Aranyvolán-díj és hét ülés

Magasan áll a mérce. A Nyugat-Európában már fél éve futó, nálunk júliusban utcára kerülő Peugeot 308 SW elődje, a 307 SW ugyancsak sikeres modell volt. Az élvezetes vezethetőség, a kellemes utastér, a gazdag felszereltség, vagy a jókora poggyásztér tette-e, nehéz eldönteni, mindenesetre hat év alatt csaknem 900 ezer autót adtak el ebből a szériából. Kérdés: képes lesz-e túlszárnyalni az előd sikereit az új 308 SW?

Az új 308-as átörökítette, sőt továbbfejlesztette az előd 307-es SW-koncepció számos jellemzőjét. Imponáló az autó panorámaüveg teteje, amely 27 százalékkal nagyobb lett, s újítás a nyitható hátsó szélvédő. A másik szembetűnő előny az ülések könnyű átrendezhetősége, ami eleve többfunkcióssá teszi a kocsit. Ha nagycsalád utazik, a csomagtérbe két pótülés tehető, s ezáltal hét személy is elfér az autóban. Költözködéskor a hátsó ülések egy mozdulattal kivehetők, a jobb első ülés támlája pedig lehajtható, s akár 3,10 méteres tárgy, mondjuk a könyvespolcok is simán elférnek benne.

Praktikussága mellett a külleme is vonzóvá teszi az új SW-t, amely a lejtős hátú előd kifejező arcát kombinálja a hátsó rész ívelt vonalaival. Különösen profilból tűnik dinamikusnak az autó, alighanem a markánsan előretolt szélvédő jóvoltából.

Az enteriőr világos, s mint említettük, könnyen variálható. A műszerfalat már ismerjük, s értékeltük is a lejtős hátú modellnél. Újdonság viszont a megnövelt, egészen a második sorban ülők fejéig benyúló panoráma üvegtető, amelyen át a harmadik sor alkalmi utasai is kipillanthatnak, jelentősen növelve a tágasság érzetét. Az autó teljes üvegezett felülete egyébként eléri az 5,58 négyzetmétert, miközben jottányit sem sérül az utas biztonsága. Összesen hét légzsák lehet az új SW-ben, köztük kormányoszloplégzsák. Az újítások közé tartozik a becsatolást érzékelő rendszer is: ha a hátsó ülésen utazó gyermek kikapcsolja a biztonsági övet, a rendszer azonnal riasztja a vezetőt.

A 308 SW konstruktőreinek koncepciója az volt, hogy ne az autó vezesse a sofőrt, hanem a sofőr az autót. Menetbiztonság tekintetében az új SW leginkább a lejtős hátúhoz hasonlítható. Elektrohidraulikus szervokormánya precíz, csak a határozott mozdulatokra reagál, úgyhogy ha az ember a kezét a volánon pihenteti, az autó nem kezd el kacsázni. A kitűnő menetbiztonság garanciája elöl a McPherson, hátul pedig a csatolt lengőkaros futómű, de kiemelkedő szerepet játszik a megnövelt kerékméret (18 colos) és a kocsi alacsonyabb súlyponthelyzete is.

A 308 SW modern, nagy teljesítményű, gazdaságos és környezetkímélő motorokat kapott, összesen tizenegyféle változat áll a vevők rendelkezésére. A BMW-vel közösen kifejlesztett motorok közül ötféle benzines - 95 és 175 LE között - és háromféle Hdi dízel rejlik a 308 SW motorháztetője alatt. A leendő vásárlók e mellett szabadon választhatnak az ötfokozatú manuális sebességváltó, a négyfokozatú automata és a hatfokozatú manuális közül.

A piac kedvezően fogadta a 308 SW-t. Tavaly szeptember és idén március között 60 ezer darab kelt el belőle. Az első ügyfelek olyannyira elégedettek vele, hogy az autó Németországban megkapta az Aranyvolán-díjat. A júliustól a magyar utakon is megjelenő 308 SW ára még hétpecsétes titok, de a Peugeot Hungária versenyképes árat ígér. A kereskedők arra számítanak, hogy havi 40-50 darabot képesek lesznek eladni az új Peugeot-modellből.

Az elődmodellből kilencszázezer kelt el
Az elődmodellből kilencszázezer kelt el
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.