belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Elődeire keni a mostani megszorítást Orbán?

Sokan várakozással tekintenek Orbán Viktor miniszterelnök hétfői beszéde elé, amikor is bejelenti kormánya reformlépéseit. Feltételezhető, hogy az intézkedések indoklásában előkelő helyet kap a Bajnai-kormánytól „örökölt” költségvetési helyzet, így megágyazva az elkerülhetetlen csomagnak.

Szabó Brigitta| Népszabadság| 2011. február 12. |227 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

mikellmég | 2011. február 13. | 18:56:13

A kommenteket olvasva csak arra nem jöttem még rá, hogy az mszp ,miért nem nyert választást 98%-al és a fideszre ki szavazott?
Ja. Mindenki hülye, csak mi nem. Értem.

szavazó | 2011. február 13. | 12:31:29

1 év az 12 hónap.Sajnos legtöbb vörös még számolni sem tud.

Vak Ond | 2011. február 13. | 11:14:23

Ilyen volt a postabezárás, ez volt a kistelepülésen élés ára. A feltételeket csak papíron lehet kiegyenlíteni, de a valóságban egy Mátrában, vagy Bükben élő kevesebb szennyezett levegőt szív be. Gondolom nem megoldás, nosza szaladjunk, vigyünk nekik egy kis jó belvárosi zacskós levegőt, mert joguk van nekik is a szmoghoz. Minden egyenlősdit azért tartok károsnak, mert sok esetben ami itt előny, az ott hátrány, és vice versa. Természetesen ma hazánkban analitikus gondolkozásmódot eladva nem lehet választást nyerni. Pedig, ha lenne értékmutató polgárság, arra lenne igény. Valahogy az USA-ban mindenki milliomos szeretne lenni, sok vagyonadót fizetni, mert ott az az értékmérő. Itt inkább segélyezett, ügyeskedő, mert itt a villamoson nyíltan, és büszkén tárgyalhatja bárki Ő milyen adócsaló, míg ez tőlünk nyugatabbra már kiütné a biztosítékot.

Vak Ond | 2011. február 13. | 11:11:40

A gyerekjegy talán 12 éves korig volt érvényes, már nem emlékszem, de szerintem ma már a tankötelezettség miatt akár 18 év is lehetne. Nincs az szerintem az alkotmányban rögzítve, hogy a BKV ne árulhatna ma is félárú jegyet. Evvel elérhetjük azt is, hogy az állami támogatás összegét precízen meghatározhatjuk. Eddig ugyanis megbízható információ nem állt rendelkezésére az államnak, vagy a városoknak, mennyi az annyi. Azt nem tartom macerásnak, ha minden utas regisztrálja valamilyen módon magát. A félárú, vagy negyedárú jeggyel utazó az elővételben megvásárolt jegyével, már egy regisztrációt is "elkövetett". Egyébként tőlem maradhat is az ingyen utazás lehetősége, mert ismerek olyan falvakat pl. Abaújban ahol az egész település segélyen él, és a nyugdíjasok utazgatnak a városba bevásárolni. Mivel itt viszonylag kis létszámú településekről van szó, a boltos nyilván drágábban tudja csak értékesíteni ugyanazt a kiló cukrot, lisztet, kenyeret, mint a városi, hiszen, neki arányosan több a szállítási költsége. Persze lehetne a településnek egy mirobusza, vagy egy kisteherautója amivel "besegít", de akkor ezen az alapon akár ő is üzemeltethetné a boltot.
Biztosan van számos lehetőég, nem csak az, hogy igen, vagy nem! Általában a közbülső megoldások szoktak beválni.
Ilyen volt a postabezárás, ez volt a kistelepülésen élés ára. A feltételeket csak papíron lehet kiegyenlíteni, de a valóságban egy Mátrában, vagy Bükben élő kevesebb szennyezett levegőt szív be. Gondolom nem megoldás,

Vak Ond | 2011. február 13. | 11:07:55

evianna | 2011. február 13. | 08:49:14

Az ingyenes utazás (65 év fölötti) sokunkat azért irritál, mert az minden uniós polgárra vonatkozó kedvezmény. Nyilvánvalóan igazságtalannak tűnik, ha egy bécsi idős házaspár csak az államhatárig vesz jegyet, onnan ingyen közlekedhet, míg egy bejáró dolgozó fizetésének jó részét költi utazásra. Az ő adójából utazgathat elvben egy akár milliárdos nyugat-európai ingyen.
Mellesleg én minden ingyenességnek ellene vagyok, mert az pazarlással jár. A '60-s, '70-s években még a mosogató csapban folyóvízzel hűtöttük a dinnyét, igaz akkor olyan kicsik voltak a frigók, hogy oda be sem fért volna.
Elismerem azt is, hogy egy 70 éves fájós lábú honpolgárunk nehezebben gyalogol egy két villamosmegállónyit, mint tette volt azt 20 évesen. Viszont én még arra is emlékszem, Miskolcon anno négy féle villamosjegy volt. 30 filléres, 50 filléres, 70 filléres, és egyforintos. A 30, és hetven filléres, az szakaszhatárhoz kötött, egyik gyerek, a 70 filléres, és egyforintos felnőtt jegy volt. A gyerekjegy talán 12 éves korig volt érvényes, már nem emlékszem, de szerintem ma már a tankötelezettség miatt akár 18 év is lehetne. Nincs az szerintem az alkotmányban rögzítve, hogy a BKV ne árulhatna ma is félárú jegyet. Evvel elérhetjük azt is, hogy az állami támogatás összegét precízen meghatározhatjuk. Eddig ugyanis megbízható információ nem állt rendelkezésére az államnak, vagy a városoknak, mennyi az annyi. Azt nem tartom macerásnak, ha minden utas regisztrálja

manipul | 2011. február 13. | 10:38:56

vakablak | 2011. február 12. | 19:46:04

Vakablak!

Mit mondhatott volna még?
Semmit!
És mikor mondott valamit?

"manipul | 2011. február 12. | 19:35:35
„tetszik ez a muhahás kifarolás.”

Nem faroltam ki sehonnan. Leírtam az álláspontomat, olvasd csak, okulj vagy ne okulj, nem számítasz semmit. Kormányközeli, tahópárti fizetett trollokkal nem vitatkozom, nem mondtam volna még?"

manipul | 2011. február 13. | 10:36:36

Tisztelt Xavi!

De mannyire, hogy ordítottak, amikor látták, hogy egy őrült kezében van a kormány. Csak akkor szinte lázítónak tartotta őket a a szoclib politika és az akkor feltűnően félrenéző média. Csak példaként: amikor már régen benne voltunk a szoclibek saját válságában és tényleg jött a világválság, ez utóbbi kapcsán többször szólt a Fidesz, hogy fel kellene rá készülni. Ekkor Bajnai a parlamentben kijelentette, hogy szó sincs világválságról, a Fidesz csak ijesztget a világválsággal.
Két napra rá ő hangoztatta leghangosabban, hogy világválság van. Ennyit a soffőrről.

Xavi | 2011. február 12. | 19:38:27
manipul | 2011. február 12. | 19:32:41
persze...ne keverjük...de lehet ordítani és felkelteni a sofört, legalább megpróbálni, vagy előre ugrani és megállítani az autót, vagy csentben vagy hangosan röhögve élvezni a csapódást...te is érzed vagy ön is bocs nem megy a magázás...hoyg sántít a dolog...bűnrészeségnek is nevezheted...egyik hülyébb mint a másik

Brian Griffin | 2011. február 13. | 10:20:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

egy niemand | 2011. február 13. | 09:47:25

T. Mindenki!
Szíves tájékoztatásul szeretném jelezni, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB Zrt.) aktuális devizatartaléka 33.674,5 millió Euró!!! (Azaz 33,6745 milliárd Euró)

figyeltem | 2011. február 13. | 09:41:58

Drága vitatkozók!

Vajon miért a 65-év felettiek regisztrációjára emlékezik mindenki?
Ez valójában a 6-év alatti gyerekek és 65-év feletti nyugdíjasokat jelentette!
Tudja valaki azt ki volt 6-év alatti és ki 65-év felett aki regisztrációs jegyet váltott?
Most mindenki a nyugdíjasoktól irigyli az ingyenes utazást, vajon mit csinál majd a 2-3 gyerekkel utazó szülő?
Az utazók tömege fog majd azzal találkozni, hogy fizethet a gyerekek után is.
KINEK LESZ EZ JÓ?

egy niemand | 2011. február 13. | 09:09:52

T. evianna és Magosin!
Csak egy apró adalék: én még emlékszem egy bizonyos Katona Kálmánra, aki az I. Orbán-kormány Közlekedési- és Hírközlési (vajon ez volt a pontos megnevezése? már nem is emlékszem!)minisztere volt, és már 1998-ban javasolta, véleményem szerint is nagyon helyesen, a regisztrációs jegy bevezetését. Sajnos a politika mindig legyőzi a szakmaiságot: "A párt-hol-lét határozza meg a tudatot!" Sírj Hungária...

evianna | 2011. február 13. | 08:49:14

Magosin:
tényleg, mintha azt mondták volna, hogy nem kell semmiféle regisztráció (tehát adat, tisztánlátás, mibe is kerül a 65 év felettiek utazása), pedig arra lehetett volna éppen valami finanszírozási konstrukciót építeni (ahogy a gyesen levők járulékait az állam befizeti).

személy szerint én azt hiszem egyébként, hogy a teljes ingyenesség megszüntetése tényleg indokolt, csak akkor jó lenne valami mást kitalálni helyette - ha a magyarigazolványra adunk 90% kedvezményt, akkor miért ne lehetne annyi a 65 év feletti nyugdíjasoknál is?
vagy:
miért kell a BKV-nál bérlet ahhoz, hogy kedvezményt kapjanak a nyugdíjasok (ha a nyugdíjas 500 méteres körben elintézi összes vásárlásait, és havonta egyszer-kétszer megy el messzebb hazulról, akkor miért vegyen bérletet?), és a kedvezményt miért a nyugdíjhoz, miért nem a korhatár betöltéséhez kötik? (a 40-valahány évesen nyugdíjazottaknak is jár a kedvezményes bérlet, a vidéki nyugdíjasoknak azonban semmi.)

félő egyébként, hogy amennyiben a nyugdíjasok utazási kedvezményeit visszavágják vagy megszüntetik (ez is felmerült), akkor annak az árát valamennyien megfizetjük, például járatsűrűségben.
ezzel kapcsolatban készültek elemzések? (a regisztrációs jegyek ehhez már adnak némi támpontot!)

evianna | 2011. február 13. | 08:26:40

"egy niemand" nagyon helyesen hívta fel a figyelmet arra az egyébként tényleg kitűnő cikkre - hogy ne kelljen keresgélni, itt van:

http://nol.hu/archivum/archiv-31997

én abban egy kicsit borúlátóbb vagyok, hogy vajon ok-okozati összefüggésben gondolkodnak-e a fiúk, vagy van egy célkitűzésük, amelyhez keresnek egy magyarázatot, alátámasztást.
szerintem az utóbbi. (például: nem akarunk adót, illetéket fizetni TEHÁT az adókat egykulcsossá kell tenni, az illetékeket el kell törölni. a hatalmuk megvan hozzá. az eszük nincs. ott ugyanis még nem tartunk, hogy "mi nem fizetünk adót" - mint régen a nemesek -, tehát kell valami ideológia: "kaphat más is az előnyeinkből")

Magosin | 2011. február 13. | 08:13:23

Amikor az előző kormány bevezette a 65 éven felüliek utazási regisztrációs jegyét, a FIDESZ azonnal szanaszét tépte a száját, főleg Fónagy elvtárs Úr, hogyha Ők kormányoznak, azonnali hatállyal eltörik ezt a rendelkezést. Mit látunk azóta, nemhogy kivonnák a forgalomból a regisztrációs jegyeket, hanem térítesessé akarják tenni ennek a korosztálynak az utazását. MEGCSINÁLTÁTOK !!! Megint hazudtatok.

sasa2 | 2011. február 13. | 07:50:16

" Az elmúlt egy év a gazdasági növekedést elindítását szorgalmazó lépései szükségesek voltak, de nem elégségesek. A növekedés beindításához szükséges további intézkedésekhez egy év alatt már sem elegendő ideje, sem politikai mandátuma, sem elegendő gazdasági, pénzügyi mozgástere, szervezeti, személyi háttere nem volt az általa vezetett kabinetnek. "

/ Bajnai Gordon 2010 április /

sasa2 | 2011. február 13. | 07:43:39

"„Nem attól lesz gazdasági növekedés, hogy elegen várták, hanem attól elegen tettek érte” – mondta Bajnai, aki szerint csak szívós, kitartó, hosszú távú fegyelmezett munkával lehet elérni fejlődést."
Bajnainak hála lélegzethez jutott az ország.
Államadósságnak nem a mértéke, számszerű összege a legfontosabb, hanem az a kiszolgáltatottság, hogy az állam és a magánszemélyek is , külföldi devizába adósodtak el. Ellenkező példa Japán, nagyobb adósság, de az államot belföldi befektetők saját fizetőeszközükből finanszírozzák. Legrosszabb estbe beindítják a bankóprést, és elolvad az államadósság.

egy niemand | 2011. február 13. | 06:07:24

Kedves Barátaim!
Véleményem szerint Orbán miniszterelnök úr és a Fidesz "túldimenzionálja"-természetesen elsősorban politikai okból-a magas államadósság problémáját: minden baj forrásának, az "első számú közellenségnek" tartják. A Fidesz ebbe a hibába 1998 és 2002. között egyszer már beleesett: pl. Révész Máriusz a magyarországi alacsony bérek végső okát a magas államadósság kamat- és törlesztési terheiben vélte megtalálni. Ezt Pete Péter közgazdász, egyetemi tanár a „Kinek a szegénységi bizonyítványa?” című, a Népszabadságban megjelent írásában nagyon szép és logikus érveléssel cáfolta meg. (Sajnos a cikk megjelenésének pontos időpontjára nem emlékszem, valószínűleg 2001. I. félév.) Mégegyszer és nyomatékosan hangsúlyozom, hogy az ok és az okozat felcserélése súlyos gazdaságpolitikai hibákhoz vezet! Ezt látjuk most!

saturnus1o8 | 2011. február 13. | 05:50:42

A vezér ur ismét hazudott,ismét másra mutogat.Márrég tul lennénk a nehezénha a vezérurésnéhány társa nem buktatost játszik állandoan,ezt müveli 20 év ota.Most is meg volt a pénz de a simlisek másrahasználták fel.Mi van a többmilliárdos fidesz tartozásokkal?Miért nem vizsgálja visszamenölegesen a az ügyészség a 12 állami gazdaság ügyét,,hogy lett Tokaj hegyalja fidesz bázis és lehetne sorolni a rázos ügyeket.Mindent megakadályoztak,most meg mutogatnak.

Jager László | 2011. február 13. | 02:51:41

Matolcsy úr jobb lábbal lép,de balra néz! Érdekes nem!???
J.L.

volvos80 | 2011. február 13. | 02:24:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Sitsu | 2011. február 13. | 01:37:31

Remélem az újabb rendszerváltás után az egész hazaáruló kormány élete végéig ülni fog...

nemválaszolok | 2011. február 12. | 23:50:31

Xavi:

:)) Szomorú.

Xavi | 2011. február 12. | 23:28:14

nemválaszolok | 2011. február 12. | 23:24:55

hoznak egy törvényt az elmúlt egy év semmisnek tekinthető, és a négy év mától indul...

nemválaszolok | 2011. február 12. | 23:24:55

Ami a becsapást illeti, az most folyik, de gőzerővel. Lassan egy év elteltével, a saját hibáikat, hülyeségeiket nem kellene másra hárítani.

nemválaszolok | 2011. február 12. | 23:23:56

"Ráadásul „mindenkit sikerült becsapniuk”, hiszen a Költségvetési Tanács, a Nemzetközi Valutaalap, az Európai Bizottság, a Magyar Nemzeti Bank és az Állami Számvevőszék is elfogadta a költségvetést."

Na igen, még a KT-t is átverték, amit épp azért szüntettek meg, mert észrevette a ktg.vetés végén lévő apróbetűs firkálmányt. Ugyan Matolcsy, ne hazudjál már ennyit, mert olyan orrod lesz, mint Pinokkiónak!

napkelet | 2011. február 12. | 23:11:48

Röviden.Mocskos hazug korrupt banda!!!! viktor TAKARODJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Borcsahúga | 2011. február 12. | 22:41:28

1951 teljesen igazad van abban, hogy 1989-ben az addigi komcsik villámgyorsan lettek kapitalisták, orbán papa is akkor váltott az mszmp párttitkári állásból kapitalista nagyvállalkozóvá...

papa10 | 2011. február 12. | 22:32:44

És azt sem értem, hogy nem lehet felfogni azt: -Ha épp azért szavazta le nép az előző kormányt mert sokat markolt a közösböl, és sokat tett a saját zsebébe, Nektek fideszesek meg majd mi mind elnézzük, hogy sokat markoltok a közösből és irdatlan sokat pakoltok a saját zsebetekbe, és még megtetézizek azzal, hogy mi zsebünből is kivesztek és teszitek a sajátotokéba.Ráadásként azzal überelitek áldásos tevékenységeteket,hogy kutakodtok a magánszámláink tartalma felöl? Mondjátok, ti enyire ökörnek néztek bennünket? Ez már pofátlanság, ez már sértő!!!!!

papa10 | 2011. február 12. | 22:10:04

Miért, a fidesz a nagy lakásépítási boom-jával 2000-ben nem éppen, hogy elidította az emberek eladósodását a kammattámogatott agyrémével? Ami 70-80 milliárdaba kerül a kőltségvetésnek évente? Azt is bezzeg ugy konstruálták meg, hogy a tehetősebb lehetőleg két lakást is tudjon hitelre vásárolni.Járai meg folyamatosan jegybankelnökként magasan tartotta a forint-kamatot. A lakosság meg jó hogy a deviza hitelek felé fordult. A fidesz prominensek meg azzal szorakoznak, hogy az idióta beszólásukkal és intézkedésükkel folyamatosan shortolják a forintot a piacon. Az igy keletkezett nyereségből aztán meg eltüntetik a milliárdos pártkassza minuszos egyenlegét, vagy éppen ebből fizetik ki a vazallusokat!

szelektivcenzorka | 2011. február 12. | 22:02:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szelektivcenzorka | 2011. február 12. | 22:01:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2011. február 12. | 21:50:36

castadiva | 2011. február 12. | 21:41:23

az ország...te és én és még az a tízmillió

szelektivcenzorka | 2011. február 12. | 21:49:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2011. február 12. | 21:48:18

helybéli | 2011. február 12. | 20:34:32

pontosítás:
az IMF-nek 2012-ben kell először fizetnünk, az EKB-nak kell idén ősszel.
a kormány terve most éppen az, hogy az el nem költött, a jegybankban parkoló pénzből (és további 4 milliárd eurós betervezett kötvényből) korábban visszafizetnék az IMF-tartozást (szerintem annak megelőzésére, hogy a Valutaalap kérje vissza a pénzét - megteheti...)

ehhez csak azt kell tudni, hogy az a pénz, amíg nálunk van, akkor is, ha hitelben van, nekünk kamatozik, és vannak olyan konstrukciók, amelyekkel több pénzt hoz, mint amennyi a kamattartalma, illetve az ország megítélésekor nagyon fontos szempont a mobilizálható devizaforrások összetétele.

mivel a nyugdíjpénztárakban lévő állampapírok bevonásával az ország külföldi adóssága automatikusan megnő, és mivel lényegében a teljes idei adósságszolgálatra hitelt veszünk fel, azt hiszem, nem kéne packázni a külföldi piacokkal.
de ezt a kormánynak kell tudnia, az ő felelősségük. az előd hagyott nekik egy csomó lehívatlan hitelt, hagyott nekik egy csomó devizaforrást kápéban - 1 év után már ne dumáljanak, hogy azért használták rosszul a lehetőségeket, mert az előd mindent rosszul csinált.
ez egyrészt nem igaz, másrészt meg gyerekes.

castadiva | 2011. február 12. | 21:41:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

KohnWinnetou | 2011. február 12. | 21:29:10

pinkyboy | 2011. február 12. | 19:39:30
Medgyessy azzal a dec. 1-i pezsgőzéssel "csak" annyit ért el, hogy rá fél évre Románia kellős közepén előadták az István a királyt több százezer ember előtt. A diplomácia így működik, valamit valamiért.

nemválaszolok | 2011. február 12. | 21:13:24

helybéli | 2011. február 12. | 20:34:32

Te helybéli: ha már mindenképpen a nyugdíjasokat akarod bántani (egyszer tán mi is megéljük, ha, de ez nem valószínű), akkor én azt gondolom, hogy a nyugdíjasok igenis megtermelték azt az összeget, amit esetleg néhány éven keresztül 13. haviként megkaptak, ugyanis az átlagnyugdíjak összege igen alacsony, ellentétben a ledolgozott évek számával, én nem sajnálom egy 65-70 éves, vagy még idősebb embertől azt a nyomorult évi egyszeri 60 ezer forint pluszt. Nem ebbe rokkant bele az ország, aki ezt állítja, hazudik. Ha éppen arról van szó, az ország akkor kezdett már tönkremenni, amikor a rendszerváltás elején elkezdték a privatizációkat, eladták a vállalatokat, iparunk jóformán már nincs is, mezőgazdasági is alig, és képtelen az ország piacra termelni.

Kontaktus | 2011. február 12. | 21:03:27

helybéli | 2011. február 12. | 20:34:32
Társadalmi ingyenélés? Észnél vagy te? Mikor végre egyszer az alulfizetett tanárok, orvosok, ápolók, közalkalmazottak jutottak béremeléshez, azt nem bírta ki a mi szaros költségvetésünk? Azt bezzeg kibírja, hogy a felső tízezer meg a fizetésükből röhögve megélők havi plusz százezreket vihetnek haza?
Szóval ebben az országban csakis azoknak jár és jut jó sok zsozsó, akik a húsosfazék közelében vannak, vagy haverok. Az igavonó barmok meg dolgozzanak, termeljenek. Kedves megközelítés, haver.

kitilthacc | 2011. február 12. | 21:01:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

papa10 | 2011. február 12. | 20:55:57

Ne ugasson itt miden fidesz hivő össze vissza! Oké! Nem birja az ország el a 13. havi nyugdijat! És az "igyenes" egészség ügyet! És az ingyenes felsőoktatást azt bezzeg elbirja!Ki vezényeltétek az embereket, hogy szavazzanak ellen ezen lépéseknek, közben meg elvártátok, hogy töröljék el a 13.havi nyugdijat! El mehetek a fészkes fenébe! Elbirja az ország a 16% egykulcsos adót ? nyilván N E M ! Most meg megölitek ezzel az intézkedéssorozattal a jónépet ,itt a környezetemben kivétel nélkül mindenkinek csöökent a fizuja 2- 10000 forintig bezárólag. Olyan mértékük az áremelkedés, hogy a boltokban szinte naponta cserélik az árcédulákat! Orbán kétszer kapott lehetőséget! És ? Még tehetségtelenebb a kormánya mint 1998-ban! Nagy volt a szájuk 8 évig? Igen! Ha meg olyan rossz itt minden minek akar valaki a szarkupac tetéje ülni? Tudni kell menedzselni a dolgokat! Ha valaki erre nem képes csak a mások nyomora árán az inkább rugja a lasztit!

medve1942 | 2011. február 12. | 20:51:41

Egy niemandnak teljesen igaza van százalékok vagy a D-209 ügyében. De az is igaz, hogy a felsoroltaknak VAN MIBŐL 74 %-kal tartozni. Nekünk kevésbé.
Viszont újra és újra mondom: az adósságok negszállott törlesztése Nicolae
Ceausescu elvtárs üzletpolitikája volt. Őt akarja a kormány követni?

kitilthacc | 2011. február 12. | 20:49:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1951 | 2011. február 12. | 20:47:45

Talán van aki emlékezik egy régi mondásra ami jól jellemzi a szocik szellemi silányságát. Működő szocializmus nem létezik , a létező szocializmus nem működik ! 1989 - 1990 - ben villámgyorsan lettek kapitalisták az addig hithű bolsik. Lásd még Szolzsenyicin meghatározását ezekről a lényekről.

helybéli | 2011. február 12. | 20:34:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kitilthacc | 2011. február 12. | 20:28:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2011. február 12. | 20:26:14

Orbánék összevissza beszélnek, összevissza hazudoznak. Hja, ez a vége annak, ha valaki gazdaságpolitika nélkül akar kormányozni, meg ha a semmiből osztogat 400 Mrd-ot adócsökkentésre, a többiről meg ne is beszéljünk.

Kontaktus: Igazad van az ügynökkérdést illetően, meg lehet nézni a mostani kormánytagok listáját is. Köztük is van.

Kontaktus | 2011. február 12. | 20:23:22

pinkyboy | 2011. február 12. | 20:08:08
Ugyan mi értelme ennek az osztályozósdinak? A hívőknek úgyis Vitya a szentség, jobban hisznek neki, mint a saját zsebüknek. Bajnai valóban igen jól csinálta feladatait, és kiváló volt pénzügyminszternek Oszkó Péter. Én nagyon sajnálom, hogy nem maradhattak tovább. Biztosan nem szívnánk, mi kisemberek ennyit a benzinárral, a gáz-és villamosenergia árának növekedésével, sem a hülye 16%-os szja-val.
És egyébként M.P. valóban nem III/III-as volt, hanem III/II-es ügynök, ami afféle velejárója volt a külügyi és egyéb minisztériumi tevékenységeknek, ha valakinek külföldiekkel, nyugatiakkal kellett érintkeznie.

kitilthacc | 2011. február 12. | 20:18:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kitilthacc | 2011. február 12. | 20:14:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pinkyboy | 2011. február 12. | 20:08:08

Csapnivaló elődök Bajnait kivéve.

egy niemand | 2011. február 12. | 20:04:33

"pinkyboy | 2011. február 12. | 19:39:30
Elődei csinálták azt amiben most van az ország.
Orbán elődei:
1. egy 3/3-as ügynök, aki mosolyogva ünnepli december elsejét..."
Ha Medgyessy Péterre gondol, akkor tévedni tetszik, Ő nem volt III/III-as ügynök!



egy niemand | 2011. február 12. | 19:57:38

T.Che21!
Az államadósság természetesen egy nagyon fontos makro-mutató, mértéke (a GDP 60 %-a, illetve csökkenő tendenciája) az egyik maastrichti kritérium. Az aktuális mérték önmagában semmit nem árul el, ezért sem lebecsülni, sem fetisizálni nem szabad. Én csupán arra szeretnék nyomatékosan rámutatni, hogy a magas államadósság nem ok, hanem okozat! Tehát amikor Orbán Viktor a magas államadósságot tartja „az első számú közellenségnek” tévúton jár, felcseréli az okot és az okozatot! Az „első számú közellenség” természetesen a magas államadósságot „eredményező” számos ok lehet(ne). Az államháztartás bruttó adóssága a GDP százalékában 2009-ben:
- Magyarország: 74,0 %
- EU-27-ek: 74,0 %
- Eurózóna-16-k: 79,2 %

pinkyboy | 2011. február 12. | 19:53:24

Az elődök nagyon elrontottak MINDENT.
Nem szeretem Orbánt, de itt nem Orbán személye a lényeges!

Hanem: kátyuban az ország a 8 év MSZPSZDSZ szado-mazo pártok kotyvasztása után!

pinkyboy | 2011. február 12. | 19:51:42

Xavi | 2011. február 12. | 19:42:31

Egyetértek. Pontosan!

anonym124 | 2011. február 12. | 19:50:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2011. február 12. | 19:46:33

pinkyboy | 2011. február 12. | 19:43:54

és ott mind békésen csendben egy mécsest gyújtott és nem dobálózott kövekkel, és vasrudakkal vagdalkozott...és skandált hangosabbnál hangosabban...

vakablak | 2011. február 12. | 19:46:04

manipul | 2011. február 12. | 19:35:35
„tetszik ez a muhahás kifarolás.”

Nem faroltam ki sehonnan. Leírtam az álláspontomat, olvasd csak, okulj vagy ne okulj, nem számítasz semmit. Kormányközeli, tahópárti fizetett trollokkal nem vitatkozom, nem mondtam volna még?

pinkyboy | 2011. február 12. | 19:43:54

Xavi | 2011. február 12. | 19:42:31

Egyetértek. Pontosan!

Xavi | 2011. február 12. | 19:42:31

pinkyboy | 2011. február 12. | 19:39:30

a békés tüntető az aki mécsest gyújt, majd haza megy...és nem dobálózik...

pinkyboy | 2011. február 12. | 19:39:30

Elődei csinálták azt amiben most van az ország.

Orbán elődei:

1. egy 3/3-as ügynök, aki mosolyogva ünnepli december elsejét...
2. egy nullszériás elmebeteg aki békés tüntetőkbe lövetett...
3. Bajnai Gordon: figyelemre méltó, elegáns és intelligens személyiség, csak sajnos túl késön került helyére, ugyanakkor nem kapott elég megbecsülést.

Most van Orbán Viktor.
Nem mindenkinek tetszik. Nem is kell.

De az első kettő volt a két pojáca aki sáncbatolta az országot!

ENNYI!

Xavi | 2011. február 12. | 19:38:27

manipul | 2011. február 12. | 19:32:41

persze...ne keverjük...de lehet ordítani és felkelteni a sofört, legalább megpróbálni, vagy előre ugrani és megállítani az autót, vagy csentben vagy hangosan röhögve élvezni a csapódást...te is érzed vagy ön is bocs nem megy a magázás...hoyg sántít a dolog...bűnrészeségnek is nevezheted...egyik hülyébb mint a másik

manipul | 2011. február 12. | 19:35:35

Vakablak, tetszik ez a muhahás kifarolás.

vakablak | 2011. február 12. | 19:12:13
manipul | 2011. február 12. | 19:03:37
Mert majd pont egy fizetett kormánypárti bértrollnok fog engem ugráltatni, ugye? :) Muhaha, pajti, muhaha!

manipul | 2011. február 12. | 19:33:58

Hűha Vakablak kérem tanítson egy kicsit.

vakablak | 2011. február 12. | 19:13:10
manipul | 2011. február 12. | 19:11:33
„Egy vicc ez a Vakablak.”
Az a vicc, pajtikám, hogy nem érted a parlamenti demokrácia működését.

manipul | 2011. február 12. | 19:32:41

Tisztelt Xavi!

Ne keverje a sofför felelősségét az utas felelősségével.

Xavi | 2011. február 12. | 19:15:17
manipul | 2011. február 12. | 19:11:33
nem értek hozzá...kétharmados törvények voltak?
az igazsághoz azért az hozzá tartozik, ha én tudom, de nem szólok, akkor én is bűnössé válok...vétkesek közt cinkos aki néma...

erőteljes ágálásba mehetett volna át, és nem szavazza meg...és ordít, mint tette azután...

vakablak | 2011. február 12. | 19:28:20

...a szocik által már bezárt falusi iskolák, bezárt postahivatalok és megszüntetett vasútvonalak újólagos beüzemelésével. Ezek tényleg komplett idióták.

vakablak | 2011. február 12. | 19:28:00

Xavi | 2011. február 12. | 19:15:17
„nem értek hozzá...kétharmados törvények voltak?”

Sima feles törvények voltak. A Fidex szavazatai nélkül is átmentek volna, úgyhogy még kockázat sem volt a dologban a Fidex számára, mégis lihegve megszavazta mindet. Ha felelős ellenzékként viselkedett volna, akkor nem több és még több fedezet nélküli kiadást követelt volna, hanem az osztogatás tarthatatlanságára hívta volna fel a figyelmet. Ehelyett azonban a létező legdemagógabb módon még hajszolta bele az MSZP-t abba a gazdasági zsákutcába, aminek az eredménye lett a túlköltekezésből fakadó irdatlan államháztartási hiány. Hogy az MSZP barom volt, egy pillanatig sem kétséges. A Fidex nyilvánvalóan előre látta, hogy ennek a történetnek nem lehet jó vége, de ahelyett, hogy az ország sorsáért érzett felelősségtudatból a féket taposta volna, az ország kivéreztetéséből remélt politikai haszonért még lökdöste is előre az MSZP-t.

Hogy a dolog még perverzebb legyen, az elvesztett 2006-os választások után a Fidex minden eszközzel gátolta a szocikat abban, hogy legalább négy év elteltével megállítsák végre a pénzszórást. Ez volt egyébként az őszödi beszéd fő témája, ha valakinek nem tűnt volna fel. Az a bizonyos „legnagyobb böszmeség”, amilyet Európában még senki sem csinált, ez a pénzszóró politika volt, s melyben egyébként 100%-ig partner volt a Fidex.

Így lett a Fidex akaratából négy év pénzszórás helyett 7 év. Sőt, a kormányváltás után a Fidex még fel is újította a pénzszórást

Altuntegin | 2011. február 12. | 19:21:53

És van ember, aki azt állítja magáról, hogy soha nem hazudik.... Nem lesznek megszorítások...

Ismerőseim iskolájának 6 milliót kell megspórolni a BÉREN: ez két álláshely. Hétfőig el kell eldönteni, hogy ki lesz az a két ember, akit ki fognak rúgni (tanárt nem tudnak, mert az így is alig van).
Nesze neked 1 millió új állás....

Xavi | 2011. február 12. | 19:18:14

ez kb olyan ha már hasonlatozunk, amikor körbe állnak fiatalok egy másikat, és elkezdik ütögetni rugdalni...lehet nem értél hozzá, de ha elkapnak mindannyitokat, megkérdik miért nem tettél ellene...csoportos elkövetett bűntett

Xavi | 2011. február 12. | 19:15:17

manipul | 2011. február 12. | 19:11:33

nem értek hozzá...kétharmados törvények voltak?

az igazsághoz azért az hozzá tartozik, ha én tudom, de nem szólok, akkor én is bűnössé válok...vétkesek közt cinkos aki néma...

erőteljes ágálásba mehetett volna át, és nem szavazza meg...és ordít, mint tette azután...

vakablak | 2011. február 12. | 19:13:10

manipul | 2011. február 12. | 19:11:33
„Egy vicc ez a Vakablak.”

Az a vicc, pajtikám, hogy nem érted a parlamenti demokrácia működését.

vakablak | 2011. február 12. | 19:12:13

manipul | 2011. február 12. | 19:03:37

Mert majd pont egy fizetett kormánypárti bértrollnok fog engem ugráltatni, ugye? :) Muhaha, pajti, muhaha! :)

manipul | 2011. február 12. | 19:11:33

Tisztelt Xavi!

Nincs itt miben dönteni. Vakablak eljátssza ezt az avas "Fidesz is megszavazta" című legendát. Ez olyan mintha az utas azt mondaná a taxisnak, hogy menjen előre az úton. A taxis elindul, elalszik és nekimegy a falnak, és összetör mindent majd azzal védekezik a tárgyaláson, hogy az utas is benne volt, hogy menjek előre az úton.
Egy vicc ez a Vakablak.

Xavi | 2011. február 12. | 19:05:12
manipul | 2011. február 12. | 19:03:37
te vagy ön dönts/ön :)
a legjobb hallgatóság...

Xavi | 2011. február 12. | 19:05:12

manipul | 2011. február 12. | 19:03:37
te vagy ön dönts/ön :)
a legjobb hallgatóság...

manipul | 2011. február 12. | 19:03:37

Vkablak, akkor talán közölje a gazdaságpolitikai részt is.
Várom!

vakablak | 2011. február 12. | 18:53:17
manipul | 2011. február 12. | 18:46:40
„Nem Vakablak, Ön kissé átírta a történetet.”
Nem, manipul, a történetet tökéletesen precízen írtam le.

Xavi | 2011. február 12. | 19:00:01

Che21 | 2011. február 12. | 18:55:17

miért majd akkor valami történik? addig nem? ez nem érv

jah sajnálatosan az elmúlt 20 évből egyik se a haverom, mert akkor lehet egy s8-ban ücsörögnék :)

Che21 | 2011. február 12. | 18:55:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2011. február 12. | 18:53:25

Che21 | 2011. február 12. | 18:49:46
és azóta valami? vagy csak a rizsa...

vakablak | 2011. február 12. | 18:53:17

manipul | 2011. február 12. | 18:46:40
„Nem Vakablak, Ön kissé átírta a történetet.”

Nem, manipul, a történetet tökéletesen precízen írtam le.

Che21 | 2011. február 12. | 18:49:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

manipul | 2011. február 12. | 18:46:40

Nem Vakablak, Ön kissé átírta a történetet. Csak a lényeget hagyta ki a gazdaságpolitikát, ugyanis ennek kellett volna megteremteni a fedezetet. És a gazdaságpolitika hiányára számtalanszor figyelmeztette a kormányt a Fidesz. A szoclibek fő bűne a semmilyen gazdaságpolitika volt. Ez okozta a 8 év toporgást, csak most úgy próbálja beállítani, mintha az áldott jó szívük áldozatai lettek volna. Mese Vakablak.

vakablak | 2011. február 12. | 18:21:59
manipul | 2011. február 12. | 18:15:03
„Helyesen: A 2002-es Orbán-Medgyessy vita során”

kafk75 | 2011. február 12. | 18:32:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Almás | 2011. február 12. | 18:25:26

Anemjóját. Megint jön a magyarázkodás. Magyarázom a bizonyítványom? Még jóformán meg sem melegdett alattuk a bársonyszák felelőtlen kijelentéseikkel /Szíjjártó és Lázár/ több mint százmilliárdos kárt okoztak a költségvetésnek.Oszt meg a gazdagok javára bevezetett egykulcsós adóval,az örökösödési illeték eltörlésével, a pálinkafőzés "szabaddá" tételével ugyszintén százmilliárdokat vettek ki a költségvetésből. Miután nem zörögtek a csontvázak sem, most olyasmit találtak ki amit a János Bácsiék ugysem tudnak ellenőrizni, hogy igaz e vagy sem.Olcsó trükk, de ez megint a politikai rövidlátásra vall. Ugyanis az EU szakemberei annak idején figyelemmel kísérték Bajnaiék költségvetési számait és őket is sértik az ilyen vádaskodások. Másik kommentemben kitérek majd az első Orbán - kormány hamisításaira.

Almás | 2011. február 12. | 18:24:54

- Az Állami Számvevő Szék 2001 szeptemberében készített jelentésében többek között az alábbiak olvashatók:
- „…A kormány 94,5 milliárd forintot törvénysértő módon használt fel – meghamisítva az államháztartás mérlegét.”
- Hogy is van ez? Ki volt kormányon 2001 - ben?
- Ki használta fel törvénysértő módon az adófizetők pénzét?
- Ki hamisította meg az államháztartás mérlegét?
Ja és kit kell /kellet von/ akkor megbüntetni?A nép akkor ugy büntetett, hogy leváltotta a hamisítókat. Most ilyen trükökkel kerültek hatalomra és ilyen trükökkel próbálnak magyarázkodni.Sajnos a nép az isten adta nép már elfelejtette korábbi "tetteiket".

Almás | 2011. február 12. | 18:24:11

Na ja! Bizony, bizony mondom néktek...a népet nagyon megvezették Fideszék ami nagyon sokba került és kerül nekik. Ugyanis a nép az istenadta nép szívja meg azt, hogy ők most /telj/hatalomra kerültek.Annó Medgyessyék későn kapta észbe, hogy megfelelően kommunikálják a Fidesz - kormány rájuk hagyott többszáz - százmilliárdos hiányt és adósságokat.Mik is voltak ezek?:
1/Az Európai – uniós követelményeknek megfelelően a költségvetésbe be kellett venni az autópálya építés költségeit, amit az Orbán – kormány még azon kívül kezelt.
-2/ Medgyessy-ék – az előírásoknak megfelelően – az államháztartási hiányba beszámították továbbá azt a több – százmilliárdos állami,/ kormány/garanciavállalást is, amit az Orbán – kormány kötött, de a költségvetésen kívül kezelt. „ A Fidesz kabinet ugyanis összességében több mint,ezer milliárdos nagyságú költségvetési elkötelezettséget vállalt.
-3/ A fentieken kívül a Medgyessy – kabinetnek ki kellett fizetni az un. ”kismamapénzt”, továbbá a rendvédelmiek ruhapénzét, amit Orbán – ék éveken át „elfelejtettek ” fizetni.
-4/ Emellett az Orbán – kormány a „Terülj asztalkám” osztogatással, fogyasztásra épülő gazdaság – politikájával, - ugyancsak több- százmilliárdos hiányt hagytak Medgyessyék-re.
Visszamenőleges törvények alkotása a Fidesz találmánya.Nos ezek itten nem visszamutogatások, hanem visszamenőlegesen ez a helyzet.

Almás | 2011. február 12. | 18:23:02

"Elődeire keni a mostani megszorítást Orbán?" Bocsi, de a cím így nem egészen tükrözi a cikkben leírt tényeket.Szerintem így jobb lenne: "Orbán az elődeire akarja kenni a mostani megszorításokat"!

vakablak | 2011. február 12. | 18:21:59

manipul | 2011. február 12. | 18:15:03
„Helyesen: A 2002-es Orbán-Medgyessy vita során”

Ez a kérdés nem az Orbán-Medgyessy vitáról szól, hanem arról, hogy mely pártok és mely képviselők szavazták meg a fedezet nélküli osztogatást. Szemelvényként fontos még, hogy mely pártok mely képviselői hogyan érvelgettek a parlamenti vita során, és ezekből rendre az látszik, hogy a Fidex képviselői magukból kikelve sikítoztak, hogy miért akar az országnak ennyire keveset adni az MSZP. Mindennek utána lehet olvasni a parlament.hu oldalain.

Fontos továbbá, hogy amikor látható volt, hogy a túlköltekezés tarthatatlan, melyik párt hogy reagált. Az MSZP, az SZDSZ és az MDF csökkenteni akarták az állami kiadásokat. A Fidex mindezt teljes erőbedobással gátolta.

vakablak | 2011. február 12. | 18:18:15

mikellmég | 2011. február 12. | 18:02:42
„...meggyőztél. Tényleg a fidexé volt a felelősség, mert ők voltak ellenzékben.”

Segít-e rajtad, ha hülyeségeket adsz a számba, olyanokat, amiket nem is mondtam?

Én pontosan ezt írtam: „A költségvetés felborulásában tehát a Fidex pontosan ugyanannyira hibás, mint az akkori kormánypárti képviselők.” Nem azt írtam tehát, hogy a Fidexé volt a felelősség, hanem hogy UGYANANNYIRA felelősek, mint a kormánypártiak. Ezt részletesen — és mellesleg cáfolhatatlanul — meg is indokoltam: a törvények meghozataláért azok a képviselők felelnek, akik azokat megszavazzák. Ez tényleg ennyire egyszerű. Az államháztartás felborulását okozó törvényeket pedig megszavazta az összes párt összes frakciója, az MDF-et kivéve.

manipul | 2011. február 12. | 18:15:03

"A túlköltekezést a Meggyesi-féle 100-napos programok eszetlen népjóléti intézkedései okozták, s az ezekről szóló törvényeket a Fidex RENDRE MINDET egyhangúlag megszavazta. vakablak | 2011. február 12. | 17:57:11"

Helyesen: A 2002-es Orbán-Medgyessy vita során Medgyessy nagy nehezen elismerte, hogy az ország gazdasága rendben van. És erre jött elő azzal, hogy pont ezért kell többet kapnia népnek. Ez volt az első osztogatási program ideológiája. Ezt a Fidesz valóban megszavazta, csak egyet felejtenek el a balmenetűek, azzal szavazta meg, hogy reméli ennek megfelelő gazdaságpolitikát fog folytatni a kormány. Ezt ráadásul egy külön riportban el is ismételte a TV-ben. Nem az osztogatással volt baj, hanem azzal, hogy kidöglesztettek alóla minden munkán alapuló fedezetet.
Gyurcsány osztogatása már sima bűncselekmény volt.

Almás | 2011. február 12. | 18:12:32

Na ja! Bizony, bizony mondom néktek...a népet nagyon megvezették Fideszék ami nagyon sokba került és kerül nekik. Ugyanis a nép az istenadta nép szívja meg azt, hogy ők most /telj/hatalomra kerültek.Annó Medgyessyék későn kapta észbe, hogy megfelelően kommunikálják a Fidesz - kormány rájuk hagyott többszáz - százmilliárdos hiányt és adósságokat.Mik is voltak ezek?:
1/Az Európai – uniós követelményeknek megfelelően a költségvetésbe be kellett venni az autópálya építés költségeit, amit az Orbán – kormány még azon kívül kezelt.
-2/ Medgyessy-ék – az előírásoknak megfelelően – az államháztartási hiányba beszámították továbbá azt a több – százmilliárdos állami,/ kormány/garanciavállalást is, amit az Orbán – kormány kötött, de a költségvetésen kívül kezelt. „ A Fidesz kabinet ugyanis összességében több mint,ezer milliárdos nagyságú költségvetési elkötelezettséget vállalt.
-3/ A fentieken kívül a Medgyessy – kabinetnek ki kellett fizetni az un. ”kismamapénzt”, továbbá a rendvédelmiek ruhapénzét, amit Orbán – ék éveken át „elfelejtettek ” fizetni.
-4/ Emellett az Orbán – kormány a „Terülj asztalkám” osztogatással, fogyasztásra épülő gazdaság – politikájával, - ugyancsak több- százmilliárdos hiányt hagytak Medgyessyék-re.
Visszamenőleges törvények alkotása a Fidesz találmánya.Nos ezek itten nem visszamutogatások, hanem visszamenőlegesen ez a helyzet.

pekáj | 2011. február 12. | 18:11:40

Sajnos a másik fél ócsárolása a közvélemény nagy többségének szemében többet nyom a latba,mint az érveken alapuló vita.Gyomorforgató amit a politikai pártok megengednek maguknak.

Jager László | 2011. február 12. | 18:04:25

És hétfőn jön a trükk!!
Remélem beveszitek!!!???
Ha nem tessék szólni!!
J.L.

mikellmég | 2011. február 12. | 18:03:38

Na elhúztam , mert ez csak időtöltés.

jobbosfomoderator | 2011. február 12. | 18:02:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mikellmég | 2011. február 12. | 18:02:42

Ok vakablak, akkor meggyőztél. Tényleg a fidexé volt a felelősség, mert ők voltak ellenzékben. Látom te érted a demokráciát.

mikellmég | 2011. február 12. | 17:57:19

Akkor a bal oldal tetteit se felejtsük el. A trükkökre meg akkor van szükség, amikor közel 50-50% az esély. De itt nem ez volt, hanem az mszp le lett mosva a pályáról. Akkor most felejt a nép, vagy nem? Egyébként szerintem te is a NÉP vagy és arra emlékszel, amire akarsz.

vakablak | 2011. február 12. | 17:57:11

...azzal kampányolt, hogy „rosszabbul élünk, mint négy éve”, ami nyilvánvaló hazugság volt. Ekkorra már köztudott volt az államháztartási hiány elszabadulása, annyira, hogy a Fidex már a választások előtt a saját honlapján közölt és mind a mai napig ott olvasható cikkben is felhívta erre a figyelmet („Devizahitelek: kockázat a forintválság árnyában”, 2006. március 6, http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=52067), mégis a még tovább növelt pénzszórással kampányolt.

2006 és 2010 között pedig az történt, amiről már írtam: mennél rosszabb az országnak, annál jobb a Fidexnek. Azon igyekezett Orbán és minden lakája, hogy az államháztartást rendbetenni igyekvő kormányt népnyúzónak állítsa be és minden takarékossági intézkedését megtorpedózza, majd még arra hivatkozzon a végén, hogy nagy a hiány és nagy az adósság! Ez hihetetlen cinizmus, undorító hatalomszerzési technika, az ország legnagyobb kárára.

Erre jött még a világgazdasági válság 2008 végétől, mely Mo. exportpiacainak összeomlásával járt. Ezt is az MSZP-re igyekszik kenni a Fidex azóta is.

vakablak | 2011. február 12. | 17:56:44

mikellmég | 2011. február 12. | 17:05:44
„Az adósság meg nem abból keletkezik, hogy az ellenzék mit mantrál, hanem hogy a kormány mit szavaz meg. Azt a parlamentben a többség szavazza. 8 évig a mszp/szdsz volt a többség. Tessék tudomásul venni a történteket és nem szajkózni az ostobaságokat. A kormányé a felelősség és ki volt kormányon 8 évig?”

Alapvetően nem érted a parlamenti demokrácia működését. A „kormány” semmit sem szavaz meg, a kormány ugyanis a végrehajtó hatalom irányító szerve, nem pedig a törvényhozásé. A törvényhozásban képviselők ülnek, ők szavaznak a törvényekről. Bármely törvény elfogadásáért mindazok a képviselők felelnek a választók előtt, akik azokra IGEN szavazattal voksoltak.

A túlköltekezést a Meggyesi-féle 100-napos programok eszetlen népjóléti intézkedései okozták, s az ezekről szóló törvényeket a Fidex RENDRE MINDET egyhangúlag megszavazta. Sőt, tessék csak olvasgatni az idevágó parlamenti naplókat (http://parlament.hu): a Fidex rendre azzal ostorozta és támadta a kormánypárti beterjesztőket, hogy amennyit azok adnának, az nagyon kevés, mert kéne még egy 14. meg 275. havi nyugdíj is, sőt mindenből nagyobb, drágább, szebb, kövérebb. A költségvetés felborulásában tehát a Fidex pontosan ugyanannyira hibás, mint az akkori kormánypárti képviselők.

A 2006-os választási kampányban — tessék csak bátran visszaolvasni az indexen vagy máshol — a Fidex kb. 30%-kal ráígért még az MSZP-re is a tervezett még további népjóléti intézkedésekben, sőt, azz

Almás | 2011. február 12. | 17:50:34

- Az Állami Számvevő Szék 2001 szeptemberében készített jelentésében többek között az alábbiak olvashatók:
- „…A kormány 94,5 milliárd forintot törvénysértő módon használt fel – meghamisítva az államháztartás mérlegét.”
- Hogy is van ez? Ki volt kormányon 2001 - ben?
- Ki használta fel törvénysértő módon az adófizetők pénzét?
- Ki hamisította meg az államháztartás mérlegét?
Ja és kit kell /kellet von/ akkor megbüntetni?A nép akkor ugy büntetett, hogy leváltotta a hamisítókat. Most ilyen trükökkel kerültek hatalomra és ilyen trükökkel próbálnak magyarázkodni.Sajnos a nép az isten adta nép már elfelejtette korábbi "tetteiket".

mikellmég | 2011. február 12. | 17:45:47

Almás! Csak óvatosan azzal az előző orbán-kormány mutogatással, még azt gondolnánk, hogy te is visszafelé mutogatsz

Almás | 2011. február 12. | 17:38:16

Anemjóját. Megint jön a magyarázkodás. Magyarázom a bizonyítványom? Még jóformán meg sem melegdett alattuk a bársonyszák felelőtlen kijelentéseikkel /Szíjjártó és Lázár/ több mint százmilliárdos kárt okoztak a költségvetésnek.Oszt meg a gazdagok javára bevezetett egykulcsós adóval,az örökösödési illeték eltörlésével, a pálinkafőzés "szabaddá" tételével ugyszintén százmilliárdokat vettek ki a költségvetésből. Miután nem zörögtek a csontvázak sem, most olyasmit találtak ki amit a János Bácsiék ugysem tudnak ellenőrizni, hogy igaz e vagy sem.Olcsó trükk, de ez megint a politikai rövidlátásra vall. Ugyanis az EU szakemberei annak idején figyelemmel kísérték Bajnaiék költségvetési számait és őket is sértik az ilyen vádaskodások. Másik kommentemben kitérek majd az első Orbán - kormány hamisításaira.

Vak Ond | 2011. február 12. | 17:24:41

mikellmég | 2011. február 12. | 17:05:44

"A kormányé a felelősség és ki volt kormányon 8 évig?"

Igazat szóltál.
Következésképp nincs visszamutogatás, hiszen a kormányé a felelősség.
Nincs hazudozás, hanem kuss van, és szorgalmas munka, a hablaty, hazugság, vádaskodás helyett.
Persze qrva nehéz bezárni azt a vasúti szárnyvonalat, amit decemberben nyitottak újra meg.

mikellmég | 2011. február 12. | 17:20:44

Döncike! Talán tisztában kellene lenni a demokráciával. A többség szavaz. Ez van!

mikellmég | 2011. február 12. | 17:19:11

Az ország agya fekete-fehérre van mosva. Nincs egy értékrend ahol azt mondja valaki, hogy ez, vagy az számomra érték, az oldalaktól függetlenül, hanem ami a "saját" oldaláról jön az minden rendben, ami a másik oldalról, az minden az ördögtől van. Na ez az igazi betegség. Mindenki politizál, de csak oldalakat szolgál. Akinek nem inge ne vegye magára... de sokan vegyék

dönci4 | 2011. február 12. | 17:17:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2011. február 12. | 17:16:44

mikellmég | 2011. február 12. | 17:14:58

meglátásod jó...a helyzet javul...csak közel tíz, 30 éven aluli ismerősömnek van már féléven belüli külföldi terve...eddig nem akartak menni...

Xavi | 2011. február 12. | 17:15:10

mikellmég | 2011. február 12. | 17:05:44

és eme hajó most süllyed tovább...de mintha egyre több lék lenne rajta, és azok elég frissek...

mikellmég | 2011. február 12. | 17:14:58

Egyébként mindegy, mert aki nem akarja az nem látja. Én egy ideje nem itthon élek és így összehasonlítva Mo az árnyéka 10 évvel ez előtti önmagának. Lehet fényezni a baloldalt, de maguk élnek itt, azt csinálnak, amit akarnak. Fényezzék.
Egyébként kit hibáztassanak a fideszben? Az mszp sem tartott önkritikát, hát miért várja el másoktól?

mikellmég | 2011. február 12. | 17:07:56

Világgazdaság?? Ne nevettessen, mert így is elég sok szarkalábam van.
Ha a világgazdaság hajó, és süllyed, akkor mi a hajón belül süllyedtünk a fenékig az elmúlt 8 évben

mikellmég | 2011. február 12. | 17:05:44

Márpedig többet költöttek, mint amit beszedtek. Sokkal többet.
Az adósság meg nem abból keletkezik, hogy az ellenzék mit mantrál, hanem hogy a kormány mit szavaz meg. Azt a parlamentben a többség szavazza. 8 évig a mszp/szdsz volt a többség. Tessék tudomásul venni a történteket és nem szajkózni az ostobaságokat. A kormányé a felelősség és ki volt kormányon 8 évig?

Jager László | 2011. február 12. | 17:04:33

Tetszett volna a világgazdaságot befolyásolni!!
Ön befolyásolta!!??
Na most legyen gazdasági szakember!!!
JA!!!!!!!!!!
Gondolom a gazdasági dolgokhoz nem ért!!!!
Csak nem bölcs ész!??
J.L.

noeb | 2011. február 12. | 17:03:34

Azért senkit ne zavarjanak a tények: ha a hozzánemértő EU, IMF és Világbank egyaránt megfelelőnek tartották a Bajnai-Oszkó féle költségvetést, csak a hozzáértő Matolcsy-Orbán tandem szajkózuta a 7%-ot, attól még nem az volt az igaz! Azok biztos hülyék, mert nem a Matolcsy-Orbán féle közgazdaságtani számításokat tanulták. Ha ez a 7 % annyira jó volt, akkor a Varga féle vizsgálat mit tárt fel? Ő is hazudik? Szerintem ott van az eb elhantova, hogy kevés a zsozsó a haveroknak! Még nem kapott mindenki, pl. a KDNP kimaradt, ezért balhéztak! Most bejelentették a 7%-ot, most nyugalom lesz. Az EU-ban már megbukott a 7%, most itthon hülyítenek, és ahogy látom, itthon van rá fogadókészség. Ott nem volt! Hamar lerendezték a manusokat, itthon még egy darabig mehet a hülyítés, de már nem sokáig. Szorul a hurok, a népnek kevés a pénze, a beigért adócsökkentés fizetéscsökkentést eredményezett, és ez máris nem tetszik vagy 4-5 %-nyi fideszes szavazónak. (Ők mérték!)

egy niemand | 2011. február 12. | 16:59:51

Mivel Aripeit barátunk válasza még (14:32:24 óta) nem érkezett meg, ezért a történelmi hűség kedvéért:
1. A MNB (Zrt.) deviza tartaléka 2011. január 31-én: 33,616 milliárd Euró!
2. Az MNB Zrt. részvénypakettje 100 %-ban a Magyar Állam tulajdonában van!

vakablak | 2011. február 12. | 16:54:22

mikellmég | 2011. február 12. | 16:07:59
„Teccet volna az országot olyan állapotban visszaadni 8 év után, (legalább) amilyen állapotban megkapták. 52%-os tartozással.”

Tetszettek volna 2006-2010 között nem minden egyes reformot és takarékossági intézkedést elkaszálni, elszabotálni, ellehetetleníteni, meggátolni, népnyúzásnak beállítani, hanem hagyni a kormányt, hogy tegye a dolgát, akkor most nem 80% lenne az államadósság és nem kellene most (is még) megszorítani. De akkor csak azt a mantrát tetszett nyomni, hogy a kiadások visszafogása népirtás, nemzetellenes cselekedet, és hogy van itt pénz elég, csak engednék oda a Fidext a kormányrúdhoz. Nos, megtörtént, most a Fidexé a kormányrúd, és mi derül ki? Hát hogy nincs pénz mégsem, a szocik igazat mondtak. Igazat mondtak akkor is, amikor azt állították, hogy az állam nem költhet többet, mint amennyit beszed.

egy niemand | 2011. február 12. | 16:24:27

T. manipul!
A "körítést" (egy korábbi komment kapcsán keletkezett affért) csak azért említettem meg, hogy miért "félek" kérdezni. Természetesen itt Aripeit barátunk 12:21:26-kor rögzített kommentjéről van szó. Nem akarom a témát tágítani, de természetesen nyugdíj ügyben is hajlandó vagyok vitázni, ha valaki igényli.

manipul | 2011. február 12. | 16:10:21

Tisztelt Niemand!

egy niemand | 2011. február 12. | 15:54:20

Ön ha jól értem, a nyugdíjemelés mértékéről beszél, de Aripeitnek azt gondolatmentét idézi, amelyik a költségvetési hiány mértékéről szól.
Mit lehetne itt érteni valakinek?

mikellmég | 2011. február 12. | 16:07:59

Teccet volna az országot olyan állapotban visszaadni 8 év után, (legalább) amilyen állapotban megkapták. 52%-os tartozással. Most nem kellene mutogatni, megszorítani, 2/3-al vezetni, stb.

Jager László | 2011. február 12. | 16:05:45

Mindez abrakadabrat,vagy air piggy.
Aladdin csodalámájának simogatásából is több jön ki!
Mondhatnám hókusz-pókusz az egész!!
J.L.

mikellmég | 2011. február 12. | 16:03:57

nekem van egy álmom: felkelek és harmada az államadósság a mostaninak, még megvan az államvagyon, amit akár lehet privatizálni is (és mindenki hisz a demokráciában). Ez volt 20 éve. Ma 80 évre van. Hála a 20 év alatt 4évet kormányzó fidesznek. Be sem jártak a parlamentbe, de mindent ők rontottak el. Na most jól megmondtam a fideszeseknek, olyan színvonalon, mint az előttem szólók.

tothjani | 2011. február 12. | 15:54:36

Egyértelmű hogy elődeire fogja, igaz ő is 20 éve ott van de most azt mondja nem csinált semmit. Akkor miért van még ott?
Sajnos ebben az országban soha nem azt nézzük hogy mi az ami még megvan és meg lehet(ne) menteni, hanem azon siránkozzunk ami már régen elveszett!

egy niemand | 2011. február 12. | 15:54:20

T. Mindenki!
Aripeit barátunk, mint a leglogikusabb és legképzettebb hozzászóló (copyright: manipul) egy másik cikk kommentelése során lazán "hülyének" nevezett, mert azt mertem állítani, hogy a 2011. évi nyugdíjemelés törvényi mértéke 3,8 %, és nem 4,4 %! Ezért csak "félve" merem kérdezni: érti ezt valaki?
"Nézzük a számokat.
Orbánéknak tavaly be kellett vezetnünk a csaknem 200 milliárdos bankadót,
végre kellett hajtani egy 120 milliárdos költségvetési zárolást.
Ezután három szektorban, összesen 160 milliárd forintnyi válságadót vetettek ki,továbbá csaknem 60 milliárd forintot átirányítottak a magán-nyugdíjpénztárakból az állami pillérbe.
És közel 100 milliárdos maradványzárolást hajtottak végre a költségvetésen belül. Ez már 640 milliárd forint, ennyi hiányzott a költségvetésből.

Ráadásul az eredeti költségvetést 0,9 százalékos GDP-csökkenéssel tervezték, ehelyett 2010-ben várhatóan 1 százalék körüli növekedés volt. Mivel minden 1 százalékos GDP növekedés mintegy 100 milliárddal dobja meg a költségvetési bevételeket, a csaknem 2 százaléknyi különbségnek hozzávetőleg 200 milliárd forint pluszbevételt kellett volna hoznia. Ez sem volt sehol, így gyakorlatilag 840 milliárd hiányzott a 2009 őszén elfogadott költségvetésből.

Ekkora összeg "nem jelent meg" a hazug bajnai-oszkó költségvetésben.
Ezek behajtásával tudták tartani Orbánék a 3,8%-ot..."


HIRDETÉS
Matolcsy György tudja az...
Matolcsy György tudja az igazságot
MTI - Kovács Tamás

Szokatlanul aktív adok-kapoknak lehettünk tanúi az elmúlt napokban a jelenlegi és az előző kormány tagjai között. A költségvetés „valós” helyzetét illetően a kormányváltás idején kirobbant, majd az elmúlt hónapokban lecsendesedett kommunikációs hadviselés újra élesbe fordult a Bajnai-kormány ellen, mondván, meghamisították a 2010-es költségvetést, és a nemzetközi szervezetek felé vállalt 3,8 százalékos GDP-arányos államháztartási hiány helyett nagyjából hétszázalékos deficitet hagytak maguk mögött.

Bajnai Gordon volt miniszterelnök és Oszkó Péter volt pénzügyminiszter azonban mindezeket egyszerűen hazugságnak minősítették, az ezt alátámasztó tényeket pedig közleményben, újságcikkekben, sőt blogbejegyzésben is közzétették.

Az, hogy a téma ennyire forróvá vált, azért is meglepő, mert az ügyben már tavaly ősszel elkészült egy jelentés, és akkor a Varga Mihály államtitkár vezette vizsgálóbizottság a napokban 646 milliárd forintosnak állított költségvetési kiigazítással szemben 380–400 milliárd forintot tartott szükségesnek a 3,8 százalékos hiánycél teljesítéséhez. Vagy akkor számoltak roszszul, vagy most, de az is lehet, hogy az elmúlt hónapok kormányzati lépései duzzasztották fel a szükséges kiigazítás mértékét?

Mindenesetre sokan várakozással tekintenek Orbán Viktor miniszterelnök hétfői beszéde elé, amikor is bejelenti kormánya reformlépéseit. Feltételezhető, hogy az intézkedések indoklásában előkelő helyet fog kapni a Bajnai-kormánytól örökölt költségvetési helyzet, így igyekezve megágyazni az elkerülhetetlen csomagnak. A közvéleményt jól felkészítették arra, hogy amikor a miniszterelnöktől meghallják a kedvezőtlen lépéseket, rögtön kapcsoljanak, hogy mindezt a Bajnai-kormánynak „köszönhetik”.

Ebből a szemszögből nézve tehát már nem is annyira meglepő, hogy az elmúlt időszakban ismét előkerült a hamisított költségvetés vádja, s Matolcsy György a mármár feledésbe merült hétszázalékos megörökölt hiánnyal megint előrukkolt.

HIRDETÉS

Ahogyan megírtuk, Bajnai Gordon és Oszkó Péter a hét elején közleményt adott ki, amelyben visszautasították a tisztességtelen, koncepciós vádaskodást. Ahogyan írták: minden elemzés kiemelte, hogy a kitűzött hiánycél tartható, de egyúttal felhívták a figyelmet a nyilvánvaló kockázatokra, amelynek mértékét a GDP 0,5-0,6 százalékában határozták meg. Ezen előre látható kockázatok kezelésére tervezte be a Bajnai-kormány a mintegy 210 milliárd forintos tartalékot. Részletes intézkedéseket is megneveztek a kormányváltáskor készült átadás-átvételi dokumentumban, ilyen volt a többi között a munkaerő-piaci alap, a közmunkaprogram, illetve a gyógyszerkassza kiadásainak felülvizsgálata.

Matolcsy György pár nappal később a Magyar Nemzet hasábjain az előbbi érvelést beismerő vallomásnak tekintette arra nézve, hogy a Bajnai-kormány tudta, hogy több százmilliárd forint hiányzott a 2009-ben parlament elé terjesztett 2010-es költségvetésből. Szerinte a Bajnai–Oszkó-páros úgy hozta öszsze a 3,8 százalékos államháztartási hiányt, hogy a bevételi oldalon 230, a kiadásin 215 milliárd forinttal hamisították meg a számokat. Ráadásul „mindenkit sikerült becsapniuk”, hiszen a Költségvetési Tanács, a Nemzetközi Valutaalap, az Európai Bizottság, a Magyar Nemzeti Bank és az Állami Számvevőszék is elfogadta a költségvetést.

Oszkó Péter pénzügyminiszter az ismételt vádakra blogjában reagált, s egyúttal a maga és Bajnai Gordon részéről is lezártnak tekinti a vitát. Mint írja, az év végével bebizonyosodott, hogy a bevételek bizony az új kormány minden intézkedése, a különadók vagy a magán-nyugdíjpénztári rendszer felszámolása nélkül is teljesültek volna. Eközben a kormány összesen legfeljebb a GDP egy százalékát alig meghaladó egyenlegkorrekciót hajtott végre, melynek szükségessége már felerészben saját intézkedéseinek volt köszönhető.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    227 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS