Tizedére esett a Suzuki profitja

A Suzuki-csoport üzleti évének júniusban zárult első negyedévében jobb eredményt ért el, mint amit a piac várt. A japán autógyárak termelése azonban még így is 18-48 százalék között maradt el júniusban az egy évvel ezelőttitől. A világ legnagyobb autógyára, a Toyota több mint 565 ezer járművet gyártott júniusban, ez 23,8 százalékkal kevesebb, mint tavaly júniusban. A legjobban a Mitsubishi termelése csökkent, 47,8 százalékkal, a legkevésbé a Suzukié, 18,3 százalékkal.

A Suzuki júniusban 182,6 ezer járművet gyártott. Japánban több mint 71 ezer járműve készült el, 35 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt. Külföldön közel 111 ezer járművet gyártott, 2,0 százalékkal kevesebbet a tavaly júniusinál.

- Esztergomban a termelés folyamatos, nem iktattunk be leállásokat - közölte lapunk megkeresésére a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője, Ruska Viktória, aki szerint napi átlag 850 darab autót gyártanak, és október végéig nagyjából tartják is ezt a szintet az export húzóereje miatt. Augusztusban a szokásos gyárleállás miatt 8-a és 24-e között nem gördülnek le új autók a futószalagról.

A japán Suzuki autógyár-csoport hétfőn 2,138 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről: ez kevesebb mint a tizede az egy évvel korábbi 26,033 milliárdnak. A bevétel 577,14 milliárd jen volt, ami 36,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 910,41 milliárdtól. A cég komoly árengedményekre kényszerülhetett a válság miatt, mert a világszerte eladott 541 ezer jármű csak 12,4 százalékkal volt kevesebb az egy évvel azelőttinél.

A szeptemberrel záruló első üzleti fél évre a Suzukinál összességében nulla profitot, az egész üzleti évre 5 milliárd jenes adózott eredményt jósoltak hétfőn. A bevételt az első üzleti fél évben 1,1 ezermilliárd jenre, az egész üzleti évben 2,3 ezermilliárd jenre várják.

Magyar Suzuki-gyártás (db)

2004-ben 100 ezer
2005-ben 150 ezer
2006-ban 164 ezer
2007-ben 234 ezer
2008-ban 282 ezer
2009-ben (terv) 200 ezer

Forrás: MS Zrt.

A franciák kétharmada hazai modellt vett

Nagyot húztak a franciák a roncsprémiumprogramjukkal. A márciusban bevezetett, a környezetbarát és alacsony fogyasztású autók eladását bónusszal serkentő program révén véget vetettek az öt hónapja tartó lejtmenetnek, s azóta minden hónapban javult a statisztika az előző év hasonló időszakához képest. Ennek mértéke júliusban 3,1 százalékos volt, azaz 188,6 ezer új személygépkocsira szereltek rendszámot a helyi autóipari szövetség adatai szerint. Az öntudatos franciák a "Vásárolj hazait!" jegyében a PSA Peugeot Citroen-csoport, valamint a Renault modelljeit részesítették előnyben: előbbi 72 ezer, utóbbi 52,5 ezer autót adott el, ami 5, illetve 12 százalékos bővülést takar. Ezzel szemben a büntető tételekkel sújtott luxusautók forgalma erősen megcsappant. A BMW 18, a Mercedes 25 százalékkal kevesebb autót tudott eladni, de a Volkswagen is 20 százalékos mínusz-szal zárta a júliust - írja a Reuters.

Spanyolországban 10,9 százalékos visszaesésről számoltak be az autókereskedők. Ez az áprilisi 45,6 százalékos negatív rekordnál sokkal jobb, köszönhetően a május közepétől élő kétezer eurós csekknek, amellyel az autócserére vállalkozókat honorálják. A keret százezer jármű eladását segítheti elő az idén. (K. B.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.