Páncélozott udvari szállítók

Királyokat, államfőket és kormánydelegációkat szállít rendszeresen az ingolstadti motta, amely most fél évig Magyarországon állomásozik.

Egy szem hó nem esett, csak dér volt – éppen annyi, hogy a hajnali fagy jégpályává változtassa az utakat, ­fittyet­hányva­ a­davosi­ világgazdasági­ fórum­vendégeire.­Vezető­ politikusoknak addig nem sok fogalmuk lehetett az autók konstrukciójáról, ám aznap megtapasztalhatták, miért nem jó, ha egy páncélozott limuzin csak hátsókerék-hajtású. A testőrök­ úgy­döntöttek,­ hogy­ nem kockáztatják­ főnökeik­ biztonságát,­ és nem várnak az enyhülésre. A csúszós utakra négykerékhajtású autók kellenek:­egy­közeli­ településen­ félszáz­ Audi­ Quattro­ parkolt,­ és­ bevetésüknek­ köszönhetően­ nem­ fulladt kudarcba­ a­ csúcstalálkozó.

Az ­Audi ­rendszeresen ­beveti­ különleges­ egységét,­ januártól­ éppen­ Magyarországon – ahol a páncélozott A8-as Long limuzinok már szolgálták a spanyol királyt és a NATO-csúcsot, most pedig az Európai Unió soros elnöksége­ az­ apropó.­ A­ Porsche­Hungaria­ meghívásos­ közbeszerzési­ eljárás­ keretében­ került­ a­ képbe,­ és mint a német márka vezérképviselete­ tárgyalt­ a­ gyár­ nevében.­ A­ kiírás­ szerint­ ötven-ötven­ felső­közép-­ és­ középkategóriás,­ valamint­ mikrobusz­ és­ kulcsos­autó­ szolgálja­ majd fél éven keresztül a magyarországi eseménysorozatot.

A­ Külügyminisztérium­ erősen nyomott­ költségkerete­ leszűkítette­ a­ lehetséges­ pályázók­ körét,­ így nem­ volt­ éles­ a­ verseny.­ A­ győztes ajánlat sem annyira üzleti hasznot,­ mint­ presztízst ­jelent­ a­ Porsche­Hunga­riának,­ amely­ csak­ az­ Audi gyár támogatásával tudott gesztusértékű­ ajánlatot­ tenni.­ A­ flottabérlés­­ piaci­ értéke­ közel­ hétszáz millió forint lett volna, de a magyarországi­ beruházással­ is­ rendelkező­ német konszern­ támogatásának­ köszönhetően­ 69­ millió­ forint­ plusz­ áfáért­ adta­ kölcsön­ az­ autókat­ az­ Audi­ (az összeg­ nagyjából­ a­ szállítási­ és­ biztosítási­ költségeket­ fedezi).

A­ protokollflotta­ összesen­ kétszáz Audi A8-as és A7-es Quattro, Volkswagen Multivan, valamint ­Skoda­Octavia­ modellből­ áll,­utóbbiakat­ kulcsos­ autóként­ használjáka­magyar­ kísérők­ és­ ügyintézők.­ A­­ konvojokban­ több­ különleges­ védelmet­biztosító­ és­ éjjellátó­ készülékkel is felszerelt limuzin szolgál majd,­ ezeket­ 500­ lóerős­ teljesítményű­ W12-es­ motor­ hajtja.

A­ protokollautókra­ a­ Köztársasági­ Őrezred­ szerel­ megkülönböztető­ jelzéseket.­Az­ autók­ többségét­ Győrben­ gyártott­ 3­ literes­dízel­motorok­ hajtják,­ a­ flotta­ az­ alkatrészszállításra is használt Audi-vonattal utazik Magyarországra.

Uralkodókat is szállítottak már az Audi limuzinok
Uralkodókat is szállítottak már az Audi limuzinok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.