egekura

egekura

Igen, jön a Ryanair!

Nagy ikonnal találkoztunk ma reggel, a fapados repülés ír rosszfiúja, a lángelmű innovátor, Michael O'Leary személyesen jött Budapestre, hogy...

Nagy ikonnal találkoztunk ma reggel, a fapados repülés ír rosszfiúja, a lángelmű innovátor, Michael O'Leary személyesen jött Budapestre, hogy bejelentse: visszatérnek, öt járattal: Bologna, Birmingham, Bristol, Dublin és London Stansted járatokat indítanak. Miért örülök ennek? Mert egyszerűen hozza a lehetőségeket, a versenyt és persze nem utolsósorban a külföldi turistákat a városba, akik nálunk költhetik a pénzüket. Konkrét árakról még nem tudok írni, mert bár pesti indulás már benne van a rendszerükben, még nem töltötték be a járatokat, úgyhogy ha rákeresel a járatokra, azt fogja kiírni, hogy nincs járat. Pedig van. Remélem éjjel megváltozik a helyzet.

Jó, igaz. Utaztam már kényelmesebben, mint a Ryanairrel. De soha nem utaztam olcsóbban, mint velük, talán csak a nulla szingapúri dollárba kerülő Szingapúr - Phuket jegyem volt ennél olcsóbb. Egyszer East Midlands-ra repültem velük oda-vissza tokkal vonóval tizenegyért, egyszer pedig Liverpoolba négyezerért. Tudj' Isten, perverz vagyok, az olcsó jegynek és az angol vidéknek sem tudok ellenállni, úgyhogy ideális.

Mielőbb felsikítanátok: TUDOM! Tudom, hogy minden utazásnak csak a töredéke a repjegy, de akkor is: ha megspórolsz egy tizest a repülőjegyen, abból már egy elegánsabb helyen is kijön egy vacsi. Vagy egy fél fokkal jobb szállás. Vagy egy hosszú hétvégére egy bérautó. Bármi.

Nézzük, milyen következményei lesznek ennek a bejövetelnek? Bologna felé jön egy plusz járat, ami azt jelenti, hogy lejjebb fognak menni a promós árak! Persze kérdezhetnénk, mint az öreg értelmiségi a gulagban, hogy innen, ugyan hová?! - nohisz, a Wizz legolcsóbb ára 2600 volt Forli felé. Ja a Ryanair Bolognába megy, igaziból. Él persze az a forgatókönyv is, hogy a Wizz leáll a Forli járattal, ahogy tette Párizs Beauvois esetében is, amikor az Easyjet ráindította a Párizs Orlyt, nem is oly régen.

London: akkora lesz már a választék, hogy nacsak, lényegében mindegyik reptérre több járat repül, ebből Stanstedre rég nem repült senki (anno még a Sky Europe és a Malév is egy rövid ideig), s érdemes is lesz választani, mert a reptér megközelítése nagyon sokat javult az utóbbi időben, lett pl. Stansted Express, de olcsóbb vasúti összeköttetések is vannak. Csodálkoznék, ha a konkurensek nem ritkítanák a londoni frekvenciát, aminek azért jótékony hozománya is lehet, hogy hátha valaki betesz még egy skót vagy északi célállomást, Newcastle, Liverpool, s még sorolhatnánk a lehetőségeket.

Dublin: az AerLingus és a Malév mellé jönnek be a fiúk, nyilvánvalóan lényegesen alacsonyabb árakkal, ami pedig azt jelenti, hogy elég jó promók várhatók a nyári időszakra. Mit veszthetünk?

Amit tudni kell: a Ryanair a lehető legszigorúbb, igen rosszfej a kézipoggyászokkat illetően, úgyhogy aki sokat akar repkedni a ryan promós jegyekkel, szerezzen be egy tutista táskát, bőröndöt, ami belefér a keretükbe. Miért fizetnél szakaszonként harminc eurót a poggyászért? Készülj fel arra is, hogy nem lesz sok lábhely. Nincs tartó az ülésben, tehát még az újságot / laptopot is csak a kezedben tudod fogni repülés közben. De nem baj. Ha olcsó, akkor olcsó. Jó böngészést!

2012.01.24 19:01

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.