Páncélozott udvari szállítók
Egy szem hó nem esett, csak dér volt – éppen annyi, hogy a hajnali fagy jégpályává változtassa az utakat, fittyethányva adavosi világgazdasági fórumvendégeire.Vezető politikusoknak addig nem sok fogalmuk lehetett az autók konstrukciójáról, ám aznap megtapasztalhatták, miért nem jó, ha egy páncélozott limuzin csak hátsókerék-hajtású. A testőrök úgydöntöttek, hogy nem kockáztatják főnökeik biztonságát, és nem várnak az enyhülésre. A csúszós utakra négykerékhajtású autók kellenek:egyközeli településen félszáz Audi Quattro parkolt, és bevetésüknek köszönhetően nem fulladt kudarcba a csúcstalálkozó.
Az Audi rendszeresen beveti különleges egységét, januártól éppen Magyarországon – ahol a páncélozott A8-as Long limuzinok már szolgálták a spanyol királyt és a NATO-csúcsot, most pedig az Európai Unió soros elnöksége az apropó. A PorscheHungaria meghívásos közbeszerzési eljárás keretében került a képbe, és mint a német márka vezérképviselete tárgyalt a gyár nevében. A kiírás szerint ötven-ötven felsőközép- és középkategóriás, valamint mikrobusz és kulcsosautó szolgálja majd fél éven keresztül a magyarországi eseménysorozatot.
A Külügyminisztérium erősen nyomott költségkerete leszűkítette a lehetséges pályázók körét, így nem volt éles a verseny. A győztes ajánlat sem annyira üzleti hasznot, mint presztízst jelent a PorscheHungariának, amely csak az Audi gyár támogatásával tudott gesztusértékű ajánlatot tenni. A flottabérlés piaci értéke közel hétszáz millió forint lett volna, de a magyarországi beruházással is rendelkező német konszern támogatásának köszönhetően 69 millió forint plusz áfáért adta kölcsön az autókat az Audi (az összeg nagyjából a szállítási és biztosítási költségeket fedezi).
A protokollflotta összesen kétszáz Audi A8-as és A7-es Quattro, Volkswagen Multivan, valamint SkodaOctavia modellből áll,utóbbiakat kulcsos autóként használjákamagyar kísérők és ügyintézők. A konvojokban több különleges védelmetbiztosító és éjjellátó készülékkel is felszerelt limuzin szolgál majd, ezeket 500 lóerős teljesítményű W12-es motor hajtja.
A protokollautókra a Köztársasági Őrezred szerel megkülönböztető jelzéseket.Az autók többségét Győrben gyártott 3 literesdízelmotorok hajtják, a flotta az alkatrészszállításra is használt Audi-vonattal utazik Magyarországra.