Vitézy újra odaszólt Tarlósnak
Arra a kérdésre, hogy miért jár dugókkal a nemrég átadott úgynevezett fonódó villamosjárat a Bécsi úton, Vitézy azt válaszolta: „mindez következménye annak az átalakulásnak, ami a főváros közlekedéspolitikai szemléletében, intézményrendszerében az elmúlt évben elindult".
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
A BKK egykori vezetője a közlekedési központ feldarabolását, a tömegközlekedés és az autós közlekedés összehangolásának elmaradását tekinti negatív változásnak.
Megemlítette, a városvezetés annyira személyautó-párti volt, hogy kérték, csinálja vissza a villamost segítő nagykörúti lámpaprogramozást, de ezt nem volt hajlandó végrehajtani. Megjegyezte, azóta sem történt ez meg, hiszen utódai valószínűleg belátták: ez sértené a közlekedők háromnegyedének érdekeit. Szerinte olyan nagy mérvű volt az átalakítás a távozása után, hogy még azok a szakemberek sem maradtak a rendszerben, „akik semmilyen konfliktust nem vállaltak a városvezetéssel".
Vitézy beszélt a miniszteri biztosként végzett munkájáról is. Mint mondta, elkészítette a Volán és a MÁV összehangolásáról, az utasbarát országos közösségi közlekedés kialakításáról szóló jelentését, azt leadta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek. „Innentől nem az én feladatom, hogy nyilatkozzak róla" – jegyezte meg. Igaz, hozzátette, számos javaslat megvalósítása elkezdődött, de neki csak az irányok felvázolása volt a dolga, a kormány hatásköre eldönteni, hogy ebből mit valósít meg.
Szerinte jó irány, hogy már nem akar a kormány egy expresszvonatot a reptér és a belváros között, helyette egy új reptéri pályaudvar épülhet meg 2020-ig, melyen keresztül az egész országból elérhető lesz Ferihegy.