Kínai falat: le kell nyelniük

A kínai autógyártók már felismerték, hogy csak a környezetvédelmi és biztonsági követelményeknek megfelelő modellekkel jelenhetnek meg az amerikai és európai piacon. Az egykori Opel Frontera koppintása, a Landwind, aztán a Cherry és a Geely kudarcos töréstesztje után rájöttek, hogy nem úszhatják meg a kutatási és fejlesztési költségeket, ami persze késést okoz és drágítja majd áraikat.

Ősz óta már a célpiacok szabványainak megfelelően törik a kínai autókat is. Az európai EuroNCAP és az amerikai NHTSA kínai megfelelője, a pekingi székhelyű CATARC Kínai Autótechnológiai és Kutatóközpontban 1999 óta 1200 autót teszteltek.

A China Automotive Technology and Research Centerben szeptemberben került sorra a Dongfeng Automobile által gyártott Nissan X-Trail terepjáró. Megbukott a kínai Chery QQ nevű városi mini a törésteszten.

A EuroNCAP előírásai szerinti 64 km/órás, féloldalas frontális deformálódó akadálynak ütköztetésnél a küszöb és a tető erősen deformálódott, a becsapódó próbabábu szétlapítja a légzsák nélküli kormányt és meggyűri a kormányoszlopot, a műszerfal a térden és lábszáron okoz súlyos sérüléseket. Korábban a Jiangling Landwind vallott kudarcot az ADAC német autóklub ütközési tesztjén, az Opel Frontera-koppintás nulla csillagos teljesítménye megtorpedózta a kínaiak exportreményeit.

A kínai Geeley márka egyik modelljével sem tudta teljesíteni az elvárásokat, ezért immár sokadszor késik az amerikai piacra történő bevezetése. (B. J. )

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.