Koppány már Brüsszelbe készül

Koppány Nemzeti Boltok néven új élelmiszerlánc szerveződik. A nem olcsó kínálatban olyan ínyencségek szerepelnek, mint a bivalykolbász, szürkemarha-bélszín, de található még sokféle olyan magyar áru, amely nem jut el nagy kereskedelmi hálózatokba.

Egyelőre kevés élelmiszer-termelő próbálkozik saját kereskedelmi hálózat kiépítésével. Megyesi Zoltán, a Koppány Hús Hungaricum Kft. tulajdonosa, aki pénteken a budapesti belvárosban nyitotta negyedik üzletét, a közelmúltban megelégelte a nagy élelmiszerláncokkal a huzakodást, és előbb Solymáron nyitotta meg a magyar nemzeti eledelek boltját (éppen egy nagy Spar-üzlet szomszédságában), ezt követte Pátyon, és a fővárosban két újabb Koppány Nemzeti Bolt. Budaörsön pedig már az ötödik üzlet nyitásáról tárgyalnak.

Megyesi Zoltán szerint további üzletek nyitására nagy az igény. Van, hogy az egyik beszállító ajánlja fel saját helyiségét, máskor a bolt van meg, csak a választék hiányzik.

Az állatorvos végzettségű vállalkozó a legnagyobb magánkézben lévő szürkemarhagulya tulajdonosa. Az ezer állat Észak-Borsodban, a Cserehát mintegy ötezer hektáros legelőin él. A szürke marhán kívül a szintén őshonos mangalica és bivaly húsát is feldolgozzák az ország több pontján kisebb magyar élelmiszer-ipari vállalkozások. Ezekből az alapanyagokból állnak össze az üzletek húskészítményei. De húsféléken kívül megtalálhatók a sajt- és tésztakészítő műhelyek termékei is. Méz, sör, bor, tészta, édesség - sokféle termék van a boltban, bár a választék nem nagy. A Koppány arra épít, hogy jellemzően csak kevés helyen kapható, magyar árukat forgalmaz. Az üzleteket a kínálat a delikát kategóriába sorolja.

A boltnyitón megjelent Jakab István, a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének elnöke is, aki szerint a magyar élelmiszerexport legjobb reklámja lenne, ha hasonló boltokban kínálnák külföldön is a hazai termékeket. Megyesi Zoltán a pénteki boltmegnyitón nem tartotta kizártnak, hogy Brüsszel központjában is létesítenek egy Koppány-üzletet.

- Bolthálózatunkat a magyar termékek iránti igény hozta létre - mondta. Beszámolt arról, hogy amikor az Auchannak szállított, akkor először 20 százalékos árviszszatérítésben állapodtak meg, ezt később 25 százalékosra növelte a lánc, majd az egyik áruház nyitásához kétmillió forintos hozzájárulást kértek, és azért, hogy a Koppány Hús termékei a csemegepultba kerüljenek, áruházanként és évente újabb 300 ezer forintot kellett leszurkolni.

A Coránál sem járt jobban. Közölték vele, hogy termékeit csak védőgázos csomagolásban forgalmazhatja. Vásárolt egy ilyen csomagolásra alkalmas berendezést hatmillió forintért, de két hét elteltével közölték, hogy még sincs szükség a védőgázra. Viszont megvásároltatták vele a saját termékei kínálását szolgáló hűtőpultot, ebben viszont más sertészsírját árusították. Most a saját üzleteiben jó szolgálatot tesznek a corás hűtők. De beszélt arról is: az áruházi kereskedelmi logikába nem fért bele az sem, hogy egy, hűtést igénylő, félkész ételkonzervet hűtőpultban kell tartani. Ahogy a többi konzervet, ezt is kitették a szabad polcra, ahol természetesen három nap elteltével megromlott.

Ezek után döntött az önálló kereskedelmi vállalkozás mellett. Tulajdonképpen ez egy franchise kapcsolat, de Megyesi nem szívesen használja ezt a kifejezést. Lényegében arról van szó, hogy a hálózatban meghatározott termékkört kívánnak forgalmazni, s azon van, hogy ezt ne hígíthassa fel semmilyen profitérdek.

A magukéra építik az üzletet
Koppány hungaricum
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.