egekura

egekura

Happy landing - Elindult a közvetlen pekingi járat!

Húsz perccel a menetrend szerinti érkezés előtt szállt le az Air China légitársaság Minszken keresztül Pekingből érkező járata péntek este...

Húsz perccel a menetrend szerinti érkezés előtt szállt le az Air China légitársaság Minszken keresztül Pekingből érkező járata péntek este, nem sokkal este nyolc előtt. A hetente négyszer közlekedő Airbus A330-as fedélzetén 170 utas érkezett Pekingből.

Háromnegyed házzal jött az első gép, a 237 személyes repülőn ez nem is rossz eredmény. Főleg annak ismeretében, hogy a járat bő egy hónappal ezelőtt még nem is szerepelt a foglalási rendszerekben, Szijjártó Péter külügyminiszter csak egy hónappal ezelőtt jelentette, s akkor még nem is voltak aláírva a megfelelő szerződések a légitársaság és a Budapest Airport között.

A foglaltsággal a légitársaságnál elégedettek, mondta a fuvarozó helyszínen jelen lévő képviselője, ám valószínűsíthető, hogy ez inkább kínai optimizmus. Belenézve a foglalási rendszerekbe ugyanis az látható, hogy június elejére 160-170 ezer forintért is találni még helyeket a repülőre, tehát még vannak szabad székek bőven. Igaz, a gép rakterében tíz tonna árunak is jut hely, így növelve a járaton elérhető bevételeket.

Összehasonlításképp: az átszállásos kapcsolatok 140-ért elérhetők, Peking felé a legakciósabb jegyárak is 120 ezer forintnál kezdődnek, több hónapos elővéttel, tehát júniusra 160 ezer forint az meglehetősen barátságos árfekvésnek számít. Hozzá kell tenni, hogy ez a járat csak félig közvetlen. Budapestről Pekingbe közvetlenül repül, itthonról este kilenc óra tíz perckor indul és helyi idő szerint dél után negyven perccel landol a kínai főváros repterén. Visszafelé délután egykor száll fel, viszont másfél órára megáll Minszkben, így 12 óra negyven perc utazást követően, este háromnegyed nyolc előtt öt perccel érkezik meg Budapestre – az az úthossz pedig körülbelül olyan, mintha egy gyors átszállással utaznánk. A menetrend mindenesetre az üzleti és a turista utasok szempontjából is kényelmes.

Azt követően lesz ismét közvetlen légijárat Peking és Budapest között, hogy 2012-ben, a Malév csődje után két hónappal a Soros György érdekeltségébe tartozó Hainan Airlines leállította a napi összeköttetést, amelyet pont ugyanolyan repülőgépekkel üzemeltetett, mint az Air China. A Budapest Airport járatfejlesztésen dolgozó szakemberei több, mint egy éve dolgoznak a járaton, több külföldi szakmai konferencián promotálták, hogy Budapest népszerű turisztikai és üzleti célpont, végül a Lufthansa vezette Star Alliance légiszövetséghez tartozó Air China légitársasággal sikerült megállapodniuk. A légitársaság 325 repülővel 185 célállomásra közlekedik, Kínán belül mindenhová tovább lehet utazni a hálózatán, pekingi átszállással.

- Egyre több hosszú távú járat indul Budapestről, s ez nemcsak nekünk fontos, hanem az országnak is – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, akinek öröme megalapozott lehet, hiszen az Air China gépe egy teljes év alatt 98 ezer utast vihet Budapest és Peking között, feltéve, hogy tele van a gép. Naponta közlekedik Dubaiba szélestörzsű géppel az Emirates, 180 fős repülővel Dohába a Qatar Airways és júniustól az Air Transat légitársaság heti két alkalommal köti össze Montreált és Budapestet.

Noha a jól értesült szakemberek a járat érkezését megelőzően arra tippeltek, hogy kissé lehasznált gép érkezik majd, nem lett igazuk. Bár a gép messze nem volt új, de a kabin állapota szépen ápolt volt, az ülések kényelmesek. A business osztályon használt székek teljesen vízszintes ággyá alakíthatók, így tökéletes kényelmet garantálnak a hatszázezer forintos jegyért cserébe – igaz az ülések lila borítása kissé furcsa, de csak látványra.

Az ünnepélyes járatindításon megjelent Szijjártó Péter külügyminiszter is, aki kisfiának is megmutatta új büszkeségét, a pekingi járatot.

2015.05.02 09:05

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.