belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Most a kormány tőzsdézi el a nyugdíjpénztári vagyont

Részvénypiac - A magyar portfólió értéke mintegy 35 milliárddal csökkent május óta

Csaknem 35 milliárd forint – számításaink szerint ennyivel ér kevesebbet a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapban (NYAA) lévő magyar részvénycsomag értéke, mint május 31-én, amikor a nyugdíjpénztári vagyonból – az aznapi tőzsdei árak alapján – elszámolták a reálhozamokat. Úgy tűnik tehát, a kormány – miután megvádolta ezzel a pénztárakat – maga sem tesz mást, mint eltőzsdézi a hozzá került vagyont.

Ábrahám Ambrus| Népszabadság| 2011. augusztus 6. |97 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

ordító egér | 2011. november 9. | 08:45:47

Megint újra az látszik kiderülni, hogy a tőzsdézés nem véletlenül külön szakma.

A manyup-ok ezt a dolgot jobban csinálták mint a kormány. Lehet hogy majd belejönnek ha lesz rá idejük, de nem biztos, hogy a tanulópénzt veelem kellene megfizettetniük.

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 21:12:24

Plútó!
Tök igazad van!!!
Az Oszkó féle KVÁZI egykulcsost TÖRÖLNI kellett volna!!!
Nem véletlen, hogy Mesterházy-Szekeres: "no jó, maradjon a 16%,de
5 millió felett jöjjön a 32"!!!Törvényjavaslatot nyujtottak be!
Azután, hogy egy jóízűt örömködtek, 2010 decemberében, a parlamentben,
a 8% reálbér növekedésen, mint saját dicsőségükön!!! Pedig zokogniuk kellett
volna!!! Hisz a gödör legalján lambadáztunk éppen!

Mekmörfi | 2011. augusztus 7. | 19:35:08

"A Fidesz kormány nem a nyugdíjasok érdekében nyúlta le a magánnyugdíj-vagyont, hanem azért, hogy azokat elherdálja".

Ezen állítás talán némi magyarázatot igényel, logikai, történeti és persze tapasztalati alapon is.

A Fidesz (OV) 1998-ban véglegesen elvesztette a szüzességét (persze már előtte is sokat pettingelt...). Az a tény azonban, hogy derült égből első látásra, és főleg korábban hevesen tagadva Orbán egy Leányfalun elfogyasztott paprikás csirkétől szerelembe esett Torgyánnal, minden értelmes, jobb 12-es dioptriánál kisebb látássérült számára világossá tette (22-es blende), hogy Orbán a hatalom kedvéért valótlant állít (mint tudjuk, nem hazudik), és az emberek nagy tömegét (akár kétharmadát is??) képes átverni.
Ezek fényében kéretik a magánnyugdíj - emberek védelme - galád tőzsdézők - dinamikus dialektikáját (dialect, pls see wikipedia) racionálisan (!)
értelmezni.

És érdemes lenne a magyar dialektusok közé a "narancs"-ot is bévenni, amelynek vannak értői, de követői is. (A kettő nagyon nem ugyanaz....)

Mekmörfi | 2011. augusztus 7. | 19:05:24

A Fidesz kormány nem a nyugdíjasok érdekében nyúlta le a magánnyugdíj-vagyont, hanem azért, hogy azokat elherdálja.

Akik eddig ezeket a pénzeket fizették, mind adózott jövedelemből tették ezt, és millószámra "támogatták" a felosztó-kiróvó rendszerben a potyautasokat - akik - természetszerűleg rendszerellenesek, vagy "rendszerkijátszók", mert adócsalásra szocializált életmódot folytatnak. Ezt a nagyon vastag réteget (is) célozta a Fidesz általános és egyetemes kritikája, pedig - ha tisztességes lett volna - soha, mégcsak oda se kacsint a potyázóknak.
A nyugdíjpénztárak pedig jelentős részt állampapírokba fektettek: talán ezért az alacsony hozam?
Ebből a szempontból bizony álszent dolog fekete-fehér vagy bűnös - bárány (demagógia) párhuzamokat felállítani (ha már más nem teszi ezt), mert az a pénz a megtakarítások része volt, most pedig folyó kiadásokra elherdálják, vagy Molt vesznek belőle.
Az a pénz úgy is része volt a megtakarításoknak, hogy az állami rendszert tehermentesítette volna egy olyan jövőbeli időpontban, amikor vélhetően és remélhetően már sem Orbán sem pedig fogdmegei nem lesznek a kincstár közelében, de így garantálható, hogy a kincstár addigra ÜRES lesz.

Plútó | 2011. augusztus 7. | 18:39:10

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 17:54:59

Azért megkérdezném, ha már Bajnai hibát követett el a kvázi egykulcsossal, amit azért még kiegészített volna vagyonadóval, nem az a logikus lépés, hogy akkor eltörlik Bajnai kártevő törvényét?
De úgy tudom a nem csak kvázi egykulcsos lett bevezetve, megspékelve az örökösödési illeték eltörlésével. A pálinkafőzést már nem is említem, hiszen az aprópénz a többihez képest.
Vissza lehet menni még akár 15 évet is, csak avval semmire nem megyünk. Pillanatnyilag nem az ellenzék bírálata van napirenden. Számon kérni mindig a kormányt kell.

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 18:09:02

ParI!
Dobd fel kicsit lájtosabban újra!
A kommunistákat ne szidd!

paragrafus | 2011. augusztus 7. | 17:57:40

Komolyan mondom, nem értem.
Áttanulmányoztam a moderálási elveket és a Jogi nyilatkozatot is egyaránt.
Egyikben sem találtam olyan feltételt, amely alapján lett volna bárminemű jogalapja az előző három hozzászólásom törlésének.
Szóval nem volt jogos a moderálás.

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 17:54:59

Plútó!
Pici szépséghibája a felháborodásodnak, hogy a KVÁZI egykulcsossal,
17% 15 millióig az Oszkó kergette a derék tahót a málnásba!!!
És Oszkó most ebből semmit be nem vállal!!!
Sőt, mindenki lapít, aki állítólag havi 16 ezerrel vihetett többet haza
2010-ben, dacára, hogy az az év egy 93,3 %-os (2009) GÖDÖRBŐL indult!!!
ÉS amikor Oszkó erről a bevételkiesésről, büszkén döntött 2010 még
LEFELÉ MENETNEK látszott, majd egy egész százalékkal!!!
MOST, ha KICSIT tárgyilagos vagy hol keresel valami FELHASZNÁLHATÓ
BEVÉTELT??? Ha az idióták a "reálhozammal" is megrövidítették a
"mozgásteret"!!! Vagy minek nevezzem?

paragrafus | 2011. augusztus 7. | 17:19:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

paragrafus | 2011. augusztus 7. | 17:17:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

paragrafus | 2011. augusztus 7. | 17:13:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

balboa | 2011. augusztus 7. | 16:53:34

Bondi01 | 2011. augusztus 7. | 13:03:39

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 12:12:45
Igazad van, De legalább valamit sikerült megmenteni. A sok idióta meg eztsem képes megérteni a vöröshájogtól.


Le sem tagadhatja kinek a szolgálatában!!

Nincs egy helyesírási szótára? Úgy tűnik hályog a maga szemén van!

A narancsháj ami a vezír dereka alatt található, a nadrágszíj fölött!

Plútó | 2011. augusztus 7. | 16:51:33

Csupán azt szerettem volna megfogalmazni, hogy rövidnadrágban egy csúcsminisztérium munkáját értékelni, ha mégoly nagy barátom is a miniszter, magának az apparátusnak a lenézése.
Egy születés, vagy névnapot lehet saját birtokon tornacipőben lazán ünnepelni, de az ország minisztériumainak több mint egyéves munkáját nem.
Legközelebb, ha a pap haver, a templomba is így vonul be a fenséges úr?
És még őt tartják a fineszes Fideszesnek.

Plútó | 2011. augusztus 7. | 16:42:03

Feladom meghaladja képességeimet a moderáló masina!

Plútó | 2011. augusztus 7. | 16:41:01

Moderálási alapelvek- moderált komment -

kkr tln lkpzlhttln lnn, hgy krmnyf trck s zk vztnk mnkjt sjt brtkn rvdndrgbn rtklj. kkr nm lnn _brtyzs, ltnybn, nykkndbn prlmnt rtkln tljstmnyt.
Nm vgyk gy ltnys nykknds tps, d tvly lmrdt llmf lcsfzs sm jlnt mst szmmr, mnt brtyzs mtyzst.
krmlyn fnszsk s Fdszsk, gy rszg vzts nm klbsztlt vrsny. gy rvdndrgs rtkls lrlj mnnyt s gndl z rtkl mgrl mnsztrrl, vlmnt nnk mnsztrmrl.

Plútó | 2011. augusztus 7. | 16:38:56

Moderálási alapelvek- moderált komment -

H n nyrts prt lnnk, szmb sm jtn sk. trvnykt gyrtn. gy fjvdsz cggl krsttnk mndnfl szkmbrkt. Ők rltskn bll fgylmb vnnk pltk rnyltsgmt s. Prf kzgzdk nm kvtnnk l ftl rrr-rl flr gyklcss drndszrt. Ők gyns bztsn lmgyrznk z dtknk kk zt ktlltk, hgy z sm gzdsglg, sm pltklg nm hz knyhr. Mvl nm pltk rvlskkl kll trgyln, gy gy krmny hmr bltn stbsgt. Prsz z ktts trltr s lhtn gy szkmbrt krsn, lyt, k lttt mr gyrkt, st mg sklb s jrt.
kkr tln lkpzlhttln lnn, hgy krmnyf trck s zk vztnk mnkjt sjt brtkn rvdndrgbn rtklj. kkr nm lnn brtyzs, ltnybn, nykkndbn prlmnt rtkln tljstmnyt.
Nm vgyk gy ltnys nykknds tps, d tvly lmrdt llmf lcsfzs sm jlnt mst szmmr, mnt brtyzs mtyzst.

Plútó | 2011. augusztus 7. | 16:37:59

Ha én nyertes párt lennék, eszembe sem jutna sk. törvényeket gyártani. Egy fejvadász céggel kerestetnék mindenféle szakembereket. Ők a realitásokon belül figyelembe vennék a politikai irányultságomat is. Profi közgazdák nem követnének el fatal error-ral felérő egykulcsos adórendszert. Ők ugyanis biztosan elmagyaráznák az idiótáknak akik ezt kitalálták, hogy az sem gazdaságilag, sem politikailag nem hoz a konyhára. Mivel nem politikai riválisokkal kell tárgyalni, így egy kormány hamar belátná ostobaságát. Persze az oktatás területére is lehetne egy szakembert keresni, olyat, aki látott már gyereket, sőt még iskolába is járt.

Plútó | 2011. augusztus 7. | 16:36:41

Moderálási alapelvek- moderált komment -

H n nyrts prt lnnk, szmb sm jtn sk. trvnykt gyrtn. gy fjvdsz cggl krsttnk mndnfl szkmbrkt. Ők rltskn bll fgylmb vnnk pltk rnyltsgmt s. Prf kzgzdk nm kvtnnk l ftl rrr-rl flr gyklcss drndszrt. Ők gyns bztsn lmgyrznk z f_dtknk kk zt ktlltk, hgy z sm gzdsglg, sm pltklg nm hz knyhr. Mvl nm pltk rvlskkl kll trgyln, gy gy krmny hmr bltn stbsgt. Prsz z ktts trltr s lhtn gy szkmbrt krsn, lyt, k lttt mr gyrkt, st mg sklb s jrt.
kkr tln lkpzlhttln lnn, hgy krmnyf trck s zk vztnk mnkjt sjt brtkn rvdndrgbn rtklj. kkr nm lnn brtyzs, ltnybn, nykkndbn prlmnt rtkln tljstmnyt.
Nm vgyk gy ltnys nykknds tps, d tvly lmrdt llmf lcsfzs sm jlnt mst szmmr, mnt brtyzs mtyzst.
krmlyn fnszsk s Fdszsk, gy rszg vzts nm klbsztlt vrsny. gy rvdndrgs rtkls lrlj mnnyt s gndl z rtkl mgrl mnsztrrl, vlmnt nnk mnsztrmrl.

Plútó | 2011. augusztus 7. | 16:34:16

Moderálási alapelvek- moderált komment -

H n nyrts prt lnnk, szmb sm jtn sk. trvnykt gyrtn. gy fjvdsz cggl krsttnk mndnfl szkmbrkt. Ők rltskn bll fgylmb vnnk pltk rnyltsgmt s. Prf kzgzdk nm kvtnnk l ftl rrr-rl flr gyklcss drndszrt. Ők gyns bztsn lmgyrznk z dtknk kk zt ktlltk, hgy z sm gzdsglg, sm pltklg nm hz knyhr. Mvl nm pltk rvlskkl kll trgyln, gy gy krmny hmr bltn stbsgt. Prsz z ktts trltr s lhtn gy szkmbrt krsn, lyt, k lttt mr gyrkt, st mg sklb s jrt.
kkr tln lkpzlhttln lnn, hgy krmnyf trck s zk vztnk mnkjt sjt brtkn rvdndrgbn rtklj. kkr nm lnn brtyzs, ltnybn, nykkndbn prlmnt rtkln tljstmnyt.
Nm vgyk gy ltnys nykknds tps, d tvly lmrdt llmf lcsfzs sm jlnt mst szmmr, mnt brtyzs mtyzst.
krmlyn fnszsk s Fdszsk, gy rszg vzts nm klbsztlt vrsny. gy rvdndrgs rtkls lrlj mnnyt s gndl z rtkl mgrl mnsztrrl, vlmnt nnk mnsztrmrl.

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 16:31:25

Mekmörfi!
Legalább egy BETŰT idézz tőlem, amivel a derék TÁLIB TAHÓINKAT
fényeztem volna, valaha is!!!

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 16:27:35

Mekmörfi!
Megbocsáss!
Csak azt az elvitathatatlan tényt próbáltam a Közkinccsé tenni,
hogy ha az állam 100 Ft adósságba veri magát, hogy Te "öngondoskodhass"
PLÁNE úgy, hogy EGY büdös buznyákot reszkíroznod nem kell,
és az "átengedett" 100-asból NEKED 94-et fektet be, ab start, a kassza
kezelőd, akkor az ÁLLAM egy kolosszális nagy barom!!!
Nem mellékesen minden ország költségvetésében kellene lennie
egy elkülönített összegnek, TŐZSDEI BEFEKTETÉSRE vagy LOTTÓZÁSRA, ha a
Te észjárásod lenne az ÜDVÖZÍTŐ!!!

aranybika | 2011. augusztus 7. | 16:13:22

bondi.

ok, még ha 2009-ben 4,4% lett volna még mindig az alacsonyabb deficitekhez tartozott volna abban az évben europában...a nagy válság évében ( pl Lengyelo. kb 6,5%)

És akkor mit szolsz ahoz hogy idén ez kb 7% lenne a mnyup-pénzek nélkul? pedig most már 15 hónapja a kárpátok géniusza parancsol..és van pénze adócsökkentésre és tözsdézésre...

ignotusz | 2011. augusztus 7. | 15:41:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dikics | 2011. augusztus 7. | 15:36:52

Bondi01 | 2011. augusztus 7. | 15:25:28

Válasza - mindenféle szempontból - csak Önt minősíti. Érdemben válaszolni nem tud, csak neveletlenségét "csillogtatja".

Dikics | 2011. augusztus 7. | 15:33:41

Bondi01 | 2011. augusztus 7. | 15:14:57
"miért rossz a volt tagoknak, hogy az adófizetőket terhelik az ő veszteségeik?"

Többszörösen keveri a dolgokat.
1. Ez egy "talált pénz". (Ennek egy másik részéből "sikerült" a kormánynak "példa nélküli" adósságcsökkentést végrehajtania.)
2. A tőzsdei befektetés alap esetben is hozhat pozitív hozamot, de megfelelő tőzsdézés esetén (időben váltott portfóliók) ez megsokszorozható. Ezt azonban csak a portfólió kezelője - vagy megbízottja - tudja megtenni. [Ezt hiányoltan a korábbiakban.] A kezelő viszont most a kormány.
3. Lejtmenet - vagy ne adj Isten krach - esetén a veszteség mérséklése a kezelő feladata.
4. A veszteség pedig az adófizetőket terheli, bár ők ezt nem akarták. A tehetségtelen kezelő ténykedésének eredménye mégis rajtuk (is) csattan.

Dikics | 2011. augusztus 7. | 15:15:08

Bondi01 | 2011. augusztus 7. | 13:52:24

1.Úgy emlékszem nem őriztünk együtt libát, így a tegezést neveletlenségnek tartom.
2. Mintha fáziskésésben lenne. Itt már nem az MNyP-ékről, hanem "állam bácsiról" van szó.

aranybika | 2011. augusztus 7. | 15:03:06

bocs...idén lenne 7%-os deficit...

aranybika | 2011. augusztus 7. | 15:01:57

Bondi(kocsobur)!

most azt mondod hogy bajnaiék 4,4%-os deficitet hagytak maguk után a 3,9 helyett....érdekes tavaly meg ti fidesznyikek azt kommunkáltátok hogy bajnaiék 7,5%-öt hagytak maguk után....már nem is emlékeztek arra hogy tavaly mit hazudtatatok? most 4,4 vagy 7,5?

egyébként idén lenne kb 75%-os deficit ha az elopott mnyup pénzböl nem tudnák potolni....ez nem gond te kis fidesznyik?

és hogy ez a pénz majd 20 év mulva hiányozni fog?
az nem érdekli az agyamosott fidesznyikeket!!!

Mekmörfi | 2011. augusztus 7. | 14:58:03

Folyt.

Aki pedig a természetes folyamatokat arra használja fel, hogy politikai tőkét kovácsoljon a populista szövegeinek, az - bezony - egy ócska szélhámos, még akkor is ha az észbeli döntéseikben érzelmileg és világnézetileg súlyosan torzult fanatikusok ezt buzgón támogatják, mint azt itt láthatóan Bondi is elköveti....Lelke rajta....a racionalitás iránt affintást mutatók ezt némi sajnálattal konstatálják.

Bezony.

Mekmörfi | 2011. augusztus 7. | 14:55:41

Az irracionalitás, mint látjuk, Bondi és Titusz kommentjeiben is megjelenik, csak azért, hogy a Fidesz demagógiáját mentsék, bár itt nincs mit menteni, ezt a legreménytelenebb vécésnéni is mondhatja, ha meglátja a tetthelyet (Tatort).

Ugyanis a Fidesz korábbi demagóg szövege, hogy a nyugdíjpénztárak, libások, stb. a "ZEMEBEREK" pénzével "tőzsdézett", egy borzalmas hazugság volt, amit persze bundás és tifusz beszopott mélyen, pedig NEM erről van szó.

Hanem arról, hogy a tőzsde az VAN. És dacára a Nemzetvezér kívánalmainak, a tőzsde bizony működik, és, van, amikor nyer, és van amikor veszít.

Bezony!

Tehát az éppen vesztős időszakot kipécézni, és politikai célokra felhasználni, bezony, nem szép. Ha azonban a Fidesz volt annyira pofátlan, hogy ezt megtette, akkor most, bezony, nyalja szépen be ugyanazt a demagógiát, mert ha az én elvtim szabja el ugyanazt a pénzt, az - bezony - nem kevesebb, mint ha a Te elvtid teszi ugyan-ugyan-ugyan azt!

És a portfóliókezelés, bezony, egy szakma, ami reálhozamot eredményez akkor, ha a tőzsde, úgy egyébként jól van. Aki ezt nem érti, az ne fektessen be.

Aki pedig a természetes folyamatokat arra használja fel, hogy politikai tőkét kovácsoljon a populista szövegeinek, az - bezony - egy ócska szélhámos, még akkor is ha az észbeli döntéseikben érzelmileg és világnézetileg súlyosan torzult fanatikusok ezt buzgón támogatják, mint azt itt láthatóan Bondi is elköveti....Lelke rajta....a racionalitás iránt affintást mutatók ezt némi s

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 14:33:08

Én pedig nem szárnyalhatok, mert a Szerki szoros őrizetbe vett!

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 14:30:09

Blondi01!
Egy embert biztosan ismerek, akit az O. kormány megmentett!
Ez a Lázár Jani!
Akit pofátlanságáért, úgy kellett volna tökön rúgni, hogy fényéveket
verjen a Voyáger 1-re !!!
E helyett, változatlan fényességgel tündököl a Parlament és
Hódmezővásárhely között, mint egy duracellel tuningolt mezei poloska!

Küszöb | 2011. augusztus 7. | 13:58:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Küszöb | 2011. augusztus 7. | 13:54:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dikics | 2011. augusztus 7. | 13:33:00

Bondi01 | 2011. augusztus 7. | 11:30:54

Ez érdekes. Ha Bajnaiék mindent lehívtak, akkor hogy maradhatott az MNB-ben letétben annyi, amiből a MOL pakettet meg lehetett venni.
Más. Az idei bevétel az MNyP pénzek nélkül hogyan jönne?

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 13:31:52

És lám!
12.12-es hír: perre mennének a reálhozamukkal elégedetlenek!!!
Matolcsyné férje köztük lehet???
Remélem Pálinkás Zsuzsi néni Torockón is kap "reálhozamot",
ahogy felveszi a magyar állampolgárságot!!!
Semjén csurig lehet ötlettel!

Dikics | 2011. augusztus 7. | 13:28:58

Bondi01 | 2011. augusztus 7. | 11:10:18
"... az állam átvállalja veszteségeiket."

Már bocsánat! Az állam én (is) vagyok, és nem kívántam semmiféle veszteséget átvállalni. Ha rajtam múlna szakembere(ke)t alkalmaznék - ha én nem vagyok rá képes - a vagyonom kezelésére. Ha nem produkál pozitív hozamot, akkor pedig meneszteném...

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 13:20:25

Bondi01!
Valamit sikerült MEGMENTENI?
Ezen az alapon a CSECSSZOPÓKAT is megilletné egy ÁTLAG
"reálhozam"!!!
Hisz forintra, fillérre PONTOSAN annyit RESZKÍROZTAK, mint
akikhez most kibringázik a pénzespóstás!!!

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 13:10:12

A működési költségre legott letartóztatott 6 % (6 Ft)
2009. jan. 01-jén, 4,5 %-ra csökkent!
Ugyanekkor a "vagyonkezelési díj", az egyes számlák éves átlag
értékének 0,8 %-ára, évre év, levonva! A induló vagyonkezelési tán
2% is lehetett!

sary | 2011. augusztus 7. | 13:06:11

Fel kell számolni a magyar vezetést az országban. Az elmúlt húsz év bebizonyította ,hogy a magyarság alkalmatlan az önálló államiságra, melyet a történelem is igazol.
Kérjünk fel egy afgán törzsfőnököt az irányításra mert még az is jobb mint ezek a középszerű korrupt klintúranáci hazaárulók.

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 13:02:54

Kedves Sírásó!
Nick neveden, stílusisan Gere Ádám Írhatna ide be!
Aki Megyót rádumálta erre a PAZAR "öngondoskodásra"!!!
Egyszerű példával: az állam 100 Ft beszedendő adót, ott hagy úgy
hogy 100 adósságba veri magát!!! Ami a kamatokkal nyomja a vállát
amíg világ a világ!!! Hisz adósságot nem tud visszafizetni, csak
kamattal megfejelt ÚJABB ADÓSSÁGGAL KICSERÉL-ni képes!!!
Az odahagyott "öngondoskodó" 100-ból 6-ot legott lecsíp a kassza kezelő
és 94-et indít el "pénzt keresni"
BOMBA ÖTLET volt!!!

sirásó | 2011. augusztus 7. | 12:46:57

és még valami!
viktorovics hatalomrakerülésekor a mol 16.000-17.000 közt mozgott!
akkor, azon az árfolyamon nem volt jó a vétel? a 22.000-re feltornászott árfolyammal majd 40% nyereséget ért el a vevő! ezen osztoztak?
emlékszik valaki a BÁV-ra?
ott sem volt jó a fidesznek a tözsdei 1.700 ft.-s áárfolyam, tözsdén kivül a havertól 3.300 -ét vették meg!

sirásó | 2011. augusztus 7. | 12:38:42

a "nyugdíjvagyon eltözsdézése" némzetünk két gyöngyszemétől, a tündérszép fürdőszoba építő és kiflievő szenátorasszonytól, aki nyugdíjvédelmi megbizott és győr rémétől, péterkétől, ered!
azért, ha semmi mást akkor a 500 milliárd 2-3 havi kamatát buktuk el!
eddig!!!!!!!!!
az a havi 2,5 milliárd meg mit számít, majd ráúszítjuk a NAV-t a hazai kkvra és pillanatok alatt lerántják róluk ennek az összegnek akár a többszörösét is! egy kicsit túlóráznak!
hajrá!

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 12:32:57

És a derék Szerkesztő elfeledte kibontani, hogy a "visszatérő"
vagyonból, 1 083 (!!!) milliárd, befektetési jegyekben PUSZTUL!!!
A befektetési alapok elsődleges ISMÉRVE, hogy KIZÁRÓLAG, CSAK az
ALAPKEZELŐ nem tud rajta BUKNI!!! A veszteséges kezelésért, KEZEZÉSÉRT
is DÍJAT szed!!!

Minorkavidor | 2011. augusztus 7. | 12:31:43

Bondi01 | 2011. augusztus 7. | 11:30:54
"Mellesleg még csaltak is, mert a 2009- es hiány nem 3,9% hanem 4,4% volt, amiért szintén Orbánéknak kellett a hátukat tartani"
Nem 2009-es, hanem 2010.évben volt a hiány eredetileg 3,85-ra tervezve. A többlethiányért maguk a kormánypárti politikusok is az önkományzatok túlköltekezését tették felelőssé.

nomen est omen | 2011. augusztus 7. | 12:29:35

Bondi01! Szijjártó úr megbízásából közlöm, hogy a mai napra nincs fizetés. Ha valaki délelőttös bérbeíró, az nem azt jelenti, hogy 11 után nyitja ki a csipáját, hanem már reggel 8-kor a gépe előtt ül. Ez nem munka, amit maga csinál. Még egy ilyen és ki van rúgva!

Xavi | 2011. augusztus 7. | 12:17:24

mivel a fékek elfüstöltek, megállithatatlanul gurulunk...hogy hova...hát...

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 12:12:45

Kedves Mekmörfi és Bondi01!
A manyup, nekünk eddig, 3 600 milliárdnyi államadósságot FIALT!!!
ÉS ebből VISSZAMENTENI, ugytűnik 2 700-at sem sikerül!!!
Mi több, bravúrosan "reálhozamként" 220-at, 14. havi nyugdíjként
az AKTÍVAKNAK sikerült kifizetni!!!
Ennél HÜLYÉBB ország a földkerekségen sincs!!!

dugonics titusz | 2011. augusztus 7. | 12:05:30

Kedves Mekmörfi és Bondi01!
Az állam, mi magunk vagyunk MINDANNYIAN!!! CSAKHOGY!
Ügyeink intézését, időnként ócska gyáva szavazatvásárló gazemberekre,
máskor semmirekellő, eszement idióta tahókra testáljuk!!!
Szépek is az eredmények!!!

Küszöb | 2011. augusztus 7. | 11:54:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mekmörfi | 2011. augusztus 7. | 11:38:55

Kedves Bondi01,

Ha hallgatna, attól még bölcs ugyan nem lenne, de legalább nem lógna ki a narancsláb.

A cikk ugyanis a számokon keresztül leginkább azt mutatja be, hogy milyen hazug demagógia alapján "védte meg" a kormány a zembereket, sőt, a Nemzet Négyharmadát a tőzsdéző karvaly nyugdíjpénztáraktól. Aztán, tessék, újabb védelmi turulfing (bullshit) volt a Mol-vétel.
Amit a fideszes propaganda ellenzékben gyepált, most maga teszi, csak sajnos jobboldali létének ellenére lényegesen balabb fékebb módon, mint az elődei.

Ezt persze minden józan eszű látja, csak az nem, aki bölcsességét közömbösíti a szervilis vakhit.

smspe | 2011. augusztus 7. | 11:32:26

Kedves Barátaim az „Állatfarmról”!
Én, Bandi Ló oldalán állok!
Igen, ez a könyv egy társadalomkritika.
Számomra legfontosabb üzenete, az utolsó fejezet, utolsó mondatában van, mikor a „házban” nagy összejövetel van, és az állatok, betekintve az ablakon:

„Az állatok a disznókról az Emberekre, az Emberekről a disznókra, aztán a disznókról megint az Emberekre néztek, és már nem tudták megmondani, melyik az Ember, és melyik a disznó.”

Ha, az Emberek belátnának az ablakon, ők is gondban lennének…
Így jártunk!
Így megy ez, csipp-csirip
Tőlemből

Küszöb | 2011. augusztus 7. | 10:54:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cirmuli | 2011. augusztus 7. | 10:47:14

Tegnap egy igen elgondolkodtató filmet néztem meg: Orwell Állatfarmját. 1945-ben írta az alapjául szolgáló könyvet, de ma legalább annyira komoly a mondanivalója. Nem mesefilmként, hanem társadalomkritikaként kell nézni. Ajánlom mindenkinek!

xanadu | 2011. augusztus 7. | 09:38:18

Laura | 2011. augusztus 7. | 07:39:49

A MOL vásárlására egyetlen ésszerű magyarázat van.

Nehogy már a külföldi tulajdonos megakadályozza a pénz kitalicskázását onnan.

xanadu | 2011. augusztus 7. | 09:36:47

exelon | 2011. augusztus 6. | 22:28:51

De csak azért nincs lejtmenete, mert fejjel lefelé áll ott.

:-)

Laura | 2011. augusztus 7. | 07:39:49

Ha valaki jatszik a tözsden, annak el kellene olvasni Andre Kosztolanyi irasait. Itt tanitjak, es nem voltam olyan elöadason, ahol a befektetesi szakemberek ne emlitettek volna meg a nevet. Az allam, ha mar az adofizetök penzevel jatszik, akkor sokkal elövigyazatosabbnak kellene lennie. Az egyszerü recept, a lehetö legalacsonyabban vasarolni, es amikor felfele menetben van, azonnal eladni. A masik, itt ugy mondjak, hogy egy kosarba nem szabad minden tojast berakni. Ha az allam mindent egyhelyre rakott, akkor evek kellenek, hogy a befektetes megterüljön. Ha megterül.

exelon | 2011. augusztus 6. | 22:28:51

xanadu | 2011. augusztus 6. | 22:02:46
Nem kell szőrszálat hasogatni! Nem kell azt olyan pontosan tudni. Olyan borzasztóak ezek a számok!
Annyi amennyi, de akkor is ez mutatja a mai kormány hozzáértését és az előző hozzánemértését!
Ők a tervet hamarabb és jobban teljesítik, sőt túlteljesítik!
Mások csúnyán eltőzsdézik a pénzt, mert egy aktuális pillanatban a tőzsde lejtmenetben van, de a kormány az nem, mert neki nincs lejtmenete!

xanadu | 2011. augusztus 6. | 22:03:46

A MOL egyértelműen a jelen Mókás-Paraszt kormány buktája.

A MI pénzünkből ...

xanadu | 2011. augusztus 6. | 22:02:46

exelon | 2011. augusztus 6. | 21:54:51

126 az a közel 100 %.

exelon | 2011. augusztus 6. | 21:54:51

értelmetlenségi | 2011. augusztus 6. | 19:12:03
"Ha a nagyanyámnak kereke lett volna..."
Akkor valószínűleg a kormány állítása a Manyupokra igaz lett volna, de rájuk nem! Mármint, hogy ki is tőzsdézett el pénzt!
Ez pontosan olyan, hogyha én csinálom azzal semmi baj, de ha más csinálja bűncselekmény!
Mint az, hogy SzP már letagadja, hogy tavaly a Bajnai kormány májusban elért 80%-os éves hiányára azt mondta, hogy ez mutatja a kormány hozzánemértését, míg az általuk idén elért közel 100%-os hiány esetén erről szó sincs, csupán ilyen hektikus a bevétel és a kiadás.

xanadu | 2011. augusztus 6. | 20:50:34

Ezek bizony tényleg eltőzsdézik a pénzünket.

:-(

sterneschii | 2011. augusztus 6. | 19:20:23

Lajos85 | 2011. augusztus 6. | 18:31:48

Teljesen mindegy miböl àll egy portfolio ha az veszit az èrtèkèböl akkor azt elkalkulàltàk, rossz lora tettek, fèlreèrtelmeztèk a piacmozgàsokat, vagy èppen magyarosan eltözsdèztèk ami semmi màst nem jelent mint hogy a portfolio veszitett az èrtèkèböl. Ezt ugye a diszes Fidesz tàrsasàg sem merte kètsègbe vonni hiszen azt nem mertèk àllitani hogy elloptàk. Persze az eltözsdèzèssel azt probàltàk szugeràlni hogy a tözsde az egy bünszövetkezet ahol nem szabad nyugdijpènzekkel kereskedni. De a pènzek màr ami mèg megvan belöle hol miben fekszenek? Rèszvènycsomagban vannak a pènzek????? Hàt az meg micsoda ha nem tözsdèzès? Ràadàsul rengeteget veszitett azota az èrtèkèböl tehàt nem csupàn tözsdèznek vele hanem el is tözsdèzik mondanà Selmeczi Gabriella hogyha nem hazudtolnà meg sajàt szellemisègèt. Persze itt mindenki hazudik reggel, dèlben, este ès ennek következményei majd még csak most jönnek igazàn. Nem kicsit, nagyon!

értelmetlenségi | 2011. augusztus 6. | 19:12:03

nem_szajko1 | 2011. augusztus 6. | 10:20:31

"Ha Orban vart volna 2 honapot,"

Ha a nagyanyámnak kereke lett volna...

A NOL amúgy már megint a bulvárlapok szinvonalán van: blikkfangos cím, aztán kiderül, hogy a címben foglalt állítás nem igaz. Főszerkesztő úr, muszáj versenyre kelni a Magyar Nemzettel, hogy melyikük lát többet a béka s.ggéből?

kibírjuk? | 2011. augusztus 6. | 19:10:34

A NOL cikke nem primitív, csak követő. Az eltőzsdézés fogalmat nem ők találták ki. Primitívnek a kitalálóit lehet nevezni.
Itt viszont tényleges eltőzsdézés is folyik. Ekkora portfóliót egy értelmes szakember nem vesz (főleg állítólagos vészhelyzetben mikor a szemét komcsik tönkretették az országot). Itt csak politikai nem tudom milyen cél volt, ami vezethet még nagyobb veszteséghez is, pl ha muszáj lesz még rosszabb áron eladni majd az egészet, vagy egy részt.
Az eltőzsdézés fogalom kitalálói viszont úgy hazudnak, mint a vízfolyás. Ha eltőzsdézték volna, most nem tudtak volna ellopni 3000 milliárd magánvagyont.

Lajos85 | 2011. augusztus 6. | 18:31:48

Azért a NOL-tól nem vártam ilyen primitív cikket. Eltőzsdézés azt jelenti, hogy valaki realizálja a veszteségét. Az, hogy lemegy az árfolyam csak akkor érdekes, ha a részvényt értékesíteni kell.
Ismertem olyant, aki 4000-n vett OTP, utána végigült a nagy zuhanást és utána eladta majdnem 1000ft nyereséggel.
Biztos idegbajt kapott volna, ha a felesége mindennap azt rikácsolta volna, hogy eltőzsdézte a pénzt, amikor mélyen volt az árfolyam.

A manyupok megéltek egy válságot, de utána a részvények közel arra a szinter mentek vissza, ahol voltak. Főleg igaz ez a külföldi részvényeket is vásárló manyupról. Úgyhogy a manyupok esetében amikor a végén zárniuk kellett a pozíciókat már tényleg nem elégséges magyarázat a válság. Mert ha egy átlagember meg tudta tenni, hogy ült a részvényen, mint a kotlós, akkor a professzionális manyup kezelők nem mondják már nekem, hogy ők nem tudták, hogy nem csak lefele vezet az út.

vakablak | 2011. augusztus 6. | 18:24:10

usborne | 2011. augusztus 6. | 15:45:58

Kezdem azt gondolni, hogy a Fidex olyan mérhetetlenül túllőtt a célon az államháztartás-államadósság alakulásával kapcsolatos felelősség büntetőjogi konverziójával, hogy már csak az attól való puszta félelem miatt is, hogy az őket váltó rezsim velük szemben ugyanígy felléphet, s ezért ők maguk is börtönben végzik majd mind, kénytelenek lesznek a diktatúrák útját járni és bármilyen tetszőleges törvényellenes vagy akár erőszakos módszerrel is megakadályozni, hogy leválthatók legyenek.

Ahol korábbi ME-öket büntetőperrel és börtönnel fenyegetnek amiatt, hogy miként alakult az állam anyagi helyzete az ő hivatali idejük alatt, ott világos, hogy ha az új rezsim alatt is romlik a helyzet, úgy az őket követők rájuk is alkalmazni fogják az újfajta módit. Ha az új rezsim egy szélsőjobboldali alakulat is lehet, akkor a tét már nem egyszerűen a vádemelés, hanem a tarkónlövés vagy az akasztás. Csúnya kelepce.

usborne | 2011. augusztus 6. | 15:45:58

2014 ben a következő elszámoltatási kormánybiztos majd jól letartoztatja az egész fidesz kormányt-és mehetnek a rács mögé!!!!

kelemenjanos | 2011. augusztus 6. | 14:10:13

(Egyébként az ország további leminősítése, ergo a kamatok növekedése várható!!!!)

kelemenjanos | 2011. augusztus 6. | 14:07:58

T. Szerző! Idézet a cikkből: " ... Valójában azonban nem beszélhetünk tényleges veszteségről, az akkor keletkezne, ha a tegnapi áron dobta volna piacra a részvényeket a kormány...."
Ez "lenni" tévedés! A vesztességre tartalékot kellene képeznie az államnak!!!!!!!

Küszöb | 2011. augusztus 6. | 13:48:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

talpas | 2011. augusztus 6. | 13:15:25

Undorító, hergelő, hazug a cím.

Jager László | 2011. augusztus 6. | 12:52:40

Sajnos nem javul a a portfólióm értéke!/OTP,MOL Richter,Egis/!!
Nos!!?
Kérdés nincs!?
....
Majd megoldom.
J.L.

Küszöb | 2011. augusztus 6. | 12:46:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bubbaloo | 2011. augusztus 6. | 11:32:57

noway | 2011. augusztus 6. | 08:58:04

Mit tőzsdéz el? A cikk éppen arról szól, hogy nem tőzsdéz el semmit, csak csökkentek árfolyamok.

Kérdezlek! A magánnyugdíj pénztárak eltőzsdézték a pénzt, vagy csak csökkentek az árfolyamok? Pl. 2008-ban. Dereng valami? Vagy ez a védelem csak a kormányt illeti meg, ugyanez az magánnyugdíjpénztárakra megszüntetési ok! Tehát most vagy a kormányt is meg kellene szüntetni, vagy a magánnyugdíjpénztárakat az igazság elferdítésével szüntették meg. Melyiket választod?

Küszöb | 2011. augusztus 6. | 10:42:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Küszöb | 2011. augusztus 6. | 10:42:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gyurka46 | 2011. augusztus 6. | 10:36:22

Az a probléma, hogy az államadósság pótlása csak a lenyúlt nyugdíjvagyonból lehetséges, így az állam eladási kényszerben van.

Nem kevés pénzről van szó, a költségvetéshez 530 milliárd + MÁV (300md), BKV (78md), PPP (200md), összesen mintegy 1100 milliárd.

Ezt a befektetők nyilván tudják, így az értékpapírokon eladásán nagyon sokat fogunk veszíteni. Mindnyájan, pártállástól függetlenül.

nem_szajko1 | 2011. augusztus 6. | 10:20:31

noway:

Eltozsdezte. Ha Orban vart volna 2 honapot, akkor most 100 milliarddal
kevesebbert vehetne meg ugyanannyi reszvenyt.

100 milliardos hutlen kezeles az allam penzevel. Hunvaldekat ennek kevesebb, mint szazadreszevel vadoljak es tartjak elozetes bortonben evek ota.

luther | 2011. augusztus 6. | 09:51:01

A nagy rosszhiszemü orosz befektető dörzsölheti a markát a biznisszel,
a bölcs, virtusos magyarok már megint milliárdokat buktak, mint Bős -ssel,
aranyeladással, kirendeltség eladásGrippennel (ami lassan elavul, anélkül, hogy ellenségre egyet is lőtt volna), devizakölcsönökkel, 16% adó,végtelen a sor, egy jó business nics a rendszerváltás óta, csak bukás bukás hátán, korruptan egymással vagyunk országon belül gyülölködve elfoglalva, ahelyett, hogy közös érdekeinkkel

Küszöb | 2011. augusztus 6. | 09:37:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

FIROBÉ | 2011. augusztus 6. | 09:17:37

Az sokkal megnyugtatóbb, ha a FIDESZ veri el a vagyont a tőzsdén. Csak semmi oligarcházás, bankárkodás, esetleg bankárkormányozás. Szíjjártó remélem leszólja ezeket a reniteskedőket:-)))

noway | 2011. augusztus 6. | 08:58:04

Mit tőzsdéz el? A cikk éppen arról szól, hogy nem tőzsdéz el semmit, csak csökkentek árfolyamok.

dugonics titusz | 2011. augusztus 6. | 08:56:54

És a befektetési alapokban lévő hányad is "bukhatott" rendesen!

Behemót | 2011. augusztus 6. | 08:40:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

Tegyük hozzá, a nyár közepi piaci összeomlást a pénztárak sem tudták volna kivédeni, bár az államinál rugalmasabb portfóliókezelésükkel valamelyest mérsékelhették volna a veszteségeket.

Valójában azonban nem beszélhetünk tényleges veszteségről, az akkor keletkezne, ha a tegnapi áron dobta volna piacra a részvényeket a kormány. Ha ősszel visszakúsznak az árfolyamok, és akkor értékesítik a papírokat, máris pénzénél van az állam. A vagyon május végi átvétele óta ugyan történtek értékesítések, ám azt nem hozták nyilvánosságra eddig, hogy mennyi részvényt adtak el. Elemzői körökből származó információnk szerint hazai papírok még nem kerültek a piacra.

A vagyont kezelő alap helyzete annyiban nem könnyű, hogy a költségvetésnek idén feltétlenül szüksége van 529 milliárd forintra a vagyonból, a pénzt folyó kiadásokra tervezték be. Az elmúlt napok erőteljes árfolyamesése felveti a kérdést, hogy és mikor sikerül ezt az összeget a büdzsé rendelkezésére bocsátani. Korábbi nyilatkozatok szerint a pénz a harmadik negyedév végén várható, s havi átlagban 40 milliárd forinttal javítja az egyenleget. Lapunk értesülései szerint kormánypárti körökben evidenciának veszik, hogy a NYAA minden körülmények között képes biztosítani a költségvetés számára az 529 milliárdot, még akkor is, ha kedvezőtlen irányba mozdulnak el az árfolyamok. Szakmai körökben megjegyezték: ehhez az NYAA-nak idén nem is feltétlenül lesz szüksége magyar részvények eladására. E vélemény szerint a portfólióban „csupán” mintegy 200 milliárd forint értéket képviselnek a magyar papírok, vagyis a külföldi részvények eladásával ezt az összeget lehet biztosítani.

HIRDETÉS

Az általunk fellelhető legfrissebb adatok és a tőzsdei tulajdoni hányadok alapján május 31-én – a reálhozamok elszámolásakor – az államhoz került teljes hazai részvénycsomag –Mollal, OTP-vel, Richterrel együtt –185,1 milliárd forintot ért számításaink szerint. A tegnapi tőzsdei átlagárak alapján azonban ennek a csomagnak az értéke 34,9 milliárddal kevesebbet, már csak 150,2 milliárd forintot ér. E csomagért tavaly december 31-én még 168,7 milliárd forintot kellett volna fizetni az akkori jegyzések alapján, vagyis az év eleji értékéhez képest is veszített 18,5 milliárdot értékéből a portfólió.

A magyar papírokon tehát nem könyvelték el a veszteséget, ám ugyanez nem mondható el a küldföldi részvények esetében, amelyek viszont piac ra kerültek. Az elmúlt időszakban a német, az angol vagy az amerikai tőzsde sem a legszebb napjait éli. A külföldi értékpapír-portfóliók öszszetételére ugyanakkor nem akadtunk rá, így csak feltételezni lehet, hogy a globális tőkepiaci mozgások alapján azok esetében is hasonló árfolyamcsökkenés zajlott/zajlik. Vagyis sokkal jobban akkor sem járt az állam, amikor azokat értékesítette.

Mol-bukta

A kormány nemcsak a nyugdíjvagyonnal, de „saját jogon” is növelte részesedését a Molban a közelmúltban, amikor megvásárolta a Szurgutnye yegaztól annak 21,1 százalékos részvénycsomagját. Kormánykörökben felvetődött, hogy a pakett egy részét esetleg piacra dobják, amennyiben az áfa-visszafizetési rendszert egy uniós bírósági döntés értelmében valóban át kell alakítani. Az értékesítési hajlandóságot ugyanakkor Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője igyekezett cáfolni: „nem azért vettük a Molt, hogy eladjuk”. A magyar állam részvényenként több mint 22 ezer forintot fizetett a pakettért, tegnap viszont jellemzően 18 ezer forint közelében kötöttek üzletet.

A mintegy 22,1 millió darabból álló csomag esetében ez azt jelenti, hogy most mintegy 399 milliárd forintot ér. Vagyis, ha mostani áron tudnánk visszavásárolni az oroszoktól, akkor a részvénypakettet 87-100 milliárd forinttal lehetne olcsóbban megvásárolni, mint májusban. A mindenkori magyar kormányoknak egyébként nagy rutinjuk van a Mol értékesítésében, igaz, akkor még más árfolyamokon történt az értékesítés: az első nagyobb, közel 20 százalékos részesedés 1995 végén részvényenként mintegy ezer forintért ment ki, aztán1997 közepén 13 százalékért darabonként alig háromezer forintot kértek. Rá egy évre, 1998-ban 7 százalék, 2004-ben 12 százalék egyaránt 6,5 ezer forinton cserélt gazdát, az utolsó nagyobb, 11 százalékos pakk pedig 2006-ban talált gazdára, 22 ezer forintért.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    97 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS