Fogyókúrán a Malév
A cég a téli menetrend kezdetekor visszaadja a hetvenszemélyes Fokker 70-es gépeket a lízingcégnek, így a flotta csak két típusból áll majd: Boeing-737-esekből és a most forgalomba állított regionális Q400-as turbóprop típusokból. Míg tavaly nyáron a Malév 31 gépes flottát üzemeltetett, novembertől már csak húszat üzemeltetnek. A téli menetrendtől ideiglenesen a földön tart 3 Boeing-737-est.
A kisebb flotta persze kevesebb embert tart el, és a vezérigazgató eltökélt a további költségcsökkentések mellett: idén 150 embert bocsátanak el a Malévtől, míg a leányvállalatoktól elküldendők számát nem árulták el. 2009 végén 1362 teljes munkaidős állás lesz a vállalatnál, amit három év alatt ezerre kívánnak csökkenteni. - Ha az iparágban fellendülés lesz, és növekszik a flotta, akkor a tervek változhatnak - mondta Martin Gauss.
- A Vnyesekonombank tudja, hogy csakis kisebbségi tulajdonosként tudja finanszírozni a légitársaságot. Ez nem zárja ki, hogy javaslatokat tegyenek, de a döntéseknek európai kezekben kell maradnia. Nem tervezzük további bővítéseket Oroszország felé, ebben nem látunk különösebben nagy üzleti lehetőségeket - fejtette ki a vezérigazgató arra a kérdésre, hogy milyen szerepe van az orosz kisebbségi tulajdonosként és finanszírozóként is számon tartott orosz banknak és a korábban partnerként megnevezett Aeroflotnak a Malév irányításában. - A mi felfogásunk szerint az Aeroflot vezetői független tanácsadóként dolgoznak a bank vezetői mellett, amire szükség van a Malévval kapcsolatos döntések meghozatalakor.