Hat évig tervezték, 90 nap alatt építették meg a tegnap átadott felüljárót, amely Budakalászon, a 11-es út felett ível át. Az 1,2 milliárd forintból létesített híd balesetveszélyes, lámpás kereszteződést váltott ki. A beruházás költségeinek felét a magyar állam, a másik felét a Metro Kft. állta, mert csak így kapott építési engedélyt a kereszteződés mellett lévő áruházának felépítésére. Az új felüljáró le- és felhajtóágai a tervek szerint a 2006 végére elkészülő M0-ás autóút északi Duna-hídjának budakalászi hídfőjénél megépülő csomópontjához kapcsolódnak majd.
Felüljáró-avató vitával
A tegnapi felüljáró-avatás nem volt felhőtlen: az ünnepségre begyűrűzött az M0-ás Duna-hídja miatt évek óta tartó vita. Mint arról korábban beszámoltunk, Budakalász önkormányzata szeretné elérni, hogy a híd csak akkor épüljön meg, ha azzal egy időben - a várható forgalomnövekedés miatt - a települést tehermentesítő út is készül. Harcsa Lajos, Budakalász polgármestere beszédében kitért arra: reméli, hogy a 2006-os hídavatáson egyúttal elkerülő utat is ünnepelhetnek. Kovács Ferenc, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára közölte: a beruházásra megkapták az építési engedélyt, és nem ígérheti, hogy a M0-ás híddal együtt tehermentesítő út is épül.
Harcsa Lajos az ünnepség után tudósítónknak elmondta, bírósághoz fordultak, mert álláspontjuk szerint Budakalász hozzájárulása nélkül az M0-ás híd építési engedélye nem lehet érvényes.