Tovább növeli a luxust a Singapore Airlines
Előre „menekül" a singapore Airlines. Az egykor magasan a világ legjobbjának tartott légitársaság, amely ma is a legjobbak egyike – mások szerint még mindig a legjobb – az ötcsillagosok között, most úgy döntött, újít: megbízta a BMW csoporthoz tartozó Designworks USA és a brit James Park Associates vállalatokat, hogy segítsenek kialakítani a következő generációs kabinbelsőt, amely méltó a prémium légitársaságokhoz. Evvel a szingapúriaknak nem tagadva az a céljuk, hogy egy ugrással elsasszézzanak az ázsiai és arab riválisaik elől, akik az elmúlt öt évben rendesen felfejlődtek hozzájuk. Azt szeretnék, hogy a Cathay, az Emirates, a Qatar és a többi versenytárs is kösse fel a nadrágszíjat.
A munkára nincs sok ideje a két cégnek, mert 2013 végén már repülni akarnak az új kabinkoncepció szerint kialakított gépekkel, amelyeket az Airbus A380, a Boeing 777-300ER, majd a hamarosan forgalomba álló Boeing 787 Dreamliner és a 2015 körül debütáló Airbus A350XWB típusokon vezetnek be. Vagyis ez azt jelenti, hogy a kiforrott és tesztelt kabinberendezéseknek (InFlight Entertainment, ülések, világítótestek, hangszórók, panelek, stb.)2013 első negyedévének a végére el kell készülniük, hogy aztán gyártásba kerülve nyár elejére készen legyenek az első pár repülőgépre valók. Egy repülő berendezése ugyanis 1-2 hét, ennél több, ha a gyárban szokatlan, eddig még nem használt alapanyagokból dolgoznak. Ráadásul, mint minden új terméket, biztonsági minősítésen kell bevizsgáltatni, ha tehát júniusban nem áll majd a Boeing gyárban egy gépnyi tesztelt, hatósági engedélyes és beszerelésre kész kabinbelső-alkatrész, akkor elfeljthetik a 2013-as premiert.
De ilyen blamázs aligha lesz a Szingapúrnál. Ez a légitársaság ugyanis húsz éve következetesen pozícionálja magát a prémium légitársaságok sorába, sőt, ezt a kategóriát kis túlzással ők teremtették. (Itt egy teszt a Zurich – Szingapúr járat Economy osztályáról, tavalyról.) A turistaosztályon is remek az ellátás, magasabb a kényelem, de igazán a business és az első osztályon mutatják meg, mi a prémium. No meg a pénztárnál, amikor kifizetjük ezeket a jegyeket....Például azért, hogy így utazhassanak 12 órát:
A magas jegyárak persze kellenek a finanszírozáshoz, mert a SIA 100 szélestörzsű gépnél nagyobb flottát üzemeltet, annak idején ők vezették be az Airbus A380-ast először, 2007 októberében, Szingapúr-Sidney útvonalon, nem is használnak keskenytörzsű gépet (a leányvállalatoknál igen), 60 rendelésük van bent a közeljövőre, amit le is fog gyártani az Airbus és a Boeing, s a következő öt évben 12 milliárd dollárt fektetnek be gépekbe és a prémium termékekbe. Pedig eddig sem voltak semmik, ez például a business class szék az A380-ason:
A"Singapore Airlines mindig innovatív vállalat volt, s felismerve, hogy versenytársaink felzárkóztak hozzánk, új beruházásokkal erősítjük vezető pozíciónkat. Továbbra is mi diktáljuk az irányt – mondta Tan Pee Teck, a SIA termékekért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. A prémium érzés nemcsak új ülésekben nyilvánul majd meg, hanem a légiutas-kísérők feladatainak újraszabályozásában is, s ez igaz lesz a turistaosztályra is. Bár a business és a first jegyek adják a légitársaság bevételének jelentős részét, az economy osztályra is gondolnak a vezetők, ezért továbbfejlesztett kartámaszok, hátlapok és fejpihentetők gondoskodnak a kényelemről, s teljesen megújul a fedélzeti szórakoztató-rendszer is. Változik majd az utastér-világítás, s minden úgy lesz kialakítva, hogy az utas azt érezze: nagyobb személyes teret kap repülés közben, mint korábban.
Én pedig csak félve teszem hozzá: remélem, hogy a fedélzeti koktél-kínálatot is továbbfejlesztik, s a Singapore Sling és a Daiqri mellett új koktélokat is hoz majd a személyzet. Mert a Singapore Airlines gépein minden koktélból annyit kap az utas, amennyit csak kér – teljesen ingyen. Végezetül még két kép a first classról, az Airbus A380-ason:
Ha tetszett a post: