Autó nélkül - jegy nélkül
Eddig a tömör válasza annyi volt, hogy a BKV így is veszteséges, és nem tud finanszírozni ekkora bevételkiesést. Jó lenne, ha felülvizsgálnák ezt az álláspontot.
A bérletesek pénze nem veszne el; a turisták és a tájékozatlan utasok nem tudnának róla, és lyukasztanának; a bliccelőknek mindegy. Lehetne az ingyenes utazáshoz érvényes jogosítványt (meg esetleg forgalmit) kérni, mint Brüsszelben. Az ellenőröknek egy kötelező szabadnap - ez is közvetett megtakarítás. Ennyi kizárás után már összemérhető a kieső bevétel a BKV sokmilliós sajtókampányának büdzséjével. Kivételesen minden médiában, híradóban pozitív hír lenne a BKV-ról legalább 24 órán át, ami arculatjavításnak sem rossz, és végre a naponta dugóban ülő, de a BKV-t kerülő autósok is láthatnák a gyönyörű, új metróállomásokat és buszokat. Ha csak minden 364. váltana bérletet közülük az akció után, akkor éves szinten már szinte nincs is veszteség.
Meg kell hogy érje! Anyagilag is, de a fővárosnak mindenképpen. Hiszen az autómentes város Nyugaton már hódító koncepciójának legnagyobb nyertese a tömegközlekedés lenne.
KÜRTI GÁBOR
Magyar Kerékpáros Klub