Végül a City gurulhat be Ferihegyre?
A három másik lehetséges nyertes, a City, a 6x6 és a Főtaxi képviselői ugyanakkor már több ajánlati körön is túl vannak. Piaci forrásokból azonban lapunk úgy értesült, hogy a talpon lévők is zúgolódnak a pályázati eljárás miatt. A Taxisok Világa című szakmai lap októberi számában ugyanis a City Taxi már hirdetésben toboroz új munkaerőt, 150-200 olyan sofőrt, aki „szívesen vállalna nagyobb mennyiségű szolgáltatási lehetőséget a reptérről”. A hirdetés alapfokú angoltudást, nagy, maximum négyéves autót és saját névre szóló taxiengedélyt nevesít feltételként. Több informátorunk szerint ez a hirdetés „minimum megkérdőjelezi” a tender tisztaságát.
Tamás Miklós, a City Taxi elnöke ugyanakkor nem így gondolja. Lapunknak elismerte a hirdetés megjelenését, s mint mondta, csak a szerencsének köszönhetik, hogy a szakmai lap nyomtatása előtt még el tudták intézni a hirdetés megjelenését, mellyel előrenéztek. Igaz, mint mondja, versenytársaik nem tettek közzé hasonló hirdetést.
– A hirdetés szövege előzetes jelentkezést említ, s a szövegben az is benne van, hogy a jelentkezéseket kizárólag a reptéri tender esetleges megnyerése után dolgozzuk fel – mondta lapunknak a taxiscég vezetője. Mint mondta, a reptéri üzemelés 150-200 autóval bonyolítható problémamentesen, de nem kívánnak ekkora bővítést végrehajtani, amíg nem látják a tender eredményét. Ugyanakkor, ha mégis nyernek, a jelenlegi 802 autós létszámukból mintegy száz autót át tudnak csoportosítani a reptéri fuvarokra mindaddig, amíg el nem érik a szükséges autószámot.