűbb megoldás a koncessziós autópálya-építőkkel kötött szerződés felmondása lenne, miszerint az adófizetők fizetnek azért, hogy az autópályák matricával járhatók legyenek. Ettől rögtön maradna az államkasszában évi 100 milliárd (!) forint, amit el lehet költeni az úthálózat értékvesztésének a megállítására. Az autópályákon meg mindenki fizetne a koncessziósoknak, használatarányosan.

K.Sz.A. elfelejti megemlíteni, hogy ez az egész kapkodás annak a másfél éves huzakodásnak a következménye, ami azon folyt, hogy ki nyúlja le kamionok (és esetleg a kisebb tehergépkocsik) régen esedékes kilométerarányos útdíját (ld. még Széll Kálmán terv).
Az ember azt hitte volna, hogy ezeknél nem a lenyúlás lesz fontos, mint annak idején a Kókáéknál, akik amikor nem tudtak megegyezni, 2007 decemberében hirtelen lefújták az elektronikus útdíjszedő rendszer tenderét. Tévedtünk Hölgyeim és uraim, ezeknek sem az úthálózat fenntartása és az átlátható útdíjszedés a fontos, hanem a zsákmány.
No meg a totális adatgyűjtés, gondolom azok megfélemlíthetősége és zsarolhatósága végett, akiknek nem tetszik a rendszer(ük) és ezt ki is mondják.

boldly | 2011. november 25. | 10:30:20

Milyen érdekes lózung volt az államadósság csökkentő alapítvány is. A tiszteletre méltó egyházi ember hitt a ov-nak. Kíváncsi lennék mekkora összeggel csökkentették a "tisztelt" képviselő elvtársak az államadósságot.
/ Ők egymásnak elvtársai én inkább nem minősíteném őket./
Vagy tévedek és ezt publikálták valahol csak én nem olvastam?

Kartalan | 2011. november 25. | 10:30:19

Kormányzati forrásokból kiszivárgó hírek szerint, annak aki jön, jövedéket kel majd fizetnie, aki jár, annak járadékot. Most dolgoznak azon, hogy aki csak simán megy, annak hogy nevezzék el az adóját, hogy mégse menedék legyen.

Aztán persze azt hittük, hogy ez a fenti szösszenet vicces. És nem az.

northop | 2011. november 25. | 10:04:49

Legyünk mobilak a munkavállalásban..
Napi 60 kilométert megyek kocsival, a feleségem 80 kilométert, és hál' Isten, nem egy irányba, nehogy egy kocsi elég legyen kettőnknek...
Mobilok vagyunk, hogy ne dögöljünk éhen..
Én szívesen járnék tömegközlekedéssel, ha meg volna oldva.. Ha reggel 7-re be akarok érni, 1/2 3-kor induló busszal el kell indulnom, és haza is érnék este 11-re. Végülis ez is egy megoldás..
Így egyenlőre nincs választásom, kénytelen leszek kifizetni az adót, ha nem akarok éhen dögleni... Közben arról álmodozok, hogy ezt a szemét bandát kilakoltatnám meztelenül egy mikronéziai atollra, ahol a globális felmelegedés megoldaná a kérdést, hogy melyik életképes a víz alatt.

brezonstift | 2011. november 25. | 09:49:33

Remélem ezt nem a "nemzeti konzultáció"-ból merítették.

zsenipocok | 2011. november 25. | 09:48:10

Mi akartok TI b@dös magyarok!
A világon mindenhol válság van és hitelminősítő leminősítés, de nálatok a bankok még mindig 100%-os haszonnal dolgoznak. Sorra mennek tönkre a romlott kapitalista országokba a bankok, de nálatok még mindig fénykorukat élik. Nem tudnak olyan hitelt vagy adót kivetni rátok, amit egy szó nélkül nem fizetnétek meg. Nem tudnak olyan új adónemet kitalálni, amit egy szó nélkül nem fizetnétek meg. A kormányotok azt teszi, amit akar veletek és egy szó nélkül tűritek, mert az életszínvonalatok olyan jól áll, hogy nem érdekel benneteket. A nyugati országok egységesen összefogtak ellenetek, hogy végre letörje a szarvatokat, de a miniszterelnökötök mindig megtalálja a kivezető utat. Hiába alakítunk ellenetek kartellt, vonjuk bele az IMF-t, mindig megtaláljátok a kivezető utat. Most, ezen a sz@ros 20 eFt vagytok kiakadva!
Gondolkodjatok végre el, hogy nekünk itt a romlott nyugaton milyen rossz, hiszen bankjainkat alig tudjuk fenntartani és a fizetésünk is éppen elég a hónap közepéig. Nyaralni sem tudunk elmenni, hát még esetleg ősszel Egyiptomba egy kis kiruccanásra! Autóinkat már nem tudjuk 5 évente lecserélni.
Fizetésünket már nagy részben különböző adónemekben visszafizetjük az államunknak. Lassan a turkálóban sem tudunk vásárolni. Országunkat jó lenne, ha legalább bóvli kategóriába visszavennék.
Szóval, maradjatok csöndbe és szépen csak fizessétek be a 20 eft. út használati díjat. Az év vége még úgy is messze van, addig még úgy is kaptok még pár adót,

fenyesszelek | 2011. november 25. | 09:46:13

Lengyel | 2011. november 25. | 08:53:12
Jó lenne egy pár pihenő év pártok nélkül. A pártrendszer megbukott. Valami mást kell kitalálni, mert 10-30 ezer megmondó böszme rendre félrevezeti az országot.

En mar a "kadari" egy part rendszerrel is kieggyeznek, mert az fenyevekkel volt becsuletesebb es emberbaratibb mint ez a mostani!

harunalrasid | 2011. november 25. | 09:46:09

érdekesss...montenegróban is van ilyen, méghozzá éves matrica, mindenkinek, turistának, honpolgárnak egyaránt köztelezően, pedig egyetlen km. autópályájuk nincs.
igaz, az éves matrica csak 10€-ba (merthogy az a nemzeti valutájuk) kerül, amit mindenki könnyedén kifizet, akár lovasszekérrel közlekedik, akár mercedessel.
de hát nem is matolcsynak hívják a nemzetgazdasági miniszterüket:-)))

boldly | 2011. november 25. | 09:43:01

Bégetek, Ti is bégettek, mindannyian birkák vagyunk akiket terelnek, hol jobbra, hol balra, fel kéne ébredni a kómából.Nem kell a kezünket fogni és irányítani minket, megmondani,hogy mit tegyünk.
Nem pártokat, hanem tényleges képviselőket kellene választani akik az érdekeinket képviselik, nem pártérdeket. Ha nem azt teszik akkor útilapu. De sajnos ez csak álom, édes álom.

franckarika | 2011. november 25. | 09:37:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sonntag | 2011. november 25. | 09:36:43

akkor majd nem járok kocsival, te közgazdászzseni. a bóvlit magyarázd, ne a pénztárcámat lesd, mert üres

értelmetlenségi | 2011. november 25. | 09:30:50

"...a közúthálózat fenntartására Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter már a jövő évi büdzsében sem tervezett be egy forintot sem."

Ez nagy hiba. Szabadságharcot hogyan lehet vívni lepusztult országutakkal? Kirántjuk a kardot, rohamra indulnánk, és pofára esünk egy kátyúban...

értelmetlenségi | 2011. november 25. | 09:26:02

Rémlik még valakinek rajtam kívül, hogy egyszer, régen, azt mondták nekünk, hogy az üzemanyag árának egy része az úthálózat karbantartására megy?....

tothjani | 2011. november 25. | 09:25:27

Természetesen mindenki fizetne, hiszen tudjuk "jóságos vezetőnk" ezzel is csak a népének akar jót, és a befolyó pénzből fogunk jobban élni mint 4 év múlva.
Persze ez 10-ből 6,6 ember belátja és szívesen adna ezért még többet is, a maradék meg kit érdekel??

jpapi | 2011. november 25. | 09:22:59

A bevezetésre tervezett útadó a parlamenti képviselőket és a fidesz párttagokat is érinteni fogja?Vagy ezalól is kivételek lesznek? A"tisztelet" díjukból a tizszeresére is telne.( a kezdő közalkalmazottak kezdő béréhez viszonyítva)

gyozike | 2011. november 25. | 09:09:54

Éljen az azonnali és radikális adócsökkentés!
Éljen pártunk és kormányunk!
Adóztassuk meg az adókat is!

taliga | 2011. november 25. | 09:06:53

Lengyel!
Én már régóta mondom, hogy hozzuk vissza a királyságot...
:)

palpatine | 2011. november 25. | 09:03:52

kekoma | 2011. november 25. | 08:31:38

"Remélem at IGO mondja a mellékútvonalakat?"

Minek mennel mellekuton, amikor mehetsz autopalyan is?
Ha bevezetik a kotelezo eves e-matricat, akkor igy is ugy is fizetned kell, meg akkor is ha egesz evben nem hasznalod a kocsid.

idétlen | 2011. november 25. | 08:54:53

a terepjáró adó természetesen Svájcban van...

idétlen | 2011. november 25. | 08:53:55

corvin | 2011. november 25. | 07:54:48

legutóbb mikor venni kellett, 40 frank körül volt a éves matrica, ezért fizetőkapus országokban kb 500 km-t utazhat egyszer az ember...
Svájcban visont kap cserébe az ember jó utakat, rengeteg autópályát, pár ingyenes alagutat, 120-as sebességkorlátozást és rengeteg traffipaxot, jó kis bírságokkal. Ami számomra nem negatív dolog, sőt a fegyelmezett közlekedés záloga, és bevételt is hoz. Ezért nem értem, hogy Mo-on mit sz@roznak már évek óta, hogy a települések nem szerelhetnek fel sebességmérőket? Arról nem is beszélek, hogy azok mennyi extra adót fizetnek, akik nagy 4x4 batárokkal vonulnak a városban, akkor is, ha nem a szakmájukhoz kell.

Lengyel | 2011. november 25. | 08:53:12

Jó lenne egy pár pihenő év pártok nélkül. A pártrendszer megbukott. Valami mást kell kitalálni, mert 10-30 ezer megmondó böszme rendre félrevezeti az országot.

taliga | 2011. november 25. | 08:45:50

Az igazi célja egy magasabb összegű, az összes közútra kiterjedő illeték bevezetésének magyarázatát ld. Virág et. s.k.-nál!
Ott a pont és teljesen logikus!

Csak attól tartok, hogy az ország legatyásodott állapotában egyáltalán nem biztos, hogy minden befolyt forint az uthálózat javítására, új utak építésére fordítódik majd, hanem a különféle költségvetési lyukak befoltozására.

Az autósok majd dühöngenek a többlet kifizetésért, az utak tovább romlanak...
(Pedig egy intenzív autóút/autópálya építési kampánynak nagyon kedvező kihatása van a gazdaság fellendülésére, foglalkoztatásra!!)

Hmmmm | 2011. november 25. | 08:45:43

nagyon helyes.
és a gyalogosoknak be kellene vezetni a járdahasználati díjat.

.

aigo | 2011. november 25. | 08:35:08

Ha ezt az új útdíjat behozzák, remélem megszűnik a teljesítmény adó amit az út használatért fizetünk. De ez csak álom, mert itt csak a lenyúlás megy ebben az országban.

kekoma | 2011. november 25. | 08:31:38

Remélem at IGO mondja a mellékútvonalakat?

Virág elvtárs s.k. | 2011. november 25. | 08:27:58

Corvin elvtárs, Svájcban az éves matrica ára olyan alacsony, hogy érdemben nem befolyásolja az útvonalválasztást.....még az egyszeri alkalommal áthaladó turista sem ügyeskedik az autópályák elkerülésével......

Virág elvtárs s.k. | 2011. november 25. | 08:24:49

Az autós közellenséggé vált, már nem csak a fővárosban....

Minden olyan útdíj, amely az autópályákról és a főutakról a gyengébb minőségű utakra tereli a forgalmat, mind az útügy, mind az önkormányzatok, mind a biztosítók, mind az autós, mind az össztársadalmi érdekek ellen hat, de összességében minden tüdős állat életminőségét rontja.

Virág elvtárs s.k.

Norris74 | 2011. november 25. | 08:23:53

mellesleg | 2011. november 25. | 07:33:39

Az IMF most is beleugat, ahogy azóta mindig is beleugatott, amióta a hetvenes évek közepe-vége felé felvettük a kapcsolatot a Világbankkal. Köszi Megyó Pömpi! :-/ Ami itt folyik Orbán és az IMF közt az egy ócska színjáték.

Norris74 | 2011. november 25. | 08:21:31

Ez igen! Ez a Fidesz módi! Mindent adóztatni, büntetni, visszamenőleg is.
Azokat az utakat, amelyeket most külön meg akarnak adóztatni, azt az össze magyar állampolgár már megfizette:
- Az adójából
- A felvett külföldi hitelek által, hogy azt mind vissza kell fizetni, kamatostól
- Fizeti folyamatosan az üzemanyagok árának majd 2/3-ad részét kitevő jövedéki és útadó formájában.
Mi a fenét akarnak még? Ha így folytatják, ennek tényleg lázadás lesz a vége. De az a baj, kedves mindenki, hogy ÉPPEN EZT AKARJÁK! Egy durva felkelés jól jönne nekik, hogy a TEK-kel és más fegyveres szervekkel leveressék, majd ennek kapcsán olyan szükségállapotot vezessenek be, amilyent csak akarnak, és akkor tényleg olyan szabályokat oktrojálnak ránk, amilyent csak akarnak. Könnyen elérhetjük, hogy terroristának fognak bélyegezni a saját szülőhazánkban!

taliga | 2011. november 25. | 08:21:05

Ausztriában már régóta 10 napos a legrövidebb matrica.

andika77!
Viszont NO-ban a teherkocsikról, kamionokról kőkeményen lehúzzák a sápot, egy jogosítvány majd 5.000,- euró, a gk. javíttatás egy vagyonba kerül és vany egy hatalmas előnyük, őket az amerikaiak kezdettől fogva engedték autópályát építeni, míg nálunk a SZU tiltotta, így könnyebb javítgani, mint újat építeni.

No es kicsivel gazdagabbak, mint Magyarország...!

1fószer | 2011. november 25. | 08:15:35

Fizetős főutak?Attól fő,hogy vannak elágazások.Minőség?Az nem kell.Nem csinálni semmit,így éri meg.Megbüntetni a komcsikat,hogy ilyen szar utakat csináltak!

kökola | 2011. november 25. | 08:10:16

A külföldiek többsége egyszerűen nem fizet autópályadíjat. Ezen is agyalhatna a kormány egy kicsit.

xanadu | 2011. november 25. | 08:03:26

Hajrá fijjuk!

Nektek még ellenzék sem kell a bukáshoz!

Kispancsa | 2011. november 25. | 07:55:02

Már nem tudják honnan kellene még pénzt szerezni, amit aztán azonnal szétszórnak. Persze biztosan megy saját zsebbe is, de a hozzá nem értés nagyobb tolvaj. Fülkeforradalmárok köszönjük.

corvin | 2011. november 25. | 07:54:48

Svájcban valóban éves matrica van, meg svájci fizetés.

andika77 | 2011. november 25. | 07:53:46

Itt Németországban tuti hülyék. Nincs autópálya díj, ellenben nagyon jó minőségűek az utak, a benzin és dizel közel azonos áron van, sőt lehet, hogy már 3 forinttal drágább otthon a dizel, mert itt most csökkent mind a kettő ára.Szóval itt tuti valamit nagyon rosszul csinálnak! Gondolom így gondolja ov és a sleppje is! Hova nyúzzátok még az embereket fideszkdnpkeresztényisenkitnemhagyunkazútszélénmocskosbanda!!!!Ezt direkt írtam egybe!!!!!

mellesleg | 2011. november 25. | 07:33:39

A fenekünk kivirít a rongyos nadrágból, de Matolcsy megmondta, hogy a teljesítményünk világbajnoki és az IMF sem fog soha többet beleugatni a dolgainkba. Büszkék lehetünk a sikereinkre.

kovách tamás | 2011. november 25. | 06:53:29

Világos a filozófia, onnan kell - mert csak onnan lehet-, ellopni ahol még van. Ali Baba és csapata kezdő tanonc lehetne a felcsúti bohócnál. Matolcsyt ki lehet hagyni a dologból mert őt a Bíróság is felfogja menteni elmeállapota miatt, meg azért is mert parancsra cselekedett.
A matricákon túlmutatva: Matolcsy persze menni fog, majd rövid idő múlva
a tartótisztje is. Azért húzza az időt az agybeteg a miniszterével, mert így kitolódik valamival a saját felmondási (elzavarási) ideje is.

saturnus1o8 | 2011. november 25. | 06:33:57

A bör után még a kis szikkadt hust is lemarja a két hiéna a tulajdonosokrol,most már csak a csontvázak ülnek majd be a kocsikba.A két kétkaru rablo mindenkit kifoszt ésök beszélnek értékálloságrol béreknél,ésnyugdijaknál?Nem akocsikat kell leállitani,hanemezeket elzavarni

HIRDETÉS
A matricát ellenőrzik az...
A matricát ellenőrzik az autópályán - nemsokára bárhol, bármelyik autóst megállíthatják?
Népszabadság - Kurucz Árpád

A napokban több helyen is megjelent a hír, amely arról szól, hogy a kormány jövőre az útdíjfizetési rendszer átalakításán dolgozik. Az egyik elképzelés szerint az összes jármű-kategóriában kiterjesztené a díjfizetési kötelezettséget az ország valamennyi főútjára. Ezzel párhuzamosan megfeleznék a 3,5 tonnánál kisebbek, vagyis a D1-es kategóriába tartozók éves úthasználati díját, melyek tarifája így húszezer forint lenne.

A terv egy másik változata szerint az autópályákon megszűnnének a díjmentes szakaszok. A két elképzelésben egy közös elem van, mindkettő szerint megszűnne a jelenlegi négynapos e-matrica. Aki tehát az új szabályok mellett 2012-ben egyetlen balatoni hétvége kedvéért hajtana fel az autópályára, kénytelen lesz legalább a tíznapos matricát megváltani. Ami ma is drágább az 1650 forintos négynapos címkénél – éppen 1100 forinttal.

A Népszabadság információja szerint az ötletek valójában egy harmadik, sokkal forradalmibb elképzelés elemeit rejtik. A javaslat szerint minden magyar autósnak kötelezővé tennék az éves e-matricák megváltását, mégpedig úgy, hogy fizetni nemcsak az autópályák, hanem valamennyi út használatáért kellene, miközben megszűnne a négynapos, a heti és a havi matrica.

HIRDETÉS

Az éves díj ugyan a jelenlegi felére csökkenne, azaz a mostani negyvenezer forint helyett húszezer lenne, így az idei 19-20 milliárddal szemben azonban az autósok hozzájárulása a matricabevételekhez összességében is 66 milliárd forintra nőne. Az előterjesztést – legalábbis egyelőre – a kormány is túl merésznek tartotta, így az egész program helyett annak csak egyes részeit tesztelik a közvéleményen.

Lapunk úgy tudja: a kedden kiszivárogtatott javaslat előterjesztéséről szerdán kellett volna döntésnek születnie. Egyes feltételezések szerint esetleg a sajtóhírekre érkező reakciók alapján. Miután azonban érdemben sehol nem értékelték a lehetséges intézkedést, és mindenki az egyik új elem, a négynapos matrica megszűnésével foglalkozott, a döntés elmaradt.

Ennek ellenére a terv világos. Ha az éves matrica kötelezővé tétele 3,5 tonna alatt ma még nem lehetséges, a kormány egy esetleges direkt drágítás mellett burkoltan tovább emeli az árakat. Az éves úthasználati díj megfelezése ugyanis csak azoknak teszi olcsóbbá az autózást, akik már eddig is vettek ilyen címkét. Vagyis a hivatalos statisztikák szerint elsősorban a gépkocsiflottákat üzemeltető cégeknek és nagyon kevés magánautósnak.

Az úthasználati díjak emelésére azért van szükség, mert a megtett úttal arányos autópályadíjból 2013-ban biztosan nem lesz semmi. Márpedig ez jelentős bevételkiesést okoz a költségvetésben, miközben a közúthálózat fenntartására Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter már a jövő évi büdzsében sem tervezett be egy forintot sem.

A hiányzó tízmilliárdok előteremtése így a fejlesztési tárcára és vezetőjére, Fellegi Tamásra maradt. Az idén az útpénztár 48 milliárd forintos autópályadíj-bevételéből és a költségvetés 40 milliárdjából működtetett 30 ezer kilométeres országos közúthálózatot jövőre kizárólag a matricadíjbevételeknek kell eltartaniuk.

A kiterjesztés nem elég

A matricás útdíjrendszer kiterjesztése önmagában nem hoz elég bevételt a közúthálózat finanszírozásának szorult helyzetében. Elő kell venni a „családi ezüstöt” is. A kormány ezért ráteszi a kezét az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. 30 milliárd forintos tartalékára, amit a cég még az M5-ös autópályát üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Zrt. részleges állami kivásárlásának idejéből őrizget. Ami akár jó hír is lehet, hiszen ez a tekintélyes összeg nem áll tovább az ÁAK számláján. A hirtelen támadt örömöt legfeljebb az csökkentheti, hogy a felszabaduló pénz nem a pusztuló közutak rendbetételére megy majd el.

A nagyszabású tőkeátcsoportosítást a kormány határozatával alapozta meg. Eszerint csúcscéget csinálnak az ÁAK-ból. Az ország gyorsforgalmi úthálózatának 1343,8 kilométerét kezelő társaságba beolvasztják a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t. A két cég egyesülésével létrejövő óriás pedig lenyeli a 30 ezer kilométeres országos közúthálózatért felelős Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t.

Az állami cégek összevonásáról feltehetően nem a hatékonyságjavítás, a szolgáltatási színvonal emelése vagy más magasztos gondolatok jegyében döntöttek. Erre utal, hogy a kormány határozata szerint az ÁAK „szabad pénzeszközeiből összesen legfeljebb 30 milliárd forintot” infrastruktúra-fejlesztési célokra kell felhasználni. Az viszont, hogy ebből a keretből mennyi megy majd el folyamatban és előkészítés alatt lévő vasúti, esetleg autópálya-beruházásokra, és mi marad az elhanyagolt közúthálózatra, az NFM és új gigacégének dolga lesz.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    91 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS