Daimler út 1.
– Minden a menetrend szerinthalad?
– Igen, és még a legnagyobbválság idején sem gondolkoztunk bármilyen módosításon. Sőt, az eredetihez képest bővítettük a leendő gyár tevékenységét, hiszen présüzem is épül majd a telephelyen: a vázszerkezet- és karosszériagyártásról csak decemberben döntött a Daimler konszern. Így teljesen komplett gyárat építünk, ahová begördülnek az acéltekercsek, majd kigördülnek a kész autók. Logisztikailag kedvező helye miatt is választottuk ezt a területet.
– A méretek vélhetően nagyobb beruházást is lehetővé tesznek.
– Valóban, a 441 hektárnemcsak az első lépcsőre tervezett évi százezer autó gyártására elég, hanem van lehetőség a bővítésre is, ez is jelzi, hogy hosszabb távon számolunk Kecskeméttel. Éjjel-nappal dolgoznak az építkezésen, és ez a következő 12 hónapban is így lesz. Először a festőüzemet építjük meg, mert minden telepen az a legkomplikáltabb részleg. Lesz próbapálya és a szomszédban kiépül egy beszállítói park is. Az M5-ös autópálya mellett szállítási lehetőségeinket segíti majd egy iparvágány is.
– Mikor gördülnek le az elsőMercedesek a kecskeméti szalagról?
– Az év végére készek lesznek az épületek és csarnokok, 2010 közepén érkeznek az első gépsorok, ősszel pedig szerelik a fényezőt. Az első A és B kategóriájú autók 2011-ben készülnek el, 2012-ben pedig megindul a sorozatgyártás az üzemben.
– Hol tart a munkatársakfelvétele?
– A nyolcszázmillió euróértékű beruházás első lépcsőben 2500 embernek ad majd munkát, de beszállítói révén további nyolc-tízezer foglalkoztatottal lehet számolni. Eddig ötven magyarral kötöttünk munkaszerződést. Bérelt csarnokban már kialakítottunk egy tanműhelyt, ahol a különböző tevékenységeket lehet gyakorolni, de a munkatársak többsége a németországi üzemeinkben is képzést kap: a kollégák személyes kapcsolatépítése akkor is fontos, amikor már beindul a termelés a kecskeméti Mercedes autógyárban.