A kis híd nem éhes

Felháborodva olvastuk a Szentendre és Szigetmonostor között tervezett "kishíd" megépítéséről, pontosabban fogalmazva, ennek a leendő átkelőnek az állítólagos negatív hatásairól szóló cikküket ("A kis híd megeszi a nagy hidat"). Nem az a problémánk, hogy egy magát tárgyilagosnak tartó napilap egyoldalú "hangszereléssel", a "kishíd" elleni érvek előtérbe helyezésével próbál hangulatot teremteni, hanem hogy egy alapvetően helyi társadalmi problémát technikai és környezetvédelmi kérdésként kezel.

Szigetmonostor annak ellenére, hogy zsákfalu, azzal büszkélkedhet, hogy lakossága gyarapszik. A növekedés nemcsak a "jó levegőnek" tudható be, hanem annak is, hogy a kormány megfelelő garanciákat adott az M0-ás híd megépítésével egy időben átadásra kerülő kis híd elkészítésére. Szentendre és Szigetmonostor testületi határozatban kötelezték el magukat a híd megépítése mellett, ezért érthetetlen Molnár Zsolt polgármesternek a cikkben tett kétértelmű nyilatkozata, amelyben kompromisszumról, lehetséges alternatívákról, illetve arról beszél, hogy a testület felülvizsgálhatja eredeti döntését. A testület határozata érvényben van, és ez a polgármesterre is kötelező. Ez neki nem tetszik, mert az önkormányzati választások kampányáig bigottan ellenezte a híd megépítését. Csak a kampány során állt ki mellette, mert tudta, hogy szembekerülne a falu és Horány többségének akaratával. A kis híd megépülésével felgyorsulna a Monostorban és Horányban a betelepülés, amelyet a jelenlegi polgármester nem tud és ezért nem is akar kezelni.

A "méregzöldek", a Levegő Munkacsoport tagjai pedig azzal tennék a legnagyobb szívességet, ha meg se szólalnának. Senki nem kérte őket, hogy a szigeten élőket képviseljék. Messze lakó ember azt mond, amit akar. Arra persze senki sem gondol, hogy a környezetvédelemhez pénz kell. Ha nem lesz híd, lasszóval sem lehet majd vállalkozót fogni, aki Szigetmonostorra települne, munkahelyeket teremtene. Az önkormányzat továbbra is csak szűkös anyagi forrásokkal rendelkezik majd, amelyekből ismét nem jut környezetvédelemre.

Itt nem arról van szó, ami az Önök cikkének is a címe, hogy a kis híd megeszi a nagy hidat, hanem arról, hogy a nagy hídról lehajtót nem lehetett tervezni és megépíteni a páratlan európai vízbázis megóvása érdekében. Ezért kompromisszumként, a környezetvédelmi hatóságokkal és a Vízművekkel közösen alakították ki a leendő hídfő helyét. Akkor ez nem zavarta a zöldeket és még zöldebbeket. Ezek az eredmények nagyban köszönhetőek a Horányért Egyesületnek, hiszen sok politikamentes egyeztetés végeredménye az itt kialakult helyzet, miszerint a kis hídnak meg kell valósulnia.

A jogos igényeket a bíróság is elismerte, és megállapította, összhangban a környezetvédelmi engedéllyel, a Vízművek egyetértésével, hogy az M0 Északi híddal egy időben kell átadni a Szigetmonostor és Szentendre közötti "M0-ás Kishidat". Ehhez mi, itt élők ragaszkodunk is. A kompromiszszumkézség pedig abban is jelentkezik, hogy a törvények figyelembevételével az ideiglenes használatba vételi engedélyek önkormányzati beszerzésében is közreműködünk. Mint a fentiekből is kitűnik, hogy mi valahogy így képzeljük a civilek társadalmi szerepvállalását.

A híd gőzerővel épül, de kérdés, hogy mikor vehetik birtokba az autósok
A híd gőzerővel épül, de kérdés, hogy mikor vehetik birtokba az autósok
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.