Vonatbajok
Főleg az érintett szárnyvonalak mentén. Az nehezen vitatható, hogy évek óta veszteséges vonatoknak mutatott tilos szemafort Kóka János, ám minden vonalat érdemes egyenként megvizsgálni. Az ország egyik legszebb fekvésű pályáján, a Veszprémből a Cuha-völgyben alagutakon és viaduktokon át Győr felé haladó vonal Veszprémvarsányig tartó szakaszán például olyan menetrendek voltak, hogy az utazók Győrben éppen két perccel késték le az egyik intercity járatot, s Veszprémvarsányban is enynyi hiányzó időn múlt a csatlakozás. Csoda, hogy a túrázók s a bakonyi településekről a győri üzemekbe bejárók egyáltalán használták.
Persze a túrázók és a szép vonalvezetés nem forintosítható ügy, a gazdasági fűnyíróelv nem vacakol ilyen egyéni megfontolásokkal. De úgy tűnik, azzal sem, mibe kerül majd a buszközlekedés, azzal pedig végképp nem, mennyivel inkább szennyezi majd az óhatatlanul több busz és autó a bakonyi tájat.
Ám mintha a fiskális szemlélet is hibádzana. Nyugat-Európában tart a szép tájakon zakatoló környezetbarát vonatok reneszánsza. Pedig általában ott nem szoktak pazarolni. De állítólag a Csorna és Pápa közti szakaszt még a GYSEV is tudná gazdaságosan működtetni, ahogy azt a MÁV-tól átvéve Szombathely és Sopron közt is teszi. Jé, akkor lehet így is?