Spórolás 2.0 – közösségi vásárlás

A legtrendibb módon ma már úgy lehet spórolni, akár az ár felét is megtakarítva, hogy közösségileg vásárolunk, pl. a szeptemberben indult, mára 11 ezernél is több facebookos rajongót tömörítő BónuszBrigád.hu oldal akcióiban.

A mozgalomnak is nevezhető jelenséget az amerikai Groupon indította be 2008-ban. A cég a Group (csoport) és a coupon (kupon) szavak összeolvasztásával választotta a nevét. Az alapötlet az volt, hogy egy-egy internetes közösségi oldalon alakult csoport tagjai kedvezményt alkudnak ki egy bizonyos termékre vagy szolgáltatásra, és – ha elegen vannak –mindannyian vásárolnak a kívánt áruból, természetesn olcsóbban.

Az ötlet bejött, olyannyira, hogy egy év alatt milliárdos bevételre tettek szert, természetesen dollárban. Ez is azt mutatta, hogy a közösségi oldalakon szerveződő vásárlás működőképes. Nem kellett sokáig várni a hazai megoldásra sem: az idén szeptemberben indult BónuszBrigád berobbant a köztudatba.

A némileg szocreál munkásfiús-lányos logóval nyomuló honlapon egyelőre nem termékeket, hanem szolgáltatásokat lehet vásárolni, három fő kategóriában: vendéglátás (éttermek, szállodák stb.), testkultúra (szépségápolás, fitnesz, maszszázs stb.) és események, vagyis belépőjegyek.

A rendszer profi promóciót készít, fotóval, ütős, vonzó szöveggel, amit eljuttatnak az emberekhez az internet nyilvánosságával. A kedvezmény igénybevétele a kuponok révén történik: a vevő a fizetés után kinyomtathatja a vásárlási jegyet, ami feljogosítja őt, hogy egy meghatározott időn belül igénybe vegye azt a bizonyos vágyott kedvezményt. Ha kicsúszik az időből (ami több hónap is lehet), az se baj, más akcióba beszámítják, amivel szerződésük van a „Brigádvezetőknek”.

Mivel a kedvezmény igénybevételéhez nem kell nyereményjátékban, előre befizetett várakozásban, egyéb kockázatos akciókban részt venni, az üzletben tisztán nyerhetünk.

A BónuszBrigáddal közösségi élmény lehet a vásárlás
A BónuszBrigáddal közösségi élmény lehet a vásárlás
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.