egekura

egekura

Jövő nyáron újra repül az Iberia Madridba - fapados szolgáltatás luxus áron

Jó hír, legalábbis a BA utasforgalma szempontjából, hogy ismét lesz Iberia Madrid-Budapest járat a 2016-os nyári menetrendben. A légitársaság...

Jó hír, legalábbis a BA utasforgalma szempontjából, hogy ismét lesz Iberia Madrid-Budapest járat a 2016-os nyári menetrendben. A légitársaság az AIRportal megkeresésére közölte, hogy 2015-ben a járatuk jól muzsikált, így június elsejétől heti három, júliusban pedig heti négy járatot közlekedtetnek majd. Összehasonlításképp: 2015-ben heti hat járat is volt. Kedden, szerdán és csütörtökön 11.40-kor száll fel Madridból és 14.40-kor érkezik Budapestre, majd 15.25-kor indul vissza a spanyol fővárosba, ahova 18.45-kor érkezik meg. Júliusban pénteken is közlekedik majd. A menetrend tehát kényelmes: sem korán kelni nem kell a géphez, sem nem éjnek évadján érkezik meg, de az biztos, hogy egy éjszaka szállással többet kell rászánni a madridi útra, ha ezzel mész. Vagy egy nappal kevesebbet töltesz Madridban, ami innen mondom, hibás döntés. Noha, s ez is árnyalja a képet, a járat alighanem spanyolokkal lesz tele, hiszen egy jó madridi hosszú hétvégének nem nyáron van a legjobb ideje - egyébként Madrid isteni és csodás hely, megéri megnézni. Rossz hír, s ezt sem szabad elhallgatni, hogy az Iberia-val repülve fapados utazási élményt kapsz minimum a duplájáért, mintha Wizz-zel, vagy Ryanairrel repülnél.

Igen friss repülési élményem van velük kapcsolatban, ugyanis egy 188 eurós Bécs-Madrid járattal repültem néhány hete, hogy aztán Madridból Sao Paolo, majd Santiago felé folytassam utamat. Mivel a gépem odafelé hajnalban indult Madridból, külön jegy volt a VIE-MAD, sőt még egy madridi vacsora is belefért. Eddig volt a jó oldala. Odafelé Iberia üzemeltette járattal repültünk 3 óra 10 percet.  Nos, korrekt volt, mert csak húsz perc késéssel indult, a gépben pedig nem sokkal volt több, mint félház. TIPP: ha turistán mész, próbálj az első nyolc sor valamelyikébe ülni! Ha rövidebb a business class, akkor az első sorokat érdemes megcélozni, mert aztán a lábtér WizzAir-t megszégyenítően kicsi! Állítólag az A321-eseken jobb a helyzet, erről nincs személyes tapasztalatom. De a cég flottája és életkora amúgy is olyan vegyes, hogy bármilyen szabályszerűséget megállapítani kár volna.

A repülés alatt egyetlen korty vizet sem adtak a fedélzeten (hazafelé a codeshare flyniki fedélzetén üdítőkből és kétféle szendvicsből választhattunk)! Én értem persze, hogy a nagyok ellepik a diszkontok költségcsökkentő ötleteit, de ez így elfogadhatatlan. Különösen, hogy az Executive Club kártáyámon mindezek után öt tier pontot és a mérföldek negyedét írták jóvá! Legalább amikor jegyet veszel, kiírnák, hogy nem-nem, ez itt kérem egy fapados légitársaság! Tessék hozni egy palack vizet a fedélzetre! Azt kell mondanom, hogy ha én választhatok, inkább maradok este tízig Madridban és hazajövők a Wizz-zel sokkal olcsóbban. Náluk sem kapok ennél többet, de nem is várok mást.

2015.12.29 09:12

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.