Csak a nevében régi

Nálunk csak szeptemberben kerül forgalomba az új Agila, melynek ikertestvérét, a Suzuki Splasht már márciustól meg lehet venni a magyarországi szalonokban.

A kisautó-kedvelők vagy kényszerűen kisautót vásárlók körében nyilván népszerű lesz majd az új Opel Agila, mely rendkívül pofás, sőt eredeti, kényelmes, és jó. Hangsúlyozzuk: nem autó, hanem kisautó. Sokan esnek abba a hibába, hogy azt mondják: nem fér bele a csomag, a hátsó ülésen csak nyomorogni lehet, emelkedőn nem húz eléggé. Pedig ez egy kifejezetten emberbarát kocsi, mely főleg nőknek és fiataloknak készült, az pedig már a mi kis magyar pechünk, hogy nálunk ilyesfajta kocsikat kell beszereznünk családi autónak. Az új Agila négyajtós és ötszemélyes. Elődjénél arasznyival, azaz éppen húsz centiméterrel hosszabb, hattal szélesebb, és bár héttel alacsonyabb, mégsem kell aggódni, hogy nem férnek el a fejek, ugyanakkor elvesztette motorizált, kerekes tévésdoboz jellegét. Szóval az Opel dizájnerei nem érték be a fejesvonalzóval, és kifejezetten jó munkát végeztek. Hátsó része meredeken ér véget, amitől kicsit olyan, mintha hirtelen befejezték volna. Jobban megnézve viszont nem rontja a látvány egységét, sőt karaktert kölcsönöz az autónak.

Belül se rossz, bár a műanyagmennyiség és -minőség nem túl kényeztető, de még ez is belefér egy kulturált, igényes kiskocsi képébe. A műszerfalat se bonyolították túl, a kormány mögötti hatalmas kilométeróra az egyetlen műszer, amely mellett még a fordulatszámmérő sem fért el, ezért azt felülre biggyesztették. A kocka Ladában volt szokás így utólag elhelyezni a mérőeszközt, manapság viszont ez egy dízájnelem.

A váltó finom, jó helyen van, a futóműben sem találni semmi kivetnivalót. Az Agila hatalmas betűivel megbolondított üléskárpit pedig kifejezetten jópofa. Az ülések kényelméről már eltérőek a vélemények, de komoly kritikára nem szolgál rá. A hátsó ülések inkább kényelmesek három gyereknek, mint három felnőttnek, de ezt a kocsit városi autónak tervezték., ezt sem szabad felróni az Agila konstruktőreinek. Mint ahogyan a 225 literes csomagtartó méretét sem, amely egy komolyabb nagybevásárlásra elég, nyaralásra viszont nem. Legfeljebb akkor, ha csak ketten utaznak benne, mert a hátsó ülések ledöntése után már 1050 literes teret pakolhatunk meg. A két új benzines és egy dízelmotortól se várjunk bivalyerőt. Az egyliteres, három hengeres teljesítménye 65, míg az 1,2 literes, négy hengeresé 86 lóerő. Ezeket a Suzuki fejlesztette, míg az 1300-as, 75 lóerős dízel a GM Powertrain motorja.

Az elődből 440 ezer kelt el, és volt olyan akció, amikor kétmillió forintnál kevesebbe került, az új árát egyelőre nem tudni, hiszen a második generációs Agilákat csak szeptemberben kezdik el forgalmazni, de vélhetően nem fog jelentősen eltérni testvérmodelljétől: a Suzuki Splash alapváltozata 2,19 millió forintba kerül.

Esztergomban már sorozatban készül, de itthon csak szeptembertől kapható az új Opel Agila
Esztergomban már sorozatban készül, de itthon csak szeptembertől kapható az új Opel Agila
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.