Bamako, végállomás
Mauritániában béke van, nyugtatott meg mindenkit a rali csütörtöki sajtótájékoztatóján Szabó Gál András főszervező, aki Villám Géza néven készített korábban vicces rádióműsorokat. A szervezők egyébként az idén törölték az autóstoppos kategóriát, így csak túra- és versenykategóriában indulhatnak a résztvevők, akik között vannak portugálok, szlovákok, franciák, norvégok, belgák és persze magyarok. Az angol csapat egy Polski Fiattal érkezett Budapestre, Villám úr Volkswagen bogarával szeretné teljesíteni a távot, lesz, aki Daciával utazik, két oroszlányi fűtésszerelő egy 600 köbcentis Velorexszel száguld majd Afrikába, az egyik magyar csapat pedig egy 79 lóerős, hátsókerék-meghajtású fagylaltos autóval kísérti a szerencsét.
Feltehetően enyhébb sokkot okoz majd a Szaharában Péteri Szabolcs járműve, egy sárga csuklós Ikarus busz, melyet az interneten vásárolt direkt erre a versenyre. Indul azonban még egy busz a ralin, amelyik a BKV színeiben próbál megbirkózni az Ausztrián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón, Mauritánián és Malin átvezető útvonal nehézségeivel. A PR-járaton a két sofőrön kívül ezerötszáz liter víz, egy tonna élelem, két biztonsági szakember, és tizenegy meghívott lesz majd, köztük egy igazi szépségkirálynő, és bizonyos Gyuszi, a magyar MTV műsorvezetője.
Elnézve a csütörtökön bemutatott autókat, a céges zászlókat, logókat, ilyen-olyan matricákat, nehezen szabadul az ember az érzéstől, hogy itt valami világra szóló jófejkedés megy szponzorpénzen. Hamar kiderül azonban, hogy mindez csak látszat: a ralinak jelentős karitatív vonulata van, fő célja, hogy közel hozza egymáshoz az embereket, sőt egyenesen hidat verjen Európa és Afrika közé. Már látjuk is: ülnek az apró, fekete gyerekek a motorháztetőn, nézik megbűvölve a szépségkirálynőt, és miközben olvad kezükben a téli fagyi, a sivatagi csendbe bele-belecsenget a 7-es busz: az ajtók záródnak.