Szótárnagyhatalom

A meseíró testvérekről elnevezett szegedi könyvkiadó tizenhét éve alakult.A családi vállalkozásként működő cég fő profilját neve ellenére korántsem a gyerekkönyvek alkotják. Húsz magasan kvalifikált munkatársuknak köszönhetően szótárnagyhatalommá váltak az eltelt évek alatt.

A Grimm Kiadó több területen is rekordernek számít, bár ilyen babérokra a tulajdonosok soha nem törtek. A magyar szótárírás történetében példátlan módon fennállásuk tizenhét éve alatt hatvanegy teljesen új, modern szótárat adtak ki, köteteik a legfontosabb európai nyelveket fedik le.

A Grimm a kétnyelvű lexikográfia első számú minőségi szótárkiadója, kétnyelvű szótárai már négy alkalommal nyerték el a legrangosabb szakmai kitüntetést, a Kiváló Magyar Szótár díjat, de emellett több más komoly elismeréssel büszkélkedhetnek.

A Magyar Termék Nagydíjat először a kéziszótárak kapták, majd 2009-ben az új generációs tanulószótárakat jutalmazták ezzel a címmel. Nem is érdemtelenül. A konkrét célcsoport számára készült könyvtípussal a kiadó megújította a magyarországi kétnyelvű szótárak struktúráját.

A tanulószótárak újdonsága a könyv felépítésében rejlik. A szótár a Grimm-kiadványokban már megszokott kék színű címszavakkal, a célcsoport számára gondosan öszszeállított szókinccsel dolgozik. A szavak jelentése és az alapvető nyelvtani információk mellett rengeteg élő nyelvi példát hoz, országismereti és nyelvészeti tudnivalókat közvetít – mindezt grafikailag jól elkülönülő információs ablakok segítségével. A koncepció fontos eleme, hogy egy kötetben mindkét szótárrész megtalálható, így egyszerűbb a könyv használata, és sokkal érthetőbbek a kereszthivatkozások. Elsősorban azoknak ajánlott, akik az angol, a francia, a német vagy a spanyol nyelvet tanulják, de segít az érettségire, nyelvvizsgára készülőknek is.

Az idegen nyelv tanítása az iskolákban 7–12 éves korban kezdődik, de ennek a korosztálynak eddig nem volt valódi szótára. A kiadó ez év elején angol nyelven megjelentetett Gyerekszótára tehát hiánypótló. A gyerekek anyanyelvi és idegen nyelvi ismeretein alapuló kiadvány a tanévkezdés idejére már németül is elérhető lesz.

A kiadó másik nagy újítása Wéber Gábor autóversenyző közelmúltban megjelent Autóverseny szakszótára, amely világviszonylatban is egyedülálló. Nemzetközi kiadására már több ajánlat érkezett, így – a hazai szakszótárak közül elsőként – hamarosan az európai piacon látjuk viszont.

MAGYAR TERMÉK NAGYDÍJ

A védjegy létrejöttének éve: 1998

Jellemzője: minőséget tanúsító védjegy

Az alapító célja: az Európai Unió előírásainak megfelelő, minőségi, környezetvédelmi és fogyasztóvédelmi elvárások elterjesztése a termék-előállítók, -szolgáltatók és felhasználók körében

A védjegy használatának legfőbb feltételei: a termék feleljen meg a legszigorúbb minőségi követelményeknek, fogyasztóvédelmi és környezetvédelmi eljárásoknak

A védjegy megszerzésének módja: évente meghirdetett pályázat útján lehet jelentkezni Részletek: www.termeknagydij.hu

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.